Oud 31-01-2003, 14:07
Verwijderd
In Gouda is een 56-jarige kankerpatiënt door een groepje jongeren in elkaar geramd. Het slachtoffer, Jaap van Drunen, liep na een chemobehandeling in het Groene Hartziekenhuis naar zijn woning in de wijk Korte Akkeren, toen hij door de groep werd ingesloten. Hij werd door de jongeren in zijn lies getrapt en tegen zijn hoofd gestompt. Het slachtoffer liep hierdoor een gescheurd en gezwollen oor op, een afgebroken tand en een enorme bloeduitstorting in zijn lies. Het stoma van de man, die hij wegens zijn darmkanker heeft, werd wonder boven wonder niet geraakt.

Volgens zijn vrouw is haar man door een lichte dementie de juiste locatie van de laffe mishandeling kwijt. ''Jaap is vanaf het ziekenhuis, via het station het park ingelopen. Ze hebben hem in het Van Bergen IJzendoornpark of voor het Chinese restaurant aan de Walvisstraat te grazen genomen''.

De daders zijn volgens Jaap vier allochtone jongeren. Het zou gaan om een groep jongeren die altijd problemen veroorzaakt bij het station. Volgens de politie wachten zij hun slachtoffers op om ze vervolgens achterna te gaan, te beroven of in elkaar te slaan. Jaap zegt dat de jongens ervandoor gingen toen iemand naar hen schreeuwde. De politie van Gouda is dringend op zoek naar deze persoon en eventuele andere getuigen.

Bron: FOK.nl en de Telegraaf

Het is weer een keer zover.

Groeten,
The marshall
Advertentie
Oud 31-01-2003, 14:10
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Dat hij een kankerpatiënt is heeft er eigelijk niets mee te maken. Opgeblazen sensatieverhaal. Erg natuurlijk wel!
Oud 31-01-2003, 14:11
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ja erg ja, vooral omdat hij al ziek is, krijgt hij dit er ook nog bij.
Maar jah verder kunnen we er helaas ook niks aan doen
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 31-01-2003, 14:27
Verwijderd
Tuurlijk weer allochtonen Waarom moet dat er nu weer zo expliciet in staan? En kom niet aan met 'dat is weer van dat politiek correcte gelul van de linkse kerk'. Het lijkt verdomme wel of je nu een ongelofelijke sukkel bent als je niets negatiefs over allochtonen zegt. Er is inderdaad een groep allochtonen in Gouda die veel problemen veroorzaakt en de allochtonen die bij het Centraal Station rondhangen horen daar ook bij, maar voor de berichtgeving over de mishandeling is echt niet van belang dat het om Marokkanen gaat. Als een groep jongens in foute trainingspakkies die man in elkaar had geslagen had er ook niet gestaan dat het om blanke, Nederlandse jongens gaat. Ik woon zelf in een buurt met dat soort fijne types en ik voel me er niet echt op m'n gemak als ik er 's avonds door loop.

Maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een ongelooflijk laffe daad is, het zoveelste geval van zinloos geweld. Strenger straffen helpt er echt niet tegen, je moet het bij de wortels aanpakken (lees: het aanpakken van problemen in met name achterstandswijken).

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 14:29.
Oud 31-01-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk weer allochtonen
Yep dat vroeg ik mij ook af Waarom weer allochtonen.
Oud 31-01-2003, 14:29
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Tuurlijk weer allochtonen Waarom moet dat er nu weer zo expliciet in staan? En kom niet aan met 'dat is weer van dat politiek correcte gelul van de linkse kerk'. Het lijkt verdomme wel of je nu een ongelofelijke sukkel bent als je niets negatiefs over allochtonen zegt. Er is inderdaad een groep allochtonen en de allochtonen die bij het Centraal Station rondhangen horen daar ook bij, maar voor de berichtgeving over de mishandeling is echt niet van belang dat het om Marokkanen gaat. Als een groep jongens in foute trainingspakkies die man in elkaar had geslagen had er ook niet gestaan dat het om blanke, Nederlandse jongens gaat.

Maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een ongelooflijk laffe daad is, het zoveelste geval van zinloos geweld. Strenger straffen helpt er echt niet tegen, je moet het bij de wortels aanpakken (lees: het aanpakken van problemen in met name achterstandswijken).
In dit geval is het nog niet duidelijk dat het om een marokkaan gaat

Maar je hebt wel gelijk, het wordt altijd op een of andere manier benadrukt als het buitenlanders zijn.
Het probleem wordt ook gewoon gecreeerd door de media.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 31-01-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
In dit geval is het nog niet duidelijk dat het om een marokkaan gaat

Maar je hebt wel gelijk, het wordt altijd op een of andere manier benadrukt als het buitenlanders zijn.
Het probleem wordt ook gewoon gecreeerd door de media.
In Gouda is het merendeel van de allochtonen Marokkaan, en als de politie zegt dat het gaat om een groep die bij het Centraal Station rondhangt zijn het zeker Marokkanen, want die hangen daar rond. Ik zie er nooit Surinamers, Turken of Anti's rondhangen.
Oud 31-01-2003, 14:32
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
In Gouda is het merendeel van de allochtonen Marokkaan, en als de politie zegt dat het gaat om een groep die bij het Centraal Station rondhangt zijn het zeker Marokkanen, want die hangen daar rond. Ik zie er nooit Surinamers, Turken of Anti's rondhangen.
Ok als jij het zegt zal het wel zo zijn, ik ben geloof ik maar 1 of 2 keer in Gouda geweest, dus ik zou het niet weten
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 31-01-2003, 15:02
alwaysgood
alwaysgood is offline
een groenlinks/sp lid: Zal zich in dit artikel meer bezorgd maken dat er in het artikel staat dat de daders van allochtone afkomst zijn, dan dat ie zich druk maakt om het ernstig mishandelde slachtoffer..

EIgen mening : G*dverdomme, zal weer eens niet zijn dat die probleem marrokanen en turken voor overlast zorgen , hebben ze dan helemaal geen normen en waarden , die man heeft het al een zwaar leven achter de rug met chemotherapien.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 31-01-2003, 15:05
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
een groenlinks/sp lid: Zal zich in dit artikel meer bezorgd maken dat er in het artikel staat dat de daders van allochtone afkomst zijn, dan dat ie zich druk maakt om het ernstig mishandelde slachtoffer.. .
En terecht,
ik ben van mening dat met het stoppen van stigmatisering van allochtonen een groot deel van deze gevallen voorkomen kan worden.
Oud 31-01-2003, 15:06
spsup
spsup is offline
ach ja het maakt toch niet uit he nederland?

treurig hoor dat verhaal en dat het allachtonen zijn nog erger gelijk afschieten die KKlijers en anders oprotten naar waar ze vandaan komen,

Nu ben ik natuurlijk weer de racist jongens leven de pvda en groenlinks enzo want wat maakt het allemaal uit

en nog zijn er mensen die zich druk maken om het feit dat het woord allochtonen in het bericht voor komt NOU EN !!
Oud 31-01-2003, 15:28
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
spsup schreef:
ach ja het maakt toch niet uit he nederland?

treurig hoor dat verhaal en dat het allachtonen zijn nog erger gelijk afschieten die KKlijers en anders oprotten naar waar ze vandaan komen,

Nu ben ik natuurlijk weer de racist jongens leven de pvda en groenlinks enzo want wat maakt het allemaal uit

en nog zijn er mensen die zich druk maken om het feit dat het woord allochtonen in het bericht voor komt NOU EN !!
Misschien moet je van KKlijers KKK maken en gelijk die aanverwante groep joinen, misschien iets voor jou?
trouwens; 98% van de allochtonen spreekt waarschijnlijk beter Nederlands dan jij
misschien moet jij terug naar waar je vandaan kwam,
mag je kiezen;
school of gewoon de baarmoeder
Oud 31-01-2003, 15:33
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
anders houden we weer even op met flamen

ik vraag me wel af waarom dit soort jongens 'dat altijd problemen veroorzaakt bij het station' nog de kans krijgt om dit soort shit uit te halen. Er moet echt een goede aanpak voor dit soort lui komen.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 31-01-2003, 15:48
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
terug naar hun eigen land schoppen die lui. en nee het kan me geen fok schelen als ze hier geboren zijn. en ook al ben ik links
ik wil wel dat in de krant staat dat het turken/marokkanen/nederlanders of whatever zijn.
zinloos willekeurig geweld beschouw ik als een van de ergste misdaden.
Oud 31-01-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef:
anders houden we weer even op met flamen

ik vraag me wel af waarom dit soort jongens 'dat altijd problemen veroorzaakt bij het station' nog de kans krijgt om dit soort shit uit te halen. Er moet echt een goede aanpak voor dit soort lui komen.
volgens mij kan dat allemaal niet, politie durft volgens mij niet, en de straffen die ze krijgen helpen ook niet.
Die gasten hebben toch niks te doen dus gaan ze maar rondhangen en narigheid uithalen.

