Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 15:32
Blackeyed
Blackeyed is offline
M'n vriend en ik zijn al bijna 11 maanden gelukkig samen en we houden erg veel van elkaar. We wonen zo'n 50 km van elkaar af dus zien we elkaar 'maar' 2x in de week ofzo. Nu wat minder door herexamens en vakantiewerk etc.
De laatste tijd als we samen zijn weten we niet wat te doen. Ofwel is het te laat om nog ergens naar toe te gaan ofwel zijn we alle twee moe of is het te ver...
Nu vroeg ik hem gisteren of hij zich soms bij mij verveelde. Hij zei van niet. Dus vroeg ik hem of hij in z'n vorige relatie ( hij heeft al een relatie van 3 jaar achter de rug) hij nooit last had van dat het saai werd en toen zei ie van wel, dat ze altijd hetzelfde deden enzo.
Ik ben er wat dieper ingegaan en toen zei hij dat het wel bijna onvermijdelijk is dat er een soort saaiheid of routine in een relatie kruipt. Ik kan dat wel begrijpen, maar op het moment zelf kwam het wel hard aan. Heb toen een tijdje op het ' wat te doen -topic' gezeten en rondgekeken en gezien dat we nog een heleboel dingen kunnen doen enzo dus dat heeft me wel opgekikkerd.
Maar het gedacht dat m'n vriend zich ooit gaat vervelen bij me enzo doet pijn.
Sorry voor het lange verhaal maar ik ben er zeker van dat sommige mensen zich hier in kunnen herkennen.
Moet ik het gewoon ervaren zoals het is? Zal ik m'n vriend hierdoor niet verliezen? ( hij zegt van niet natuurlijk) en kan routine een reden zijn om de relatie te beeindigen of is het een normaal iets in een langdurige relatie?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 15:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik kan me bijna niks anders voorstellen dat dat uiteindelijk zal gebeuren. Maar na 11 maanden lijkt me al een beetje vroeg eigenlijk. Ik heb het zelf niet meegemaakt, want m'n langste "relatie" was 4 maanden. Niks van routine...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:45
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Routine is de reden dat het 2 weken geleden uitgegaan is met m'n vriendin. Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik af en toe aan vernieuwing toe ben. Ik snap ook niet dat sommige mensen al 30 jaar getrouwd zijn. Ik zou het iig niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:53
Verwijderd
Als de routine leuk is, dan is het niet saai. Het kan best zijn dat je elke keer dat je elkaar ziet min of meer hetzelfde doet, maar dat dat gewoon leuk genoeg is om elke keer te doen .

Maar ook hoeft het helemaal niet zo te zijn dat er routine in een relatie 'sluipt'. Een paar kleine dingejtes misschien wel, maar ach, in je 'eigen' leven doe je ook wel wat dingen routinematig zonder dat ze saai worden, eten bijvoorbeeld.

En je zegt zelf dat er in het wat-te-doen-topic nog heel veel dingen staan . Die kun je allemaal natuurlijk best vaker dan een keer doen, zonder dat het meteen een routine wordt .

Kennelijk is jouw vriend wel iemand die de routine maar laat komen, anders was het waarschijnlijk niet zo gegaan bij zijn vorige relatie (tenzij zijn ex-vriendin routine éiste). Dus het kan wel gebeuren dat het initiatief tot nieuwe dingen vaak van jouw kant moet komen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:05
Verwijderd
Ik ben het wel eens met Sarah. Bovendien, een relatie hoeft niet saaier te zijn dan je eigen leven. Als je sowieso al weinig actieve dingen doet en je bent daar tevreden mee, dan is het ook niet zo raar dat je op een gegeven moment in een relatie in dat patroon terugvalt, want je gaat steeds meer jezelf zijn. En als de ander dan wél een actief persoon is dan zal diegene dat tijdens de relatie ook gewoon blijven en zo nu en dan wat anders dan wandelen en op de bank zitten verlangen en wat nieuws en spannends willen doen.

Sommige mensen hoeven dat niet, die zijn dan blij met de geborgenheid die ze gevonden hebben en denken na een paar jaar niet zo meer aan dat boeiend houden van dingen, je hebt de ander al, je hoeft 'm niet meer te versieren.. dus dan word je wat luier.

Als je het daar beiden mee eens bent is dat niet erg, maar anders dan is het dus tijd om er wat aan te doen. Voor de topicstarter: het klinkt alsof jouw vriend idd die routine gewoon laat komen.. jij bent er denk ik meer mee bezig of het "saai" is dan hij. Dat is wel jammer, want dan wordt het op een gegeven moment steeds jouw taak om het boeiend te houden en met ideeën te komen. Of misschien komt hij op een gegeven moment vanzelf wel met iets.

Die routine is alleen erg als je de ander niet meer boeiend vindt. Als je je écht gaat vervelen met elkaar.. als de tijd niet meer zo snel gaat als je bij elkaar bent.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:21
Verwijderd
Mja, ik denk eigenlijk niet dat het iets onvermijdelijks is hoor. In mijn vorige relatie sloop er inderdaad een fikse routine in, nou was die routine nog best leuk (Hij speelde in een band dus bijna elke week weer ergens in het land een optreden) en daardoor niet echt saai, maar veel van hetzelfde was het wel.

