Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2002, 20:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
De Islam biedt een alternatief voor het kapitalisme als economisch systeem, kent een eigen staatsvorm, en is de snelst groeiende religie in de wereld. Islam is aantrekkelijk en biedt oplossingen voor wijdverbreide problemen in de wereld die samen hangen met wantrouw tussen volkeren door broederschap te leren, economische verlichting te bieden aan de met schulden overladen personen en landen, door het verbod op rente en ga zo maar door!

Moslims vrezen de dood minder dan anderen en strijden daardoor tot hun dood voor hun rechten. Men kan ze niet makkelijk onderdrukken zolang ze zich verbonden voelen met hun religie. voorbeelden hiervan zien we in : Tsjetsjenie, Kashmir, Bosnie, Palestina, Filipijnen, Centraal-Azie, Somalie etc.

De ontwikkeling dat als de Islam op hetzelfde niveau doorgroeit als nu dat in het jaar 2020 een op de drie mensen een moslim zal zijn boezemt de Amerikaanse regering angst in!

En daarom hebben ze zich voorgenomen om dit te remmen. Maar de Koran voorspelt dat de Islam alle godsdiensten zal overtreffen en dit zullen we ook zien gebeuren in 2025, wanneer de Islam numeriek superieur is aan alle andere geloven!!!!!!!!. Allah laat zijn licht niet stoppen door ongelovigen, hoe hard ze ook hun best doen!

Inmiddels zijn 4 van de 5 mensen die zich tot de islam bekeren in Engeland vrouwen, en dan beweren ze dat Islam vrouwen onderdrukt!!!

“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen."

Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.


www.geocities.com/Pentagon/3016/fastest.htm
<A HREF="http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&node=&contentId=A27758-2001Jan6" TARGET=_blank>www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&node=&contentId=A27758-2001Jan6[/U RL]
[URL=http://www.geocities.com/WestHollywood/Park/6443/Fastest/timesofindia1.html]www.geocities.com/WestHollywood/Park/6443/Fastest/timesofindia1.html</A>
www.cnn.com/WORLD/9704/14/egypt.islam/
www.washington-
www.report.org/backissues/0596/9605013.htm
www.geocities.com/WestHollywood/Park/6443/Fastest/seattle_mia.html
www.iol.ie/~afifi/BICNews/Islam/islam21.htm
www.geocities.com/WestHollywood/Park/6443/Fastest/refugees.html



[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (02-02-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 11:19
mitsj
mitsj is offline
Islam groeit omdat de leiders van zulke landen hun bevolking proberen afteschermen van andere ideeen.
Ik kan je al voorspelen dat atheisme over 50 jaar de grootste religie is.
Mits de Islamitische landen democratisch worden.
En ik zie de Islam niet zo als een gevaar.
Israel alleen kan heel het Midden-Oosten aan. Dus het is een lachertje.

Citaat:
Moslims vrezen de dood minder dan anderen en strijden daardoor tot hun dood voor hun rechten.Men kan ze niet makkelijk onderdrukken zolang ze zich verbonden voelen met hun religie. voorbeelden hiervan zien we in : Tsjetsjenie, Kashmir, Bosnie, Palestina, Filipijnen, Centraal-Azie, Somalie etc.
World Trade center , bomaanslagen in Israel , bomaanslagen op ambassades in Kenia en Tanzania etc.
Dat zijn er ook goede voorbeelden van.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Islam groeit omdat de leiders van zulke landen hun bevolking proberen afteschermen van andere ideeen.

Je zegt maar wat. De meeste islamitische landen zijn tientallen jaren, ja zelfs eeuwen overheerst door de imperialistische landen en daardoor aan het christendom blootgelegd. Ondanks de uiterste inspannigen van de christelijk missionarissen en hun truukjes wisten ze een handjevol domme mensen uit de elite te winnen. Deze enkele rijke mensen waren echter verblind door het materialisme. Zij wisten niet beter. Met de Europese landen gingen het wat beter NA de scheiding van kerk en staat en niet door het Christendom, zoals deze zeer kleine groep dacht. 99,9999999999999999999999999 etc procent hield zich echter vast aan de Islam. De islam is namelijk een veel consistenter geloof dan het Christendom en het KJodendom


Citaat:
mitsj schreef:
Ik kan je al voorspelen dat atheisme over 50 jaar de grootste religie is.


Je voorspelling is gebaseerd op lucht.
Verklaarde atheïsten nemen, met 0,24 procent, het minst snel toe. Daarvan zullen er in 2025 159 miljoen zijn. Tegenover de inmiddels 2,5 miljard Moslims. Dit is pas een lachertje!

Citaat:
mitsj schreef:
Mits de Islamitische landen democratisch worden.En ik zie de Islam niet zo als een gevaar.
Israel alleen kan heel het Midden-Oosten aan. Dus het is een lachertje.


Eh, heb je de laatste tijd wel de ontwikkelingen gevolgd? Iran, Irak en Pakistan maken een voorspoedige militaire ontwikkeling door. Vooral Pakistan en Iran maken vorderingen. Beide landen beschikken over massavernietigwapens en lange-afstandsraketten. Dus ik denk niet dat Israel het in zijn hoofd haalt om het Midden-oosten helemaal weg te vagen. Dat zou zelfmoord zijn!


Citaat:
mitsj schreef:
World Trade center , , bomaanslagen op ambassades in Kenia en Tanzania etc.
Dat zijn er ook goede voorbeelden van.
Had dit er nog wat mee te maken. Wat heeft dit met verzet te maken in tegenstelling tot het volgende?

Citaat:
mitsj schreef:
bomaanslagen in Israel



[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (02-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 14:02
mitsj
mitsj is offline
2,5 miljard moslims ... HAHAHA .
Er zijn er nu 800 miljoen.
3 keer zoveel moslims in 23 jaar .
Dat wil ik nog weleens zien.
Er zijn nu 1200 miljoen christenen in de hele wereld en in gebieden met een hoog geboorte cijfer ook.
Boedhisten en Hindoes hebben ook rond de 1 miljard aanhangers d8 ik.

Je hebt gelijk dat de Islam nog het enige groeiend geloof is ( ook al is het erg langzaam ) maar dit is ook op een dermate langzaam niveau dat het al snel stil komt te staan.

Citaat:
Eh, heb je de laatste tijd wel de ontwikkelingen gevolgd? Iran, Irak en Pakistan maken een voorspoedige militaire ontwikkeling door. Vooral Pakistan en Iran maken vorderingen. Beide landen beschikken over massavernietigwapens en lange-afstandsraketten. Dus ik denk niet dat Israel het in zijn hoofd haalt om het Midden-oosten helemaal weg te vagen. Dat zou zelfmoord zijn!
Israel heeft kernwapens. Pakistan is engie Islamitsch land die dat ook heeft. Maar de raketten van Pakistan kunnen niet zo ver komen. En Israel is dermate klein dat ze daarmee ook 5 andere arabische landen mee zouden hebben. dus van een kernoorlog kan het nooit komen.
Israel is de op 3 na sterkste militaire macht. En het enige ontwikkelde land in die regio. Derde wereld landen veroveren is niet zo moeilijk dus hoe even je mond over de grootsheid van de Islam.
Want er zijn maar 8,5 miljoen joden in israel en als die in een paar dagen hun gebied 4 keer zo groot konden maken maak je mij niet wijs dat de Islam zo geweldig is en dat het tot voorspoed leid.

Citaat:
De meeste islamitische landen zijn tientallen jaren, ja zelfs eeuwen overheerst door de imperialistische landen en daardoor aan het christendom blootgelegd.
UH ... landen zoals ... uh ... ? ? ?

En als je hoort dat Bijbels, tv en bepaalde boeken met 'foute' ideeen verboden zijn in bepaalde Arabische landen vind ik dat wel
een vorm van angst en afscherming van de bevolking.

Citaat:
Met de Europese landen gingen het wat beter NA de scheiding van kerk en staat en niet door het Christendom, zoals deze zeer kleine groep dacht.
Je doet net alsof de westerse wereld ontwikkelings landen zijn ... wat beter ... man ... de westerse landen zijn heersers van de wereld , de rest heeft niks te zeggen , geen 1 dom islamitisch landje heeft invloed op de wereld politiek.
En al in 1600 had de westerse wereld al een grote voorsprong op de Islamitische wereld en toen waren ze nog wel degelijk 100% christen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
2,5 miljard moslims ... HAHAHA .
Er zijn er nu 800 miljoen.
3 keer zoveel moslims in 23 jaar .
Dat wil ik nog weleens zien.


800 miljoen?HAHAHA, je cijfers zijn een beetje out of date. Zeg maar zo van 15 jaar terug. De Islam heeft tegenwoordig op zijn minst 1,3 miljard aanhangers ( sommige experts denken zo ongeveer 1,5 miljard). Als je er van uitgaat dat de Islam 1,2 miljard aanhangers heeft en in 2020 op zijn minst 2 miljard groeit de Islam met 2,3 procent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Citaat:
mitsj schreef:
Er zijn nu 1200 miljoen christenen in de hele wereld en in gebieden met een hoog geboorte cijfer ook.


Het christendom kent een wereldwijde afname!!

Citaat:
mitsj schreef:
Boedhisten en Hindoes hebben ook rond de 1 miljard aanhangers d8 ik.


Hindoes: 835 miljoen
Boedhisten: 400 miljoen

Citaat:
mitsj schreef:
Je hebt gelijk dat de Islam nog het enige groeiend geloof is ( ook al is het erg langzaam ) maar dit is ook op een dermate langzaam niveau dat het al snel stil komt te staan.


De prognoses zien er daarentegen wel goed uit!

Citaat:
Eh, heb je de laatste tijd wel de ontwikkelingen gevolgd? Iran, Irak en Pakistan maken een voorspoedige militaire ontwikkeling door. Vooral Pakistan en Iran maken vorderingen. Beide landen beschikken over massavernietigwapens en lange-afstandsraketten. Dus ik denk niet dat Israel het in zijn hoofd haalt om het Midden-oosten helemaal weg te vagen. Dat zou zelfmoord zijn!
Citaat:
mitsj schreef:
Israel heeft kernwapens. Pakistan is engie Islamitsch land die dat ook heeft. Maar de raketten van Pakistan kunnen niet zo ver komen.


Ik dacht toch echt dat 2500 kilometer genoeg is om Israel te treffen. Over de Shaheen 2 raket heb ik het nu.


Citaat:
mitsj schreef:
En Israel is dermate klein dat ze daarmee ook 5 andere arabische landen mee zouden hebben. dus van een kernoorlog kan het nooit komen.


Er bestaat ook zoiets als een sub-kiloton kernwapen.

Citaat:
mitsj schreef:
Israel is de op 3 na sterkste militaire macht. En het enige ontwikkelde land in die regio.

Ja, met dank aan de Amerikanen!Als ik de Amerikanen achter me had, dan zou ik van Ethiopie ook een ontwikkeld en militair sterk land kunnen maken!

Citaat:
mitsj schreef:
dus hoe even je mond over de grootsheid van de Islam.
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen."

Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.

Citaat:
mitsj schreef:
Want er zijn maar 8,5 miljoen joden in israel en als die in een paar dagen hun gebied 4 keer zo groot konden maken maak je mij niet wijs dat de Islam zo geweldig is en dat het tot voorspoed leid.

Wie heeft ooit beweerd dat de Islam zijn hoogtepunt weer bereikt heeft?

Citaat:
De meeste islamitische landen zijn tientallen jaren, ja zelfs eeuwen overheerst door de imperialistische landen en daardoor aan het christendom blootgelegd.
UH ... landen zoals ... uh ... ? ? ?

Je weet niet veel he? Je stottert zelfs door verbazing!

Citaat:
mitsj schreef:
En als je hoort dat Bijbels, tv en bepaalde boeken met 'foute' ideeen verboden zijn in bepaalde Arabische landen vind ik dat wel
een vorm van angst en afscherming van de bevolking.


