Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 00:27
reno
reno is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2006 @ 20:33 :
Dat is onzinnig. Het is namelijk geenszins bewezen dat het mengen van witte en zwarte leerlingen op scholen goed werkt, noch voor de integratie noch voor de schoolresultaten. Het staat mij ook nogal tegen dat gesproken wordt over in je eigen wijk leven, naar je eigen school gaan en met je eigen groep uitgaan alsof het iets slechts is. Je kunt mensen niet dwingen om (tegen hun zin) met mensen om te gaan waar ze uit zichzelf niet mee om zouden zijn gegaan.

Er wordt heel gemakkelijk gedaan alsof 'samenleven' de natuurlijke gang van zaken is en 'scheiding' onnatuurlijk, maar het is eerder andersom. Net zoals domme en slimme jongeren in de basisvorming elkaar niet als vanzelf gaan helpen en gaan samenwerken, gaan autochtoon en allochtoon niet als vanzelf lekker fijn met elkaar picknicken. Als je dat tegen beter weten in toch probeert af te dwingen stuit je inderdaad op erg veel weerstand.
A) Het is wel aangetoond dat samen naar school gaan de integratie bevordert.
B) Als je zelfs in het BASISonderwijs niet met andere milieus in aanraking komt is de kans dat dat in je verdere leven gebeurt uitermate klein.

Citaat:
Je kunt mensen niet dwingen om (tegen hun zin) met mensen om te gaan waar ze uit zichzelf niet mee om zouden zijn gegaan.
Maar je kunt ze blijkbaar wel (tegen hun zin in) dwingen om naar school te gaan, wat ze uit zichzelf niet zouden doen? Hmm. Je verhaaltje slaat nergens op, ik dacht dat de verzuiling nu wel geschiedenis was.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2006, 06:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
reno schreef op 07-06-2006 @ 01:27 :
A) Het is wel aangetoond dat samen naar school gaan de integratie bevordert.


Bron ?

Citaat:

B) Als je zelfs in het BASISonderwijs niet met andere milieus in aanraking komt is de kans dat dat in je verdere leven gebeurt uitermate klein.


En is dat dan per-se een slecht iets of zo ?
Waarom zou je in godsnaam met andere milieus in aanraking moeten komen ? omdat je dan je eigen knuffel-allochtoon kan hebben of zo ?
Overigens is je stelling natuurlijk onzin; de mensen die je op de basisschool tegenkomt lijken me nou niet bepaald invloed uit te oefenen op wat voor soort mensen je in je verdere leven nog zal tegenkomen. Hoezo zou je, als je op een 100% witte school zit (of op een 100% zwarte), in je verdere leven geen allochtonen of autochtonen ontmoeten ?

dat is net zoiets als beweren dat iemand die op een britse jongensschool gezeten heeft nooit een nederlands meisje kan ontmoeten.

Citaat:

Maar je kunt ze blijkbaar wel (tegen hun zin in) dwingen om naar school te gaan, wat ze uit zichzelf niet zouden doen? Hmm. Je verhaaltje slaat nergens op, ik dacht dat de verzuiling nu wel geschiedenis was.
Ik ben het in deze toch wel aardig met Nare Man eens. Het is [ii]niet[/i] onnatuurlijk om met je eigen volk om te gaan. Dat hoeft ook helemaal geen slecht ding te zijn, echt niet.