Maar wat kunnen ze eraan doen?
Oud 31-01-2003, 15:52
alwaysgood
alwaysgood is offline
maar wat kan de politie doen ??
zolang de hangjongeren daar gewoon staan en niks doen kan/mag de politie niks doen. De politie mag pas ingrijpen zodra ze in overtreding zijn....... maar juist dan zijn ze er niet
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 31-01-2003, 16:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
In Gouda is het merendeel van de allochtonen Marokkaan, en als de politie zegt dat het gaat om een groep die bij het Centraal Station rondhangt zijn het zeker Marokkanen, want die hangen daar rond. Ik zie er nooit Surinamers, Turken of Anti's rondhangen.
Dat is onzin, er wonen zat Turken in Gouda! Niet dat dat van belang is, maar het laat maar zien hoe snel je een vooroordeel hebt, want jij kan helemaal niet weten of het Marokkanen waren of niet.
En ik vind het zo'n onzin dat ze het niet zouden mogen schrijven! Wanneer ik in Marokko/Turkije/whatever ga wonen en ik mishandel daar iemand, dan zal er toch ook komen te staan dat het gedaan is door een buitenlander?! Zetten ze niks, dan weet je dat het iemand uit het eigen land is, dat geldt in Nederland ook.

Maar verder over het artikel: de titel vond ik best wel stom: 'Goudse jeugd mishandelt kankerpatiënt'.
Idd dat hij kankerpatiënt is heeft d'r weinig mee te maken en 'Goudse jeugd' vind ik helemaal achterlijk. Het is een groepje jongeren geweest, niet heel de jeugd uit Gouda!

Oh ja, door 't park bij 't station lopen in je eentje is niet echt slim . Hoewel dat uiteraard geen rede is om iemand te mishandelen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 31-01-2003, 16:00
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
volgens mij kan dat allemaal niet, politie durft volgens mij niet, en de straffen die ze krijgen helpen ook niet.
Die gasten hebben toch niks te doen dus gaan ze maar rondhangen en narigheid uithalen.

Maar wat kunnen ze eraan doen?
Tsja ik ben niet degene die een aanpak moet bedenken he

Hier is misschien ook weinig aan te doen, totdat ze echt te ver gaan natuurlijk en er doden ofzo vallen, maar dan is het te laat.

Maar zoals die jongens in Amsterdam dan, die met meer dan 100 bewezen strafbare feiten op hun naam nog steeds vrij rondlopen... De politie weet volgens mij nog steeds niet wat ze met dit soort groepen jongeren aan moet. En daar moet wat aan gedaan worden, want de overlast die ze veroorzaken is extreem buitenproportioneel. En de harde hand mag daarbij best eens gebruikt worden.

Terug naar hun eigen land is toch wel zo'n emotionele onzin...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Ads door Google
Oud 31-01-2003, 16:03
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Oh ja, door 't park bij 't station lopen in je eentje is niet echt slim . Hoewel dat uiteraard geen rede is om iemand te mishandelen
Het is een hartstikke mooi park , het is niet normaal dat je daar niet in je eentje kan lopen. En dus meot er wat aan gedaan worden.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 31-01-2003, 16:08
Verwijderd
Dat is behoorlijk laf, en zielig voor die man natuurlijk. Maar die titel slaat echt nergens op.
Oud 31-01-2003, 16:10
digitalbath
Avatar van digitalbath
digitalbath is offline
pff nouw beetje opgeblaze verhaal maar toch erg!, dat je van die zieke mensen hebt
Oud 31-01-2003, 16:39
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Martian schreef:
Terug naar hun eigen land is toch wel zo'n emotionele onzin...
helemaal niet. doordat er hier buitenlands tuig rondloopt worden er onschuldige, hulpbehoevende asielzoekers de deur van nederland gewezen omdat het hier 'te vol' is. dat is van de gekken. terug naar land van herkomst is een straf zoals alle andere. als dat emotionele onzin is, zijnn boetes,TBs en gevangenisstraffen ook emotionele onzin.
Oud 31-01-2003, 16:47
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
er worden dagelijks mensen in elkaar geslagen, dus dit is niet echt nieuws
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.