Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 21:29
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Of men nu voor of tegen het uitzettingsbeleid is. Dit gedrag vind ik gewoonweg gestoord. Ik kan persoonlijk totaal geen begrip opbrengen voor mensen die op deze manier, danwel via hongerstaking, danwel door jezelf in brand steken asiel in Nederland proberen te krijgen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 22:25
Verwijderd
Dat bewijst weer eens hoe absurd het uitzettingsbeleid is...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 22:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 29-04-2004 @ 21:19 :
He wat? Waarom heeft de beste man zijn porem dan dicht genaaid? Aandachtrekker, tjezus wat een zielige hond.
Weet ik veel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 00:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 29-04-2004 @ 22:29 :
Of men nu voor of tegen het uitzettingsbeleid is. Dit gedrag vind ik gewoonweg gestoord. Ik kan persoonlijk totaal geen begrip opbrengen voor mensen die op deze manier, danwel via hongerstaking, danwel door jezelf in brand steken asiel in Nederland proberen te krijgen.
Wel als je leven op t spel staat
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 00:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-04-2004 @ 23:25 :
Dat bewijst weer eens hoe absurd het uitzettingsbeleid is...
Citaat:
Atje85 schreef op 29-04-2004 @ 21:27 :
Hij heeft geen vergunning gekregen door deze actie, maar doordat er nieuwe informatie over hem is gegeven door de Iraans ambassade.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 29-04-2004 @ 21:19 :
He wat? Waarom heeft de beste man zijn porem dan dicht genaaid? Aandachtrekker, tjezus wat een zielige hond.
Omdat die kerel wilde laten weten dat hij het absurd vond niet gehoord te worden. Hij had recht om te blijven, maar ze wilden niet naar hem luisteren...

En waarschijnlijk was hij ook niet helemaal goed bij verstand
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Daarnaast was het simpelweg ook nog eens zo dat de beste man een wel heel kleine overlevingskans heeft in het land van herkomst. Dat is tevens de reden dat hij niet terug hoeft. Dan liever hier risico nemen met het dichtnaaien van je vooraanzicht dan daar misschien op gruwelijke wijze om het leven gebracht worden...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 17:00
honour
Avatar van honour
honour is offline
de een zegt dat hij er wel recht op heeft en de ander niet. daar zal ik maar geen antwoord op geven want ik ken zn hele situatie niet. maar ik vind wel dat als ie nu al zn mond en ogen gaat dichtnaaien dat ie niet goed bezig is. hij wil nederland chanteren en dat werkt averechts. en als hij op deze manier zn vergunning toch krijgt dan zit volgende week iedereen met zn mond en ogen dicht. en dan???? leuk gezicht zal dat zijn. een derde van nederland met dichtgenaaide mond en oren. lekker rustig dat wel maar tis geen gezicht. maar goed ik vind het nergens op slaan. hij wil gewoon aandacht. hij krijgt het ind op deze manier. maar als nederland zich daar iets van aan gaat trekken. stel dat ze hem zo hadden laten zitten en hem dan gewoon het land uitgezet hadden... dan had ie wel spijt van zn daden gekregen


maar ja wie ben ik he
__________________
ik hoop dat ik je kan geven wat jij mij geeft
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 17:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Illegale immigranten dienen uitgezet te worden, en wel zo spoedig mogelijk. Het heeft geen zin een wet te hebben als je die niet naleeft, en je kunt immigratie niet goed regelen als er grote illegale instroom is.

Aan de andere kant is het bullshit om van vluchtelingen uit de meest onmogelijke landen te verwachten dat ze werkelijke en correcte documentatie hebben. Weet men niet dat in de meeste van die landen óf geen documentatie bestaat überhaupt, óf dat de enige manier om er aan te komen corruptie en nepotisme is? En dat er geen publieke registers bestaan om te controleren, etc.?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 30-04-2004 @ 18:05 :
Illegale immigranten dienen uitgezet te worden, en wel zo spoedig mogelijk. Het heeft geen zin een wet te hebben als je die niet naleeft, en je kunt immigratie niet goed regelen als er grote illegale instroom is.
Dit is ook een geweldig voorbeeld van domheid van het volk. Met Pim wilde men massaal dat de grenzen dichtgingen, dat illegaliteit en immigratie in het algemeen veel strenger werden aangepakt en dat gestopt zou worden met gedogen. Maar nu men de uitwerking van een hard, rechts VVD-beleid op het gebied van immigratie ziet, krabbelt men ineens terug omdat het inhumaan zou zijn. Gewoon slap noem ik dat.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:35
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-04-2004 @ 18:17 :
Dit is ook een geweldig voorbeeld van domheid van het volk. Met Pim wilde men massaal dat de grenzen dichtgingen, dat illegaliteit en immigratie in het algemeen veel strenger werden aangepakt en dat gestopt zou worden met gedogen. Maar nu men de uitwerking van een hard, rechts VVD-beleid op het gebied van immigratie ziet, krabbelt men ineens terug omdat het inhumaan zou zijn. Gewoon slap noem ik dat.
Hier ben ik het volkomen mee eens, al wil ik er de kanttekening bij plaatsen dat natuurlijk niet iedereen 'rechts' heeft gestemd. Echter, rechts heeft een meerderheid op democratische wijze kunnen formeren dus moet de meerderheid van de bevolking ook niet zeuren.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 08:40
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik proef hier hokjespolitiek
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 08:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-04-2004 @ 18:17 :
Dit is ook een geweldig voorbeeld van domheid van het volk. Met Pim wilde men massaal dat de grenzen dichtgingen, dat illegaliteit en immigratie in het algemeen veel strenger werden aangepakt en dat gestopt zou worden met gedogen. Maar nu men de uitwerking van een hard, rechts VVD-beleid op het gebied van immigratie ziet, krabbelt men ineens terug omdat het inhumaan zou zijn. Gewoon slap noem ik dat.
En dan zitten we ook nog eens met een rechtse regering...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 12-02-2004 @ 16:07 :
ja als we een iemand een verlbijfsvergunning geven met zo'n actie, krijgen we veel meer van die acties. Dan heeft al die comotie rondom verdonk nog geen zin.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 07:57
pau
Avatar van pau
pau is offline
Ik denk dat die man echt niet terug wil naar zijn eigen land, anders zou hij zoiets niet doen

