Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 14:47
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hoi Mensjes,

Ik weet dat jullie geen deskundigen zijn, maar ik hoop dat jullie me hiermee toch een beetje kunnen helpen..

Er zit een jongen bij mij in het dartteam van een jaar of 18.
Ik vind het persoonlijk heel erg moeilijk om met die jongen om te gaan, omdat er op zijn sociaal gebied vanalles hapert.

- Hij heeft altijd gelijk, op elk tegenargument van iemand, komt hij weer met een nieuw argument..

- Hij ziet het niet in dat hij mensen kan kwetsen met woorden.

(- Hij lijkt verbaal erg sterk te zijn, kan mensen gemakkelijk de grond in praten, maar ergens heb ik het idee dat dat met het eerste te maken heeft)

- Alles moet altijd op zijn manier

- Hij kan absoluut niet tegen kritiek.
(- Hij denkt dat hij echt geweldig is, ook als het overduidelijk is dat dat niet zo is, bijvoorbeeld bij het darten. En als je dus kritiek op hem geeft, dan gaat hij behoorlijk "gemeen" doen.)

- Hij snapt het niet als mensen problemen hebben, reageert daar ook "fout" op

- Hij lijkt het echt niet te snappen als hij iets fout doet, bijvoorbeeld als hij iemand gekwetst heeft ofzo.
Voorbeeldje: Ik loop huilend weg na dat hij me tijdens een dartwedstrijd compleet heeft lopen afzijken, vervolgens gaat hij na de wedstrijd naar mn vriend toe, niet om zijn excuses of iets dergelijks aan te bieden, maar om te zeggen dat hij volgende week niet komt darten omdat de sfeer in het darteam hem niet aanstaat.

----------------------------------------------------------

Voor mij is het echt heel moeilijk om met die jongen om te gaan, want ik kan zo kwaad om hem worden, terwijl ik tegelijkertijd het idee heb dat er gewoon iets niet klopt met hem.
Ik heb geen idee hoe ik op hem moet reageren, hoe ik een eind aan die altijd eindeloze discussies kan maken.
En uiteraard heb ik ook geen idee wat er met hem aan de hand kan zijn.. Ik wil hem best begrijpen, en wil ook wel rekening met hem houden.. maar ik snap er werkelijk niets van. Misschien dat dit komt doordat ik zelf heel erg sociaal van aard ben.. dat weet ik niet...

Hebben jullie misschien een advies, of tips ofzow?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 15:23
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
denk niet dat je er veel tegen kan doen, behalve hem negeren en hopen dat ie wegblijft.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
zie pm
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:36
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-11-2003 @ 16:27:
zie pm
idem
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:40
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik moest hierbij denken aan autisme oftewel contactstoornis.... Of hij is gewoon arrogant..

Als je het moeilijk vindt om met hem om te gaan dan kan je het beste hem gewoon idd negeren en proberen en niets van aan te trekken als hij iets zegt (bovendien weet je van wie het komt)

Je hebt het over een dartteam, hebben meer van je teamgenoten (of is het een team van twee?) dit probleem met hem? Anders kan je samen met iemand er iets tegen hem over zeggen, ook al helpt het niet je hebt wel je zegje gedaan. Met meerdere maak je meer indruk dan alleen.

Blijft de situatie zo en vinden meer de eventuele teamgenoten dit dan zo ik proberen hem te lozen, darten doe je immers voor je plezier!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:08
A3aan
A3aan is offline
Ik vraag me af of het helpt om met meerdere mensen naar 'em toe te gaan, als jouw beschrijving klopt van hem, dan dringt het dan totaal niet tot hem door. Ik zou hem negeren, en kijken hoe het dan gaat. Erger je ook niet meer aan 'em (of die althans poging tot) en laat em links liggen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 11:53
Verwijderd
Dit kan een vorm van ADHD zijn, tenminste een aantal van de dingen die jij hier beschrijft, lijken heel erg op ADHD.
Dat is een psychische ziekte waar die jongen op zich niets aan kan doen, en zeker met veel man op hem afstappen om met hem te praten zal niet helpen, alleen maar tegen werken.

Hij zal zelf in moeten zien dat het mis is, en dan hulp gaan zoeken, een ander kan hem daar niet toe verplichten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:34
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 22-11-2003 @ 12:53:
Dit kan een vorm van ADHD zijn, tenminste een aantal van de dingen die jij hier beschrijft, lijken heel erg op ADHD.
Dat is een psychische ziekte waar die jongen op zich niets aan kan doen, en zeker met veel man op hem afstappen om met hem te praten zal niet helpen, alleen maar tegen werken.

