Oud 06-02-2002, 11:14
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
een vriend van mij heeft sinds kort een vriendin die bijna 6 jaar jonger is dan hem.
zij wil wel seks met hem maar hij niet met haar omdat hij dan strafbaar is en dat vind ik heel verstandig van hem, al geloof ik er niks van dat ie meent volgens mij zegt ie dat alleen om geen gezeik te krijgen.

wat vinden jullie hier nou van?
ik zou een kind van 13 niet eens leuk kunnen vinden, want ze zijn fysiek en mentaal nog veel te kinderlijk en daar komt nog bij dat ze iedere dag om 9 uur thuis moeten zijn
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2002, 11:20
Verwijderd
Hier is weinig discussie over mogelijk...het kan en mag gewoon niet, punt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Hier is weinig discussie over mogelijk...het kan en mag gewoon niet, punt.

Wettelijk niet.. ethisch ook niet?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:32
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hier is weinig discussie over mogelijk...het kan en mag gewoon niet, punt.

ach, over 10 jaar maakt 't verschil nix uit.
als ze dr allebei blij mee zijn, laat ze.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef:
ethisch ook niet?
Voor mij niet en voor het grootste gedeelte van de maatschappij ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:45
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
ach, over 10 jaar maakt 't verschil nix uit.
als ze dr allebei blij mee zijn, laat ze.

ja maar over 10 jaar zijn ze echt niet meer bij elkaar zeker weten
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:05
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
ja maar over 10 jaar zijn ze echt niet meer bij elkaar zeker weten
okeej, dat is waar
maar wat ik wou zeggen was dat het verschil te verwaarlozen is.
Ze stemmen er beiden mee in, en als ze beiden 10 jaar ouder waren geweest, was het verschil net zo groot geweest en dan had niemand er een probleem van gemaakt.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:50
Cato328
Cato328 is offline
nou, als ze verliefd zijn moet het kunnen. Toen ik 14 was had ik ook een tijdje een vriend van 21. Het ligt er een beetje aan hou volwassen dat meisje is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 13:33
sanne60
sanne60 is offline
K vind t wel een groot verschil, maarja, tis natuurlijk ook helemaal afhankelijk van de personen. Ligt eraan hoe volwassen ze is. Zo'n kindje van 13 met een jongen van 19 vind ik niet kunnen.
Daarbij denk ik wel dat zo'n jong meisje in zo'n relatie wel op moet passen dat ze geen dingen gaat doen die ze eigenlijk niet wil en waar ze later spijt van krijgt. Als je zo jong bent, bent je nml nog wel een stuk beinvloedbaarder dan wanneer je al wat ouder bent.
En btw, t is niet strafbaar hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:03
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
nee het is niet strafbaar dat hij wat met haar heeft, maar wel als hij sex met haar zou hebben toch?
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:04
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Cato328 schreef:
nou, als ze verliefd zijn moet het kunnen. Toen ik 14 was had ik ook een tijdje een vriend van 21. Het ligt er een beetje aan hou volwassen dat meisje is.
even volwassen als ieder ander 13-jarig meisje, niet volwassen dus
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:09
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vind het op z'n zachtst gezegt vreemd dat die jongen wat in een 13-jarige ziet.

Natuurlijk, over 10 jaar maakt het verschil niet meer uit. Maar we hebben het over *nu*, en *nu* verschillen zie IMO gewoon veel te veel qua levensfase, levenservaring en belevingswereld.

Als ik d'r ouder was zou ik er behoorlijk ongelukkig mee zijn, en toch echt een stevig woordje hebben met die jongen..
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:09
MeCute1983
MeCute1983 is offline
toen ik 14 was had ik oowk een of ander *iets* met een jongen van 20, maar als ik daar zo op terug kijk kan ik nou niet echt zeggen dat het erg veel voor stelde. Ik denk niet dat ik met een dergelijke relatie vrede zou hebben als ik in zijn plaats had gezeten. Ik bedoel, we hadden het wel leuk samen hoor, maar ik denk toch dat hij aan wat *meer* behoefte had.. En dan heb ik het niet eens over seksueel gebied! Tis gewoon een heel groot verschil. Ik zat net in de 2e en hij werkte/studeerde al half.. Dat klopt toch ook niet helemaal??

