Oud 16-05-2010, 15:40
Verwijderd
Vast voor morgen... Schreeuw hier uit hoe goed of slecht het wel niet ging of wat jij slecht vond aan het gemaakte examen.

Alvast succes iedereen voor morgen!
Advertentie
Oud 17-05-2010, 11:37
Verwijderd
Bump!

T ging best goed, wel wat verfouterd, balen!
Maar toch tussen de 6,3 en de 8,3 gescoord. Ik hoop op een norm van 0,9, dan heb ik een 8 op mijn eindlijst. Maarja het wordt duimen...
Oud 17-05-2010, 12:15
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
De tekst zelf vond ik vrij makkelijk, Ik had alleen heel de tijd te veel woorden bij de samenvatting. Uiteindelijk kwam ik uit op 198 woorden. Maarja als ik de samenvatting heel streng bereken kom ik tussen een 5,4 en 7,4. dus ik verwacht toch wel een 6

Laatst gewijzigd op 17-05-2010 om 14:22.
Oud 17-05-2010, 12:38
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Meh, heel vervelend. Vraag 13 niet goed gelezen, verder nog meer onnodige foutjes. Maar goed, wanneer zijn fouten wél nodig?

Ik kom uit op 38 punten, volgnes mij heb ik mezelf vrij fair beoordeeld. Nu maar duimen.
Oud 17-05-2010, 12:45
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Als ik mezelf streng beoordeel kom ik uit op 40 punten, maar ik hoop stiekem op ietsje meer. Met heel veel geluk en een soepele normering sta ik een 9 op m´n eindlijst.
Oud 17-05-2010, 13:45
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kwam met een beetje soepelheid uit op 41 punten, ik hoop dat dat volgens de norm een 8.1 of hoger is, dan sta ik een 8 op m'n eindlijst!

Ik vind het wel gek dat je volgens het nakijkmodel bij 21 2 punten kon krijgen voor "want identificatie met de hele wereld is niet goed mogelijk" en ook twee aparte punten voor "want de wereld is te groot/diffuus om je mee te identificeren".

En ik had bij vraag 10 'in dit beeld is geen plaats voor uitgesproken politieke of ideologische overtuigingen' in plaats van dat met één voor één oplossen, omdat mijn woordenboek zei dat pragmatisme betekent dat er vanuit praktisch oogpunt in plaats vanuit theorie of ideologie wordt gehandeld. Dat vind ik wel een gemene vraag.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 17-05-2010, 14:02
Imaginairy
Imaginairy is offline
Cherry Springs: Bij die samenvatting nakijken viel me dat ook al op ja. Prima, dan heb ik voor 1 zin 4 punten!
Maar welk woordenboek heb jij gebruikt? Mijn woordenboek had namelijk de volgende definitie: Stelsel dat de waarde van alle denken afmeet aan de praktische bruikbaarheid. Dat is de Van Dale, en dan rolt die zin eruit als het enige logische antwoord.

Ik had overigens om en nabij de 41 punten. Uit de samenvatting heb ik 2 dingen die ik niet exact hetzelfde had, maar fout gerekend, dus vrij streng nagekeken (hoop dat die dingen wel goed gerekend worden, aangezien de strekking precies hetzelfde is, maar dan met een synoniem). Met 43 punten heb ik al een 9 op mijn eindlijst bij een 0.3 norm!

Ik had ook moeite met het aantal woorden bij de samenvatting, ik heb het uiteindelijk terug weten te brengen naar 212 woorden, van de bijna 400 woorden die ik had. Bij het nakijken kwam ik erachter waar het probleem zat, namelijk bij punt 2 worden een stuk of 6 dingen genoemd met een / ertussen, dus een 'of'. Ik had ze bijna allemaal erin.
Oud 17-05-2010, 14:09
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Man, ik ga me toch bijna minderwaardig voelen met m'n +/- 36 punten. Goed gedaan, jongens!

Bewijst denk ik wel een beetje dat het zeker geen norm van boven de 1 wordt.
Oud 17-05-2010, 14:14
Imaginairy
Imaginairy is offline
Scoot, 36 punten is toch ook hartstikke goed! In het állerslechtste geval (een norm van 0.0) heb je dan nog een 6.9! Maar je kunt wel rekenen op een 7+!