Waar heb je dat gehoord?

Citaat:
Met de Europese landen gingen het wat beter NA de scheiding van kerk en staat en niet door het Christendom, zoals deze zeer kleine groep dacht.
Citaat:
mitsj schreef:
man ... de westerse landen zijn heersers van de wereld , de rest heeft niks te zeggen , geen 1 dom islamitisch landje heeft invloed op de wereld politiek.
Dat klopt.

Citaat:
mitsj schreef:
En al in 1600 had de westerse wereld al een grote voorsprong op de Islamitische wereld en toen waren ze nog wel degelijk 100% christen.
1600 is ligt in een schemergebied! Het verval van het Ottomaanse rijk begon in 1648!



[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (02-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:50
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
vind dat er nu wel hele enge dingen gezegd worden over kernwapens gooien enzo... &gt;zucht&lt;
en dat terwijl ik alleen opzoek was naar het recept voor de ideale samenleving...

vind dit niet bepaald ideaal, zowel wat de islamieten als de anti-islamieten zeggen....

als ik kijk naar wat een topic over de perfecte ideologie hier alleen al veroorzaakt denk ik dat er niet veel hoop meer is voor de wereld

adieu peuple!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
sublime schreef:
vind dat er nu wel hele enge dingen gezegd worden over kernwapens gooien enzo... &gt;zucht&lt;
en dat terwijl ik alleen opzoek was naar het recept voor de ideale samenleving...

vind dit niet bepaald ideaal, zowel wat de islamieten als de anti-islamieten zeggen....

als ik kijk naar wat een topic over de perfecte ideologie hier alleen al veroorzaakt denk ik dat er niet veel hoop meer is voor de wereld

adieu peuple!

Mijn excuses daarvoor!

Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:05
mitsj
mitsj is offline
15% in israel is moslim dus met een kernbom vermoord je ook die mensen.
erg slim als je je mensen vermoord met de zelfde meningen als jouw ... not.

En hoe moet de Islam groeien?
Er is geen gebied meer over om te groeien.
In Europa neemt het als maar af.
In het midden-oosten is iedereen al moslim dus geen toename.
In Azie heb je ook al genoeg andere geloven en kan het alleen groeien als een of andere dictator plotseling moslim zou worden wat me sterk lijkt.
En in Amerika en Australie zie ik het ook niet echt groeien.
En in Afrika heeft het z'n grenzen over 5 jaar wel bereikt.

Citaat:
Het christendom kent een wereldwijde afname!!
Gelukkig , komt omdat men in de ex-christelijke wereld rationeel aan het worden is en er achter komt dat er geen god is. De islamitische wereld moet nog rationeel worden en daardoor groeit het nog.

Citaat:
Ik dacht toch echt dat 2500 kilometer genoeg is om Israel te treffen. Over de Shaheen 2 raket heb ik het nu.
En hoeveel hebben ze er dan nu van ?
Ze zijn heus neit zo stom om 7 mil joden te vermoorden voor 200 mil moslims.

En Israel is niet sterk geworden door Amerikanen. Ze zijn sterk geworden omdat veel rijke joden uit de hele wereld erin geinvesteerd hebben.
En als een land zo sterk wordt door Westerse fondsen zou Palestina ook een sterk land moeten zijn want daar heeft de Westerse wereld ook miljoenen in gepompt.

En ik stoterde niet... Ik wilde alleen aangeven dat je geen land zou kunnen aangeven waar christelijke missionarissen mensen probeerden overhalen met hun trukjes om zich tot het christen dom te bekeren.
Tenzij je het Rode Kruis een christelijke missionaris organisatie vindt .

Citaat:
En als je hoort dat Bijbels, tv en bepaalde boeken met 'foute' ideeen verboden zijn in bepaalde Arabische landen vind ik dat wel
een vorm van angst en afscherming van de bevolking.
Waar heb je dat gehoord?
Documantaire overgezien bij 2vandaaag 2 maanden geleden. In Afghanistan kreeg je daar de doodstraf voor.

En wat bedoel je nou met schemergebied ?

Waarom wil je gewoon niet accepteren dat de hele Islamitische wereld bestaat uit een stel derde wereld landjes die totaal geen macht hebben ?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 19:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
15% in israel is moslim dus met een kernbom vermoord je ook die mensen.
erg slim als je je mensen vermoord met de zelfde meningen als jouw ... not.

Jij hebt een gat in je korte-termijngeheugen, als je het aan mij vraagt. Lees jij wel zelf wat jij schrijft? Jij kwam aanzetten met Israel en zijn wapenarsenaal en kernwapenprogramma ( 99% is kopie van de Fransen en Amerikanen), niet ik.

Citaat:
mitsj schreef:
En hoe moet de Islam groeien?
Er is geen gebied meer over om te groeien.
In Europa neemt het als maar af.

Hahahaha, welke bronnen raadpleeg jij als ik het je vragen mag????????

Het Volgende artikel komt uit het Nederlands Dagblad

Meer moslims in Europa dan aangenomen
van onze redactie kerk
BERLIJN - Het aantal moslims in Europa, inclusief Rusland, is veel groter dan tot dusverre werd aangenomen. Op het continent leven 51,8 miljoen moslims.Dat meldt het instituut Islam Archief Duitsland. Het instituut beroept zich op de nieuwste officiële opgaven uit de verschillende landen.
Eerder ging het Islam Archief uit van 33,4 miljoen moslims in Europa.
In het vroegere 'christelijke' Europa groeit de islam jaarlijks met 6,5 procent. Als zich dat doorzet is de islam in 2014 met 87 miljoen aanhangers na de rooms-katholieken de tweede religieuze stroming in Europa.
De meeste moslims wonen in Rusland,inclusief Siberië en Tsjetsjenië (25 miljoen). Daarna volgen het Europese deel van Turkije (5,7 miljoen), Frankrijk (5 miljoen) en Duitsland (3,5 miljoen).In enkele landen heeft de islam bovendien het protestantisme als een na grootste religie ingehaald. Het gaat dan om België, Frankrijk, Italië en Spanje. In deze landen is de Rooms-Katholieke Kerk nog het grootst.


Citaat:
mitsj schreef:
In het midden-oosten is iedereen al moslim dus geen toename.

Daarbij vergeet je dat de bevolking groeit!

Citaat:
mitsj schreef:
In Azie heb je ook al genoeg andere geloven en kan het alleen groeien als een of andere dictator plotseling moslim zou worden wat me sterk lijkt.

Wat een gelul. Ook in Azie groeit de islam, met name in Zuid-Azie, China, Indonesie en in Centraal-Azie(na de val van de Sovjet-Unie, die de moslims in Centraal-Azie onderdrukten, is de Islam weer op zijn retour)

Citaat:
mitsj schreef:
En in Amerika en Australie zie ik het ook niet echt groeien.

Hahahaha. In Amerika zullen de moslims vervijfvoudigen in het jaar 2025 op het tegenwoordige aantal van zo'n 6 miljoen!

Citaat:
mitsj schreef:
En in Afrika heeft het z'n grenzen over 5 jaar wel bereikt.

Afrika kent de GROOTSTE relatieve toename op deze aardkloot!!! Een niet-islamitisch land als Tanzanie heeft bijvoorbeeld vanaf 1970 een toename van maar liefst 36 % gehad. (bron :CIA factbooks!)



Citaat:
Ik dacht toch echt dat 2500 kilometer genoeg is om Israel te treffen. Over de Shaheen 2 raket heb ik het nu.
Citaat:
mitsj schreef:
En hoeveel hebben ze er dan nu van ?

Dat moet je aan de Pakistaanse geheime dienst vragen. . De wapenarsenaal van Pakistan is een mist gehuld, maar er wordt geschat op 30 raketten van deze type.

Citaat:
mitsj schreef:
Ze zijn heus neit zo stom om 7 mil joden te vermoorden voor 200 mil moslims.

De islam verbiedt het gebruik van massavernietigwapens! De kernwapens dienen als afschrikking, omdat de tegenstander ze ook heeft!

Citaat:
mitsj schreef:
En Israel is niet sterk geworden door Amerikanen. Ze zijn sterk geworden omdat veel rijke joden uit de hele wereld erin geinvesteerd hebben.

O, hebben we die mythe over de rijke Joden weer. En dan heb ik het niet over de jaarlijkse 3 miljard dollar aan economische en militaire hulp die Amerika aan Israel verschaft.

Citaat:
mitsj schreef:
En als een land zo sterk wordt door Westerse fondsen zou Palestina ook een sterk land moeten zijn want daar heeft de Westerse wereld ook miljoenen in gepompt.

Jij weet dus echt niks van de geschiedenis af. Palestina is al decennia lang onder bezetting. De Westerse wereld heeft Palestina al genoeg geholpen door Israel het grondgebied van de Palestijnen te laten veroveren.

Citaat:
mitsj schreef:
En ik stoterde niet... Ik wilde alleen aangeven dat je geen land zou kunnen aangeven waar christelijke missionarissen mensen probeerden overhalen met hun trukjes om zich tot het christen dom te bekeren.

Indonesie, Pakistan, India, Bangladesh. Nu heb ik er al vier genoemd

Citaat:
En als je hoort dat Bijbels, tv en bepaalde boeken met 'foute' ideeen verboden zijn in bepaalde Arabische landen vind ik dat wel
een vorm van angst en afscherming van de bevolking.
Waar heb je dat gehoord?
Citaat:
mitsj schreef:
Documantaire overgezien bij 2vandaaag 2 maanden geleden. In Afghanistan kreeg je daar de doodstraf voor.

Dan kan wel kloppen, maar de Taliban zijn er niet meer.


Citaat:
mitsj schreef:
Waarom wil je gewoon niet accepteren dat de hele Islamitische wereld bestaat uit een stel derde wereld landjes die totaal geen macht hebben ?
De islamitische natie heeft de potentie om weer als vroeger rijk en machtig te worden. Maar dan moeten we wel weer naar de beginselen van Koran en het leven de profeet leven willen we weer onze glorie verdienen.

The reason we Muslims are degraded, intimidated and hated by the world is because we degrade, intimidate and hate each other.

The day we come out of self-destruction by removing the ills of sectarian divisions and bind ourselves together as one unit with the fraternal bond of the original spiritual Islam, the world would see us with respect and would give an estimable response to the various facets of ‘jihad’, which they failed to understand so far.


Professor Ghayur Ayub.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 20:43
Silindistani
Silindistani is offline
Kan me geen moer schelen dat de Islam de snelst groeiende religie is.

Ik heb van RegaIk gehoord dat de Islam het verbiedt om het geloof bij iemand op te dringen, wat de Islam per definitie niet geschikt maakt voor regerings vorm. Als ik geboren wordt in een land met de Islam als regering wordt ik gedwongen hun regels na te leven die gebaseert zijn op de Islam. Spreekt zichzelf dus tegen.
Religie in het algemeen is geen goede regeringsvorm.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Kan me geen moer schelen dat de Islam de snelst groeiende religie is.

“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen."

Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.


Citaat:
Silindistani schreef:
Ik heb van RegaIk gehoord dat de Islam het verbiedt om het geloof bij iemand op te dringen,

Dat klopt.

Citaat:
Silindistani schreef:
wat de Islam per definitie niet geschikt maakt voor regerings vorm.

Zeker niet. De islamitische staatsmodel kan alleen toegepast worden in een land waar de moslims de meerderheid vormen.

Citaat:
Silindistani schreef:
Als ik geboren wordt in een land met de Islam als regering wordt ik gedwongen hun regels na te leven die gebaseert zijn op de Islam.

Je hoort je eenmaal te houden aan de wet van het land waarin je je bevindt. Ik respecteer de Nederlandse grondwet toch ook?


