Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2007, 21:04
D.G.T.X
D.G.T.X is offline
Hallo,

Ik ben dus al en tijdje op zoek naar en "goeie" bijbaantje
ben zelf naar de uitzendbureau geweest, heb op het internet gezocht etc..maar heb nog steeds geen echte antwoordt....hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Ik wil graag 3 dagen in het week werken (woensdag/zaterdag/zondag) van s`morgens vroeg tot s`avonds laat voor 6 Euro per uur (meer kan geen kwaad natuurlijk )

nou heb ik vorige week en sollicitatie gesprek gehad bij mac donalds en burger king (beide betalen ongv 6 euro per uur) maar de probleem (voor mij dan) is dat ze....op zaterdag/zondag/alle andere vakantie dagen en op mandag t/m vrijdag na 17:00/18:00 ook gewoon 6 euro blijven betalen...

Is dit nou normaal of hoe zit het? ik zelf heb nog nooit en bijbaantje gehad maar...afaik moeten ze ietsje meer betalen in het weekend/vakantie dagen toch?

Zijn er eigenlijk nog bijbaantjes die op vakantie dagen/weekends meer betalen per uur dan normaal? zo ja welke? ;x


Alvast bedankt A.

Laatst gewijzigd op 25-10-2007 om 23:07. Reden: fixed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2007, 21:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Meer betalen is bijvoorbeeld in de zorg. Of in het 'gewone' bedrijfsleven soms.

Verder hangt het van je interesses af wat goed voor je is. Ikzelf zou nooit in de horeca kunnen werken (ben veel te onhandig, onthou niks en het is me te gestressd ), maar als jou dat leuk lijkt zou ik het zeker doen. Ik werk dan weer liever in de zorg, dat verdient ook meestal vrij goed (ook met bijbaantjes), maar ik kan me voorstellen dat jij dat dan weer niet ziet zitten.

Kortom: wat een echte goede bijbaan is bepaal je zelf. En ik zou eventuele kansen met beide handen aanpakken (je kunt altijd nog veranderen van bijbaan).

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:30
June bug
June bug is offline
Bij de baantjes die je noemt is het volgens mij normaal dat je geen toeslag krijgt in de avonduren en weekenden. Ik werk zelf bij een postorderbedrijf in het callcenter en wij krijgen wel 125 procent op doordeweekse avonden en zaterdag na 14:00. Ik denk dat het bij de meer 'kantoor-achtige' banen gebruikelijker is om dit te doen. Bijvoorbeeld dus callcenter werk.

Oh en tip: doe iets aan je Nederlands, dit zal je al een heel eind op weg helpen bij het vinden van een baan.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 21:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Oh en tip: doe iets aan je Nederlands, dit zal je al een heel eind op weg helpen bij het vinden van een baan.
(Daarom lijkt de Mac me ook best geschikt)
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 23:04
D.G.T.X
D.G.T.X is offline
lol my bad....spelling was nooit mijn sterkste kant
en de laatste tijd is het nog erger geworden door school (schrijf bijna geen nl meer.....allen engels)

anyway bedankt voor de replies
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 23:53
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik werk sinds kort als heftruckchauffeur. heel relaxed werk moet ik zeggen, niet zwaar, je wordt er niet vies van, en het verdiend ook goed. netto heb ik inclusief toeslagen meer dan €10,- per uur. daar komt nog 8,88% vakantiegeld en 10% vakantieuren bij.

je moet alleen wel beetje mazzel hebben dat er een groot logistiek bedrijf bij je in de buurt zit. (ik zelf werk bij Bosman)
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 09:23
Verwijderd
Je kunt eens informeren bij de TNT als dat ergens bij je in de buurt zit. Daar zoeken ze bijna altijd wel mensen, en ik verdien er 8,nog wat per uur. Als je nachtdiensten draait verdien je nog meer. (Het zal ook wel van de afdeling afhangen)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 10:02
Verwijderd
Als je in de detailhandel of bij de Mac of andere bedrijven gaat werken die gewoonlijk ook open zijn op zaterdag of zondag of in de avonden, hoef je niet te rekenen op een toeslag.