Is er weleens een 0.0 norm geweest? Ik vind het zo vreemd, in 2008 was er een 0.4 norm, en in 2009 ook. Maar dat 2008 examen vond ik heel makkelijk (had een 8.7 op dat proefexamen), terwijl 2009 juist vrij moeilijk was (had ik een 6.9 op). Als in 2009 een 0.4 norm was, dan moet het dit jaar zo om en nabij de 0.1 zijn, terwijl ik het wel vergelijkbaar vond met het 2008 examen (misschien iets makkelijker)...
Oud 17-05-2010, 14:20
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Scoot, 36 punten is toch ook hartstikke goed! In het állerslechtste geval (een norm van 0.0) heb je dan nog een 6.9! Maar je kunt wel rekenen op een 7+!

Is er weleens een 0.0 norm geweest? Ik vind het zo vreemd, in 2008 was er een 0.4 norm, en in 2009 ook. Maar dat 2008 examen vond ik heel makkelijk (had een 8.7 op dat proefexamen), terwijl 2009 juist vrij moeilijk was (had ik een 6.9 op). Als in 2009 een 0.4 norm was, dan moet het dit jaar zo om en nabij de 0.1 zijn, terwijl ik het wel vergelijkbaar vond met het 2008 examen (misschien iets makkelijker)...
Haha, ik ben dik tevreden hoor. Dat jullie nou zulke kanjers zijn...
Maar bedankt voor het hart onder de riem.

Ik ben heel benieuwd hoe ze die norm berekenen, inderdaad. Ik had van tevoren verder niet echt examens gemaakt, dus dat van 2008/2009 kan ik verder niet bevestigen noch ontkennen.
Oud 17-05-2010, 14:26
Imaginairy
Imaginairy is offline
Die norm berekenen ze doordat ze van iedere school de examens van de eerste 5 leerlingen (alfabetische volgorde) krijgen toegestuurd. Als het examen veel beter wordt gemaakt dan gemiddeld (gemiddelde is een 7.5, ik noem maar wat), dan krijg je een hele lage normering, zo rond de 0.1. Als het examen gemiddeld slecht gemaakt wordt, krijg je een hele hoge normering, bijvoorbeeld 1.8.

Je kunt je cijfer makkelijk uitrekenen, voor een 0.1 norm tel je er 0.1 bij op, bij een 1.8 norm, 1.8

Ik verwacht een zeer lage norm voor dit examen, in ieder geval niet boven de 1, maar ik denk dat het zelfs onder de 0.5 zit.
Oud 17-05-2010, 14:34
Verwijderd
Ik vond vraag 21 punt 1 vaag in de tekst. Er stond niet duidelijk welke kenmerken waarbij hoorden. Heb hier ongeveer 2 punten op verloren.
Oud 17-05-2010, 14:36
Imaginairy
Imaginairy is offline
De laatste 2 vragen van het gewone examen waren heel vaag. De antwoorden komen ook behoorlijk overeen, en er zijn 5 punten voor te behalen. Dat gaat mensen punten kosten.
Oud 17-05-2010, 14:37
Verwijderd
Ja daar heb ik al veel klachten over gehoord ja. Vond hem zelf te doen 3/5 punten.
Oud 17-05-2010, 14:39
Imaginairy
Imaginairy is offline
In grote lijnen komen die twee antwoorden op hetzelfde neer. Dat betekent dat je voor 1 antwoord 5 punten kan krijgen, wat natuurlijk een beetje vreemd is. Maar ik klaag niet, want ik heb alle 5 de punten
Oud 17-05-2010, 14:51
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
In grote lijnen komen die twee antwoorden op hetzelfde neer. Dat betekent dat je voor 1 antwoord 5 punten kan krijgen, wat natuurlijk een beetje vreemd is. Maar ik klaag niet, want ik heb alle 5 de punten
Ik vond ze ook heel vreemd. Wist niet goed of ik m'n antwoorden goed moest rekenen. Heb ze maar fout gerekend. 8-)
Oud 17-05-2010, 14:51
Lessientje
Lessientje is offline
laatste vragen waren inderdaad een beetje vaag...