Ja, op een zwarte basisschool komen kinderen vrijwel alleen mede-allochtonen tegen. So what ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 07:27
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
reno schreef op 07-06-2006 @ 01:27 :
B) Als je zelfs in het BASISonderwijs niet met andere milieus in aanraking komt is de kans dat dat in je verdere leven gebeurt uitermate klein.
Haha, wat een schattige hypothese Zo onzinnig doch zo zelfverzekerd gebracht.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 09:17
Verwijderd
Citaat:
reno schreef op 07-06-2006 @ 01:27 :
B) Als je zelfs in het BASISonderwijs niet met andere milieus in aanraking komt is de kans dat dat in je verdere leven gebeurt uitermate klein.
Haha, ik kom uit een dorp waar niet één 'gekleurd' iemand woonde en ik ben later in mijn leven toch regelmatig in aanraking gekomen met andere 'milieus'.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 11:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
reno schreef op 07-06-2006 @ 01:27 :
B) Als je zelfs in het BASISonderwijs niet met andere milieus in aanraking komt is de kans dat dat in je verdere leven gebeurt uitermate klein.
Hihihi, ongeveer elke allochtoon van wat voor afkomst dan ook, die ik ooit tegen ben gekomen (welgeteld twee uitzonderingen) stammen van buiten het onderwijs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 16:26
Verwijderd
Balkenende vraagt meer verzet tegen racisme

door onze redacteur Hilbert Meijer

ZWARTSLUIS - Premier Balkenende vindt dat christen-democraten alles op alles moeten zetten om de racistische gevoelens onder de Nederlandse bevolking terug te dringen.

Het gevoel dat je in Nederland niet welkom bent vanwege je geloof kan makkelijk postvatten, met de ,,indringende cijfers'' over racistische gevoelens die onder de bevolking leven, merkt minister-president Balkenende. Tien procent van de Nederlandse bevolking is uitgesproken racistisch, ruim een kwart is zeer negatief over allochtonen, bleek eind vorige week. ,,Wel te verklaren, maar niet goed'', vindt de premier, gisteravond te gast bij CDA-partijgenoten in Zwartsluis. De racistische houding onder een deel van de bevolking is naar zijn idee nauw verbonden met de godsdienstige opvattingen van allochtonen. ,,Er is veel veranderd door de aanslagen in New York, Londen en Madrid. Dat heeft ertoe geleid dat de opvattingen over de islam negatief zijn beïnvloed.''

Nederland moet de vrijheid geven om geloof te belijden en voor racisme is geen plaats, is de boodschap van Balkenende. ,,Er is in Nederland altijd ruimte geweest voor religies. Juist het CDA hecht eraan dat mensen voor hun geloof moeten kunnen uitkomen. Laten we asjeblieft ruimte geven aan elkaar en niet de weg opgaan van racisme en onbegrip.''

In een volle zaal CDA-leden in Zwartsluis, ingeklemd tussen het Zwarte Water en de jachthaven van Zwartsluis, toont Balkenende zich van zijn positieve kant. Met het oog op de Tweede-Kamerverkiezingen van volgend jaar poneert hij dat zijn handelsmerk in de huidige kabinetsperiode, de normen en waarden en het fatsoen-moet-je-doen, zijn vruchten heeft afgeworpen. ,,Ik ben blij dat ik het debat over respect en fatsoen ben begonnen. En ik merk dat het jongeren ook enorm aanspreekt. Discussies over respect en discipline worden gevoerd op scholen en bij sportverenigingen. Het is mooi te zien dat deze thema's bespreekbaar zijn geworden en dat mensen erover praten wat naastenliefde in deze tijd betekent.''

Ook haalt hij uit naar PvdA-leider Bos, die wil dat financieel draagkrachtige 65-plussers gaan meebetalen aan de AOW. ,,Een onverstandig voorstel'', vindt Balkenende. ,,Het doet geen recht aan de verantwoordelijkheden die mensen hun hele leven hebben gehad en het geeft grote onzekerheid. Die kant moeten we niet op.'' Het zogenoemde 'fiscaliseren' van de AOW vindt Balkenende ,,geen verhaal''. En de aantijging van Bos dat het CDA 'laf' is rond dit onderwerp, stuurt de premier retour. ,,Wat ik laf vind, is de winst in je zak steken van de maatregelen die je keer op keer hebt bekritiseerd. En als je onduidelijkheid laat bestaan waar de grens van de 'rijke ouderen' dan ligt.''