Citaat:
Silindistani schreef:
Spreekt zichzelf dus tegen.
Religie in het algemeen is geen goede regeringsvorm.

De Islam is een sociaal, economisch en politiek systeem.



[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (02-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:22
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen."

Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.
Zal allemaal best, het gaat er in deze discussie om wat de beste regeringsvorm is, niet welke religie het snelst groeit of welke het beste is. Ik haat het helemaal niet om te horen dat de Islam het snelst groeit. Het laat mij compleet onverschillig.

Citaat:

Zeker niet. De islamitische staatsmodel kan alleen toegepast worden in een land waar de moslims de meerderheid vormen.
Waarbij je dus de minderheid dwingt de wetten van de Islam te volgen.
Citaat:

Je hoort je eenmaal te houden aan de wet van het land waarin je je bevindt. Ik respecteer de Nederlandse grondwet toch ook?
Dat is precies het geval waar we over aan het discussieren zijn. Dat kan je dus niet als argument in die discussie gebruiken. Maar wat betreft de implicatie ervan: Als de grondwet zegt "Iedereen is vrij te doen wat hij wil" en daarna zegt "Iedereen moet opvolgen wat er hierin staat" dan spreekt hij zich toch tegen? Is het dan niet een foutieve grondwet? Dat is precies wat een Islamitische staat zou doen. Je hoeft niet de Islam te volgen, maar toch moet je de regels volgen. Dat is een tegenspraak en is het dus een foutieve regering. Een Islamitische regering is dus een tegenspraak van definities.
Citaat:

De Islam is een sociaal, economisch en politiek systeem.
Met heel erg veel regels die mensen die extreem zijn buitensluit en veroordeelt als slecht, want ze willen de regels niet volgen. Nu zeg jij dat het voor mijn eigen bestwil is, maar dat is puur een mening en geen feit.

Een Islamitische staat is misschien voor sommige een utopia, maar voor iedereen die niet Islamitisch is niet.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:

Zeker niet. De islamitische staatsmodel kan alleen toegepast worden in een land waar de moslims de meerderheid vormen.
Citaat:
Silindistani schreef:
Waarbij je dus de minderheid dwingt de wetten van de Islam te volgen.

Dat heet democratie

Citaat:

Je hoort je eenmaal te houden aan de wet van het land waarin je je bevindt. Ik respecteer de Nederlandse grondwet toch ook?
Citaat:
Silindistani schreef:
Dat is precies het geval waar we over aan het discussieren zijn. Dat kan je dus niet als argument in die discussie gebruiken. Maar wat betreft de implicatie ervan: Als de grondwet zegt "Iedereen is vrij te doen wat hij wil" en daarna zegt "Iedereen moet opvolgen wat er hierin staat" dan spreekt hij zich toch tegen? Is het dan niet een foutieve grondwet? Dat is precies wat een Islamitische staat zou doen. Je hoeft niet de Islam te volgen, maar toch moet je de regels volgen. Dat is een tegenspraak en is het dus een foutieve regering. Een Islamitische regering is dus een tegenspraak van definities.

. Geef eens een concreet voorbeeld.



Citaat:
Silindistani schreef:
Met heel erg veel regels die mensen die extreem zijn buitensluit en veroordeelt als slecht, want ze willen de regels niet volgen. Nu zeg jij dat het voor mijn eigen bestwil is, maar dat is puur een mening en geen feit.


Weer zo vaag allemaal. Kun jij een regel aangeven, die men niet wilt opvolgen?


Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:14
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Jij hebt een gat in je korte-termijngeheugen, als je het aan mij vraagt. Lees jij wel zelf wat jij schrijft? Jij kwam aanzetten met Israel en zijn wapenarsenaal en kernwapenprogramma ( 99% is kopie van de Fransen en Amerikanen), niet ik.
Dat was om aan te geven dat de Islamitische landen in het Midden-Oosten niks voorstellen. Pakistan en Iran en Irak hebben wapens ja. Maar dat is ook het enige waar ze in investeren , de mensen laten ze links liggen.

Citaat:
Het aantal moslims in Europa, inclusief Rusland, is veel groter dan tot dusverre werd aangenomen. Op het continent leven 51,8 miljoen moslims. .... De meeste moslims wonen in Rusland,inclusief Siberië en Tsjetsjenië
Sorry maar Tsjetsjenie en Siberie en het grootste gedeelte van Rusland is Azie.

Citaat:
In enkele landen heeft de islam bovendien het protestantisme als een na grootste religie ingehaald.
Vind ik niks gek. Nederland en Duitsland zijn de enige landen waar het protestantisme voet aan de grond heeft kunnen krijgen. In andere landen is het klein gebleven.

Citaat:
Hahahaha. In Amerika zullen de moslims vervijfvoudigen in het jaar 2025 op het tegenwoordige aantal van zo'n 6 miljoen!
En waar staat dat?
Als er in 23 jaar 30 miljoen moslims willen rondlopen hebben ze het wel druk daar.

Citaat:
De islam verbiedt het gebruik van massavernietigwapens! De kernwapens dienen als afschrikking, omdat de tegenstander ze ook heeft!
En als India op Pakistan vuurt dan schieten ze zeker niet terug .

Citaat:
O, hebben we die mythe over de rijke Joden weer. En dan heb ik het niet over de jaarlijkse 3 miljard dollar aan economische en militaire hulp die Amerika aan Israel verschaft.
Israel investeert ook in de Amerikaanse industrie. Het is een wederdienst.

Citaat:
Jij weet dus echt niks van de geschiedenis af. Palestina is al decennia lang onder bezetting. De Westerse wereld heeft Palestina al genoeg geholpen door Israel het grondgebied van de Palestijnen te laten veroveren.
Mag ik je eraan herrineren dat Israel eigelijk nog vriendelijk is geweest een groot gebeid terug te geven nadat dit allemaal is veroverd door israel in 1967.

Citaat:
Indonesie, Pakistan, India, Bangladesh. Nu heb ik er al vier genoemd
India zou ik niet echt een moslim staat noemen met 12% moslims als inwoners , dyus dat zegt meer over hindoes dan moslims.
En bij die andere landen namen ze het geloof niet over omdat men de pest aan de mensen zelf had.Wat ik zie neit kwalijk neem gezien het gene wat de kolonisten allemaal hebben uitgevreten.

Citaat:
De islamitische natie heeft de potentie om weer als vroeger rijk en machtig te worden. Maar dan moeten we wel weer naar de beginselen van Koran en het leven de profeet leven willen we weer onze glorie verdienen.
jepz , mn favoriete quote hierbij is :
don't underestimate the power of stupid people in large groups.

Ik vind het allemaal ongelovelijk stom gezeik maar door dit gezeur altijd op het forum over religie heb ik wel een levensdoel. In de politiek gaan , minister worden en basisbeginselen leggen voor rationalisme in de hele wereld zodat het atheisme kan groeien en de mensheid meer tot elkaar komt en toch nog rationeel kan denken. Wat niet het geval is bij religieuse staten.

Dus bedankt alle gelovigen hier
(ook al zal het me wel niet lukken )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:16
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Dat heet democratie
We zijn hier aan het filosoferen over de perfecte staat, en ik zie een democratie niet als de perfecte staat. Om dezelfde redenen als ik al eerder heb aangegeven.

Citaat:

Geef eens een concreet voorbeeld.
Er zijn geen staten waarvan de grondwet zichzelf tegenspreekt, net zo min als dat er een pure Islamitische staat is (als ik de Islamieten in dit Topic goed heb begrepen). Dus ik kan ook geen concreet voorbeeld geven. Ook zijn we aan het filosoferen hier over de perfecte staat. Bij filosofie zijn er zeer weinig concrete voorbeelden te vinden.

Maar als je een voorbeeld wil over tegenspraak:

Citaat:
^AmArU^ schreef:
blanke mensen zijn beter dan zwarte mensen dan vind ik je een klootzak
ik vind dat de racistische geschiedenis de gemiddelde zwarte mens zo heeft gevormd, dat zij niet onwetend zijn en dus gemiddeld genomen beter zijn dan blanke mensen
ik ben zelf blank, maar ik vind dat de zwarte mensen vaak hypocriet handelen, maar dat zij hiertoe het goedrecht hebben en dat zij eigenlijk betere mensen zijn dan veel blanken
Citaat:
Weer zo vaag allemaal. Kun jij een regel aangeven, die men niet wilt opvolgen?
In nederland wordt constant gedebateerd over wetten en het naleven daarvan. De gevangenissen zitten vol met wetsovertreeders. Hoe bedoel je? De wetten van de Islam? Om maar een voorbeeld te noemen: Ik wil overspel kunnen plegen als ik dat wil. Ik wil varkensvlees kunnen eten als ik dat wil.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 13:06
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
&gt;&gt; Zie beelden uit Indonesie.

Ik heb het hier over het fet dat moslims die zichzelf opblazen al een GEVOLG is van een oorzaak, namelijk het bespotten en uitlachen van moslims. Jij draait de zaak om en zegt dat de oorzaak ligt bij de aanslagen, en het gevolg het uitlachen wordt. Je draait de zaak om, moslims hebben geen reden om zichzelf op te blazen als hun niet als minderwaardig worden gezien.

&gt;&gt; Zo goed als alle landen waar moslims nog steeds andere geloven lopen te vervolgen? De hele Midden-Oosten tragiek? Ja daar zijn twee partijen maar voor ruzie heb je altijd twee nodig.

De mens is nou eenmaal eigenwijs en koppig. Of het nou een atheïst, moslim of een Christen is, zolang diegene zich niet houdt aan bepaalde regels, stelt ie zichzelf boven een ander, en krijg je ruzie.

&gt;&gt; Homo's zijn zwijnen, niet gelovigen gaan naar de hel, hebben minder rechten, hallo?

Das zeuren wat je doet, het is ook nooit goed. Jij hebt zeker liever een Koran die alleen over positieve dingen praat en dan achteraf erachter komen (in het hiernamaals) dat je in een hel komt waar je liever niet wilt zijn? Nee de Koran geeft je de waarheid en houdt geen dingen achter, straight to the point...

&gt;&gt; 1 Wat maakt het uit of ze dat expres doen? Met de hulp van Allah zou het toch niet lang moeten duren of wel?

Dat maakt heel veel uit, een klein landje in het M-O kan niet tegen een corrupte wereldmacht op die de media in eigen handen heeft en slechts de positieve beelden doorgeeft, bovendien likken Westerse landen (Europa) dan ook nog eens lekker aan z'n kontje zodat je dan het westen tegenover het M-O hebt staan. Hoezo "expres"? Er is gewoon geen keuze.

&gt;&gt; 2 En ja, die landen zitten vol met moslims.

Kunnen wij als Nederlanders (ja ik ben een Nederlander ) iets doen tegen Amerika zelf? Tuurlijk niet, de regering heeft het laatste woord! Hoe kun je burgers van een land nou beoordelen als regering?

&gt;&gt; 1 Duuuh. Dat is een uitspraak die betekend dat je krijgt wat je verdient.

Zie oorzaak-gevolg reactie bovenaan mijn reply

&gt;&gt; 2 Ben jij overtuigd van het verhaal dat 1400 jaar geleden uit een vochtige duim is gezogen?

ja

&gt;&gt; Het hele geloof is een GROOT vooroordeel.

Wat is de definitie van vooroordeel volgens jou?

&gt;&gt; 1 Te streng, barbaars, nutteloos.

Te streng? Das niet mijn probleem. Moet je maar niet iets "fouts" doen.
Barbaars? Moet je maar geen crimineel zijn!
Nutteloos? Daar twijfel ik aan...

&gt;&gt; 2 Een geloof dat een barbaarse strafmaat verkondigd is nou niet echt de basis van een perfecte wereld of wel?