maar hoe kan het dat alinea 10 t/m 12 bij elkaar worden genomen in vraag 13 ofzo... terwijl een nieuw deel bij alinea 11 begint?
Oud 17-05-2010, 14:58
Hoekje
Hoekje is offline
Ik heb er denk ik ook 3 van de 5. Vond het zulke rare vragen! Maargoed, dat heb ik sowieso bij open vragen. Vind dat zo lastig te formuleren, helemaal binnen een limiet van woorden.
De samenvatting vond ik echt makkelijk. Terwijl ik gister dacht dat de tekst met vragen makkelijker zou gaan.
Heb hm toch maar nagekeken. Was het niet van plan want daar word ik alleen maar zenuwachtig van, maar toch maar gedaan. Met een strenge correctie toch 34 punten, tussen de 6,5 en 8,5. Ben ik tevreden mee, had maar een 3,7 nodig. Ik ga uit van een 7, aangezien een norm van 2 sowieso niet echt reeël is. Iig het eerste goede cijfer is binnen!
Ads door Google
Oud 17-05-2010, 15:54
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Heel slecht Ik heb met streng nakijken een 4.1 (als de normering 0.0 is). Wat een verwarring trouwens, bijna in alle jaren hiervoor was de normering 1.8 of 1.6 (havo) behalve in 2008, toen was 'ie iets van 0.8. Ik hoop zo op een hoge normering, ik moet een 5.6 halen
__________________
Haters gonn' hate

Laatst gewijzigd op 17-05-2010 om 16:03.
Oud 17-05-2010, 16:08
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Cherry Springs: Bij die samenvatting nakijken viel me dat ook al op ja. Prima, dan heb ik voor 1 zin 4 punten!
Maar welk woordenboek heb jij gebruikt? Mijn woordenboek had namelijk de volgende definitie: Stelsel dat de waarde van alle denken afmeet aan de praktische bruikbaarheid. Dat is de Van Dale, en dan rolt die zin eruit als het enige logische antwoord.
Het enige eendelige Nederlands woordenboek dat ik heb kunnen vinden is een Wolters' Woordenboek uit 1984. Gelukkig had ik hem niet nodig voor de spelling. Ik had gekeken naar ' pragmaticus', dat had z'n eigen kopje, pragmatiek niet. Er stond: "1 wie uitgaat van de feiten; 2 wie (bij voorkeur) handelend optreedt, niet theoretiseert;" en toen dacht ik, oké, ik weet genoeg. Ik dacht dat het niet theoretiseren meer van belang zou zijn dan wat dat in de praktijk opbrengt, namelijk het ieder probleem apart bekijken. Nouja, ik maak wel vaker dat soort fouten, dat mijn interpretatie van iets net wat anders is dan het antwoordmodel.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 17-05-2010, 16:14
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
We kunnen wel wat schattingen maken op basis van voorgaande jaren. De afgelopen 19 examens hadden gemiddeld een norm van 1.3 en hadden gemiddeld 50 (score)punten. Je zou in dat geval het cijfer 5.6 hebben gehaald.
In het beste geval zou je op basis van eerdere examens een 6.2 hebben gehaald. Als je uit gaat van een negatief scenario, dan zou je het cijfer 4.7 hebben gehaald.
Dit geeft me een beetje hoop
__________________
Haters gonn' hate
Oud 17-05-2010, 16:20
Verwijderd
omg nederlands examen havo tekst 2 vond ik echt echt moeilijk
Oud 17-05-2010, 16:24
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
omg nederlands examen havo tekst 2 vond ik echt echt moeilijk
Hij was inderdaad erg kut. Vooral omdat ik bij het derde punt van de samenvatting die kritische vragen echt niet kon vinden
__________________
Haters gonn' hate
Oud 17-05-2010, 16:45
Verwijderd
Nou ik kon helemaal niks vinden. Op het eerste punt na dan...
Oud 17-05-2010, 17:29
Pyro Power
Pyro Power is offline
Heeft er helemaal niemand scheikunde examen gehad dan?
Advertentie
Oud 17-05-2010, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Heeft er helemaal niemand scheikunde examen gehad dan?
Hoe heb je het gemaakt want het ziet er eigenlijk vrij eenvoudig uit
Oud 18-05-2010, 11:56
Verwijderd
43/74 ptn. voor Latijn, minimaal dan. Dus de 7 is zeker binnen en de 8 heel misschien ook wel.
Oud 18-05-2010, 12:31
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Oké, ik heb Latijn nog niet bekeken, behalve de eerste vraag. Maar daar heb ik gelijk al een vraag over: Wat was dat voor debiele vraag? Ik vond het totaal onduidelijk, en mijn klasgenoten hadden ook gewoon als antwoord 'een werkwoord', het antwoord dat ik in het correctiemodel lees vind ik wel heel flauw.

