Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 12:15
mylene
mylene is offline
Hoi!

In Juni studeer ik als het goed is af. Ik heb dan de studie sociaal pedagogische hulpverlening afgerond. Ik ben pas 21 en zou graag nog verder studeren, maar niet voltijd. Ik heb mijn oog laten vallen op pedagogiek of pabo. Nou weet ik dat je met een afgerond HBOdiploma deze opleidingen in 2 jaar kunt doen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik hoop van jullie te horen

Groetjes mylene
__________________
weet je wel dat niemand...mn leven zo zinvol maakt...ik hou van mn lieffie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 13:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben ook van plan de PABO vanaf komend studiejaar in 2 jaar te gaan doen. Je moet in ieder geval goed opletten bij welke hogeschool je de opleiding inderdaad in 2 jaar kunt doen, want ze bieden dit programma niet overal aan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:56
mylene
mylene is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 13-01-2006 @ 14:53 :
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben ook van plan de PABO vanaf komend studiejaar in 2 jaar te gaan doen. Je moet in ieder geval goed opletten bij welke hogeschool je de opleiding inderdaad in 2 jaar kunt doen, want ze bieden dit programma niet overal aan.
Hoi,

Ik was gewoon benieuwd naar met wat voor mensen je in de klas komt te zitten en hoe het programma is ingedeeld. Waar wil jij het gaan volgen en wat heb je hiervoor gedaan??

groetjes mylene
__________________
weet je wel dat niemand...mn leven zo zinvol maakt...ik hou van mn lieffie
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
M'n buurvrouw heeft ook geprobeerd pabo in twee jaar te doen. Alleen heeft ze dat niet afgemaakt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 16:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
mylene schreef op 13-01-2006 @ 14:56 :
Hoi,

Ik was gewoon benieuwd naar met wat voor mensen je in de klas komt te zitten en hoe het programma is ingedeeld. Waar wil jij het gaan volgen en wat heb je hiervoor gedaan??

groetjes mylene
Ik weet nog niet waar ik de PABO wil gaan doen. Ik heb boekjes van een aantal opleidingen opgevraagd en ga binnenkort informatieavonden bezoeken.
Ik ben momenteel nog bezig met Pedagogische Wetenschappen (WO) in Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 23:19
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik wil na mijn studie (pedagogische wetenschappen) ook de pabo in 2 of 1,5 gaan doen. Ik heb me er een beetje in verdiept, ik weet in iedergeval dat het in Amsterdam en in Groningen mogelijk is, en dat het in Groningen ook in 1,5 jaar kan. Je hebt dan 1 dag per week les en 1 dag stage.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:16
Verwijderd
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat je HBO pedagogiek in twee jaar kunt doen...ik meen me nl te herinneren dat ze hier zeggen dat dat niet mogelijk is (misschien dat ze soms wel uitzonderingen maken, maar het is iig geen normale stroom ofzo). Van de PABO weet ik zeker dat het kan, op veel PABO's is het een heel normale stroom. Idd goed navragen bij de hogeschool van je keuze of het kan. De mensen die dergelijke verkorte opleidingen doen zijn heel verschillend...er zitten mensen bij die het direct na een andere opleiding gaan doen (zoals bv. jij), maar ook mensen die al jaren aan het werk zijn en het nu graag willen doen, die zijn dus ouders en hebben vaak al jaren werkervaring. Hoe de opleiding precies is ingericht verschilt vaak erg per school, dat kan je dus beter bij de scholen zelf navragen, denk ik. Je zou ook eens kunnen vragen of je een dagje mee mag lopen met zo'n klas?

Zelf heb ik twee jaar PABO gedaan (gewoon de eerste twee jaar van de vierjarige opleiding) en nu zit in het laatste jaar HBO pedagogiek (ben daar twee jaar terug ingestroomd in het tweede jaar). Geen ervaring met de verkorte opleidingen dus, wel met de 'normale' opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 19:43
Verwijderd
Volgens mij heeft mijn moeder deeltijd, verkort én versneld gedaan. Ik geloof dat ze daar twee jaar mee bezig was... De HvA was daar echter niet zo heel lbij mee... Ze deden behoorlijk moeilijk. Maar dat is natuurlijk wel een tijdje geleden...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:02
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
mylene schreef op 13-01-2006 @ 13:15 :
Hoi!

In Juni studeer ik als het goed is af. Ik heb dan de studie sociaal pedagogische hulpverlening afgerond. Ik ben pas 21 en zou graag nog verder studeren, maar niet voltijd. Ik heb mijn oog laten vallen op pedagogiek of pabo. Nou weet ik dat je met een afgerond HBOdiploma deze opleidingen in 2 jaar kunt doen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik hoop van jullie te horen

Groetjes mylene
Ik heb daar ervaring mee. Je mag me wel pm-en als je wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO studie hierna
IkheetMartine
2 06-01-2011 18:43
Studeren Studiekeuze
Verwijderd
11 08-07-2008 18:37
Studeren stoppen met PABO(+pedagogiekvraag)
sweetblondgirl
17 25-05-2006 16:02
Studeren HBO pedagogiek
x_knorretje_x
14 21-01-2006 18:23
Algemene schoolzaken Hoe is bij jullie de totsweek gegaan??
Quantes
183 21-02-2004 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.