Ik zie het eerders als juist wel een goede basis. Als jij niet in een perfecte wereld wilt leven, en jij wilt het verpesten, dan word je gestraft omdat je het voor andere verpest. Als jij naar de totale basis kijkt dan gaat het slechts om de basis 'laat iedereen in zijn waard, respecteer een ander en houd je aan de regels die ervoor zorgen dat er geen problemen ontstaan', pas daarna komen de straffen, omdat jij je er niet aan wilt houden.

1 Ja precies? Waarom worden die veroordeeld?

Verdovende middelen? Hoe kun jij je als moslim concentreren op het uitoefenen van je geloof als je middelen gebruikt om alles te vergeten? Als je dit soort middelen gebruikt heb je geen eens controle over je eigen lichaam. Als moslim kun je je dat niet veroorloven, als moslim moet je altijd aan je geloof denken. Met verdovende middelen kan dat niet. Maar dat ligt natuurlijk ook aan waar je het over hebt. Ik heb het nu vooral over middelen die gelijk staan als overmatig alcohol gebruik. Als je dronken bent heb je geen controle over je eigen lichaam, daar houdt het al op, andere middelen schaden ook nog eens je lichaam. Hoe durf je je eigen lichaam te verpesten die je is gegeven door Allah? Maar als je het over verdovende middelen tegen pijn hebt ofzo, das weer een ander verhaal. Nood breekt wet.

2 Een geloof dat zonder goede gronden het innnemen van bepaalde middelen afkeurt/verbiedt is geen goede basis voor een perfecte wereld.

Ik heb je zojuist hierboven het een en ander uitgelegd.

&gt;&gt; 1 Het is stompzinnig, bidden etc

Het leven hier op aarde is slechts een fractie van het leven in het hiernamaals. Wil jij een onvoorstelbaar leven leiden in het hiernamaals (het paradijs) maar wil je er niets voor doen? Dan ben je een verwend nest, je moet er wel wat voor over hebben voor het leven in het hiernamaals. Jij wilt het te makkelijk hebben, jij wilt dat het leven naar jou behoren is gericht, maar zo gaat dat niet, jij moet je schepper aanbidden, en een schepper hoeft niet naar jou wensen te luisteren...

&gt;&gt; 2 Een geloof dat stompzinnige rituelen gebiedt is geen goede basis voor een perfecte wereld.

Hierboven heb ik alweer het een en ander uitgelegd. Maar je hebt gelijk dat rituelen niet per se iets toevoegen aan een perfecte wereld, maar ze zorgen er ook niet voor dat het fout zou kunnen gaan...

&gt;&gt; 1 Ik respecteer asielzoekers ook, toch hebben ze niet dezelfde rechten.

Daar ben ik blij mee, asielzoeker zijn ook maar mensen

&gt;&gt; 2 In een islamitische samenleving hebben niet-islamieten minder rechten. Jij bent de expert, vertel maar even wat ze niet mogen en islamieten wel.

Ik zou niet weten wat voor recht ze ontnomen wordt en wat ze eigenlijk wel verdienen.

&gt;&gt; 3 Ja duh, een wereld waarin een gedeelte van de mensen minder rechten heeft is niet perfect.

Jij beweerd dat ze minder rechten hebben, geef dan een voorbeeld

&gt;&gt; 1 Nix in sommige gevallen, zoals door de islam gesteld beperken ze mensen onnodig.

Geef alsjeblieft ook meteen een voorbeeld erbij...

&gt;&gt; 2 Om buitenechtelijke kinderen en ziektes te vermijden.

Onder andere... (mijn complimenten )

&gt; 3 Aangezien er nix mis is met buitenechtelijke kinderen en ziektes ook anders voorkomen kunnen worden is dit wederom een nutteloze beperking van iets zeer fijns. Niet echt perfect dus. *zucht*

Met een buitenechtelijke kind is niets mis, en ik zou het ook niet eerlijk vinden voor het kind als je hem wel als iets mis zou beschouwen, maar het gevolg is zeker wel slecht. Scheidingen, ruzies, zelfmoord ga maar door...

&gt;&gt; 1 Ik had het over de imams die we tegenwoordig op zo'n fijne manier in het nieuws zien komen.

Beoordeel de Islam op de Koran, niet op een een gelovige. Hoe kun jij weten of die gelovige wel op de juiste manier gelooft? Bovendien verdient een provocerende moslim meer aandacht in het nieuws dan een "correcte"

&gt;&gt; 2 Dat tast de cognitieve functies aan grapjas. Het is een ernstige afwijking, ONGEZOND.

Daar kan hij niets aan doen

&gt;&gt; 3 Het gaat niet over profeten. Het gaat erom dat domme/onwetende mensen een maatschappelijke belangrijke functie uitoefenen, ik denk dat je het lek zelf wel ziet.

Ik zie geen lek, de profeet Mohammed (vzmh) heeft het geloof op een perfecte manier bekend gemaakt in het Midden Oosten en ging vervolgens steeds verder met het uitbrengen van de Islam. Ooit de verfilming gezien van het leven van de profeet Mohammed (vzmh)? Wordt soms op nederland 1 of andere zenders uitgezonden. Ik weet de titel niet, maar het is goedgekeurd door meerdere imam's en Islam geleerden. In deze film is duidelijk te zien dat Mohammed (vzmh) helemaal niet zo dom, en een lek is er al helemaal niet. Het is eerder zeer positief dat Allah eenieder beschouwt als gelijkwaardig, en dat niet alleen de adel een profeet in zijn midden kan krijgen.

&gt;&gt; 4 Duh! Wanbeleid!

nee, gelijkwaardigheid

&gt;&gt; 1 Wat maakt dat uit? Het wordt in ieder geval geinspireerd door de islam. Hoe goed de bedoelingen daarvan ook zijn, als het zulke gevolgen heeft is het al mis.

Dat de Islam verspreid is te vuur en te zwaard is slechts een fabeltje van het Westen dat de Islam slechts zwart probeert te maken.

&gt;&gt; 2 Ja maar daar houden de meeste zich niet echt aan. Bovendien is geweld in veel meer situaties acceptabel.

Daar kan het geloof niets aan doen, en we beoordelen in dit geval het geloof, niet de gelovigen.

&gt;&gt; 3 OPGEDRONGEN

FABELTJESLAND

&gt;&gt; 1 Ik dacht dat er nogal wat regels over het uitbeelden van God en levende wezens bestonden? Zit ik daar nou fout mee dan?

Nee

&gt;&gt; 2 Als het bestaat is dat dus weer een ongegronde beperking van mensen.

Alleen Allah is de schepper van een mens, en jij probeert Allah te evenaren door vervolgens ook mensen te tekenen/creëren uit aarde whatever.

&gt;&gt; 1 Goh, en toch mogen mannen hun vrouw slaan en hebben zij de leidende functie... Ook als vrouwen daar veel beter voor geschikt zouden zijn.

En wie heeft gezegd dat mannen hun vrouwen mogen slaan? (voorbeeld, soerat?!)
Mannen hebben een licht leidinggevende functie, dit is alleen in gevallen waar het niet meer anders kan en er wel IEMAND de leiding moet nemen over IETS. Dit is nou eenmaal de natuurdrang van het mannelijk geslacht, dat weet je zelf ook. Daarom is de keuze uiteindelijk (bij extreme situaties) de man als leidingnemende

&gt;&gt; 2 Dat is een nutteloze beperking voor de HELFT van de inwoners van je perfecte maatschappij lolbroek.

niet eens de helft, de meerderheid
Maar zie boven, dan kunnen we het er verder over hebben

&gt;&gt; 1 Respect is geen onderdanigheid. En ook met de Nederlandse behandeling van kinderen ben ik het niet eens.
Als moslim hoor je je ouders te respecteren omdat hun je met liefde willen opvoeden, zoniet dan hoor je ze nog te respecteren. Slechts als ze je van je geloof willen halen (de Islam) mag je ze de rug toekeren. je ouders hebben je als het ware gecreëerd en je daroom behoor je ze te respecteren. Dat is een doodnormale reactie.

&gt;&gt; 2 Tja, 18/80 = 25% van de bevolking heeft hier een probleem mee.

dan houd je je in, dan ben je als moslim nog beter

&gt;&gt; Rangorde.

verklaar je nader

&gt;&gt; Dat was dus retorisch bedoeld



Nu nog ff een om mezelf nader te verklaren

Onder een lek versta ik een probleem in de Koran waardoor iets echt fout kan gaan of dingen die onderling niet kloppen. Dat er bijvoorbeeld in de ene soerat staat &lt;&lt;blabla&gt;&gt; en in een andere precies het tegenovergestelde

get the point?
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 13:31
mitsj
mitsj is offline
regalk , de Koran respecteert niet iedereen , dat is de lek.
Maar dat zie jij niet in als man zijnde.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:05
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
mitsj schreef:
regalk , de Koran respecteert niet iedereen , dat is de lek.
Maar dat zie jij niet in als man zijnde.
ik geloof dat ik dit toch wel een behoorlijk kortzichtige opmerking vind....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:15
mitsj
mitsj is offline
als vrouwen minder waard zijn als mannen volgens de koran vind ik dat ik het recht heb om dat te zeggen sublime.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:20
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
mitsj schreef:
als vrouwen minder waard zijn als mannen volgens de koran vind ik dat ik het recht heb om dat te zeggen sublime.
maar niet persoonlijk tegen in dit geval regalk, je kent hem niet goed genoeg om te oordelen of hij er ook zo over denkt lijkt mij.... je mag het best zeggen natuurlijk, maar imo moet je het dan zo formuleren dat je niet iemand persoonlijk aanvalt...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:38
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
als vrouwen minder waard zijn als mannen volgens de koran vind ik dat ik het recht heb om dat te zeggen sublime.
Onzin!

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:43
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
mitsj schreef:
regalk , de Koran respecteert niet iedereen , dat is de lek.
Maar dat zie jij niet in als man zijnde.
Onzin!

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:50
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
mitsj schreef:
regalk , de Koran respecteert niet iedereen , dat is de lek.
Maar dat zie jij niet in als man zijnde.

Heb je wel duidelijk gelezen wat ik zei?
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:21
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Mannen hebben een licht leidinggevende functie
dat is erg verzwakt uitgedrukt.

Tahar Ben Jelloun is een Frans/Marokkaanse schrijver die dat mooi heeft omschreven in een boek van hem.
Het komt erop neer dat een man 3 kinderen heeft en op een dag komt hij erachter dat hij eigelijk onvuchtbaar is.
Wat blijkt nou , zijn vrouw heeft het 3 keer gedaan met de huisbaas om haar man gelukkgi te stellen.
Het is dan wel een verhaal maar hij geeft goed weer hoe de verhouding tussen een man en vrouw in die Islamitische landen is.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:26
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
mitsj schreef:
dat is erg verzwakt uitgedrukt.

Tahar Ben Jelloun is een Frans/Marokkaanse schrijver die dat mooi heeft omschreven in een boek van hem.
Het komt erop neer dat een man 3 kinderen heeft en op een dag komt hij erachter dat hij eigelijk onvuchtbaar is.
Wat blijkt nou , zijn vrouw heeft het 3 keer gedaan met de huisbaas om haar man gelukkgi te stellen.
Het is dan wel een verhaal maar hij geeft goed weer hoe de verhouding tussen een man en vrouw in die Islamitische landen is.
Ik had al gezegd, alleen in extreme situaties mag de man de leiding geven. Dan heb ik het over als bijvoorbeeld man en vrouw het niet uit kunnen houden met elkaar en het gezin eronder dreigt te vergaan. Zo heeft ook een vrouw "extra" rechten.