Nouja, persoonlijk ben ik er dus tegen, maarjah, hij moet vooral doen wat hij niet laten kan ofsow
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:43
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
nee het is niet strafbaar dat hij wat met haar heeft, maar wel als hij sex met haar zou hebben toch?
Nee, al1 als zij hem later zelf nog aan zou klagen is het strafbaar. In principe niet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:20
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
grappig dat je dat zegt dark angel haar moeder weet het en vindt het goed maar haar stiefpa mag het niet weten, omdat die waarschijnlijk heel kwaad zou worden
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:37
drama
Avatar van drama
drama is offline
Hmmz, lijkt me dat OF het meisje geestelijk erg ver is OF de jongen geestelijk wat achter ligt...

Kijk, ik kan me niet voorstellen dat iemand van bijna 19 met een 13jarig dreumesje gaat maar goed, wie ben ik om het af te kraken als ik hun gevoelens niet ken.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Cato328 schreef:
nou, als ze verliefd zijn moet het kunnen. Toen ik 14 was had ik ook een tijdje een vriend van 21. Het ligt er een beetje aan hou volwassen dat meisje is.
Of hoe kinderlijk die vriend. Ik zou een vriend van me recht in z'n gezicht uitlachen als 'ie een meisje van 14 aan de haak geslagen had. Hoe desperate kun je wezen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
sanne60 schreef:
Nee, al1 als zij hem later zelf nog aan zou klagen is het strafbaar. In principe niet.
Zowel dat meisje zelf, haar ouders, als de Raad voor de Kinderbescherming kunnen een klacht indienen...oppassen dus voor die kerel

Maar sowieso: je gaat toch niet met een 13-jarige naar bed? Hoe ziek kun je zijn. Dan moet je idd wel behoorlijk desperate zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2002, 21:48
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:

Maar sowieso: je gaat toch niet met een 13-jarige naar bed? Hoe ziek kun je zijn. Dan moet je idd wel behoorlijk desperate zijn.
Precies. Ik bedoel, iedere gozer van tegen de twintig kan een knap huppeltje van rond de 14 krijgen, gewoon omdat ze dat reuze interessant vinden.

Ik heb altijd het idee dat zulke types gewoon een beetje pedo gevoelens hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:53
SevenLayersDeep
Avatar van SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
leeftijd iz maar een cijfer, en alz je egt flievt bent, make die cijfers tog oowk nx meer uit..

maar kbennut wel met jullie eenz dat veel van die oudere gasten weten dat ze zoown jong iemand kunne krijge omdat die dat allemaal spannend vind, en die jonge mensen zijn oowk behoorlijk kwetsbaar en beinvloedbaar..
__________________
alomtegenwoordig + Nee, Ik vind je niet aardig.. + ik ben wallflower
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 00:08
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
/me vindt het wel een heel erg groot verschil..

Ik scheel iets meer dan 3 jaar met mn vriendin.. vind ik al erg veel mjah ..zij is om de een of andere onverklaarbare reden verliefd op me geworden...en ik op haar...

(In alle opzichten is ze trouwens ook stukken volwassener dan een gemiddeld meisje van die leeftijd ..en ik is wie weet soms wel ..of bijna altijd geestlijk nog net een kind ...)

Maar iig..ik vind die 3 jaar al erg veel (eeriljk gezegd misschien alleen om het getalletje...)...tis ook echt mn max zegmaar..

19 en 13 .. scheelt dus meer dan 5 jaar .. als dat meisje niet super volwassen is ..vinnik dat echt desperate....

Je hebt compleet andere levens..die jongen zal wel studeren oid ..het meisje zit net in de eerste waarschijnlijk...

