Oud 13-11-2007, 16:10
VIC.
VIC. is offline
Misschien dat iemand me kan helpen met mijn probleem.
Ik heb al anderhalf jaar een vriend. De seks is altijd prima geweest, alleen heb ik opvallend vaak last van wondjes aan het begin van mn vagina nadat we seks hebben gehad. Dit is opzich niet zo erg, maar het gevolg is dat ik echt even een paar dagen geen seks kan hebben omdat het gewoon pijn doet en die wondjes anders niet willen helen. We vinden dit allebei echt super vervelend... We gebruiken al standaard glijmiddel om het makkelijker te laten gaan, maar dit helpt eigenlijk nog steeds niet bij het tegengaan van kleine wondjes. Mijn vaginawand lijkt overgevoelig te zijn ofzo? Ook heeft hij een hele gemiddelde penis dus daar kan het ook niet aan liggen.
Heeft iemand hier ervaring mee en andere tips voor me?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 17:01
Verwijderd
-> L&G

En ga naar de dokter om je op soa's te laten testen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 19:47
Verwijderd
Citaat:
-> L&G

En ga naar de dokter om je op soa's te laten testen.
My thoughts
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 03:38
Verwijderd
Enneuh... Anders misschien zijn nagels laten knippen? Altijd handig
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:29
VIC.
VIC. is offline
Waarom op soa's testen?
Ik weet al dat ik herpes genitalis heb. Ik heb ooit iets gehad wat er op leek, dus mn dokter ging er toen vanuit dat het herpes was. Helemaal zeker was hij niet, ik heb er ook verder nooit meer last van gehad.. Kan het daar mee te maken hebben dan? Verder heb ik geen soa's en mn vriend ook niet (beiden al getest).
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:47
Verwijderd
Dat soort wondjes kunnen door Herpes veroorzaak worden ja.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:59
VIC.
VIC. is offline
Dus je bedoelt dat je door herpes genitalis een gevoeligere huid kan hebben waardoor wondjes makkelijker kunnen ontstaan? Hier kan ik verder niets over vinden op internet. Of bedoel je dat ik misschien een kleine herpes 'aanval' heb gehad waardoor er een wondje is ontstaan? Ik heb namelijk verder helemaal niets gemerkt van een eventuele aanval..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 21:46
Verwijderd
Wikipedia doet wonderen:

De symptomen van de ziekte beginnen met een prodromale fase: hoofdpijn, moeheid, spierpijn en jeuk op de plaats van infectie. Na de prodromale fase ontstaan er blaasjes. Bij de man kunnen deze blaasjes ontstaan op de schacht van de penis, de genitale regio, de binnenkant van de dij, de billen of op de anus. Bij vrouwen kunnen de schaamlippen, clitorus, vulva, billen, anus en algemene schaamstreek aangedaan zijn. De blaasjes worden na een tijd pijnlijke zweertjes, welke langzaam indrogen.

En het sexwoordenboek zegt:

Het begint vaak met rode plekjes, die veranderen in blaasjes die gevuld zijn met een helder vocht. Deze komen voor op de genitaliën of rond de anus. Maar ze kunnen bij vrouwen ook voorkomen in de vagina en op de baarmoedermond en bij jongens in de urinebuis. Je kunt ze dus niet altijd zien. Ook kun je herpes krijgen op de mond (koortslip). Na één of twee dagen gaan de blaasjes over in pijnlijke wondjes. Soms is er afscheiding uit de vagina, penis of anus. Het kan jeuken. Plassen kan pijnlijk zijn. Na verloop van tijd verdwijnen de wondjes spontaan.

En dan komen ze weer terug, want herpes gaat niet meer over.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 04:42
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Waarom op soa's testen?
Ik weet al dat ik herpes genitalis heb. Ik heb ooit iets gehad wat er op leek, dus mn dokter ging er toen vanuit dat het herpes was. Helemaal zeker was hij niet, ik heb er ook verder nooit meer last van gehad.. Kan het daar mee te maken hebben dan? Verder heb ik geen soa's en mn vriend ook niet (beiden al getest).
Uhm, waarom test men iha op SOA's? Precies, dat je 1 SOA hebt betekent niet dat je ineens geen andere SOA kunt krijgen. Het is net zoiets als "ach, ik ga toch al dood, dus waarom zou ik een helm dragen op de brommer"
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 18:02
VIC.
VIC. is offline
Citaat:
Uhm, waarom test men iha op SOA's? Precies, dat je 1 SOA hebt betekent niet dat je ineens geen andere SOA kunt krijgen. Het is net zoiets als "ach, ik ga toch al dood, dus waarom zou ik een helm dragen op de brommer"

Ja met de vraag 'waarom op soa's testen' bedoelde ik natuurlijk 'zijn er dan soa's waarbij je dat soort klachten krijgt'. Ik snap heel goed dat ik nog steeds andere soa's kan krijgen, maar die heb ik niet want ik ben allang getest en mijn vriend ook, zoals ik al zei. Ik ben altijd heel voorzichtig geweest wat betreft het risico lopen op soa's, dat ik nu herpes heb kan ik niks aan doen. De details zal ik je besparen.

@ Mushu: bedankt voor de info. Ik snap alleen nog steeds niet waarom ik er steeds zo'n last van heb na de seks. Ik heb al een herhalingsafspraak gemaakt met mijn dermatoloog, misschien dat hij me meer kan vertellen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 09:50
netty_dushi
Avatar van netty_dushi
netty_dushi is offline
maar je kan toch ook gewoon wondjes naar hebben zonder meteen aan een soa te denken?? anders moet je bij elk dingetje nagaan of je wel geen enge ziekte hebt ofzo...
__________________
I just can't wait to show up at the next party
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Vreemde wondjes
Verwijderd
0 31-01-2015 00:04
Lichaam & Gezondheid pijnlijke tepel
djennnn
10 22-02-2010 15:11
Lichaam & Gezondheid Gaas van open wond halen
ellendm
7 08-04-2009 18:23
Verhalen & Gedichten (oud) Gedicht: Regen, Rozen, Bloed & Chaos
Verwijderd
0 28-09-2008 03:37
Verhalen & Gedichten leven loos
geen dichter
12 12-08-2004 15:16
Verhalen & Gedichten [verhaal] De klap
proycon
2 21-08-2002 19:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.