Ik heb 3 jaar in de supermarkt gewerkt, en ik kreeg alleen 300% betaald op zondag of feestdagen.

Schoonmaakwerk betaalt meestal wel aardig en wordt ook vaak op avonden gedaan en als telemarketeer natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 12:11
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Citaat:
ik werk sinds kort als heftruckchauffeur.
Hier heb je toch wel een training voor nodig, of niet?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:28
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Beste Iedereen,

Ik heb het perfecte baantje gevonden op internet. Het is geen werk. Het kost alleen een uurtje van je tijd. Stuur mij een mailtje advertentiekoning@live.nl en je hoort meer hierover.
Je bedoelt dat het jou geld oplevert als mensen je een mailtje sturen? (aangezien je dezelfde tekst in een aantal topics hebt gekopieerd)

Ontopic: Wat apart dat je geen toeslag krijgt voor werken op zondag, dacht dat dat toch eigenlijk wel bij bijna alle bedrijven zo was.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt dat het jou geld oplevert als mensen je een mailtje sturen? (aangezien je dezelfde tekst in een aantal topics hebt gekopieerd)

Ontopic: Wat apart dat je geen toeslag krijgt voor werken op zondag, dacht dat dat toch eigenlijk wel bij bijna alle bedrijven zo was.
Voor de McDonalds en Burger King is het net zoals andere restaurants heel normaal dat ze op zondag open zijn dus vandaar geen hoger percentage.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:37
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Voor de McDonalds en Burger King is het net zoals andere restaurants heel normaal dat ze op zondag open zijn dus vandaar geen hoger percentage.
Maar ik neem toch aan dat je als fulltimer wel toeslag krijgt op zondag? Ik heb op Schiphol gewerkt, waar ook altijd alles open is, en daar krijg je gewoon je toeslagen voor zaterdag/zondag/avond/nacht etc. (ook parttime).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:45
fib
Avatar van fib
fib is offline
wat: kistdrager
waar: uitvaartorganisatie
Euro: veel
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:56
Verwijderd
Citaat:
lol my bad....spelling was nooit mijn sterkste kant
en de laatste tijd is het nog erger geworden door school (schrijf bijna geen nl meer.....allen engels)

anyway bedankt voor de replies
Niet alleen je spelling. Je hebt zo op het oog geen enkel gevoel voor wanneer je 'de' of 'het' gebruikt. Ik hoop alleen maar dat je Nederlands je tweede of derde taal is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 15:21
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hier heb je toch wel een training voor nodig, of niet?
ja maar die bieden ze gratis aan via het uitzendbureau (start of tempo).
de eerste maanden toen ik nog geen certificaat had kon ik op een elektrische pompwagen werken. eentje waar je ook op kan staan, dus je hoeft niet zelf te lopen. maar dat was ook wel relaxed eigenlijk
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 15:45
Anuz
Anuz is offline
Ga dan in de zorg werken man, verdient veel beter dan zo'n noob baantje.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 19:23
Nyawa
Op je 21ste zal een uurloon van 6 euro bij de meeste bedrijven niet zo'n probleem zijn, lijkt me. Heb je je al ingeschreven bij uitzendbureaus? In sommige plaatsen heb je bijvoorbeeld horecauitzendbureaus waar je dan steeds voor verschillende opdrachtgevers werkt, die betalen je minstens een dergelijk loon en in de horeca krijg je ook nog fooi. Thuiszorg idd verdient op je 18e in veel plaatsen geloof ik al zo'n 8 euro per uur. En verder callcenterwerk, administratief werk of als je hoger onderwijs volgt tentamencursussen geven/student-assistent zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:01
Mile End
Avatar van Mile End
Mile End is offline
Ga lekker dingen op straat aansmeren, krijg je zo 9 euro per uur +bonussen voor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2007, 17:36
Verwijderd
Doe marktonderzoek, als je omgeving utrecht, almere, apeldoorn of breda woont, 8 euro per uur en geen stomme targets, zie => www.mobielcentre.nl
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Als je in de detailhandel of bij de Mac of andere bedrijven gaat werken die gewoonlijk ook open zijn op zaterdag of zondag of in de avonden, hoef je niet te rekenen op een toeslag.
Citaat:
Voor de McDonalds en Burger King is het net zoals andere restaurants heel normaal dat ze op zondag open zijn dus vandaar geen hoger percentage.