Premier Balkenende geeft ruiterlijk toe dat de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen voor het CDA ,,pijnlijk'' was. ,,Daar wil ik niet voor weglopen.'' Maar hij pareert de negatieve verkiezingscijfers door de wapenfeiten van het huidige kabinet breed uit te meten. ,,In 2002 was Nederland een land dat achterliep in Europa, waarin de overheidsfinanciën snel achteruit gingen, waarin de jeugdwerkloosheid toenam. We werden te duur voor andere landen, het aantal faillissementen steeg en de bevolking zei: jullie hebben mooie verhalen in Den Haag, maar ik durf de straat niet op, de files groeien en de wachtlijsten in de zorg zijn te lang.''

Daar heeft het kabinet-Balkenende werk van gemaakt, vindt de premier. ,,We hebben veel van de bevolking gevraagd. Maar dat is nodig geweest om Nederland sterker te maken. Ik merk dat het beleid kritisch is onthaald, maar dat het nu beter gaat. Er is economische groei en toenemende werkgelegenheid. Nederland is veiliger geworden en de wachtlijsten in de zorg zijn teruggedrongen. Dat zijn de feiten.''

http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...tikel&id=73607
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:19
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ja! Racisme (waaronder hier ook anti-moslimisme word verstaan, voor dat verscheidene wijsneuzen weer gaan zeuren) harder aanpakken, dan kunnen de Lonsdalers klagen dat de regering autochtonen discrimineerd!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:32
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Wat een onzin. De definitie van racisme is alleen maar verbreed, verder niks nieuws aan de zon.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Helemaal met Balkenende eens. Laten we in dat kader beginnen met het aftreden van de minister-president die in functie alle homo's publiekelijk afviel, iemand die zoiets doet kan je namelijk niet hebben als voorvechter van een niet-racistisch Nederland.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:48
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2006 @ 19:41 :
Helemaal met Balkenende eens. Laten we in dat kader beginnen met het aftreden van de minister-president die in functie alle homo's publiekelijk afviel, iemand die zoiets doet kan je namelijk niet hebben als voorvechter van een niet-racistisch Nederland.
Nee, we hebben inderdaad een sterke leider nodig
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 19:37
Verwijderd
Citaat:
reno schreef op 07-06-2006 @ 01:27 :
A) Het is wel aangetoond dat samen naar school gaan de integratie bevordert.
Goh, daar ben ik dan wel benieuwd naar. Een tijdje terug is er door een Nederlandse onderwijsdeskundige in elk geval onderzoek gedaan waaruit bleek dat gescheiden naar school gaan de prestaties van beide groepen bevordert, zowel scheiding langs ethnische als langs geslachtslijnen.

Citaat:
B) Als je zelfs in het BASISonderwijs niet met andere milieus in aanraking komt is de kans dat dat in je verdere leven gebeurt uitermate klein.
Is dat erg? Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het zo erg is dat mensen niet met 'andere soorten' in aanraking komen.

Overigens ben ik mijn hele leven naar school gegaan naar keurige, 'all-white' katholieke, behoorlijk beschermde scholen en woon ik nu in Rotterdam-West tussen de allochtonen. Prima naar mijn zin hier, kan met mijn buren en buurtgenoten prima overweg, niets aan de hand. Het fabeltje dat het 'goed' voor je is om met andere mensen naar school te gaan is gewoon kullekoek.

Citaat:
Maar je kunt ze blijkbaar wel (tegen hun zin in) dwingen om naar school te gaan, wat ze uit zichzelf niet zouden doen? Hmm. Je verhaaltje slaat nergens op, ik dacht dat de verzuiling nu wel geschiedenis was.
En ik dacht al dat er geen echte tegenargumenten zouden komen. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 07-06-2006 @ 19:48 :
Nee, we hebben inderdaad een sterke leider nodig
Wat is een sterke leider? Type zoals Arnold Schwarznegger ?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:04
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-06-2006 @ 20:37 :

(....)