__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 10:20
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zowel dat meisje zelf, haar ouders, als de Raad voor de Kinderbescherming kunnen een klacht indienen...oppassen dus voor die kerel

Volgens mij niet hoor, heb t net nog ff na zitten lezen. Onder de 12 is het verboden, tussen de 12 en 16 "mag het", tenzij de persoon in kwestie later zelf nog een aanklacht in wil dienen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 10:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Volgens mij niet hoor, heb t net nog ff na zitten lezen. Onder de 12 is het verboden, tussen de 12 en 16 "mag het", tenzij de persoon in kwestie later zelf nog een aanklacht in wil dienen.
Het is strafbaar bij aanklacht ja. Maar aangezien die persoon dan nog niet volwassen is, kunnen de ouders en de kinderbescherming OOK die persoon aangeven.

En terecht.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 12:01
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Het is strafbaar bij aanklacht ja. Maar aangezien die persoon dan nog niet volwassen is, kunnen de ouders en de kinderbescherming OOK die persoon aangeven.

En terecht.



Maar dan moet de minderjarige er wel mee instemmen. En btw... terecht???!! Ik vind iemand van 15 met een jongen van 18 nix mis mee hoor!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 12:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sanne60 schreef:

Maar dan moet de minderjarige er wel mee instemmen.
Nee. Heel simpel: Dat hoeft dus NIET.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 12:56
chanel
chanel is offline
trouwens die regeling met leeftijden is soms wel vaag hoor.. stel je doet t al jaren met elkaar, en zodra hij ouder wordt, is t opeens strafbaar

maar, ik kan nu veel beter snappen dat jongens van 18/19 gewoon heel anders zijn dan meisjes van 16/17.. toen ik zelf 14 was, toen had ik gezoend met een jongen van 18... en jah.. ik weet niet, hij wilde mij wel .. maar toch.
Ik zou zelf niet met een jongen van 13 willen als ik 17 was..

Chanel
__________________
Can't stand when a bitch all in my side,I don't even know her and she all up in my light,Givin me the side eye like she wanna fight,better get t right
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
Die gast is niet helemaal gezond denk ik, en dat meisje nogal kinds.. Niet echt fris!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 13:52
Verwijderd
Jah, kdenk ook wel da je de leeftijd als probleem kan zien als je er mee door zou gaan...
Alleen da laatste wat je zei is onzin. Da komt door de ouders en da is voor die mensen zelf ook nie prettig..
Mijn ouders kunnen namelijk soms ook nog wel behoorlijk zeuren en ik ben da nie echt blij mee
Maja, je hebt gelijk hoor, denk da dit verschil toch wel te groot is. Alleen ik weet natuurlijk nie hoeveel volwassen zij is, en hoe hij is..
Maja.,.. kweenie wa'k er verder van moe zeggen

maak je vriend wel duidelijk da je er nie zo positief over denkt
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 14:00
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
kan je pas op oordelen als ie altijd jonge meisjes heeft .. (tenzij je ze allebei kent natuurlijk)
__________________
*in a fools mind everyone's simple* *I see I want I take*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 17:59
^AmArU^
^AmArU^ is offline
het verschil van leeftijd is zeker niet te groot, als ze ouder waren...hoe jonger de jongste persoon is, hoe groter een leeftijdsverschil kan lijken
als je 17 bent, en je hebt met een jongen van 23, dan kan dat perfect
als je 11 bent en je hebt met een jongen van 17, heb je nogal een verschil ik denkvermogen, gedrag, in alles eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:06
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
nee het is niet strafbaar dat hij wat met haar heeft, maar wel als hij sex met haar zou hebben toch?
Gaat even citeren:

Art 248 wetboek van strafrecht

"Hij die met iemand, die de leeftijd van 12 jaren , maar nog niet die van 16 jaren heeft bereikt , buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het SEKSUEEL binnendringen van het lichaam, wordt gestraft...

* de klacht moet van toepassing zijn op bijv deze:

Art 248ter

"Hij die door giften of beloften van geld of goed, misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend OVERWICHT of misleiding een minderjarige van onbespottelijk gedrag, wiens minderjarigheid hij KENT OF REDELIJKERWIJS MOET VERMOEDEN!!! opzettelijk beweegt ontuchtige handelingen met hem te plegen of zodanige handelingen van hem te dulden, wordt gestraft etc...."