Ik zal jullie een voorbeeld geven ik woon nu al 9 jaar in Frankrijk, heb een verblijfvergunning, maar ik ben geen vluchteling, ben gewoon een nederlandse die is geimigreerd.
Maar stel nou dat ze zeggen, je moet na al die jaren weer naar je eigen land en je moet nu oprotten;ik zou niet weten hoe is me dan weer in Nederland moet integreren

Heel makkelijk gezegt, maar z'on man kan je niet zo er even uit gooien.
Wij praten daar natuurlijk makkelijk over, zo van weg met al die buitenlanders, maar wij wonen allemaal in een rijk land, waar er geen oorlog is en waar we het voor bijna iedereen lekker leven is .
Hoe zouden jullie reageren als je terug moet naar een land, waar je elke dag bang bent voor je leven?
__________________
lang leven de lol
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:51
Atje85
Atje85 is offline
Na 30 jaar Nederland opééns illegaal

Ruveyda Altan (52) kent de weg van het kastje naar de muur van buiten. ,,Het nummer van de vreemdelingendienst heb ik zo vaak gebeld dat ik het nooit meer zal vergeten.''

Na dertig jaar in Nederland gewoond en gewerkt te hebben moet Altan terug naar Turkije, hoewel al haar kinderen en kleinkinderen hier wonen. Haar man is in 2002 overleden.

Toen de advocaat haar maandagmiddag belde met het slechte nieuws begon ze te hyperventileren. Voor ze het wist lag ze in het ziekenhuis. Ineens is ze illegaal. Waarom? Ze heeft werkelijk geen idee.

Eigenlijk ging het al fout in 1997, toen Altan een Nederlands paspoort kreeg. Ze wist niet dat ze haar Turkse nationaliteit daarvoor moest opgeven.

Een dubbele nationaliteit is in Nederland niet toegestaan en dus moest Altan haar paspoort weer inleveren.

De Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) verzekerde haar in 1997 dat haar oude verblijfsvergunning gewoon geldig bleef en dat alles dus weer net als vroeger was. Dat had de IND fout. Volgens de regels moet je in zo'n geval opnieuw een aanvraag doen voor een verblijfsvergunning. Ruveyda Altan ontdekte het pas toen haar verblijfsvergunning in de zomer van 2002 werd gestolen en ze een nieuw pasje wilde aanvragen.

Die aanvraag loopt nu, bijna twee jaar later, nog steeds. Ondertussen is ze hier illegaal. Het leven is daarmee een stuk ingewikkelder geworden. Zo kon ze niet naar haar zieke zus in Turkije en moest ze de begrafenis van haar broer overslaan, omdat ze Nederland anders niet meer in zou komen. Ook loopt ze onverzekerd rond. In december 2003 bevroor de sociale dienst haar uitkering. Sindsdien is het armoe troef.

Met trillende handen toont Altan de aanmaningen. Achterstallige huur: 1512,80 euro, gas en licht: 647 euro. En dan heeft ze het nog niet eens gehad over al de kleine bedragen die ze leende van vrienden en familie, steeds met de belofte alles terug te betalen zodra de uitkering weer zou zijn ontdooid. Het water staat haar inmiddels aan de lippen. ,,Op dit moment heb ik nog geen kwartje voor de telefoon'', zegt ze.

Maandag besliste de rechter dat ze niet in Nederland mag blijven in afwachting van een nieuwe verblijfsvergunning. Omdat ze de IND had gevraagd of ze naar Turkije terug mocht voor haar zieke zus en haar overleden broer, oordeelde de rechter dat ze genoeg mensen kent om in Turkije op haar verblijfsvergunning te wachten.

Haar advocaat, Ali Durmus, noemt het een absurde zaak. ,,Ik wil me niet uitspreken over het vonnis van de rechter, maar de IND neemt de regels veel te strikt. Die vrouw woont hier al 30 jaar, ze heeft zelfs een Nederlands paspoort gehad. Hoe kan zo iemand nou illegaal zijn?''

Ruveyda Altan weet het ook niet. Het enige dat ze weet is dat ze niet in hoger beroep kan en dat er dus niets anders opzit dan naar Turkije te gaan. Maar dat weigert ze. ,,Ik ken daar niemand meer. Ik sterf nog liever dan dat ik in mijn eentje terugmoet terwijl al mijn kinderen hier zitten.''

------------------

Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 12:56
Verwijderd
Terrecht turken horen in Turkey
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 16:47
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 05-05-2004 @ 13:56 :
Terrecht turken horen in Turkey
Dikke vette
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 16:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 05-05-2004 @ 13:56 :
Terrecht turken horen in Turkey
Leer eerst maar eens schrijven... Dan komt het denken later wel...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 18:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 05-05-2004 @ 13:56 :
Terrecht turken horen in Turkey
Vraag me af hoe jouw ouders hier 30 jaar geleden over dachten, toen vonden ze 't wel best

Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-05-2004 @ 17:55 :
Leer eerst maar eens schrijven... Dan komt het denken later wel...
4 fouten totaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.