Ik werk bij Ikea Amsterdam, die toch ook elke dag open zijn tegenwoordig. Ja ook op zondag elke dag. En ik krijg dus echt wel toeslagen. Dus zo gek is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Ik werk bij Ikea Amsterdam, die toch ook elke dag open zijn tegenwoordig. Ja ook op zondag elke dag. En ik krijg dus echt wel toeslagen. Dus zo gek is dat niet.
maar de ikea is een winkel, mc donalds is horeca.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 09:21
Verwijderd
Voor een 21-jarige is € 5,51 (bruto) al het minimum loon? Dat is dus al tegen de 6 euro...als je graag een baantje hebt waar ze je zo nu en dan meer betalen, dan kan je dus vrijwel overal gaan werken. Vrijwel alle winkels die niet iedere zondag open zijn betalen op zondag meer (goed, de Ikea in Amsterdam dus kennelijk wel ), maar je kunt dan dus niet altijd op zondag werken. De zorg betaalt over het algemeen beter en daar heb je vaak ook ORT. Callcenter betaalt over het algemeen ook beter...de vraag is alleen of je daar wilt werken.

Ik weet niet wat jij onder vakantiedagen verstaat, maar meer betalen geldt dan alleen voor feestdagen ed, niet voor een gewone dag in bv. de herfstvakantie...bedrijven kennen geen herfstvakantie oid.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 10:00
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Zoek een oppasgezin.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 10:03
TOPrecreatie
TOPrecreatie is offline
Echt leuk vakantiwerk (volgens de ruim 400 Toppers per jaar die bij ons aan de slag gaan) vind je via onze site www.toprecreatie.nl

Het gaat om vakantiewerk op campings waarbij je verantwoordelijk bent voor het complete animatieprogramma. Het volgen van een trainingsweekend is verplicht. Het eerste weekend staat geplan op 1 t/m 3 februari 2008. Er zijn nog plaatsen vrij dus schrijf je snel in via www.toprecreatie.nl/inschrijven
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 11:14
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Haha, als je minimaal 6 euro per uur wilt verdienen moet je dus niet in de recreatie gaan werken. Daar hou je omgerekend €1.50 per uur aan over
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2007, 13:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Iets wat in de vakantie meer verdiend zal je niet vinden.
Iets wat 's avonds of in het weekend toeslagen geeft weer wel.
Bij AH krijg je als je een contract van 12+ uren hebt toeslagen op zaterdag (vanaf 18:00, 50%) en doordeweeks vanaf 20:00(33%) en vanaf 21:00 (50%). Op Zondag betaald AH zowiezo 200%.
Dus even zoeken toeslagen moet je iig niet in de horeca zoeken kan je beter kijken bij winkels of bedrijfsleven(callcenters e.d.)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 23:26
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Haha, als je minimaal 6 euro per uur wilt verdienen moet je dus niet in de recreatie gaan werken. Daar hou je omgerekend €1.50 per uur aan over
Via die site kom ik toch op minstens 4,25 per uur (als je uitgaat van een werkweek van 40 uur). Is niet echt superveel, maar lijkt me wel leuk werk op zich.

