Oud 09-10-2013, 19:57
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Ik de laatste paar maanden steeds vaker dat als ik boos word dat ik alles en iedereen wil doden, en ik heb het gevoel dat niks of niemand mij tegen kan houden en het is best wel intens en heftig dan(hoe graag ik het wil en hoe niks me meer boeit dan). Ik ben depressief snij mezelf zie soms dingen bewegen in me ooghoeken die er niet zijn en weet echt niet wanneer ik zo woedend word dat ik ook daadwerkelijk iemand iets aandoe. (ik heb enorm veel opgekropte woede door jaren van pesten) Hoe moet ik nu verder, ik zit bij een psycholoog
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2013, 20:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
heb je je psycholoog ook verteld over je agressieve gevoelens?
En kun je iets verzinnen om die woede en spanning kwijt te raken zonder jezelf of anderen pijn te doen? Ik weet niet wat jij fijn vindt, maar denk bijvoorbeeld aan harde muziek luisteren, je kussen met je vuisten bewerken, keihard rennen, het opschrijven, noem maar op.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 20:08
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Nee en ik zie haar twee weken niet. Ik weet niet of ik dat haal met depressie en dit
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 21:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dan moet je bellen en vragen of de afspraak vervroegd kan worden. En als het echt misgaat kun je altijd de huisarts bellen voor crisishulp.
En mijn andere vraag?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 22:39
MeneerPeer
MeneerPeer is offline
Zoek afleiding, hardlopen, fitnessen, probeer iets te vinden waar jij goed in bent en ga dat beoefenen. Of ga op kickboksen, klinkt raar, maar het is leuk en je kan alle frustraties uit je lichaam slaan. Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 14:20
Verwijderd
Heb ik al ruim 20 jaar joh, moordlust. Gewoon niet doen of lekker bij het leger gaan zodat je lekker op boze arabs kan schieten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 23:18
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Ik snij mezelf best grote wonden niet omdat ik me soms zo kut voelaar gewoon omdat ik dan gewoon mijn bloed wil zien stromen en pijn wil voelen. Hierbij ook nog de moordneigingen. Ben ik hierdoor en gevaar voor mezelf? En voor me omgeving?

Groet een alcoholverlsaafde

Laatst gewijzigd op 11-10-2013 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 23:51
Verwijderd
Als ik dat zo lees ben je inderdaad een gevaar voor jezelf en je omgeving.
Ik las ik dat je naar een psycholoog gaat. Deze kan jou uiteraard beter helpen dan wij.

Laatst gewijzigd op 11-10-2013 om 16:19. Reden: Onduidelijk door samenvoeging topics
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 02:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Stoppen met alcohol nuttigen misschien een idee?

