Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 17:24
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Ik heb een vraagje. Ik heb zelf een digitale Olympuscamera. Als ik foto's maak en deze vergelijk met foto's die met een Sony gemaakt zijn, dan zien de Sonyfoto's er erg... "opgepept" uit. Volgens mij zit er meer rood in enzo. Olympus vind ik mooi natuurlijker als je foto's van mensen maakt (maar dat terzijde). Nu heb ik een vraag, is het toch mogelijk om die kleuren van een Olympusfoto om te zetten naar van een Sonyfoto, en ook andersom? Of van Fujikleuren naar Sonykleuren etc?

Ik denk dat je wel in Photoshop de kleuren zo kan aanpassen, maar ik vraag me af of iemand van jullie misschien weet of hier speciale programma's voor zijn of bepaalde instellingen die al bekend zijn.

Ik hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is...

Bvd,
Toodels,
Domingo

hmm.. ik weet eigenlijk niet zeker of dit topic hier thuishoort of bij Software & Multimedia
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 18:29
Morch
Avatar van Morch
Morch is offline
Geen enkele digitale camera is hetzelfde, vaak is het zo dat de een een kleur of het licht net wat sterker/zwakker waarneemt dan de ander.

Daarom denk ik dat 'omzetten' niet veel zal uitmaken omdat dit aan de camera ligt en niet aan de software waarmee hij van de camera word gehaald.

Misschien kun je wel iets aan de instellingen van je camera wijzigen, misschien staat er iets over in de handleiding (misschien heb je dit natuurlijk allang gedaan maar je weet maar nooit )

Probeer anders eens in Photoshop met de Kleurbalans of de Kanaalmixer te spelen, hiermee kom je meestal al een heel eind
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:37
STP
Avatar van STP
STP is offline
Inderdaad, met kleurbalans etc. kom je in Fotosjop een heel eind

Laat het resultaat eens zien!
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:22
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Citaat:
Morch schreef:
Daarom denk ik dat 'omzetten' niet veel zal uitmaken omdat dit aan de camera ligt en niet aan de software waarmee hij van de camera word gehaald.

Probeer anders eens in Photoshop met de Kleurbalans of de Kanaalmixer te spelen, hiermee kom je meestal al een heel eind
Ja ik weet dat het aan de camera ligt, maar ik denk dat je wel gewoon het eindresultaat kan 'oppeppen'.

Citaat:
STP schreef:
Inderdaad, met kleurbalans etc. kom je in Fotosjop een heel eind

Laat het resultaat eens zien!
Ik zal maar eens gaan proberen in Photoshop als ik zin heb.

Thanks allebei!

Groetjes
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ctrl + B in photoshop
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:10
Verwijderd
idd de sony foto's maken mensen mooier, maar tis zo onnatuurlijk!! ik kan ook zo zeggen van portret foto's alssie met Sony is gemaakt. Zelf heb ik ook een Olympus (C-40) en ik ben er erg blij mee, alleen heeftie een ENORM min punt, das t lange wachten voor je kan flitsen...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:20
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
idd de sony foto's maken mensen mooier, maar tis zo onnatuurlijk!! ik kan ook zo zeggen van portret foto's alssie met Sony is gemaakt. Zelf heb ik ook een Olympus (C-40) en ik ben er erg blij mee, alleen heeftie een ENORM min punt, das t lange wachten voor je kan flitsen...
Hier een voorbeeldje:

Sony 3MP S75


(originele)


Olympus 1.3 MP


(originele)

Let op mijn huidskleur: ik vind mezelf te 'rood' (nee ik heb geen alcohol op, dat is pure appelsap en het smaakte overigens niet lekker, maar dat terzijde) op bovenste foto met Sony gemaakt; op de onderste foto (hij is alleen wel beetje overbelicht) vind ik mijn huidstint mooier.
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.