Oud 30-08-2015, 22:44
Random323
Random323 is offline
Beste scholieren,

Dit is meteen mijn eerste post op dit forum.

Mijn vriendin heeft het een paar dagen geleden uitgemaakt omdat ze niet meer verliefd was. Het liep de laatste weken al niet lekker en ik zat al met de gedachte in mijn hoofd om een pauze te nemen. Dit heb ik haar ook duidelijk gemaakt toen ze het uitmaakte. Een dag nadat het uit was appte ze mij dat ze steeds moest huilen en dat ze het allemaal niet weet. Ze vroeg of we toch een pauze konden nemen van 2 weken met als afspraak: minimaal contact & geen andere jongens of meisjes. Dit om er achter te komen of ze nog verliefd is.
De pauze is nu 1 dag ingegaan en ze heeft me al 2 keer geappt. Maar nu het grootste probleem. Morgen beginnen we beiden aan onze eerste dag op het HBO. We zitten op dezelfde school, doen dezelfde opleiding, en zitten in dezelfde klas. We kennen nog niemand en we staan er allebei alleen voor als we elkaar ontwijken. Een nieuwe school met nieuwe mensen is best intimiderend voor ons.
Hoe moeten we zó in hemelsnaam een pauze houden? De bedoeling is dat ik even verdwijn uit haar leven zodat ze de kans krijgt om me te missen en om na te denken of ze nog verliefd is. Dit is toch niet mogelijk zo?

Graag tips of ervaring van anderen, want als de pauze niet werkt dan is het over. Ze betekend heel veel voor me en ik wil haar niet kwijt. De pauze moet goed 'uitgevoerd worden' om het te laten werken.

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2015, 23:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe komt het dat het enthousiasme er af is?

Vergeet niet: iedereen in je klas staat er alleen voor. Je kunt beter zelf vrienden maken, eventueel samen een groepje vormen, dan met je ex/vriendin samenklitten. Nieuwe vrienden maken is best te doen in de eerste weken, maar als je die kans nu niet grijpt ben je echt alleen als het toch uit gaat.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2015, 19:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Eline ja. Daarbij geloof ik niet zo in pauzes, want als je het niet meer voelt, dan voel je het niet meer. 'Een kans krijgen om je te missen' vind ik ook naar. Zitten jullie niet gewoon in een sleur? Hoe lang zijn jullie al bij elkaar? Zou het juist niet helpen om iets totaal anders te doen (een avondje uit naar de bios of uit eten of weet ik veel)?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2015, 19:08
Random323
Random323 is offline
Bedankt voor de reacties!

We hebben een relatie gehad van ongeveer anderhalf jaar. Maar een keertje gezellig afspreken gaat ook niet werken. We hebben het vandaag samen erg gezellig gehad op school. We hebben aan het eind van de dag besloten dat het het beste is om er gewoon mee te stoppen. De romantische behoeftes van mij naar haar zijn ook zo goed als verdwenen op het moment. En zij wil gewoon alleen zijn nu en even zonder relatie verdergaan. Ik denk dat een groot deel van het rouwproces er voor mij al op zit omdat ik de laatste maand ook met de gedachte rondloop om ergens verandering in te brengen. We blijven beste maatjes, omdat die behoefte er is van allebei de kanten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.