Zeg maar wat hoor.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 10:09
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Stoppen zou slim zijn..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 05:23
Verwijderd
Ja...ik denk dat stoppe besr wel slim is...want dat kan het gevoel ook versterke er zijn genoegg mensen die agresief worden van alcohol, en met het snijden...zeg dit ook aan je psych mis weet die er iets voor
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 17:21
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Geen enkele reden? Nee dan ben je weer dezoveelste troll met een schreeuw om aandacht. Flikker toch op. Er zijn mensen die echt problemen hiermee hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 20:46
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Ik denk niet dat je op dit forum aan het juiste adres zit. Het enige wat deze mensen je kunnen bieden is "ga naar de psychiater", "wat erg" en "sterkte!". Maar ik zal je het advies geven: ga naar de psychiater.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 20:47
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
Groet een alcoholverlsaafde
Zal ik doen!
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 08:35
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Mischien moet je je woede afreageren op iets wat niet leeft. 'Vermoord' je kussen of je teddybeer, boksbal, etc. Mischien verlicht dat jouw woede?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 18:13
Unknown123
Unknown123 is offline
Jullie zeggen wel allemaal dat die ergens op af moet reageren, maar wat is nou eigenlijk de oorzaak van deze woede en moordlust, is dat dat je gepest bent? Als het pesten nu over is (ben zelf ook gepest geweest vroeger) moet je het verleden achter je proberen te laten. Misschien is het beter om er met iemand over te praten die je kunt vertrouwen, iemand die bijv. in dezelfde situatie zit/heeft gezeten? Zelf vertrouw ik vrij weinig mensen, vertrouw wel een aantal mensen die in dezelfde situatie bijv hebben gezeten, ken ook iemand die wss een emo achtergrond heeft gehad, weet niet wat 'emo' precies inhoudt omdat de een zegt dat die doet snijden en de ander weer andere dingen zegt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2013, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Mischien moet je je woede afreageren op iets wat niet leeft. 'Vermoord' je kussen of je teddybeer, boksbal, etc. Mischien verlicht dat jouw woede?
Helemaal mee eens. En ga anders spelletjes spelen als gta want daar kan je mensen moorden zonder dat het wat uitmaakt. Maarja
Je kan echt beter naar een psycholoog gaan die kan je wel helpen en praag mef je ouders erover! Als jij iemand vernoord en je beland in de gevangenis dan krijg je er 100% zeker spijt van. Maarja succes man!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 16:22
Jesse.K
Jesse.K is offline
naar de kerk gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-02-2014, 19:00
Verwijderd
Citaat:
naar de kerk gaan.
Het is de bedoeling dat hij van de agressiviteit afkomt, niet dat je het motiveert.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 22:21
MrPutch
MrPutch is offline
Dus de kerk motiveert agressieviteit? Das nieuw... Maar ik vind de kerk ook een slechte optie, ik zelf ben gelovig en ik vind de kerk alleen super saai.
__________________
~Mark Putch
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 12:32
Verwijderd
Uhmm ja, nooit geschiedenislessen gehad?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 21:01
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Waar heb jij zélf last van?
Je benoemd een hoop schokkende zaken... maar het lijkt niet dat je er zelf last van hebt, of er aan leidt.
Ga het voor jezelf na!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2022, 21:47
ksamson1995
ksamson1995 is offline
Hallo,

Ik heb zelf ook last van moordneigingen naar andere mensen toe, bekende en onbekende. Maar alleen als zij mij iets aandoen, iets kwaadaardigs doen zoals liegen, pesten en mensen tot waanzin drijven, racisme, discriminatie, geweld en dergelijke. Maar nu is het ding dat ik dit soort dingen heel vaak en lang heb meegemaakt en daardoor niemand meer vertrouw. Ik ben ook heel erg gepest en heb zelfmoordpogingen gedaan veroorzaakt door mijn bloedeigen ouders. Hierdoor wil ik alles uit mijn lichaam snijden, al mijn ingewanden, m'n handen en m'n benen eraf zagen en mijzelf opblazen. Complete zelfvernietiging. Dit is echt extreem en ziek. Ik voel mij ook een slecht mens hierdoor terwijl ik dat helemaal niet ben. Hierdoor vindt ik mensen die zelfmoord plegen ook ''slecht en zwak'', terwijl ik weet dat dat helemaal niet waar is. Het effect is dat ik mij hierdoor dus een slecht mens voel en nog meer moordneigingen en zelfvernietiging-neigingen krijg en dat wordt alleen maar erg en houdt elkaar in stand.

het punt is IK WEET NIET WAAR DIT VANDAAN KOMT en het gaat hoe hard ik van alles probeer, zelftherapie, tot 10 tellen, in en uitademen. NOOIT MEER WEG. IK ZIT VAST HIERIN EN BEN BANG DAT HET MISGAAT EEN KEER. Een soort van tikkende tijdbom voordat ik alles en iedereen en mijzelf vernietig.