Een vrouw mag bijvoorbeeld werken, en is dan niet verplicht haar man geld te geven. Andersom is de man verplicht geld te geven aan zijn vrouw als hij werkt.
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:37
mitsj
mitsj is offline
http://www.singhsabha.com/equality_of_women.htm
In Eastern Society, the Muslim religion also demeans women. The Koran contains explicit details concerning the inferior treatment of women. This includes the right of a man to divorce his wife, never vice versa, and the wearing of a veil to cover a woman’s face, called burkah, in public. The Koran reminds men, "Your women are a tilth for you (to cultivate) ... And they (women) have rights similar to those (of men) over them in kindness, and men are a degree above them."2

Hoe komt het toch dat ik hun geloof ?
Ik weet nog niet de exacte regels warin het staat maar die zal ik proberen te zoeken ook al heb ik geen koran thuis

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 16:03
mitsj
mitsj is offline
ok , ik heb even een beetje rond gesurfd en ik ben erachter gekomen dat de Moslims een deel van de Koran niet meer accepteren omdat het niet meer zo modern zou zijn.
Dit is dat Hadith en Sunna gedoe.
Dus in feite spreekt de Koran zich tegen maar nu dat er niet meer bij hoort niet meer.Als ik fout zit zeg je het maar.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
[quote]mitsj schreef:
[b] http://www.singhsabha.com/equality_of_women.htm
In Eastern Society, the Muslim religion also demeans women. The Koran contains explicit details concerning the inferior treatment of women. This includes the right of a man to divorce his wife, never vice versa, and the wearing of a veil to cover a woman’s face, called burkah, in public. The Koran reminds men, "Your women are a tilth for you (to cultivate) ... And they (women) have rights similar to those (of men) over them in kindness, and men are a degree above them."2

Worden er hier nog versnummers gegeven of wat? Ik kan ook beweringen gaan doen, maar zonder bewijs geloof men er geen reet van.

Citaat:
mitsj schreef:
Hoe komt het toch dat ik hun geloof ?

Omdat je achterlijk bent.

Citaat:
mitsj schreef:
Ik weet nog niet de exacte regels warin het staat maar die zal ik proberen te zoeken ook al heb ik geen koran thuis

Dan moet je niet zomaar wat gaan lullen!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
Mannen hebben een licht leidinggevende functie
dat is erg verzwakt uitgedrukt.

Tahar Ben Jelloun is een Frans/Marokkaanse schrijver die dat mooi heeft omschreven in een boek van hem.
Het komt erop neer dat een man 3 kinderen heeft en op een dag komt hij erachter dat hij eigelijk onvuchtbaar is.
Wat blijkt nou , zijn vrouw heeft het 3 keer gedaan met de huisbaas om haar man gelukkgi te stellen.
Het is dan wel een verhaal maar hij geeft goed weer hoe de verhouding tussen een man en vrouw in die Islamitische landen is.
Leuk, de realiteit baseren op een sprookje.


Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:
ok , ik heb even een beetje rond gesurfd en ik ben erachter gekomen dat de Moslims een deel van de Koran niet meer accepteren omdat het niet meer zo modern zou zijn.

Oke slaap maar lekker verder. De Koran is universeel, voor alle tijden en plaatsen. De Koran is sinds zijn ontstaan onveranderd gebleven en zal dat zijn tot het einde van de wereld.


Citaat:
mitsj schreef:
Dit is dat Hadith en Sunna gedoe.
Dus in feite spreekt de Koran zich tegen maar nu dat er niet meer bij hoort niet meer.Als ik fout zit zeg je het maar.
De Koran spreekt zich nergens tegen, bijdehandte amateur. Het is de Bijbel niet!

Sunna=het voorbeeld van profeet Mohammed(saw)
Hadith=uitspraken van de profeet.

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:43
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
De Koran spreekt zich nergens tegen, bijdehandte amateur. Het is de Bijbel niet!
Er zit wel een fout in.
De koran zegt dat mensen zijn ontstaan uit water. Dat klopt niet want geen een organisme zelfs niet het simpelste wezen kan gecreerd worden door enkel waterstof en zuurstof moleculen.

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:47
mitsj
mitsj is offline
En als het zich nergens tegen spreket hoe komt het dan dat er Hadith boeken zijn die de koran moeten verduidelijken ?
Het zou zich nergens tegen spreken dus waarom verduidelijking ?

Dat van de Hadith's heb ik van : http://www.submission.org/
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:50
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
De Koran spreekt zich nergens tegen, bijdehandte amateur. Het is de Bijbel niet!
Er zit wel een fout in.
De koran zegt dat mensen zijn ontstaan uit water. Dat klopt niet want geen een organisme zelfs niet het simpelste wezen kan gecreerd worden door enkel waterstof en zuurstof moleculen.

Zit opzich wel wat in als je door gaat redeneren. Waterstof: H is een proton. Een deeltje. Je zou dus kunnen zeggen dat we zijn opgebouwd uit waterstof (En neutronen en electronen)

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:51
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Zit opzich wel wat in als je door gaat redeneren. Waterstof: H is een proton. Een deeltje. Je zou dus kunnen zeggen dat we zijn opgebouwd uit waterstof (En neutronen en electronen)

Wat dat betreft zit het Wotanisme er nog dichterbij die stelt dat de hele wereld is opgebouwd uit basis 3 elementen (die ook weer opgedeelt zijn).

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:21
sbink
sbink is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
De Koran spreekt zich nergens tegen, bijdehandte amateur. Het is de Bijbel niet!
Er zit wel een fout in.
De koran zegt dat mensen zijn ontstaan uit water. Dat klopt niet want geen een organisme zelfs niet het simpelste wezen kan gecreerd worden door enkel waterstof en zuurstof moleculen.

“Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?” (vertaling Soerat al-Anbiyaa, vers 30).

Ironisch maar waar – deze informatie is precies waar de Nobelprijs in 1973 voor uitgereikt werd – aan een paar ongelovigen. De Qor’aan openbaart de oorsprong van het Universum, hoe het begon in een punt, en de mensheid blijft deze informatie maar bevestigen, tot op de dag van vandaag. Daarnaast is zoiets als het feit dat al het leven ontstaan is uit water moeilijk om mensen (zeker in de woestijn) van te overtuigen 1400 jaar geleden. Stel, je staat 1400 jaar terug in de woestijn, en je zegt iemand “Alles wat je hier ziet (wijzend naar jezelf) bestaat voornamelijk uit water” – niemand zou je geloven. En terecht, aangezien er nog geen enkel bewijs van was voordat de microscoop werd uitgevonden. Het wachten was op de ontdekking dat cytoplasma, de bouwsteen van de cel, voor 80% uit water bestaat. Desalniettemin kwam het bewijs uiteindelijk toch (via de Qor’aan) en ook op dit moment doorstond de Qor’aan de test van de tijd.

Dit is geschreven door Gary Miller (bekende wetenschapper uit Canada, en tevens theoloog).

Er staat in de vers niet dat een mens ENKEL uit water is gemaakt/ontstaan.
Ooit de Qu'ran gelezen?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:30
sbink
sbink is offline
Citaat:
mitsj schreef:
En als het zich nergens tegen spreket hoe komt het dan dat er Hadith boeken zijn die de koran moeten verduidelijken ?
Het zou zich nergens tegen spreken dus waarom verduidelijking ?

Dat van de Hadith's heb ik van : http://www.submission.org/
Ja, hartstikke leuk: weer een link naar een site van een sekte binnen de Islam, die de naam van Islam te schande maken door de Hadith te verwerpen en leugens te verspreiden.
Ook slaat het nergens op, dat jij de verduidelijkingen van de Qu'ran mbv Hadith en Sunnah, wil gebruiken als bewijs voor de zogenaamde tegenstrijdigheden in de Qu'ran. De Qu'ran kent geen tegenstrijdigheden; wel zijn er verzen die beter te begrijpen zijn aan de hand van Hadith en Sunnah.

Er moet aan een argumentatie wel een kop en een staart zitten: aan alleen een stomme uitlating hebben we niks!

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:47
sbink
sbink is offline
[QUOTE]mitsj schreef:
En als het zich nergens tegen spreket hoe komt het dan dat er Hadith boeken zijn die de koran moeten verduidelijken ?
Het zou zich nergens tegen spreken dus waarom verduidelijking ?

Dat van de Hadith's heb ik van : http://www.submission.org/
[/QUOTE

Ik heb gemerkt dat Mitch, zonder ook maar enige OBJECTIEVE literatuur over de Islam ter hand te nemen, uitspraken doen, die absoluut nergens opslaan en die leugenachtig zijn.

"AND WHATSOEVER THE MESSENGER GIVES YOU, TAKE IT, AND WHATSOEVER HE FORBIDS YOU, ABSTAIN FROM IT" [59:7]

Zo staan er nog wel meer verzen in de Qu'ran dat Allah swt niet alleen de Qu'ran heeft gestuurd, maar ook Mohammed saw om de mensen het juiste pad te laten zien. Ik begrijp al die Koranieten niet. Als het alleen om de Qu'ran gaat dan had God toch net zo goed de Qu'ran ergens op een berg ten toon kunnen stellen, zonder dat er een Profeet bij nodig was. Blijkbaar is het wel nodig dat een Boodschapper UITLEG en het goede VOORBEELD geeft, opdat de mensen weten wat de juiste weg is.
Misschien weten de Koranieten niet dat je zonder de Hadith op geen enkele wijze kan bidden en zonder de Hadith zouden ook de vijf zuilen nooit zijn opgesteld, zonder de Hadith kan heel veel niet. Zonder een leraar kan een leerling heel veel dingen niet begrijpen. Sommige verzen kunnen niet geïnterpreteerd worden zonder de Hadith en Sunna, en andere helemaal niet (die moet je ook laten voor wat ze zijn).
Koranieten maken deze bewering, zodat ze de Qu'ran naar eigen goeddunken kunnen interpreteren of omdat ze vinden dat ze beledigd worden door wat er in de Hadith staat. Waarom begrijpen mensen niet, dat geloven samen gaat met volledige overgave van jezelf aan God. Alle gevoelens opzij en je liefde voor Allah swt aan 1 kant.
Soms moet je gewoon breder denken dan alleen een bladzijde, waarmee ik wil zeggen, dat we vaak niet weten wat de context is geweest, waarin bepaalde uitspraken zijn gedaan, we kunnen er misschien alleen naar gissen, maar je moet gewoon tot het besef komen dat het alleen Allah swt is die ALLES BETER weet en wij beter dingen WEL kunnen doen, waarbij we steeds denken: we doen dit voor Allah swt, dan dat we dingen NIET doen uit onze eigen gemakzucht.
De site kan wel zeggen dat je de handelingen niet moet volgen aan de hand van enkele verzen, maar eigenlijk zie ik nergens in die verzen staan dat je een Korantekst niet mag interpreteren met de hulp van de handelingen van onze Laatste Profeet (saw)! Het ontkennen van de Hadith is het ontkennen van de Sunna, het ontkennen van de Sunna is het ontkennen van de Profeet saw zelf en als je de Profeet ontkent, ben je in mijn ogen geen moslim. Als we de Koranieten mogen geloven is de Profeet dus eigenlijk nooit geweest, of voor NIETS geweest. We mogen dus de hele geschiedenis over de Profeet saw, de Openbaring, de jaren die eraan voorafgingen, de ontberingen die erna kwamen, de Hijra, de oorlogen, de verspreiding alles zeker VERGETEN?