Als je redelijk goed wilt verdienen, dan kun je ook bij een horeca uitzendbureau/planbureau gaan werken, zoals mise en place (die zit in bijna elke grote stad) en er zijn ook genoeg anderen die vaak nog meer betalen. Bij mise en place verdiende ik op mijn 18e 7 euro netto per uur en het werk is leuk en heb je zo onder de knie (bij mise en place krijg je zelfs een training).
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:00
Verwijderd
sorry hoor maar mensen die moeite hebben met nederlands zijn niet zo gewild in de horeca aangezien dat niet enorm representatief is....
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 11:20
looijendijk
looijendijk is offline
zoals ik heb aangegeven in mijn nieuwe topic,

ik werk zelf in een leuk callcenter

veel mensen vinden het vervelend werk.

maar dit is wel een leuk callcenter

wellicht is dat wat?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 08:38
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Via die site kom ik toch op minstens 4,25 per uur (als je uitgaat van een werkweek van 40 uur). Is niet echt superveel, maar lijkt me wel leuk werk op zich.
Jij hebt nooit recreatiewerk gedaan denk ik
Je hebt daar geen werkweken van 40 uur, maar van 100 uur. Ik begon om half 9 al met het klaarzetten van knutselspullen voor het knutseluurtje en dan ging je dag door tot een uur of 1 als het avondprogramma (disco, bingo etc) was afgelopen Dat is dus 16 uur per dag, en gezien je 6 of 7 dagen in de week werkt, kom je al gauw op veel meer uren uit
Je moet het werk echt doen omdat je het leuk vindt, niet om er aan te verdienen.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 16:12
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
wat: kistdrager
waar: uitvaartorganisatie
Euro: veel
oh, dit lijkt me stoer
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 17:07
Das_Hund
Das_Hund is offline
<handige spam> http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1648082 </handige spam>
Is een begin.
Nuff said
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 17:43
Crimson
Crimson is offline
videoland, werk ik, leuk werk, niet teveel doen, leuk contact met klanten.. betaalt geen hol maarja
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 09:55
RKoning
RKoning is offline
Ik zit nu voor mijn pc en ik wil graag wat geld bij verdienen voor oud en nieuw.
Ik ben op internet aan het zoeken maar kan niet echt iets vinden.
Ik ben vijftien jaar oud woon in friesland. IEMAND suggesties?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 11:34
Verwijderd
Oud en nieuw is over 12 dagen...Zelfs als je voor die tijd iets vindt, word je waarschijnlijk niet op tijd uitbetaald.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 12:50
Verwijderd
ik wilde uitzendbureau zeggen maar je bent 15.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2007, 14:12
RKoning
RKoning is offline
Ok en hebben jullie nog creatieve iedeen om wel geld te krijgen.

Legaal Of Illegaal. Ik wil ook wel zwart werken maakt niet uit wat.

Dus heeft iemand een iedee om Redelijk veel geld te verdienen in 12 dagen.

RKoning
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 14:20
Verwijderd
Dan moet je drugs gaan dealen of de prostitutie in.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 16:23
RKoning
RKoning is offline
Drugs kan maar dan moet ik eerst investeren.

Prostitutie Nee dankje

Maar bedankt
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 16:35
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Heitje voor een karweitje bij je ouders, of oppassen bij de buren, zet oude troep op marktplaats of kijk eens bij marktplaats bij diensten. Misschien kun je voetmodel worden ofzo
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard

Laatst gewijzigd op 19-12-2007 om 16:36. Reden: Schoot me nog iets te binnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vrijdagmiddag en alles is saai #1877
Verwijderd
500 19-11-2013 14:04
Psychologie ASS en normaal willen zijn
Spectraal
15 13-11-2007 07:47
Eten & Drinken Horeca in Nederland is bar slecht (n)
Gatara
45 25-04-2005 10:01
Liefde & Relatie Vrienden
Charlottetje
39 15-02-2004 12:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkanen moeten integreren? Hou op!
Vervreemd
500 26-06-2003 16:15
Levensbeschouwing & Filosofie het verplicht knuffelen van dementen
frankzinnig
22 10-03-2003 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.