Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2008, 11:19
Shannon.
Shannon. is offline
Heey,

2dagen geleden ging ik mijn benen scheren, maar ik had nogal haast dus ik deed het een beetje te snel, dus nu heb ik een hele grote wond op mijn onder been (er zit nu een plijster op, want er zit nog geen korst op), maar altijd als ik een wond heb komt er een litteken (misshien komt dat omdat ik altijd de korst eraf haal, bij kleine wondjes...?), maar ik wil geen litteken, want het is een best wel grote wond! en dat is dan echt lelijk als ik b.v een rokje aan heb! dus ik vroeg me af of iemand weet hoe ik er voor kan zorgen dat er geen litteken komt! Alvast bedankt!

x.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 11:29
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Niet aan pulken, zorgen dat het wondje schoon blijft. Een litteken wordt meestal kleiner dan je zou denken. Had ook een hele rare wond op mn scheenbeen door de rand van mn schoenen die er steeds langs wreven maar het litteken valt niet eens echt op.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 11:33
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
De eerste keer dat ik m'n benen schoor had ik me ook gesneden, was ook een lange wond. (En toen dacht ik ook heeeelp dit wordt een reuze litteken) Ik heb het toen gewoon ontsmet (niet eens plijster denkik, maar dat weet ik niet meer zeker), en heb er geen litteken aan overgehouden. (ookal krijg ik die dus normaal ook vrij snel) (Oftewel een heel licht dat na al die jaren is weggegaan.) Dus ik zou gewoon zorgen dat de wond verzorgd is, er idd niet aan zitten prutsen, en je voor de rest niet zo'n zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 11:53
Shannon.
Shannon. is offline
Citaat:
De eerste keer dat ik m'n benen schoor had ik me ook gesneden, was ook een lange wond.

Dit was niet de 1ste keer hoor.. had gewoon haast. Hihi
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 11:53
Shannon.
Shannon. is offline
Oké, dank jullie wel, ik heb er al jodium (ofzo) op gezet. dus
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 15:06
Verwijderd
calendula zalf wil ook wel helpen. Als de wond straks dicht is, goed vettig houden zodat de huis soepel blijft, dan heb je de minste kans op een litteken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 15:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik geef dit topic even een andere titel, want we zien graag aan de titel waar het topic over gaat en 'HELP!!' is dan niet zo duidelijk.

In ieder geval dus niet de korst eraf halen. De korst gaat er vanzelf af, als je wond daar klaar voor is. Verder bestaat er wel littekencreme, maar die is erg duur en lijkt me bij een wond van het scheren niet nodig. Hoogstens calendula zalf inderdaad; zo'n tube misstaat toch nooit in een huishouden, dus daarvan is het ook minder zonde als je die koopt en het is ook wat goedkoper. Maar laat je wond vooral ook veel met rust.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Vreemde wondjes
Verwijderd
0 30-01-2015 23:04
Lichaam & Gezondheid Ontstoken bakkebaard?
AceSpade
1 17-09-2011 12:44
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 14:25
Lichaam & Gezondheid Bikinilijn scheren
Miss-Lauwtje
9 05-06-2010 20:16
Lichaam & Gezondheid Irritaties scheren.
Iza
26 16-02-2008 14:11
Flora & Fauna dragen jullie bonte/leren kleding
Verwijderd
86 05-09-2002 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.