De Hadith (soort rapportages van wat de Profeet saw gezegd en gedaan heeft) zijn altijd al sterk gevolgd in de ontwikkeling en voortdurende studie ervan door Moslims in de hele Islamitische wereld heeft plaatsgevonden sinds het begin van de geschiedenis van de Islam tot nu toe. Gedurende het leven van de Profeet saw, probeerden zijn Metgezellen uit het hoofd te leren wat hij (saw) zei en observeerden goed wat hij deed; al deze dingen rapporteerden zij vervolgens aan elkaar. Sommige van hun schreven de dingen die hij (saw) zei op in Sahifas, die later door studenten werden gelezen, en die behouden bleven binnen families en ook door de Opvolgers (Tabi'un). Na de dood van de Profeet saw en spreiding van de Metgezellen, hebben zij en de Opvolgers lange en moeilijke tochten ondernomen en zo veel ontberingen doorstaan om alles bijelkaar te brengen. Ze vonden onafhankelijke takken van de literatuur, waarmee ze de Hadith van hun Profeet saw beter konden begrijpen en waarmee ze de betrouwbaarheid en authenticiteit konden controleren. Deze opmerkelijke activiteiten met betrekking tot het behoud en voortzetting van de Hadith is een uniqum in de literaire historie van de wereld.
De Metgezellen van Mohammed saw hadden zoveel respect en eerbied voor hem (saw) dat ze werkelijk ALLES voor hem over hadden.
Veel van deze toegewijde Metgezellen van Mohammed saw, zoniet allen van hun, hunkerden naar kennis van wat hij (saw) zei en deed. Abu Hurayra ra bleef 3 jaar lang in het bijzijn van de Profeet saw ten koste van zijn wereldlijke zaken, zodat hij kon zien en horen wat hij (saw) deed en zei, en wijdde véél tijd aan het regelmatig uit het hoofd leren van alles wat hij van de Profeet saw had gehoord. 'Abd Allah bin 'amr bin al-'As, Abu Shihab, Zayd and Ziyad deden hetzelfde. Toen aan 'Azib door Abu Bakr ra werd gevraagd om een boodschap over te brengen naar al-Bara', verliet 'Azib zijn gezelschap niet totdat hij niet had verteld wat hij en de Profeet saw gedaan hadden, nadat ze van Makkah terug waren gekomen, gevolgd door de Quraysh. 'Uma bin al-Khattab die op enige afstand van Madinah woonde en niet elke dag bij Mohammed saw kon zijn, had met de anderen de afspraak gemaakt dat ieder van hun om de dag naar hem toe zou komen om te vertellen wat zij van de Profeet gezien en gehoord hebben. Sommige anderen konden ook niet weten wat de Profeet had gedaan (omdat ze er niet bij waren) en leerden dat dan van diegene die er wel bij waren geweest, waarbij steeds werd gezorgd dat alles naar waarheid was. Het was eigenlijk een gewoonte geworden van de Metgezellen bij het zien van elkaar Hadith aan elkaar uit te wisselen, van wat de een wist of wat de ander wist.
De Profeet saw hechtte zelf ook veel waarde aan het belang van de kennis van zijn eigen Hadith. Hij (saw) vroeg aan zijn vrienden en volgelingen om ze zoveel en wijd te verspreiden, waarbij zorg gedragen moest worden aan de authenticiteit en dat er niets aan toegevoegd zou worden. Hij (saw) vroeg zijn volgelingen om kennis te vergaren en het aan anderen te leren; en bij het uitleggen van deze kennis, voegde hij de Qu'ran en de Sunna toe.
De Hadith die hun oorsprong al vroeg in het leven van de Profeet van de Islam vonden, ontwikkelden voor het grootste gedeelte tijdens het leven van Mohammed (saw) en werden tegelijk verspreid met de verspreiding van de Islam (nooit eerder was een godsdienst zo snel en makkelijk verspreid). Hierbij bleven de Hadith ook behouden gedurende een eeuw deels door geschriften (van de Profeet saw zelf en de Sahifahs van vele van zijn Metgezellen) en deels in het geheugen van mensen die in contact waren geweest met hem (saw) (Arabieren hadden een heel goed geheugen toendertijd) en hebben later alles opgeschreven. Na de dood van Profeet saw heeft de khalief Umar II de grote en nobele daad van het verzamelen van de Hadith verricht. Dit gebeurde met veel nauwgezetheid in de daaropvolgende decennia en eeuwen.

Laat ik een voorbeeld geven, waarmee de waarheid naar voren komt (en zo zijn er meerdere voorbeelden). Zoals de Moslims onder jullie wel weten, behoort het tot de Sunna om op Maswaak te kauwen (soort stok). Onlangs is het wetenschappelijk bewezen hoe gezond kauwen op Maswaak is en dat je zelfs je tanden niet hoeft te poetsen voor een gezond gebit. Door op Maswaak te kauwen volgens de Sunna, dus de handelswijze van Mohammed saw, overgeleverd als een Hadith, blijf je een goed gebit houden, worden je tanden sterker, is er minder sprake van bloedingen, kleinere kans op mondkanker en ruik je minder uit je mond. Als dat niet een 'Divine Sign from God' is, dan weet ik het ook niet.
Over de meeste Hadith tegenwoordig zijn de ulama eens wat Sahih is, wat Hasan, wat Da'if, wat Mursal etc. En als je er nog altijd niet uitkomt, leer Arabisch en vraag ook aan Allah swt bij het bidden om opheldering van de Qu'ran. Geloof me, hoe meer je je letterlijk gaat storten op de Islam als een ware Mo'min, hoe meer deuren er voor je opengaan en hoe meer lichten er gaan branden. Allah swt leidt de goede Moslim zowiezo. Allah weet beter en alle lof is aan Hem (swt).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 09:04
The Chameleon
Avatar van The Chameleon
The Chameleon is offline
tssss... al dat gezeur over geloof en Islam heeft zoveel aanhangers en wordt groter dan het christendom bla bla...

Ik ben atheïst and proud of it, maar ik respecteer ieder ander geloof. Als jullie dat nou ook eens deden en deze zinloze discussie zouden staken? het gaat niet om de macht die een geloof kan uitoefenen, het gaat om de steun die mensen bij het geloof kunnen vinden in moeilijke tijden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 14:23
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
het gaat niet om de macht die een geloof kan uitoefenen, het gaat om de steun die mensen bij het geloof kunnen vinden in moeilijke tijden.
Dat vind jij, en ik niet
daarom discussieren we verder
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 06:51
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
soulles, ik wil trouwens wel verder discussieren
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 16:08
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
In de Koran staat het duidelijk: ER IS GEEN DWANG IN DE GODSDIENST!

Maar als er geen dwang is, hoe kun je dan een staat met regels maken gebaseerd op het geloof?

Citaat:
RegaIk schreef:
Een vrouw mag bijvoorbeeld werken, en is dan niet verplicht haar man geld te geven. Andersom is de man verplicht geld te geven aan zijn vrouw als hij werkt.
Dus man en vrouw zijn niet gelijkwaardig?

Citaat:
sbink schreef:
“Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?” (vertaling Soerat al-Anbiyaa, vers 30).

Ironisch maar waar – deze informatie is precies waar de Nobelprijs in 1973 voor uitgereikt werd – aan een paar ongelovigen. De Qor’aan openbaart de oorsprong van het Universum, hoe het begon in een punt, en de mensheid blijft deze informatie maar bevestigen, tot op de dag van vandaag.
Dit is nou typisch een voorbeeld van "als we het maar vaag genoeg maken kan het vanalles betekenen."

Geloof je ook in de voorspellingen van Nostradamus?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:10
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Dus man en vrouw zijn niet gelijkwaardig?

Het is maar hoe je het bekijkt
Ze zijn iig niet MINDERwaardig
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:37
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Maar als er geen dwang is, hoe kun je dan een staat met regels maken gebaseerd op het geloof?

Wanneer de meerderheid van de bevolking in een land islamitisch is.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Dus man en vrouw zijn niet gelijkwaardig?

Een man en vrouw zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Dit is nou typisch een voorbeeld van "als we het maar vaag genoeg maken kan het vanalles betekenen."

Quote:Er bestaan ook nog andere invalshoeken, die puur objectief zijn, volgens bijvoorbeeld de wetten van wiskunde.Het wordt heel duidelijk hoe authentiek de Qor’aan is wanneer men een “lijst van goede gissingen” samenstelt.
Je kunt dit voorbeeld heel ver door en doortrekken, met steeds langere lijsten van zogenaamde “goede gissingen”; en iedere keer zou de kans kleiner en kleiner worden. Maar wat niemand kan ontkennen is het volgende: de kans dat Mohammed , een analfabeet, goed gokte op duizenden en duizenden onderwerpen (verspreid over de hele Qor’aan en de Soennah) zonder ooit een fout te maken, is zo immens klein, dat elke theorie die hem als auteur aanwijst onmiddellijk verworpen dient te worden – zelfs door de meest vijandige tegenstanders van de Islam!
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 01:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Wanneer de meerderheid van de bevolking in een land islamitisch is.
Maakt dat de Islamitische religie dan niet overbodig? Als je van de adviesen regels maakt?

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Een man en vrouw zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk.
Niemand is gelijk, maar je kunt iemand niet op basis van z'n geslacht anders behandelen. Dat is discriminatie (in negatieve zin).

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Quote:Er bestaan ook nog andere invalshoeken, die puur objectief zijn, volgens bijvoorbeeld de wetten van wiskunde.Het wordt heel duidelijk hoe authentiek de Qor’aan is wanneer men een “lijst van goede gissingen” samenstelt.
Je kunt dit voorbeeld heel ver door en doortrekken, met steeds langere lijsten van zogenaamde “goede gissingen”; en iedere keer zou de kans kleiner en kleiner worden.
Volgens is hier een keer een topic over geweest. Ik kon 'm in de gauwigheid niet vinden, maar misschien jij wel.

Maar wat niemand kan ontkennen is het volgende: de kans dat Mohammed , een analfabeet, goed gokte op duizenden en duizenden onderwerpen (verspreid over de hele Qor’aan en de Soennah) zonder ooit een fout te maken, is zo immens klein, dat elke theorie die hem als auteur aanwijst onmiddellijk verworpen dient te worden – zelfs door de meest vijandige tegenstanders van de Islam!
[/B][/QUOTE]

Nu heb ik hier niet zo heel veel verstand van, maar hoe moeten we nou weten dat Mohammed een analfabeet was? Dit soort verhalen kunnen makkelijk en eigen leven gaan leiden, als je tien personen een verhaal laat doorvertellen, zegt iedereen op 't eind wat anders. En waarom zou Mohammed al die kennis niet van een wijze oude man hebben en vervolgens indruk willen maken op anderen?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 21:57
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Maakt dat de Islamitische religie dan niet overbodig? Als je van de adviesen regels maakt?

De Islam kent geen 10 adviezen, in die zin dat er 10 regels staan. De Islam bestaat uit een complex leefregels, en wat wel en niet mag.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Niemand is gelijk, maar je kunt iemand niet op basis van z'n geslacht anders behandelen. Dat is discriminatie (in negatieve zin).

Wat ik wilde zeggen is dat de Islam geen onderscheid maakt tussen vrouwen en mannen wat betreft de morele en geestelijke capaciteiten, en ook niet wat de beloning ervan.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Nu heb ik hier niet zo heel veel verstand van, maar hoe moeten we nou weten dat Mohammed een analfabeet was? Dit soort verhalen kunnen makkelijk en eigen leven gaan leiden, als je tien personen een verhaal laat doorvertellen, zegt iedereen op 't eind wat anders.

Dat kunnen wij in de Koran en in de overleveringen lezen. Ik zal je een voorbeeld geven:

De vrouw van Mohammed(saw)vertelde over de eerste openbaring die naar Mohammed(saw)uit de woestijn, op een nacht in de maand Ramadan neerdaalde. In een overlevering die langer is, vertelt zij over het moment, terwijl Mohammed zat te mediteren in de grot van Hira buiten Mekka:

"De Engel kwam naar hem en zei:"Lees!" Hij zei:"Ik kan niet lezen." Toen pakte hij (Djibriel) mij stevig vast en klemde mij zo hard dat ik het niet meer kon verdragen. Hij liet me daarna los en vroeg me opnieuw te lezen, en ik zei:"Ik kan niet lezen." Daarop pakte hij me vast en klemde mij voor een tweede keer zo hard, dat ik het niet meer kon verdragen. Hij liet me daarna los en vroeg me wederom om te lezen, maar wederom zei ik:"Ik kan niet lezen." Daarop pakte hij me voor de derde keer vast en klemde mij, en liet me toen los en zei (zie soera Het Geronnen Bloed uit de Koran): "Lees voor in de Naam van jouw Heer, Die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklomp. Lees voor! En jouw Heer is de meest Edele..."