Onduidelijke vraag --> klacht.
Oud 18-05-2010, 16:26
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Hoe ging bij jullie M&O?
Bij mij ging het best slecht. Ik heb veel doorrekenfouten gemaakt, maar ik weet niet of alles wordt doorgerekend, of dat alles dan gelijk fout is. iig ik kom als alles dan fout is op 23 punten uit en anders op 32.
Bij ons was ook bijna nog niemand klaar om half 5.
Oud 18-05-2010, 17:44
Verwijderd
Ik heb er 24 maar M&O is mijn slechtste vak. Er zijn ongeveer 2500 klachten dus hopelijk zien we dat terug in de norm. Ik heb ook doorrekenfouten gemaakt inderdaad, dus mijn cijfer zal wat hoger liggen, plus dat ik niet al mijn antwoorden meer wist. Voorlopig is het 3,4-5,4 maar hopelijk nog wat meer. Ik heb een 5,6 nodig voor een 6 dus duimen maar.
Oud 18-05-2010, 22:55
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik geloof het niet Wiskunde-A was easy as shit
__________________
Haters gonn' hate
Oud 19-05-2010, 10:31
Verwijderd
Wiskunde A was inderdaad goed te doen!
Nu al 12000 klachten bij laks voor Nederlands. Hopelijk is de norm soepel
Oud 19-05-2010, 15:26
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Nederlands was een makkie!! Echt heel weinig fouten in gemaakt.
Biologie was moeilijk, maar ook nagekeken en toen viel het ook wel mee.
Nu nog 4 te gaan.
Oud 20-05-2010, 15:54
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oei ik zit dat correctievoorschrift door te kijken en ik heb allemaal dingen ingevuld bij MAW die wel goed zijn op zich maar niet precies in het model staan. Dat heb ik altijd bij MAW en ik haal altijd wel een voldoende maar ik kan geen schattig van de punten maken. Nouja, als ik een 7.3 heb sta ik een 8 en als ik een 5.3 haal nog een 7. Ik maak me niet echt zorgen dus maar ik hoop wel dat ik iets van een 7.3 heb ofzo.

Oh ik heb minstens iets van 56 punten gehaald, dus ik krijg tussen de 5.9 en 7.9 in elk geval.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 20-05-2010 om 16:38.
Oud 21-05-2010, 11:50
Janbos
Janbos is offline
Vandaag VWO Geschiedenis gehad, had me goed voorbereid maar viel toch tegen. Vond sommige vragen lastig te beantwoorden omdat ze door middel van de vereiste kenmerken je heel erg dwongen precies zoals zij te denken.

Denk al met al dat het wel mee valt qua cijfer, maar toch lastig.

Over klachten gesproken, ik ga sowieso eentje indienen over de cartoon waar Nixon in bad zit. Doordat het zwart/wit was met een redelijk hoog contrast waren bepaalde dingen slecht te herkennen/zien.