KAN IEMAND MIJ HELPEN? WAT IS DIT EN HOE GAAT DIT IN HEMELSNAAM WEG??
Met citaat reageren
Oud 03-03-2022, 22:45
Khadija333
Avatar van Khadija333
Khadija333 is offline
Hallo ksamson1995,

Ik begrijp het gevoel dat je hebt goed. Als ik zie dat er iemand onrecht aangedaan wordt, of als iemand iets 'fout' doet tegen me, kan ik super boos worden.
Toen ik jonger was hielp het me rondjes te rennen op de speelplaats. Nu gaat dat niet, omdat ik me zogenaamd 'volwassen' moet gedragen en omdat ik ook geen ruimte heb om te lopen.
Dit gevoel van haat zal volgens mij nooit over gaan. Althans, dat gevoel heb ik. Het enige waar ik bijna zeker van ben dat het zal helpen is bezigheidstherapie. Loop rondjes, doe een vechtsport, schreeuw je woede uit... kortom, alles waar je energie uit je lijf kan stromen.
Als je boos bent voelt het heerlijk om je vuisten tegen iets (of iemand) te slaan. Maar na afloop heb je een vies gevoel. Je wilt niet slecht zijn, je wilt niet iemand pijn doen. Je probeert je best te doen om het tegen te houden, maar dat lukt niet. Dat gevoel van machteloosheid verscheurt het hart. Dat gevoel dat je niets aankan, dat je niets bent, maakt ons kapot.

Probeer afstand te houden van degenen die je die moordneigingen laten voelen. Soms kan dat heel moeilijk zijn, ik heb die boosaardige gevoelens als ik vind dat mijn zus irritant doet, of als mijn mama kritische opmerkingen maakt.
Maar geef niet al de schuld aan anderen. Je bent gewoon een beetje anders. Je bent gevoeliger voor slechtbedoelde prikkels, of je vangt dingen verkeerd op.

In plaats van te reageren, kun je proberen telkens een stressbal ofzo vasthouden. Iets waar je in kan knijpen voor je iets beledigend zegt tegen iemand of voor je iemand pijn doet. Als je weer voelt dat iemand weer zulke gevoelens ontwrikt, kun je even wegwandelen. Dat is helemaal oké. Je kunt dan even ademhalen en even een muur slaan of in je stressbal knijpen. Als je dan weer in orde bent, loop je weer naar de persoon in kwestie en praat je verder.

Je kunt op het einde van de dag altijd reflecteren. Stel je deze vragen:
1. Voel ik me goed?
1.1. Zo nee, waarom?
1.2. Zo ja, dan kun je gaan slapen of bedenken wat er beter is gegaan die dag.
2. Wat kan ik de volgende keren doen als er iets gebeurt dat ik niet leuk vind?
...
Deze vragen kan je ook in een soort dagboek opschrijven. Dan kan je na een aantal weken bekijken of je bent gevorderd in de omgang met je gevoelens.

En een laatste gouden tip: praat erover. Als je hier alleen mee worstelt, zal het moeilijker zijn te vorderen met je gevoelens. Iemand in vertrouwen nemen is in het begin moeilijk, maar uiteindelijk draag je ook minder lasten. Want je kan de lasten dan delen. Je vertrouwenspersoon zal je steunen en met je praten. Dan kan je je ei bij hem/haar kwijt.

Ik hoop van harte dat je van deze moordneigingen af zal komen. Ook raad ik je aan professionele hulp te zoeken, zij kunnen je hier beter mee helpen.

Met vriendelijke groetjes,

Khadija333
__________________
Ik ben blij met wie ik ben en wat ik heb. 😄
Met citaat reageren
Oud 21-03-2022, 13:28
elsiepels
elsiepels is offline
je bent niet helemaal lekker in je hoofd aandachtzoeker die je bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2022, 13:42
Peepyfan
Peepyfan is offline
Citaat:
je bent niet helemaal lekker in je hoofd aandachtzoeker die je bent
Hoe gaat het met de peepy
Met citaat reageren
Oud 21-03-2022, 14:09
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Wat zijn dit voor gare trolls
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Situatie..wat zouden jullie doen?
J'Landa
10 18-10-2005 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.