Daarop keerde Mohammed(saw)er mee terug (met de openbaring), met zijn hart hevig kloppend. Hij ging naar binnen bij Khadidjah en zei:"Bedek me! Bedek me!" Dus zij bedekten hem, totdat zijn angst was weggetrokken." (overgeleverd door Al-Boekharie)

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
En waarom zou Mohammed al die kennis niet van een wijze oude man hebben en vervolgens indruk willen maken op anderen?

Die kennis was toen er toen niet.

Kan Mohammed (saw) de kennis uit de Koran van een ander geweten kunnen hebben?
De kans is nihil, om verscheidene redenen. Een mens uit het begin van de zevende eeuw kan nooit hebben geweten dat het heelal onstaan is door een oerknal. Of hebben geweten dat tussen twee zeeën een scheiding is die elkanderr niet ontmoeten of hebben geweten wat de cerebellum, of hebben geweten hoe de wolken werken, of uitvoerige beschrijvingen kunnen geven van menselijke embryonale ontwikkelingen( de microscoop is nog lang niet uitgevonden etcetera.

Los van de mooie, wonderbaarlijk literaire, Arabisch, die zelfs geen mens, zelfs de beste onder de Arabische edelen niet uit zijn tijd, heeft kunnen nabootsen.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
En waarom zou Mohammed al die kennis niet van een wijze oude man hebben en vervolgens indruk willen maken op anderen?


We kunnen kijken naar de volgende overlevering At-Tabari en Ibn Hishaam (en Boekharie heeft een soortgelijke overlevering):
"Na de bekendmaking van de komst van de openbaring, zei de Boodschapper van Allah :"Ik heb nooit iemand meer verfoeid dan een dichter of een dwaas. Ik kan het niet uitstaan naar een van de twee te kijken. Ik zal nooit iemand van de Qoeraysh over mijn openbaring vertellen. Ik zal een berg beklimmen, er vanaf springen en sterven. Dat zal me verlichten. Ik ging op pad om dat te doen, maar halverwege op de berg hoorde ik een stem uit de hemel zeggen:"O Mohammed! U bent de Boodschapper van Allah en ik ben Djibriel!" Ik keek omhoog en zag Djibriel in de gedaante van een man. Hij zei:"O Mohammed! U bent de Boodschapper van Allah, en ik ben Djibriel!" Ik stopte en keek naar hem. Door naar hem te kijken trok mijn aandacht weg van wat ik van plan was te doen. Ik stond aan de grond genageld. Ik probeerde mijn ogen van hem weg te draaien. Hij was overal waar ik keek. Ik bleef staan op mijn plek zonder te bewegen, totdat Khadidjah iemand stuurde om naar me te zoeken..."

Is dit de reactie van een man die op roem uit is, of graag in de aandacht staat?
Het is ironisch om te zien dat vooral de Christenen, die zelf een god hebben gemaakt van de Profeet Jezus(as)de Profeet Mohammed (saw) er nu van beschuldigen dat hij op persoonlijke verering uit zou zijn geweest!

Als dat zo was geweest had hij zich wel zo opgesteld als de valse profeten, en zijn volgelingen wijsgemaakt dat hij een "zoon van Allah" was, of dat ze al hun bezittingen aan hem af moesten staan om het Paradijs te verkrijgen. Maar als we de praktijk bestuderen, zien we juist tegenovergestelde; in een zeer betrouwbare overlevering, overgeleverd door Boekhari en Moeslim, lezen we dat er op de dag dat het zoontje van de Mohammed(saw) stierf toen hij 18 maanden oud was (zijn naam was Ibrahim),een zonsverduistering plaatsvond. Daarop zeiden de mensen: "De zon is verduisterd vanwege de dood van Ibrahim."

Toen Mohammed dit hoorde, zei hij om dit misverstand weg te nemen: "De zon en de maan zijn waarlijk twee tekenen van Allah; zij verduisteren niet vanwege iemands dood, noch vanwege iemands leven (geboorte). Dus als je hen (verduistering van de zon en de maan) ziet, roep dan Allah aan en verricht gebeden totdat de verduistering voorbij is."

Mohammed(saw)waarschuwde zijn volgelingen er keer op keer voor om hem niet te vereren! In een andere zeer betrouwbare overlevering, overgeleverd door Boekhari en Moeslim, zegt hij : "Overdrijf niet in jullie lofprijzing van mij, zoals de Christenen overdreven in hun lofprijzing van de zoon van Maryam (=Jezus(as). Ik ben slechts een dienaar, dus zegienaar van Allah en Zijn Boodschapper."

Zijn dit de woorden van een "valse profeet", die uit was op zelfverheerlijking?




[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (12-02-2002).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 21:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
&gt;&gt;OPGEDRONGEN

?

De eersten die het ‘nieuwe’ geloof aanvaardden, in Mekka op het Arabisch schiereiland, uit de handen van de Profeet waren zijn vrouw Khadijah, zijn dienaar Zayd en zijn elf jaar oude neef Ali. Onder hen die later tot dit geloof traden waren de eerlijke handelsman, Abu Bakr; de ijzeren man van Arabië, `Umar de grote; de verlegen zakenman, `Uthman; de dappere oom van de Profeet ,Hamza en de slaaf van een heiden; Bilal. Zij konden zich eenvoudigweg niet tegen het Magische Zwaard van de nederige en eenzame Profeet verzetten.
De verwaarloosbare minderheid van gelovigen in deze nieuwe godsdienst werden snel uit Mekka verbannen en zij kwamen aan in de stad die Yathrib werd genoemd. Deze stad zou later bekend worden als Medina.
De moslimemigranten naar Medina brachten hun Zwaard met zich mee. Het Zwaard bleef werkzaam en zijn magnetische kracht bleef de mensen ‘aantrekken’ totdat geheel Arabië tot het geloof trad. In vergelijking met de bevolking van de rest van de wereld in die tijd bestonden de Arabieren slechts uit een nietige minderheid. Een deel van deze minderheid besloot om het Zwaard op te nemen ver buiten de grenzen van de Arabische woestijnen naar de machtige Middellandse zee, de kust van Malabar en de ver weggelegen Oost Indische Eilanden.

Mens na mens bleef zich overgeven aan dit Zwaard en traden tot het geloof.

De rand van het Zwaard was zo scherp! Het veroverde eenvoudigweg de harten; lichamen bogen als vanzelf. Het is het Zwaard van De Waarheid, die slechts door glinstering de valsheid verwijderde net zoals het licht de duisternis wegvaagt.

Is Het Zwaard bot geworden? Nee, verre van dat.

Het blijft maar doorgaan met het doorboren van harten van ontelbare mannen en vrouwen tot op de dag van vandaag – ondanks de meedogenloze pogingen door personen met gevestigde belangen die wensen dat de duisternis overwint, zodat zij de mensen van het goede kunnen beroven. Lees hieronder een aantal indrukken van enkelen die recentelijk bij hetzelfde Zwaard zijn overwonnen. Zij zijn van verschillende landen, spreken verschillende talen en hebben verschillende achtergronden. Hun huidige verblijfplaatsen staan ook vermeld. Wellicht dat je zou willen vragen aan hen hoe het voelt om geraakt te worden door het Zwaard van de Waarheid.

1. Leopold Weiss (nu Mohammed Asad): Oostenrijkse staatsman, journalist, voormalig buitenlands correspondent voor de Frankfurter Zeitung; auteur van Islam at Cross Roads en Road to Mecca en vertaling van de Koran. Hij aanvaardde de islam in 1926.

“De islam kwam bij mij over als een perfect staaltje van architectuur. Al zijn delen zijn harmonieus verwoord om elkaar aan te vullen en te ondersteunen. Niets is overtollig en niets ontbreekt, met als resultaat een absolute balans en solide beheersing.”

2. Ahmed Holt: Britse civiele aannemer, reiziger op zoek naar de goddelijke waarheid, besteedde veel van zijn tijd in onderzoek en vergelijkende studie van het judaïsme, christendom en de islam. Hij aanvaardde de islam in 1975.

“Het Zwaard van de Islam is niet een zwaard van staal. Dit weet ik uit ervaring, omdat het zwaard van de islam diep in mijn eigen hart gestoken werd. Het bracht niet de dood, maar een nieuw leven; het bracht een bewustzijn en het bracht een ontwaken van wie ik ben en wat ik ben en waarvoor ik hier ben.”

3. Bogdan Kopanski (nu Bogdan Ataullah Kopanski): Van oorsprong Pools, nu Amerikaan; Doctorsgraad in geschiedenis en politiek, had een zeer interessante tocht naar de islam en stuitte op hevige tegenspoed; was tweemaal gevangen genomen door het Poolse communistische regiem (1968, 1981-82). Hij aanvaardde de islam in 1974.

“Toen ik twaalf jaar oud was verwierp ik het onlogische en tegenstrijdige geloof van de kerk. Twee jaar later in 1962 was ik gefascineerd door de zegevierende strijd van de Algerijnse moslim mujahideen tegen het Franse kolonialisme. Het was de eerste pijl van de islam…

De hogeschool en vroege dagen van mijn onderwijs aan de Universiteit was ik een typisch voorbeeld van de ‘rebelse generatie’ van de Roden. Mijn weg naar de waarheid van de Koran was langzaam en ongeplaveid. In 1974 bezocht ik Turkije. Ik schreef daar mijn proefschrift over het beleid van sultan en kalief Sulayman Kanuni naar het Poolse koninkrijk toe. Daar werd ik getroffen door de meest indrukwekkende stem van de mensheid, adhan (oproep tot gebed). Mijn haar stond overeind. Een onbekende, machtige kracht leidde me naar een oude moskee in Istanbul. Daar, oud, glimlachend, leerden Turkse bebaarde mannen mij de wudhu (rituele wassing). Ik getuigde tot de tranen stroomden (shahada) en ik bad mijn eerste salaat, maghrib (zonsondergangsgebed). Ik maakte schoon schip met de waardeloze ideologen. Voor het eerst in mijn leven was mijn geest ontspannen en ik voelde de verrukking van de liefde van God in mijn hart. Ik was een moslim.”

4. Vengatachalam Adiyar (nu Abdullah Adiyar): India, beroemde Tamielse schrijver en journalist; werkte als nieuwsredacteur bij de dagelijkse Murasoli van dr. M. Karunanidhi voor zeventien jaar; assisteerde drie voormalige hoofdministers van Tamiel Nadu. Ontving de Kalaimamani prijs (Groot Juweel van Kunst) van Tamiel Nadu overheid in 1982. Hij aanvaardde de islam in 1987.

“In de islam vond ik gepaste antwoorden op knagende vraagtekens die in mijn gedachte dreven in verband met de theorie over de schepping, status (aanzien) van de vrouw, schepping van het heelal (wereld), enzovoorts. De levende geschiedenis van de heilige Profeet trok me erg aan en maakte het mij gemakkelijk om het met andere wereldleiders en hun filosofieën te vergelijken.”

5. Herbert Hobohm (nu Aman Hobohm): Duits diplomaat, zendeling en sociaal werker. Een intellectueel die de Duitse diplomatische missies heeft gediend in verschillende delen van de wereld. Op dit ogenblik werkt hij als cultureel attaché in de Duitse ambassade in Riyad. Hij aanvaardde de islam in 1941.