Maar met de vriend die ik nu heb, we hebben nu 14 maanden en het is echt nog geen moment saai geweest. We hebben wel van die 'vaste' dingen, zoals films kijken enzo die we doen, maar op de een of andere manier zit er altijd weer gigantisch veel variatie in de tijd die we samen doorbrengen. Ook als we langere tijd bij elkaar zijn.

Ik kan me met hem ook slecht voorstellen dat de relatie saai wordt, eigenlijk. Ik denk daarom dat het toch ook wel iets met de personen en de relatie te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:06
miro
Avatar van miro
miro is offline
hmmz routine... Niet echt als ik merk dat t saai wordt dan verzin ik (of hij) wel iets spannends of verassends. Tuurlijk zijn er dingen die we samen altijd doen, omdat we dat fijn vinden maar of dat routine is?

Als er een sleur in de relatie komt door routine/saaiheid dan valt daar zeker wat aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:04
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Een soort van routine is onvermijdelijk ja. Maar zolang routine geen sleur wordt is er niks aan de hand. Ikzelf heb nu een relatie van ruim 2.5 jaar en nu zit ik een fase waarin in denk: Wil ik wel m'n hele leven bij één persoon blijven? Misschien niet.... Maar aan de andere kant weet ik of ik nog iemand kan vinden die net zo goed bij me past als m'n huidige vriend. Want als het verliefd zijn eraf is, is een relatie minder spannend ja (routine) maar verliefd zijn gaat dan over in houden van, en dat is ook wat waard....
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:11
Blackeyed
Blackeyed is offline
Mn vriend heeft juist nog eens z'n ex gecontacteerd. Die waar hij 3 jaar iets mee had. Ze waren uit elkaar gegaan omdat ze alle 2 iemand anders hadden en dat ze niet meer tijd voor elkaar maakten enzo...en daarna hebben ze niks meer van elkaar gehoord en hebben ze elkaar genegeerd voor 1.5 jaar . Maar vandaag heeft m'n vriend haar gesms't omdat hij vond dat ze elkaar niet meer konden blijven negeren en dat hij behoefte had om te weten hoe et met haar gaat etc. Hij zegt me dat ik me geen zorgen moet maken maar iedere normale mens zou dat toch doen
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:47
Verwijderd
@Blackeyed

Het begin van het einde.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 01:00
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 07-07-2004 @ 16:45 :
Routine is de reden dat het 2 weken geleden uitgegaan is met m'n vriendin. Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik af en toe aan vernieuwing toe ben. Ik snap ook niet dat sommige mensen al 30 jaar getrouwd zijn. Ik zou het iig niet kunnen.
Het verschil is dat er dan ook andere fases van je leven ingaan...
bijv kinderen krijgen op een gegeven moment; weg routine.

(kbedoel niet dat dit nou de oplossing is tegen routine hoor )
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 09:24
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee hoor, moet je niet bang voor zijn. dat dacht ik ook, maar dat is echt niet zo, er zijn zoveel leuke dingen te doen en thuis kun je ook leuke dingen doen, je hoeft echt niet altijd daarvoor de deur uit.

bij mij is het vorige week 1 dagje uitgeweest. we dachten dat het niet meer zou gaan, we liepen elkaar alleen maar af te bekken, maar na 1 dagje miste ie me al weer, we hebben de hele middag dr over gepraat en het is nu weer aan. en we doen nu steeds meer leukere dingen..

het is maar wat je er zelf van maakt
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 18:35
Fa Sai
Fa Sai is offline
Tuurlijk wordt iedere relatie op een gegeven moment een soort van routine, maar je kan het vergelijken met de relatie met je moeder/vader; dat is toch ook ´routine´, maar je blijft van elkaar houden en het fijn bij elkaar vinden. ALs je je op je gemak voelt bij elkaar, dan zit het goed.
En wat hierboven al een keer genoemd werd, op een gegeven moment komen er andere fases in je leven, trouwen, kinderen, werken etc. en dan wordt de sleur zo en zo doorbroken, dan ben je juist blij dat je zo´n lekker rustige relatie hebt.
Wat ook belangrijk is om dingen naast je relatie te houden, hobbys, vrienden, vakanties etc. Dan kan je juist die ´routine-relatie´ als een positief rustpunt in je leven zien.
Dat is in ieder geval mijn mening, ik ben ook een persoontje dat van rust houdt..
__________________
negatrippen kan best lekker zijn... mai pen rai
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 18:46
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Routine ---> uitmaken
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 00:47
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Routine treedt imho altijd op naar verloop van tijd.
Routine hoeft niet direct je relatie saai te maken; er zijn genoeg dingen, waarmee je die interessant kunt houden.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 10:48
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 09-07-2004 @ 21:11 :
Mn vriend heeft juist nog eens z'n ex gecontacteerd. Die waar hij 3 jaar iets mee had. Ze waren uit elkaar gegaan omdat ze alle 2 iemand anders hadden en dat ze niet meer tijd voor elkaar maakten enzo...en daarna hebben ze niks meer van elkaar gehoord en hebben ze elkaar genegeerd voor 1.5 jaar . Maar vandaag heeft m'n vriend haar gesms't omdat hij vond dat ze elkaar niet meer konden blijven negeren en dat hij behoefte had om te weten hoe et met haar gaat etc. Hij zegt me dat ik me geen zorgen moet maken maar iedere normale mens zou dat toch doen
Neej, dit is gewoon een niet echt subtiele manier van hem geweest om te willen weten hoe het met zijn ex gaat. Het heeft niks met jou te maken, hij had alleen wel rekening met je kunnen houden door haar bijv. te smsen wanneer je er niet bij was. Dan had je niks gemerkt en was er niks aan het handje. Er is pas wat aan het handje als hij er over gaat liegen. Betekent dus niet dat je bij elk smsje van hem moet denken 'Ohnee, weer die ex van hem!"

