Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2008, 14:30
Vispate
Vispate is offline
Voor de herfstvakantie moesten wij een boekverslag inleveren. Ik ging dus die vrijdag ervoor naar het lokaal Nederlands, en dus die leraar is er niet en het lokaal was ook dicht
De week na de vakantie leg ik het op zijn bureau, en nu (2 weken later van het inleveren) krijg ik te horen dat hij het niet meer wou nakijken omdat het te laat was ingeleverd
En hij zegt dat ik nu geen examen kan doen Is dat niet heel erg overdreven
Ik vroeg wat ik dan moest doen en dan zegt hij: "Ja dat zou ik ook niet weten, misschien moet je het met de afdelingsleider bespreken".

Het is waar dat de boekverslagen in HAVO 5 een handelingsdeel zijn en dus dat ze voor het centraal examen allemaal ingeleverd moeten zijn, anders kan je niet deelnemen aan het examen. Dit is ook wat de leraar op het begin van dit jaar zei.

De leerlingen van de andere HAVO 5 Nederlands met een andere leraar mochten het zelfs vandaag nog inleveren

Mijn vraag is nu vooral of de leraar mag bepalen of ik niet meer meedoe met het centraal examen, want daar ben ik nu het meest bang voor

P.s. ja ik weet dat het geen excuus is om het te laat in te leveren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2008, 14:42
Verwijderd
Op internet vind ik:
Citaat:
Literatuur wordt getoetst in een schriftelijk of mondeling examen aan de hand van het leesdossier; voorwaarde voor de afronding van het examen is dat het handelingsdeel - het samenstellen van het leesdossier - naar behoren is afgerond.
En:
Citaat:
Literatuur
De kandidaat heeft een leesdossier samengesteld waarin hij zijn ervaringen met en beschouwingen over literatuur heeft gedocumenteerd.
Het leesdossier bevat ten minste de verwerkingsopdrachten uit eindterm 31 en een bibliografie van de gelezen en geraadpleegde literatuur of andersoortige bronnen. Variatie in de verwerkingsopdrachten is noodzakelijk.
Daarnaast kan, indien de school daarvoor kiest, het leesdossier een leesautobiografie en/of een of meer balansverslagen bevatten.
• In een leesautobiografie beschrijft de kandidaat zijn ontwikkeling als lezer van het verleden tot aan het moment van schrijven van de leesautobiografie.
• In een balansverslag evalueert de kandidaat zijn lees- en leerproces over een bepaalde periode.
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...f=/bestand.doc

Ga, zoals je docent al voorstelde, in gesprek met de afdelingsleider, wie weet kun je nog wat regelen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 14:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, dit is typisch zo'n situatie waar beiden schuld hebben. Als de man er de hele vrijdag niet was heeft hij strikt gezien niet de kans gegeven om voor de herfstvakantie in te leveren. Een verstandig leraar zou dan al het voorbehoud gemaakt hebben dat hij vrijdags er niet was en 'voor de herfstvakantie' dus donderdag was.

Echter, heb je hele gebouw binnenstebuiten gekeerd om hem te zoeken? Gevraagd aan andere docenten of ze hem hadden gezien? Wat is er mee mis om het bij gebrek aan leraar af te geven aan een afdelingsleider? Dan heb je iemand als getuige dat je het op tijd af had. Schuif het onder de deur door desnoods en mail het de man ook. Dan kan niemand zeggen dat je beter je best had moeten doen.


En ja, het is een handelingsdeel. Ja, je kan daardoor geen examen doen als het er niet is. Ja, de leraar mag weigeren iets dat ver over datum is nog na te kijken. Nu zit je dus met de gebakken peren. Jij bent afhankelijk van de goede wil van anderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 15:56
Verwijderd
In gesprek gaan met de afdelingsleider, de situatie van andere leerlingen die het vandaag nog mochten inleveren aankaarten. Daarnaast kan je zelfs na je examen nog goedkeuring krijgen voor je leesdossier. Hetzelfde met je PWS geloof ik. Maar regel het zelf z.s.m en wees niet heel erg boos op 'de school' en kom zelf met een voorstel voor evt een extra boekverslag ofzo als ze het echt niet na willen kijken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 16:09
blablatje
blablatje is offline
Dit soort situaties zijn slecht voor het slagingspercentage van je school, dus als je verder een redelijke leerling bent kun je vast wel een herkansing regelen. Overleg daarover met je leraar, de afdelingsleider, de conrector en wie daar nog meer over gaat. Gedraag je daarbij vooral niet als een nukkige puber, maar als een volwassene die in een misverstand terecht is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 18:00
Vispate
Vispate is offline
Bedankt voor jullie reacties
Ik heb het er met m'n mentor over gehad (via msn ) en hij zei dat ik in het PTA moest kijken wat daar stond en daar staat:
" De uiterste datum waarop opdrachten en leesverslagen en/of verbeteringen van opdrachten en leesverslagen aan de docent ter beoordeling kunnen worden aangeboden is 6 maart 2009."
M'n mentor zei toen dat ik ermee naar de afdelingsleider moest gaan met dat stuk PTA uitgeprint en het voor moest leggen. En tegelijk het erover hebben dat er een verschil is in de tijden van de verschillende leraren aangezien dat niet echt eerlijk is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties
Ik heb het er met m'n mentor over gehad (via msn ) en hij zei dat ik in het PTA moest kijken wat daar stond en daar staat:
" De uiterste datum waarop opdrachten en leesverslagen en/of verbeteringen van opdrachten en leesverslagen aan de docent ter beoordeling kunnen worden aangeboden is 6 maart 2009."
M'n mentor zei toen dat ik ermee naar de afdelingsleider moest gaan met dat stuk PTA uitgeprint en het voor moest leggen. En tegelijk het erover hebben dat er een verschil is in de tijden van de verschillende leraren aangezien dat niet echt eerlijk is.
Dan komt 't vast wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het schooljaar-evaluatie topic!
Miracle
50 29-06-2004 13:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boek Verslag..!! Vrijdag Nodig :( !!
ThR^
7 05-06-2003 17:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kroongetuige
SuSaNnE
4 12-02-2002 14:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekrecensie --> Floortje Bloem
ChicaBonita
7 01-02-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.