Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 00:32
Krekker
Krekker is offline
Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede studie en degene die het meest in mijn hoofd blijft hangen is Kunstmatige Intelligentie en/of Cognitieve Kunstmatige Intelligentie. Ik wilde vragen of iemand mij meer over deze studie kan vertellen dan de standaardteksten die in elke brochure en elke officiele internetsite te vinden zijn.

Wat ik me vooral afvraag is wat je later met deze studie kunt doen. Daarbij ook lettend op het feit dat ik vrijwel zeker een master wil gaan doen.
Ook vraag ik me af of dit niet stiekem gewoon een deelgebied van informatica is, want ik wil me later niet continu met computers bezig houden.

Bij voorbaat dank aan degene(n) die antwoord kunnen geven op mijn vragen.

Edit: smileys uitgezet anders werd de n tussen haakjes een duim omlaag.

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 22:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 02:31
IvdSangen
IvdSangen is offline
Het is inderdaad een deelgebied van Informatica, maar wat er bij deze studie meer beurt dan bij Technische Informatica is de filosofische kant van A.I. belichten. Dat is ten minste wat ik altijd dacht. Logica en programmeren zijn nog steeds onderwerpen die aan bod komen bij de opleiding als ik het goed heb.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 15:11
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik denk ook dat het wel veel informatica is, maar volgens mij kun je met kunstmatige intelligentie meer omdat dat uit meer dingen bestaat. Je kunt zeker wel makkelijk een baan krijgen daarmee in ieder geval.

Ik was vorig jaar bij de open dag in utrecht geweest en ik wil het misschien ook gaan doen
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 15:54
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Mijn broer studeert kunstmatige intelligentie.
Hij is nu tweede-jaars maar hij had het eerste jaar wat minder technisch verwacht, geloof ik. Dat hangt ook af van waar je gaat studeren hoe dat wordt ingedeelt natuurlijk, maar het is wel meer dan alleen informatica. Het heeft ook psychologische aspecten.
M'n broer zit ook op dit forum, zal hem wel vragen of hij het beter uit wil leggen.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:41
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
ik heb vorig jaar eventjes CKI gestudeerd en het is idd gewoon een tak van de informatica
de hoofdreden ook wel dat ik ermee ben gestopt
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:51
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Wrm heb je voor kunstmatige inteligentie
Vwo-profielen: C&M met wiskunde A1 2 of B1, E&M, N&T, N&G.
nodig
en bij informatica:
Vwo-profielen: N&T of andere profielen met het vak wiskunde B2

Ik bedoel wat maakt het grote verschil?

Hoe groot is de taalkant van deze opleiding? Is het erg moeilijk , of is het goed te doen voor iemand die VWO gehaald heeft. Eist het veel van je fonologische vaardigheden?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:04
IvdSangen
IvdSangen is offline
De enige beperking die ik kan ontdekken die ontstaat door de selectie aan vakken die je opgaf is dat wiskunde A1 zonder een andere vorm van wiskunde erbij niet voldoende is. Informatica is dus blijkbaar wat wiskundiger aangelegd dan (C)KI.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:07
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
IvdSangen schreef op 30-11-2004 @ 20:04 :
De enige beperking die ik kan ontdekken die ontstaat door de selectie aan vakken die je opgaf is dat wiskunde A1 zonder een andere vorm van wiskunde erbij niet voldoende is. Informatica is dus blijkbaar wat wiskundiger aangelegd dan (C)KI.
Ja , zal wel . Maar ik denk ook dat als je alleen wb12 doet dat er maar weinig studenten komen aangezien dat (C)KI ook nog andere kanten hebben die eigelijk bij de A-kant horen.

wat is het verschil tussen cognitiefe en geen cognitiefe??
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:07
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
weet je zeker dat t allebei uni is? want informatica @ hbo heb je geen wiskunde b12 voor nodig
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:17
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
I love stars schreef op 30-11-2004 @ 20:07 :
Ja , zal wel . Maar ik denk ook dat als je alleen wb12 doet dat er maar weinig studenten komen aangezien dat (C)KI ook nog andere kanten hebben die eigelijk bij de A-kant horen.

wat is het verschil tussen cognitiefe en geen cognitiefe??
Cognitieve is volgens mij meer met taal en filosofie d'r bij, maar dat weet ik niet zeker!

En mij lijkt die opleiding ook wel leuk! Maandag ga ik naar een opendag van de UvA, en daar ga ik dan ook een workshop KI doen. Zie ik gelijk of 't wat leuk is..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:28
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
I love stars schreef op 30-11-2004 @ 19:51 :
Hoe groot is de taalkant van deze opleiding? Is het erg moeilijk , of is het goed te doen voor iemand die VWO gehaald heeft. Eist het veel van je fonologische vaardigheden?
Het is te doen voor iemand die een VWO-diploma heeft, maar beta-vakken zijn erg belangrijk. De grootte van de taalkant hangt van je studiestad af. In Groningen is deze het grootst en ligt de nadruk ook op taal binnen je studie.

Algemeen: naast informatica zijn natuurkunde, psychologie en statistiek buitengewoon belangrijk. Om KI te zien als een verlengde van informatica doet de studie tekort.
Overigens kan de planning extreem naar uitvallen door lakse faculteiten en dergelijke. KI is een studie die verdeeld is over verschillende faculteiten.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 01-12-2004 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 07:25
IvdSangen
IvdSangen is offline
Kan iemand me duidelijk hoe die fonologische aspecten terugkomen inn de opleiding? Ik zie dat nog niet echt gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Malthus schreef op 01-12-2004 @ 21:28 :
Het is te doen voor iemand die een VWO-diploma heeft, maar beta-vakken zijn erg belangrijk. De grootte van de taalkant hangt van je studiestad af. In Groningen is deze het grootst en ligt de nadruk ook op taal binnen je studie.

Algemeen: naast informatica zijn natuurkunde, psychologie en statistiek buitengewoon belangrijk. Om KI te zien als een verlengde van informatica doet de studie tekort.
Overigens kan de planning extreem naar uitvallen door lakse faculteiten en dergelijke. KI is een studie die verdeeld is over verschillende faculteiten.
Ok, bedankt . Maar toch nog heel veel alpha kant . Vind de alpha kant wel leuk tenminste psygologie (en geschiedenis en ak enzo). Maar verder niet zo. Wil het graag bèta achtiger en dit is te veel taalachtig.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Je levensverhaal is saai; deel 284
Verwijderd
500 17-07-2008 20:42
Studeren Cognitieve Kunstmatige Intelligentie (Utrecht)
Hempo
6 14-01-2007 15:08
Algemene schoolzaken Open dag UU - Cognitieve Kunstmatige Intelligentie
Experiment
8 16-03-2005 20:41
De Kantine [gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II
Machiavelli
500 28-09-2004 20:34
Algemene schoolzaken kunstmatige intelligentie
Upior
22 30-09-2003 08:58
Algemene schoolzaken Studiekeuze.
thunder110
20 19-02-2003 18:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.