Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2002, 20:25
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Tussen strofe 3 en 4 ontbreekt iets, maar ik weet even niet zo snel wat ik er aan moet doen, daarom zet ik heb maar hier neer, in de hoop dat ik goede reacties krijg waar ik iets aan heb!

Wankel treed ik binnen
daal aarzelend van de trap
een ontmoeting met het kwade

Zie mijn handen trillen
en de haat om mijn lichaam
zo onrustig dwalend mijn hoofd

Omgeven door spiegels
Sla ik mijn ogen neder
Durf niet meer te kijken naar mezelf

Koude vloer laat los
mijn voeten zweven omhoog
mijn lichaam achterna



Dit is trouwens hoe ik me op dit moment voel...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2002, 20:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Hmz, ik mis iets... tis niet af voor mijn gevoel... eigenlijk het enige wat ik kan zeggen, een einde maakt of kraakt het gedicht bij mij eigenlijk , en ik 'voel' geen einde...

sorry, lekker vaag
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:45
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Hmz, ik mis iets... tis niet af voor mijn gevoel... eigenlijk het enige wat ik kan zeggen, een einde maakt of kraakt het gedicht bij mij eigenlijk , en ik 'voel' geen einde...

sorry, lekker vaag
Nee hoor, helemaal niet. Ik snap het wel, want het is voor mij ook geen goed einde, maar ik zit even vast, zeg maar. Ik kom er niet verder mee en het was ook een gevoel dat ik écht kwijt moest, maar wat wel een mooi gedicht zou moeten worden...

Dit is pas vaag
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:46
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
Mwah, ik denk dat er wel een beter einde gemaakt kan worden, en ook de tussenstukjes klinken een beetje vaag, vooral de laatste zin van het 3e stukje. Maarjah, let maar niet op wat ik zeg, want mijn gedichten zijn flut! haha
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 10:49
brainiac
Avatar van brainiac
brainiac is offline
prachtig.


Stofe1:
In je eerste regel scoor je meteen. Wankel past perfect in de zin, je bezit duidelijk de kracht om de juiste bn te kiezen, en dat is mooi om te lezen. Regel 2 bouwt goed verder op regel 1, en regel 3 is daar een beetje spijtig geplaatst... Onmoeting met het kwaade klinkt haast lachwekkend, maar waarom ook niet, een cliché mag ook wel eens?

Strofe2:
Tweede strofe meteen een ommekeer. Je begint veel directer, veel persoonlijker door het inbrengen van een soort aanspreking. Geslaagd. Regel 5 en 6 zijn op zich niets waard, maar in de strofe passen ze mooi in. Wat je opbouwde in regel 1 blijft als een huis staan, enkel in r6 mis ik een woord, kan dat?

Strofe3:
Beetje prozaïsch, maar het klinkt wel, en dat is wat in dit gedicht telt. Ik zou de laatste regel anders schikken...
"durf mezelf niet meer te bekijken" zou zowaar een woord korter zijn (dom woordje naar) en beter je ritme behouden?

Strofe4:
Climax, zonder meer. Het loslaten van de vloer is een zeer mooi beeld, dat je versterkt met "lichaam achterna", prachtig, echt, zeer zeer goeie strofe. (zo zie je maar dat wat je zelf niet goed vindt kan ervaren worden als iets prachtigs door iemand anders)


Hoe negatief dit ook mag klinken in sommige delen van mijn bespreking is dat NIET zo bedoeld, ik veind het een zeer goed gedicht, al heeft het natuurlijk zijn ruwe kantjes... Deze wegschaven? dat is aan jou... Misschien maakt het het gedicht niet eens beter...


groetjes,
Bert
__________________
*You're so fucking special, but I'm creep, I'm a weirdo.... Your skin makes me cry*
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:47
iamre18
iamre18 is offline
[QUOTE]Anneee schreef:
Tussen strofe 3 en 4 ontbreekt iets, maar ik weet even niet zo snel wat ik er aan moet doen, daarom zet ik heb maar hier neer, in de hoop dat ik goede reacties krijg waar ik iets aan heb!

Wankel treed ik binnen
daal aarzelend van de trap
een ontmoeting met het kwade

Zie mijn handen trillen
en de haat om mijn lichaam
zo onrustig dwalend mijn hoofd

Omgeven door spiegels
Sla ik mijn ogen neder
Durf niet meer te kijken naar mezelf

Koude vloer laat los
mijn voeten zweven omhoog
mijn lichaam achterna



Anne, erg mooi omschreven zeg!, Ik vind het aangrijpend
Die combinatie van de 1e 2 zinnen van elke strofe met de 3e zin maakt em heel mooi...ik vind het einde ...

Liefsknuffssxx

Ps. 'T gaat niet zo lekker he de laatste tijd met je.......Wij elkaar snel weer es spreken!!
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Particulier 'SpaceShipOne' bereikt de ruimte
Not for Sale
13 24-06-2004 20:46
Levensbeschouwing & Filosofie Mars
Snakeboy
29 25-01-2004 11:18
Levensbeschouwing & Filosofie De ruimte nabootsen
Upke
30 25-12-2003 22:48
Films, TV & Radio Crouching Tiger Hidden Dragon
Isa
49 30-11-2003 22:03
Verhalen & Gedichten Gewichtloos
Genesis
8 12-07-2002 13:47
Huiswerkvragen: Exacte vakken wat denken jullie?
John Sickbock
4 19-05-2001 11:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.