En je bent ietwat onzeker over het feit dat je denkt dat routine saai en vervelend is. Soms is het best fijn, samen op de bank hangen. Maar even gemakkelijk stap je er zelf weer uit. Dit heen initiatief nemen, nu weet ik dat voor meeste vrouwen dit een onbekend woord is. (initiatief, wasda? ) Dat is wanneer je zelf het idee hebt dat het saai wordt, dat je ER IETS AAN DOET, door bijv. ergens met hem naar toe te gaan waar je voorheen niet aan dacht of tijd/geld voor had, weekendje parijs bijv. Of lekker weekendje op de camping, hotel, etc. noem het maar op, ga iets ondernemen. Daarnaast als je routine wil vermijden moet je ook zorgen dat jou leven niet om hem draait maar om jou, en jij op nummer 1 staat en hij er leuk bij is, je moet je eigen doelen hebben, en hij moet daarnaast staan. Tuurlijk moet je soms wel prioriteiten stellen, maar laat niet jou leven 'je vriendje' zijn. Ik weet dat op jonge leeftijd je dat makkelijk doet, omdat je nog niet echt grote doelen op kan stellen vanwege school e.d. Maar 'keep it in mind' zou ik zeggen. Zelfde geld voor hem.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Routine is ook veiligheid en zekerheid. En als je allebei happy bent met de routine waar je samen in bent gegroeid...ach. Vaak verandert de routine ook weer wat als de omstandigheden veranderen. Je bent meer een slaaf van de dingen om je heen waar je toch niets aan kunt veranderen, dan dat het in jezelf zit. Je moet bijvoorbeeld iedere dag naar je werk, dus dat is alvast routine nummer 1. Valt niets aan te doen.

De andere dingen daar ben je zelf bij. Maar als je jezelf op nummer 1 blijft zetten moet je geen relatie aangaan. Die ander is er niet "bij" voor de leuk, maar iemand met wie je voortaan altijd rekenig zult moeten houden. Daarin verschillen Soullar en ik van mening.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 22:45
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2004 @ 16:58 :
De andere dingen daar ben je zelf bij. Maar als je jezelf op nummer 1 blijft zetten moet je geen relatie aangaan. Die ander is er niet "bij" voor de leuk, maar iemand met wie je voortaan altijd rekenig zult moeten houden. Daarin verschillen Soullar en ik van mening.
Ik doel hierbij dus gewoon naar jij alsin het volgen van je persoonlijke goelen als 1 lijn, en je partner in 1 andere lijn ernaast. Beide lijnen lopen in je leven, dus houdt je daar rekening mee. Jezelf op nummer 1 zetten is niet ZO egocentrisch bedoeld.

Verder wil ik hierop wel wijzen naar het evenwicht in de relatie, als jij jou leven om hem laat draaien en hij heeft het bijv. als bovenstaande. Dan heeft hij bijv. meer dingen die hem bezig houden, dus zullen dingen veel later pas routine worden dan voor diegene die haar leven om hem hebben draaien.
Wat dus ook onhoudt dat diegene die haar leven om hem laat draaien veel meer behoefte heeft aan contact van haar partner waar diegen die meer doelen heeft minder die behoefte daarin zal hebben, althans, dat lijkt mij logisch. Het is maar net hoeveel aandacht zij krijgt in zijn hoofd op dat moment.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2004, 22:15
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
ga je toch TV kijken? Of samen boeken lezen, of naar de BINGO avond in het buurthuis, of je gaat rummikuppen, Jeu de Boullen, of je trekt een lekkere fles advocaat open voor jou en een jenevertje voor hem (1 per dag, mag van de dokter).
Of je gaat weer wat verhalen van vroeger vertellen aan je kleinkinderen...
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek HC: This Routine is Hell, 2 Duitse bands + 1 @ Aloys EHV
PieterB
0 27-10-2009 20:31
Psychologie Heimwee.
x-spekkie-x
26 05-05-2009 14:29
Muziek Citizens Patrol - Sick Routine EP (hc/punk)
Crucial Attack
9 30-07-2007 19:04
Lichaam & Gezondheid jouw routine!
Apomes
54 25-01-2007 00:25
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Routine
Horror Kitty
3 15-06-2002 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.