Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 17:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hallo,
Ik wil volgend jaar van studie wijzigen, maar ik loop tegen allerlei rare bureaucratische zaken aan waar ik helemaal niet meer wijs van word.
Als ik het aan mijn school (fontys hogescholen) vraag, dan hoef ik alleen maar het "wijzigingsformulier inschrijfgegevens" in te vullen en een machtiging uit te geven, maar als ik het aan de IB-groep vraag, vertelt de mevrouw aan de telefoon me dat ik via de site van de IB-groep me opnieuw moet aanmelden bij IBG en een wijziging moet doorgeven via de IBG. Waarop ze bij de helpdesk van school het weer ontkennen en zeggen dat ik alleen een wijzigingsformulier moet tekenen.
Mijn verstand zegt nu alles tegelijk doen, maar dan ben ik bang dat ik dus volgend jaar 3 keer sta ingeschreven, of dat ik onder mijn oude studentennummer sta ingeschreven en onder een nieuw studentennummer.
Ik kom overigens niet in aanmerking voor vrijstellingen, dus ik begin in het eerste jaar (niet instromend in hoger jaar).
Wie kan me helpen? Alvast heel erg bedankt!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 20:52
Verwijderd
Je begint opnieuw aan een opleiding op dezelfde instelling?
Dan vul je het wijzigingsformulier in, én je verandert je opleiding in het overzicht op 'mijn IBG' én je meldt je aan voor een opleiding in het HO. Je aanmelding bij de IBG draait alleen voor de stufi, daar moet je de opleiding goed voor hebben geregistreerd. Verder gaat het via de hogeschool. Dus je krijgt niet ineens twee studentennummers, want daar heeft het aanmelden via de IBG niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-06-2006 @ 21:52 :
Je begint opnieuw aan een opleiding op dezelfde instelling?
Dan vul je het wijzigingsformulier in, én je verandert je opleiding in het overzicht op 'mijn IBG' én je meldt je aan voor een opleiding in het HO. Je aanmelding bij de IBG draait alleen voor de stufi, daar moet je de opleiding goed voor hebben geregistreerd. Verder gaat het via de hogeschool. Dus je krijgt niet ineens twee studentennummers, want daar heeft het aanmelden via de IBG niets mee te maken.
Maar is het dan goed dat ik bij de IB-groep de wijziging moet doorgeven en daarna me weer moet aanmelden? Ik vind het zo vreemd dat het twee keer moet . In ieder geval bedankt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:27
Verwijderd
Ik vond het ook vreemd, maar heb het ook zo moeten doen. Je moet niet het formulier voor 'eerste aanmelding' gebruiken, maar een andere.. Ik zal even voor je zoeken op de site..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:31
Verwijderd
Ik kan niet meer vinden wat ik in heb moeten vullen, maar volgens mij moet je gewoon doen wat hier staat onder 'wijzigingen doorgeven'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.