“Ik heb onder verschillende leefsystemen geleefd en heb de mogelijkheid gehad om verscheidene ideologen te bestuderen. Ik moest tot de conclusie komen dat geen ervan zo perfect is als de islam. Geen enkel van deze systemen heeft een complete gedragslijn van het nobele leven. Alleen de islam heeft het. Daarom is het goed dat men het aanvaardt. De islam is niet theoretisch; het is praktisch. Het betekent complete overgave aan de wil van God.”

6. Cat Stevens (nu Yusuf Islam): Brits; een voormalige christen en een wereldberoemde artiest. Hij aanvaardde de islam in 1979.

“Het zal erg verkeerd zijn om de islam te beoordelen in het licht van het gedrag van een paar slechte moslims die altijd op het nieuws verschijnen. Dat is net zoiets als een auto beoordelen als slecht, omdat de bestuurder van deze auto dronken is en het tegen de muur aanknalt. De islam biedt leiding aan alle mensen in het dagelijks leven – in zijn spirituele, mentale en fysieke dimensies. We moeten echter de bron van deze instructies vinden. De Koran en het voorbeeld van de Profeet (God’s zegen en vrede zij met hem) Dan zien we het ideale van de islam.”

7. Margaret Marcus (nu Maryam Jamilah): Amerikaanse; voormalige jodin; essayist en auteur van vele boeken. Ze aanvaardde de islam in 1962.

“De autoriteit van islamitische moralen en wetten zijn afkomstig van God Almachtig. Plezier en geluk in de islam zijn niet meer dan de natuurlijke bijproducten van een emotionele bevrediging in het bewust uitvoeren van diensten (taken) in het behagen van God om de verlossing te bereiken. In de islam worden diensten (plichten) altijd benadrukt boven de rechten. (**In Islam duties are always stressed above rights.**) Alleen in de islam was mijn speurtocht naar absolute waarden bevredigd. Alleen in de islam vond ik eindelijk alles wat waar, goed en mooi is en wat betekenis en richting geeft aan het menselijk leven en de dood.

8. Wilfried Hoffman (nu Murad Hoffman): Meester in de rechten (Harvard); Duitse sociaalwetenschapper en diplomaat; op dit moment Duitse ambassadeur in Algerije. Hij aanvaardde de islam in 1980.

“Voor enige tijd, strevend naar meer precisie en beknoptheid, heb ik geprobeerd om alle filosofische waarheden systematisch op papier vast te leggen, die volgens mijn visie, boven alle twijfel zijn te verifiëren. Gedurende deze poging begon het me te dagen dat de typische houding van een agnosticus niet de meest intelligente is; dat men eenvoudig niet kan ontsnappen aan de beslissing om te geloven; dat de geschapenheid van wat er om ons heen bestaat voor de hand ligt; dat de islam zonder twijfel zichzelf in de grootste harmonie bevindt met de gehele werkelijkheid. Dus realiseerde ik mij, niet zonder een schok, dat ik stap voor stap, of ik nu wilde of niet en bijna onbewust, in voelen en denken een moslim was geworden. Slechts een laatste stap bleef over die genomen moest worden: het formeel maken van mijn herbestemming. Sinds de dag van vandaag ben ik moslim. Ik ben gearriveerd.”

9. Cassius Clay (nu Mohammed Ali): Amerikaan; drievoudig wereldkampioen zwaargewicht, voormalig christen. Hij aanvaardde de islam in 1965.

“Ik heb vele mooie momenten in mijn leven gehad, maar de gevoelens die ik kreeg toen ik op de (berg) `Arafāt stond op de dag van de hajj (bedevaart van de moslims) was het meest uniek. Ik voelde mij verheven door de onbeschrijfelijke spirituele sfeer daar, wanneer meer dan anderhalf miljoen pelgrims God om vergeving smeken van hun zonden en het verzoeken van Zijn uitgelezen zegeningen. Het was een opwekkende ervaring om mensen, die verschillen van kleur, ras en nationaliteiten, koningen, staatshoofden en de gewone man van hele arme landen allen gekleed in twee eenvoudige witte doeken, tot God te zien bidden zonder enig teken van trots of minderwaardigheid. Het was een praktische manifestatie van het concept van gelijkheid in de islam.”

(Uit een interview in het dagblad al-Madinah, Jeddah, 15 juli, 1989)

Dit waren de indrukken van enkele personen die getroffen waren door het Zwaard van de Waarheid, dat wil zeggen, de boodschap van islam.

Wat de propagenda betreft dat het een zwaard van staal zou zijn geweest, dat wil zeggen, met geweld, dat behulpzaam is geweest in de universele uitbreiding van de islam, geven we hieronder enkele citaten van het geschreven werk van enkele van de vooraanstaande niet-moslimse wetenschappers en leiders die deze ongefundeerde beschuldiging weerleggen.

1. M. K. Gandhi: "...Ik ben er meer dan ooit van overtuigd geworden dat het niet het zwaard was dat de plaats won voor de islam destijds in het levensplan. Het was de onbuigzame eenvoud, de uiterst bescheidenheid van de Profeet (God’s zegen en vrede zij met hem), de gewetensvolle aandacht en waardering voor zijn plechtige beloftes, zijn intensieve toewijding voor zijn vrienden en volgelingen, zijn onversaagdheid, zijn onverschrokkenheid, zijn absolute vertrouwen in God en zijn eigen missie. Dit, en niet het zwaard, droeg alles wat voor hen lag en overwon alle problemen.” Jong India, 1924

2: Edward Gibbon: “De grootste successen van het leven van Mohammed (God’s zegen en vrede zij met hem) was veroorzaakt door niets anders dan morele kracht zonder enige slag met het zwaard.” History of the Saracen Empire, London, 1870

3. A. S. Tritton: “De afbeelding van de moslimsoldaat voorttrekkend met het zwaard in de ene hand en de Koran in de anders is geheel onjuist.” Islam, London, 1951, p. 21

4. De Lacy O’Leary: “Geschiedenis maakt echter duidelijk, dat de legende van fanatieke moslims, houwend door de wereld en de islam met het zwaard forcerend op de overwonnen rassen één van de meest fabelachtig absurde mythen is die historici ooit hebben herhaald.” Islam at Crossroads, London, 1923, p. 8

5. K. S. Ramakrishna Rao: "Mijn probleem om deze monografie te schrijven is gemakkelijker, omdat we over het algemeen niet meer gevoed worden met het (vertekende) beeld van de geschiedenis en veel tijd hoeven we niet te spenderen om onze misopvattingen over de islam aan te wijzen. De theorie van de islam en het zwaard, bijvoorbeeld, is nu in geen enkele bron meer te horen die de naam waard is. Het grondbeginsel van de islam, er is geen dwang in geloof, is zeer bekend.” Mohammed the prophet of islam, Riyad, 1989, p. 4

6. James A. Michener: "Geen ander religie in de geschiedenis heeft zich zo snel verspreid als de islam. Het Westen heeft wijduit geloofd dat deze golf van religie mogelijk was gemaakt door het zwaard. Echter, geen enkele hedendaagse wetenschapper accepteert dat idee en de Koran is expliciet in het steunen van de vrijheid van bewustzijn.” Islam – The misunderstood Religion, Reader’s Digest (American Edition) May 1955

7. Lawrence E. Browne: "Incidenteel ontdoen deze voldoende bewezen feiten zich van het idee zo ronduit gekoesterd in christelijke werken dat de moslims, waar zij ook gingen, mensen dwongen om de islam te accepteren met het punt van het zwaard." The prospects of islam, London, 1944.

Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 22:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:

En waar staat dat?
Als er in 23 jaar 30 miljoen moslims willen rondlopen hebben ze het wel druk daar.

Ik had het hier over bekeringen

Fastest-Growing Religion Often Misunderstood
By Barr Seitz, of ABCNEWS.com

Aaron Cambel was an American kid who used to hang out with friends cruising the local mall, picking up girls, checking out the latest fashions and getting in trouble. “I was realized if I took the same path, I would have ended up the way they did, wasting my life away,” says Cambel, who lives in Washington. So he converted to Islam. “It was the most simple and direct to understand of the religions I looked into,” says Cambel, who converted four years ago. “It taught about moral character, and ethics and the way people should be treated.”

Cambel, 23, has joined the fastest growing religion in the United States. Experts agree Islam is the fastest growing religion in America. As many as five million Muslims live in the United States and in the last five years, the number of mosques in this country has increased from 843 to about 1,300. Most of the growth is home-grown. For many black Americans, Islam has become the religion of choice and some two million—mostly men—have converted. “It is an American phenomenon, which started in the ghettoes of the north,” says Yvonne Haedad, a professor of history of Islam and of Christian-Muslim Relations at Georgetown University. “It is a response to racism…it is seen as the religion of liberation.” Louis Farrakhan’s Nation of Islam has become the most prominent black Islamic group in the United States. Black men in bow ties and dark suits emphasize the strict discipline of the order, which emphasizes empowerment, a key theme of the Million Man March on Washington in 1995. But Farrakhan’s anti-Semitic remarks—calling Jews “bloodsuckers” who took from the community to build their own—have brought controversy and publicity to the group. “It’s very visible, because Farrakhan is very visible,” says Fahhim Abdulhadi, spokesman for the American Muslim Council. “Muslims in mainstream have lots of problems with Farrakhan.”


Muslims Battle Prejudices

Many mainstream Muslims also have a problem with the tide of misunderstanding in the United States. “We always need to explain so many issues, “ says Hassan Qacwini, Imam of the Islamic Center of America in Detroit. The most common misunderstanding, according to Qacwini, is that Islam fosters violence, a perception reconfirmed whenever extremist groups set off suicide bombs or massacre tourists in the Middle East.

“Islam is a peaceful religion,” says Qacwini. “Some would try to connect terrorism to Islam, which is wrong.” Many Americans looked for a Muslim scapegoat when the Alfred P. Murrah building blew up in 1995. “After the Oklahoma City bombing, people said it was Middle East terrorists,” says Abdulhadi. Several Middle Eastern men were briefly detained, and there were reports of harassment against Muslims, including beatings and a mosque burning. Some Muslims point out that when Timothy McVeigh was arrested, no one accused him of bombing the federal building for religious reasons. “Nobody talks about McVeigh as Christian terrorist,” says Haedad.

Hostility Breeds Assertion

The role of women is another area of misunderstanding. For example, while some non-Muslims see the veil as a tool of oppression, many Muslim women see it as a reinforcement of their identity in a culture that is hostile to Islam. “It’s empowerment,” says Haedad. “Women say ‘I’m going to wear it and you’d better to put up with it.’” While many Muslims assert their identity in a society they perceive as hostile, most have followed the pattern of practically every other ethnic and religious group in America: blending and assimilating. “Most Muslims, you wouldn’t pick them out,” says Abdulhadi. “They’re just going to work and getting along.”

“Islam is a peaceful religion. Some would try to connect terrorism to Islam, which is wrong.” - Hassan Qacwini, Imam in Detroit

There is an estimated 1.6 Billion Muslims currently around the world today.

En als laatste wil ik zeggen dat het aantal mensen dat zich bekeerd tot de Islam het getal van 180 duizend per jaar bereikt heeft. Veel hoger dan eerder gerapporteerd werd in 1995 (146 duizend).

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:58
the_conquer
the_conquer is offline
Je kunt nooit iedereen tevreden krijgen dus heb je ook nooit een ideale staat lijkt me.
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 17:15
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
sublime schreef:


een combinatie van; een arts doet belangrijker werk dan een putjesschepper lijkt mij....

en toen waren er geen putjesscheppers meer (lees: vuilnisman) en toen bleef alle troep die dagelijks door consumerend nederland wordt uitgebraakt opo straat staan, en toen begon het te rotten, en toen was de stad onleefbaar.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap America as the last man standing
Love & Peace
188 03-11-2008 12:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Christenen moeten meebetalen aan abortus.
Verwijderd
135 15-12-2004 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.