Oud 01-03-2016, 19:34
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wanneer lees jij liever een 'echt' boek, en wanneer maak je liever gebruik van je e-reader?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2016, 19:35
Verwijderd
Echt boek ver boven e-reader. Je leest een boek of je leest het niet.

Waarschijnlijk ben ik nog ouderwets
Met citaat reageren
Oud 01-03-2016, 19:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een e-reader leest verrassend prettig, maar ik houd tegelijkertijd ook wel van het gevoel en de geur van papier. Voor onderweg en 's avonds in bed (want makkelijk vasthouden) vind ik mijn e-reader echt geweldig. Als ik in een boek iets wil opzoeken blader ik weer liever door een papieren variant.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2016, 20:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Papier. Ik bezit geen e-reader en wil er ook geen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 01:09
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik vind het gevoel van een papieren boek veel prettiger. Een e-reader heeft toch een scherm-gevoel en daar wil ik juist aan ontkomen als ik een boek lees. Wel heeft een e-reader voordelen: lichtgewicht onderweg, boeken gelijk in huis en ze zijn goedkoper. Voor boeken die ik 'nodig heb voor iets' gebruik ik mijn e-reader, en boeken die ik 'lekker wil lezen' heb ik op papier.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 07:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik weet niet wat voor e-reader jij hebt flyaway, maar die van mij leest echt als papier
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 11:39
Verwijderd
Ik heb geen e-reader, maar wil er wel ooit een, vooral voor op vakantie. Ik heb daarvoor wel eens de e-reader van mijn ouders geleend en dat was wel praktisch! Prettig scherm ook. Maar ik hou toch van boeken in de kast.

Laatst gewijzigd op 03-03-2016 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 11:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Papier. Ik bezit geen e-reader en wil er ook geen.
Heb ooit wel Kobo geïnstalleerd op mijn tablet, maar vond het maar niets.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 11:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Heb ooit wel Kobo geïnstalleerd op mijn tablet, maar vond het maar niets.
Een tablet-scherm is ook absoluut niet vergelijkbaar met het scherm van een e-reader
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 12:44
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik weet niet wat voor e-reader jij hebt flyaway, maar die van mij leest echt als papier
Ik heb een Amazon Kindle, heel fijn scherm. Het is denk ik meer het idee dat het elektronisch is. En het licht kan niet volledig uit, dat vind ik wel jammer. En als je een bladzijde omslaat is het scherm even wit, instant had ik fijner gevonden.

Welke heb jij?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 12:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb er één van Sony, derde generatie. Heeft geen eigen verlichting en leest daardoor heel papier-waardig. Van lang laden heb ik last tijdens het bladeren. Het is trager dan bijvoorbeeld op mijn telefoon door een documentje scrollen, maar niet storend langzaam.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 22:15
Koen-js
Koen-js is offline
Een echt boek. Zit gevoel in en een klein kastje met interessante, leuk, spannende en mooie boeken is altijd mooi en prettig om te zien.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2016, 11:27
Verwijderd
Ik hou van papieren boeken, maar in de praktijk lees ik veel meer op m'n ereader. Ik gooi 'm in m'n tas en heb altijd iets te lezen, 's avonds in bed vind ik het veel prettiger, en overdag pak ik 'm er ook veel sneller bij dan ik met papieren boeken doe.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2016, 23:05
Robbe Van Roey
Robbe Van Roey is offline
Ik zou niet weten welke ik liever had. Ik ben gewoon ontzettend onhandig op vlak van boeken en ze vasthouden. Als ik 's nachts lees heb ik liever een boek op mijn hoofd vallen dan een e-reader. Op vlak van lezen zit er weinig verschil. Ik vind bij beide geen goede positie. Ik draai maar rond terwijl ik lees in de hoop die perfect positie te vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2016, 17:24
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Citaat:
Ik draai maar rond terwijl ik lees in de hoop die perfect positie te vinden.
De perfecte positie is inderdaad moeilijk om te vinden, misschien kan je een bookseat aanschaffen voor je papieren boeken?
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 16:37
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik heb geen ereader vooral omdat ik het zo fijn vind om een echt boek vast te houden met papier en zo'n typische boekengeur.

Maarrrrr ik reis ook veel en ik logeer vaak overal en nergens en ik ga best snel door boeken heen dus meestal ligt er standaard een tas in mijn auto met boeken die ik al gelezen heb of nieuwe boeken voor als ik een uit heb. En mijn vriendje vindt het niet leuk dat we al vier keer een extra kast hebben moeten kopen voor mijn boeken. Praktisch gezien zou ik dus beter ook een ereader kunnen kopen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 16:44
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik lees veel liever papier, maar ik bezit niet graag dingen dus ik ben gek op de bibliotheek. De tijdsdruk maakt ook dat ik het lezen meer prioriteit maak en het boek sneller uitlees.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 22:08
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Hm ja dat heb ik ook wel, dat ik door de bieb boeken sneller uitlees dan anders, maar het is ook zo leuk om je favoriete boeken altijd bij de hand te hebben. Ik herlees graag want ik ontdek altijd wel weer iets moois en nieuws.

En m'n nieuwe nanny gezin heeft aangeboden dat ik van hun een kindle mag gebruiken om te kijken hoe het bevalt dus ik denk dat ik dat maar gewoon doe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaié Kaketoes #1829
Verwijderd
500 23-05-2013 10:50
Verhalen & Gedichten Ezelsoren en gevouwen ruggen
Miekje*
12 10-01-2013 21:40
Verhalen & Gedichten E-reader en e-books
Balance
43 08-05-2011 17:42
Verhalen & Gedichten De toekomst van de bibliotheek
Balance
41 06-09-2010 18:17
Algemene schoolzaken Wat is een geschikte E-reader voor school?
daankw
19 24-06-2010 10:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.