Overigens ben ik mijn hele leven naar school gegaan naar keurige, 'all-white' katholieke, behoorlijk beschermde scholen en woon ik nu in Rotterdam-West tussen de allochtonen. Prima naar mijn zin hier, kan met mijn buren en buurtgenoten prima overweg, niets aan de hand. Het fabeltje dat het 'goed' voor je is om met andere mensen naar school te gaan is gewoon kullekoek.

(....)
Als je bedoeld "goed" in de ruimste zin van het woord, ben ik het met je eens.
Maar er valt wel wat voor te zeggen in het kader van racisme dat indirect weer in verband staat met integratie. In die zin dat als jij vanaf een jongere leeftijd met "andere" mensen in aanraking bent gekomen, je misschien minder snel in racisme vervalt of in wij/zij termen gaat denken. En ik denk eerlijk gezegd dat segregatie niet bevordelijk is voor integretatie. Je kan moeilijk segregatie voorkomen, dus daar valt verder weinig aan te doen, maar ik denk wel dat als Mohammed opgroeit in een witte buurt de kans groter is dat hij de taal bijvoorbeeld beter beheerst met alle gevolgen van dien.
Maar het is idd onzinnig om segregatie als "slecht" te bestempelen, het is een logisch fenomeen dat met de jaren wel zal verwateren.

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-06-2006 @ 22:03 :
Wat is een sterke leider? Type zoals Arnold Schwarznegger ?
Nou.. een voorbeeld ervan citeerd op dit moment jouw post, en...

Iemand die een beetje kan staan voor zijn principes en enigsinds toonbaar is. Het probleem is dat geen van de politici die op dit momentkans maken over beiden beschikt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2006 @ 22:21 :
Nou.. een voorbeeld ervan citeerd op dit moment jouw post, en...

Ik denk dat Balkenende ook makkelijk een Internet tough guy zou kunnen uithangen.

Citaat:
Iemand die een beetje kan staan voor zijn principes en enigsinds toonbaar is. Het probleem is dat geen van de politici die op dit momentkans maken over beiden beschikt.
Balkenende staat altijd zijn mannetje toch? Hij schijnt een goede onderhandelaar te zijn, en heeft er voor gezorgd dat Nederland veel minder betaalt aan de EU.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-06-2006 @ 22:26 :
Balkenende staat altijd zijn mannetje toch? Hij schijnt een goede onderhandelaar te zijn, en heeft er voor gezorgd dat Nederland veel minder betaalt aan de EU.
Ha ha ha.

Leaves... Jan Marijnissen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-06-2006 @ 22:26 :
Balkenende staat altijd zijn mannetje toch? Hij schijnt een goede onderhandelaar te zijn, en heeft er voor gezorgd dat Nederland veel minder betaalt aan de EU.
Pff, Balkenende hoef ik niet meer. Als je toevallig niet voldoet aan zijn idee van normen en waarden is hij opeens niet meer je premier.

Ook met zijn vage gelul over normen en waarden kan hij bij mij geen potje meer breken.
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2006 @ 22:53 :
Leaves... Jan Marijnissen?
Een oude sok met erg foute ideeën? Waarom hij?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 18:35
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2006 @ 22:53 :
Ha ha ha.

Leaves... Jan Marijnissen?
Ja, dat werkt vast goed voor de betrekkingen met Noord-Korea. Om eerlijk te zijn hoef ik geen sympathisanten van Stalin en Mao in de regering, en als het even kan ook niet in de Tweede Kamer, net zoals sympathisanten van Hitler er ook niet in thuis horen.

Jammer dat we aan de rechterkant geen mensen hebben die orde op zaken kunnen stellen. Wilders, Pastors, Smit, Nawijn, enz. hebben allemaal prima ideeën, maar ze missen uitstraling en redenaarstalent.

Leaves: Herman Heinsbroek
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam

Laatst gewijzigd op 08-06-2006 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 18:38
EvilConduct
EvilConduct is offline
Ik:
PVDA negeert 'omgekeerd' racisme.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.