Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2012, 14:10
Z.
Z. is offline
Zouden jullie misschien deze vier vraagjes even kunnen beantwoorden?
Het gaat over het land Zimbabwe.

A. Waar denk je dat het land ligt en welke landen Zimbabwe omringen?
B. Hoe denk je dat de economie, politiek en cultuur van Zimbabwe eruit ziet?
C. Hoe denk je dat het landschap eruit ziet en hoe de leefbaarheid van dit land is?
D. Hoe denk je dat het komt dat dit land zo arm is?

Het is gewoon een beeld dat jij in je hoofd hebt van het land dus het hoeft niet werkelijkheid te zijn X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2012, 14:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ojee. Topo en wereldkennis en ik.

Spoiler
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 15:47
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
A. Afrika, boven Zuid Afrika. Omringd door Zuid Afrika, Angola, Ghana en nog wat onduidelijke landjes?
B. Economie=Zwaar kut. Politiek=Zwaar kut. Cultuur=Zwart-Afrikaans.
C. Steppe e.d. en misschien tropisch regenwoud in het noorden. Het is wel leefbaar.
D. De regering is kut en corrupt. Er heerst een hele hoge inflatie, eens in de zoveel jaar slaan ze elkaars hoofden in met knuppels. Dat is allemaal funest voor een land.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 20:49
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Spoiler
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."

Laatst gewijzigd op 01-03-2012 om 19:23. Reden: spoilers ;)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 13:12
Z.
Z. is offline
Bedankt! Zitten goeie bij. Moet nog 3 mensen hebben die dit willen beantwoorden, iemand?

Laatst gewijzigd op 28-02-2012 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 11:47
Verwijderd
Aij, ik kan 't nu eigenlijk niet meer beantwoorden na de antwoorden al hebben gelezen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 20:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zouden jullie misschien deze vier vraagjes even kunnen beantwoorden?
Het gaat over het land Zimbabwe.

A. Waar denk je dat het land ligt en welke landen Zimbabwe omringen?
B. Hoe denk je dat de economie, politiek en cultuur van Zimbabwe eruit ziet?
C. Hoe denk je dat het landschap eruit ziet en hoe de leefbaarheid van dit land is?
D. Hoe denk je dat het komt dat dit land zo arm is?

Het is gewoon een beeld dat jij in je hoofd hebt van het land dus het hoeft niet werkelijkheid te zijn X
A: Atlas is je beste vriend, het ligt uit mijn hoofd ten zuiden van midden afrika welke landen het omringen weet ik zo even niet, dus ik pak de kaart erbij: ten zuiden: zuid afrika, ten westen: Botswana (en Namibië, 1 raakpunt) ten noorden: Zambia en ten oosten: mozambique.
B: Zimbabwe heeft zichzelf onder mugabe in een politiek isolement geplaatst, dit had hyperinflatie en devaluatie van de munt tot gevolg waardoor hun toch al redelijk kwakkelende economie helemaal kapot ging, voor een brood kon/kan/kun je gerust een koffer zimbabwaanse dollars meenemen, als gevolg van de grote armoede en de verschillen tussen de elite en het volk is er van cultuur niet veel meer over, je zou het kunnen definiëren als een afrikaanse stammencultuur maar daarmee doe je volgens mij de rest van afrika mee te kort.
Leefbaar is het land als de bevolkingsaantal erg klein zouden blijven waarbij het bestaat uit stammen die weinig verbruiken en verspillen, bij grotere demografische aantallen is er feitelijk geen fundament voor enige welvaart.
C: Het klimaat is droog en binnenlands er zijn zowel lage als hoge gebieden en een aantal rivieren en meren, de grond is voornamelijk zand en gesteente.
D: zie vraag B, hiernaast kan je als je kortzichtig ben het koloniaal verleden of "de blanken" aanwijzen als invloed.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:02
Z.
Z. is offline
Uhm ja
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 12:07
Z.
Z. is offline
Dankjewel allemaal! Heb er genoeg nu x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Probleem met telefoon en internet
Mestkever
53 26-01-2007 13:20
Levensbeschouwing & Filosofie hoe kan ik me uit laten schrijven bij de kerk?
Pokitaro
36 09-10-2006 13:34
Algemene schoolzaken mijn woensdag... (of moet dit op onzin... gaat wel over een schooldag.)
Fantôme
27 08-11-2003 22:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ministerie OCW: vernieuwing tweede fase
$@nd€r $@l@m@nd€r
17 09-07-2003 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.