Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 16:22
IrmZjeuh
Avatar van IrmZjeuh
IrmZjeuh is offline
Ik moet voor Nederlands een betoog schrijven,
maar ik heb wat moeite met het verduidelijken van mijn argumenten...
Wie kan me helpen?

Standpunt:
Het is belachelijk om bijstandsmoeders in de buitenschoolse opvang te laten werken als tegenprestatie voor hun uitkering.

Arg.1:
Moeder zijn van een peuter is volstrekt iets anders dan leiding hebben over een groep andermans 12-jarigen.

Arg.2:
Werken in de kinderopvang is een vak waar je zin in moet hebben .

Arg.3:
Professionals kunnen veel beter de orde handhaven dan ongeschoolde en ongemotiveerde bijstandsmoeders.

Tegenargument 1:
Bijstandsmoeders zijn al moeders, dus ze kunnen best werken in de kinderopvang.

Ontkrachting:
Niet elke moeder is geschikt voor het werken in de kinderopvang.

Tegenargument 2:
?

‘Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken wil dat bijstandsmoeders met jonge kinderen aan de slag gaan in de buitenschoolse kinderopvang als tegenprestatie voor hun uitkering.’
Dit las ik in de Volkskrant van 10 oktober jongstleden. De huidige bijstandswet verplicht iedereen met een uitkering te solliciteren. Gemeenten mogen alleenstaande ouders met kinderen jonger dan 5 jaar hiervan vrijstellen als dat in het belang is van het kind. Volgens Van Hoof ‘snijdt het mes aan twee kanten’. Als bijstandsmoeders aan het werk gaan in de kinderopvang doen ze ervaring op en vele andere werkende ouders zijn geholpen. Ik vind het een belachelijk idee om bijstandsmoeders in de buitenschoolse kinderopvang te laten werken als tegenprestatie voor hun uitkering.
Ten eerste is moeder zijn van een peuter volstrekt iets anders dan leiding hebben over een groep andermans 12-jarigen.

(...)

Laatst gewijzigd op 06-11-2005 om 16:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2005, 16:50
IrmZjeuh
Avatar van IrmZjeuh
IrmZjeuh is offline
Niemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.