Tja de rechter bepaalt uiteindelijk wanneer het MISLEIDING is nietwaar ik zou inderdaad maar oppassen als ik die vent was...

__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:07
caine
caine is offline
dus jij zegt dat ALLE meisjes van 13 naief en onderontwikkeld zijn?
__________________
*fairytale from hell's cave*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:10
laydee
laydee is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
okeej, dat is waar
maar wat ik wou zeggen was dat het verschil te verwaarlozen is.
Ze stemmen er beiden mee in, en als ze beiden 10 jaar ouder waren geweest, was het verschil net zo groot geweest en dan had niemand er een probleem van gemaakt.

Maar zo is dus situatie dus helaas niet; zij is 13, hij 19. Denk dat het zeer moeilijk is een gelijkwaardige relatie op te bouwen.

Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 23:23
xxx_anouk_xxx
Avatar van xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Hey,

Een jongen uit mijn klas, die valt ook altijd op jonge meisjes.. hij is nu zelf bijna 19, maar het probleem is dat hij ook veel behoefte heeft aan sex, en die meisjes het hem (nog) niet kunnen geven, en de relaties dus ook steeds snel beeindigen

Kuzz
__________________
Ik weet, hoe onvoorstelbaar wreed je verscheurd wordt, als liefde wordt gescheiden door zee
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 00:19
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
laydee schreef:
Maar zo is dus situatie dus helaas niet; zij is 13, hij 19. Denk dat het zeer moeilijk is een gelijkwaardige relatie op te bouwen.

Mischien moeilijk, maar niet onmogelijk.
Leeftijd zegt ook lang niet alles.
Age is just a number.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:31
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zowel dat meisje zelf, haar ouders, als de Raad voor de Kinderbescherming kunnen een klacht indienen...oppassen dus voor die kerel

Maar sowieso: je gaat toch niet met een 13-jarige naar bed? Hoe ziek kun je zijn. Dan moet je idd wel behoorlijk desperate zijn.
hij gaat ook niet met haar naar bed dat heb ik toch gezegd


[Dit bericht is aangepast door Dikkie (08-02-2002).]
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2002, 13:38
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
caine schreef:
dus jij zegt dat ALLE meisjes van 13 naief en onderontwikkeld zijn?
zij iniedergeval wel ze doet VBO en als je haar kent dan merk je ook echt dat ze dom is en heel vaak dingen niet snapt. ze is wel aardig hoor daar niet van
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:46
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
kan je pas op oordelen als ie altijd jonge meisjes heeft .. (tenzij je ze allebei kent natuurlijk)

hij heeft niet altijd jonge meisjes zijn vorige vriendin was even oud als hem.

ik heb het idee dat hij niks voor haar voelt zij is wel helemaal gek op hem. het is nou niet echt een relatie om serieus te nemen.
ik denk dat hij alleen iets met haar genomen heeft omdat je kan zien dat ze later een knap meisje word.

maarja dan snap ik nog niet waarom hij iets met haar heeft, want een week ervoor zei hij nog dat hij haar te jong vond.

ik had trouwens ook met haar kunnen hebben, maar dat heb ik niet gedaan, ik heb de minimum leeftijd voor mijzelf op 14 gesteld en dat vind ik eigenlijk al te jong, ik heb het liefst dat ze 15 of 16 is
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #5
Verwijderd
500 08-09-2008 00:37
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil...
MisterDJ
315 27-01-2007 01:59
Levensbeschouwing & Filosofie verschillen tussen de profeten
jaspervermeulen
45 08-06-2006 10:58
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil..
Anathemaruled
81 06-07-2005 13:47
Lichaam & Gezondheid Groeispurten...
thatssarah
34 11-11-2004 21:40
Liefde & Relatie (V) 13 en (M) 18
vwk
80 16-11-2002 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.