Ook vindt ik dat bij vraag 23, met die Tank+dooien op de foto, ook een ander antwoord geldig gevonden kan worden. Als propaganda boodschap kan worden gebruikt: 'Zuid-Vietnam heeft ondanks de heftige militaire steun van de VS het toch slecht'. Omdat je een tank ziet, symbool voor militairisme, en doden op de straat, symbool voor slechte leefomstandig heden.
Oud 21-05-2010, 12:06
Yoeri
Yoeri is offline
Geschiedenis Havo Nieuwe Stijl was echt makkelijk!
Vooral de vragen van dynamiek en stagnatie hadden veel en veel moeilijker gekund, en de de vietnam vragen waren bijna allemaal gewoon "opzoeken in de bronnen vragen".
Het was wel heel veel schrijven (zo had ik 13 kantjes) maar dus zeker weten goed te doen .
Ads door Google
Oud 21-05-2010, 12:38
Verwijderd
Wow Geschiedenis VWO was echt simpel
Heb 51 punten (6,0-8,0) dus met wat geluk een 7 op mijn eindlijst. Yes!
Oud 21-05-2010, 13:47
ladiedoe
Avatar van ladiedoe
ladiedoe is offline
Ik vond geschiedenis vwo echt een ramp..
maar onze school was zo dom om het briefje van havo (dat ze vraag 7 over moesten slaan) bij vwo op te lezen.
nu heeft iedereen bij ons dus vraag 7 niet gemaakt
__________________
make love not war!
Oud 21-05-2010, 13:59
Verwijderd
Oh dat is echt stom. Bij ons worden ze uitgedeeld.
Oud 21-05-2010, 18:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nederlands ging prima, biologie was moeilijk. Vandaag wiskunde gehad, was ook best moeilijk, maak makkelijker dan verwacht . Daar heb ik wel een voldoende voor, denk ik zo .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-05-2010, 20:10
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Natuurkunde ging vrij aardig. Al met al tegen de 70 punten, mits ik geen onverziene slordigheden heb. Dat zou me dan weer niets verbazen, omdat ik altijd heel sloridg ben, en ook dit keer weer veel gestreept en gekrast heb.

Vraag 25 vond ik wel absurd. Een dergelijke opstelling zouden we níet moeten kunnen maken, vind ik.
Oud 21-05-2010, 20:14
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
geschiedenis ging bij mij wel redelijk, beter dan gedacht iig. ik heb zeker 38 punten, en dan heb ik het vrij streng gerekend. ik had een 3,7 nodig om op een 5 uit te komen, nu haal ik misschien nog wel een 6.
ik ben wel blij dat ik er niet super veel voor heb geleerd, vond het weinig leervragen maar meer vage inzichtvragen.. maar voor mij was dit wel positief
Oud 21-05-2010, 22:01
Le Soleil.
Avatar van Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Wauw, ik heb voor de grap het Nederlands Vwo examen gemaakt (alleen de eerste 20 vragen) En het viel mij reuze mee! Leuke tekst om te lezen en erg makkelijke vragen. Behalve de laatste twee had ik niet alle punten. Jullie mogen van geluk spreken!
Oud 22-05-2010, 19:36
me-nu
me-nu is offline
Het probleem was dat je juist bij die laatste twee heel veel punten kreeg, 10% van alle punten van het hele examen met die twee vragen zelfs. Ook in de samenvatting zat iets wat naar mijn mening fout is (het redenering punt) en ook daar kreeg je juist veel punten voor (1/3de van alle punten van de samenvatting!)
Oud 25-05-2010, 17:34
Verwijderd
oh yeah!

Ik mocht een 5,5 halen voor wiskunde en heb nu tussen de 7 en de 9!!
Oud 25-05-2010, 17:38
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
heeft er hier nog iemand wiskunde a1,2 vwo? ik had het iig vandaag, en bij mij ging het best goed. tussen een 7,5 en 9,2
Oud 25-05-2010, 17:39
Verwijderd
Ik had wiskunde A, dat is vergelijkbaar met A12, hoewel niet helemaal hetzelfde.
Oud 25-05-2010, 21:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb vandaag natuurkunde verkloot. Maar waarschijnlijk haal ik het alsnog dus /care.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-05-2010, 16:53
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Lange toets, scheikunde! Maar verder ging het wel.
Oud 26-05-2010, 21:15
Janbos
Janbos is offline
Iemand anders hier met kunstgeschiedenis?

Vond het redelijk gaan, niet al te moeilijk. Soms wel hele omslachtige vraagstelling, mja dat is kunstgeschiedenis.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [ALG] En? Hoe ging het?
AardbeiKers
16 24-05-2014 12:34
Eindexamens 2014 [HAVO] Duits en Economie, Hoe ging het?
JVV079
5 17-05-2014 18:11
Lichaam & Gezondheid Steunzolen welke hebben jullie en hoe aangemeten?
Annemarie99
16 29-04-2011 16:09
VWO Wiskunde B, hoe ging het?
Herfstvlieg
9 27-05-2010 21:35
Algemene schoolzaken Van mavo naar havo, hoe ging dat??
een dichter
10 24-08-2004 14:41
Liefde & Relatie waar kennen jullie je geliefde van en hoe ging het bij jullie?
Verwijderd
61 01-06-2004 08:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.