Hij zal zelf in moeten zien dat het mis is, en dan hulp gaan zoeken, een ander kan hem daar niet toe verplichten.

mag ik vragen waarom jij deze kenmerken op adhd baseerd? ik heb zelf adhd maar ik heb echt niet deze dingen hoor. Het lijkt inderdaad veel meer op een contactstoornis/autisme. Ik heb namelijk int speciaal onderwijs gewerkt en daar herken ik veel in van deze jongen, vooral dat laatste stukje van

'vervolgens gaat hij na de wedstrijd naar mn vriend toe, niet om zijn excuses of iets dergelijks aan te bieden, maar om te zeggen dat hij volgende week niet komt darten omdat de sfeer in het darteam hem niet aanstaat. '

dus absoluut geen zelfreflectie maar alles op een ander schuiven. geen inlevingsvermogen etc.

adhd heeft daar wenig mee te maken, omdat ik met deze kinderen werk én het zelf heb.

maar ik wil wel graag weten hoe je daarbij komt.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het heeft naar mijn weten inderdaad weinig met ADHD te maken. Ik weet wel dat als iemand een bepaalde stoornis heeft als ADHD dat er vaak nog wel iets anders bij komt kijken. Zo ken ik iemand die ADHD, het syndroom van Asperger en het syndroom van Tourette heeft. Dat kan dus blijkbaar gemakkelijk samen gaan. Een andere jongen die ik ken heeft ook ADHD en nog een bepaalde sociale stoornis.

Misschien dat dat soort denkbeelden van zulke gevallen vandaan komen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:28
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
zie pm.....als we dat nou allemaal gaan zeggen, schiet het lekker op met het ->forum<-

ontopic: verhaal is eenzijdig.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:24
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-11-2003 @ 14:28:
zie pm.....als we dat nou allemaal gaan zeggen, schiet het lekker op met het ->forum<-

ontopic: verhaal is eenzijdig.
Kan zijn.. wat wil je graag weten? Wat mis je in mijn verhaal?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:51
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 22-11-2003 @ 23:24:
Kan zijn.. wat wil je graag weten? Wat mis je in mijn verhaal?
Zijn visie, hoe hij ziet dat ie tegen je doet. en een buitenstaander zijn visie (niet die van je vriend, waarschijnlijk)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 09:12
Verwijderd
Omdat ik hier een aantal kenmerken zie die bij een vriend van mij zich ook voordoen, waarvan ik zeker weet dat hij het heeft. Voor de rest zei ik niet dat ik het zeker wist, maar dat het zou kunnen zijn en dat het erop lijkt, waarmee ik toch overduidelijk aangeef dat ik het niet zeker weet, maar dit verder geheel off-topic
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:18
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-11-2003 @ 23:51:
Zijn visie, hoe hij ziet dat ie tegen je doet. en een buitenstaander zijn visie (niet die van je vriend, waarschijnlijk)

De jongen zelf:

Hij zegt dat ik abnormaal doe, en dat hij zeker weet dat er met hem echt niets mis is. En toen iemand hem vroeg wat er dan wel niet mis met me was zei hij "Dat zie je toch?!"
Toen hem gevraagd werd op te houden met mij af te zeiken zei hij "Hoezo? Het is toch zo!"

Dit heb ik (uiteraard) niet zelf allemaal gevraagd, maar dit werd hem gevraagd door iemand anders uit het dartteam. toen hij zelfs toen ik al tien minuten geen antwoord meer terug had gegeven door bleef zaniken.

2 andere leden van het dartteam:

Kort gezegd: Ze snappen niets van zijn gedrag. Verder wilden ze geen partij trekken en hebben ze zich geprobeerd erbuiten te houden om niet ook betrokken te raken in de "ruzie". Hier en daar hebben ze wel geprobeerd de boel te sussen, maar dat wilde niet echt lukken omdat de jongen waar het overgaat zich afvroeg wat hij dan wel verkeerd deed. Dus toen hadden ze zoiets van *zucht* en hebben zich volledig op de dartwedstrijd gestort. (en de voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal op tv)
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:55
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
*zou er strontziek van worden en niet meer met em darten(, misschien kun je het ook bij de leiding aangeven ofzo?)*
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Kijk, het lastige is, er bestaat geen goed en slecht gedrag per definitie (iets ingeperkt door wetten waar je je aan moet houden). Als hij denkt dat hij niet fout zit, dan is dat zijn volste recht. Netzo als jij op een bepaalde manier met hem omgaat.
Hij zegt blijkbaar gewoon wat hem swarszit of wat hij vindt, iets wat niet zomaar slecht is, alleen het kan in sommige gevallen voor de tegenpartij _niet leuk_ uitvallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Gesprekken die je opving in het OV, of ergens anders. #3
Verwijderd
500 12-01-2010 13:28
Liefde & Relatie Wat is dat toch met die meiden..
monogaam
58 17-03-2004 19:08
Films, TV & Radio Idols 2: De liveshows
xx
500 14-03-2004 15:18
Liefde & Relatie wat is dat toch met meisjes
spenkie2003
51 06-02-2004 20:35
Verhalen & Gedichten Lieve kleine schat...(waar is ze?)
Valentijn
4 21-10-2003 20:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.