Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 08:28
20marianne12
20marianne12 is offline
Mijn hamster heeft echt super bulten in zijn buik zitten. Nou ja logisch lijkt me dat, tumoren. Zoals veel knaagdieren doodgaan. In het weekend was hij echt super ziek en kon niet meer echt veel dus ik had zoiets van nou ja die is binnen nu en een paar dagen dood. Maar sinds woensdag huppelt hij weer door de kooi heen, wel een beetje moeizaam want die tumoren zijn groter dan dat hele beestje ooit bij elkaar was. Eigenlijk wilde ik die dag naar de dierenarst gaan om hem maar in te laten slapen, maar toch maar niet gedaan, hij heeft (volgens mij) geen pijn, en is heel rusitg nog zijn voedsel aan het vhamsteren enzo, dus niet echt rede om naar de dierenarts te gaan. Maar ja misshcien is dit ook wel zielig... hij kan gewoon beter nu uit zichzelf dood gaan. Iemand ervaring mee hoe lang het kan duren voordat hij aan zijn tumoren sterft?
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 08:44
utopian me
utopian me is offline
neej, weet nog wel dat toen m'n cavia tumoren had en de dierenarts had gezegd dat ie nog wel een half jaar kon leven. hij was wel de volgende dag dood maar hij had dus nog langer kunnen leven. nouja, ik zou hem maar gewoon laten leven zolang ie nog redelijk gelukkig rondhuppelt. wanneer hij echt lijdt kun je hem altijd nog een spuitje geven.
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 10:07
Verwijderd
wij hadden een rat met een ongeloofelijk grote tumor in d'r buik. We4 zijn er mee naar de dierenarts gegaan, en die zei dat ze geen pijn had, dus hebben we d'r vrolijk laten rondlopen in d'r kooite, todat die tumor gewoon echt te groot werd, toen hebben we d'r in laten slapen.
En een andere rat, die hebben we aan een tumor laten opereren, maar na een half jaar ongeveer begon ze steeds te bloeden (alsof ze ongesteld was ) en op een zondag was het zo erg dat we dachten: we laten haar wel inslapen. Maar de dierenarts is op zondag niet 'open' dus gaven we dat beestje morfine en dachten, daar gaat ze vanzelf wel dood aan (het was ongeveer zoveel morfine waar een mens ook diep van in slaap raakt) Maar die rat werd er alleen maar vrolijker van
De volgende dag hebben we haar toch maar in laten slapen...

Maargoed, die eerste rat heeft ook bijna een half jaar met die tumor in d'r buik gelopen (begon heel klein, is wel heel groot geworden) en daarna hebben we d'r in laten slapen, dus bij een hamster kan dat denk ik ook wel.
Ligt denk ik ook aan de grootte van de tumor.
Ik denk ook dat je je hamster maar moet laten inslapen zodra ze d'r last van krijgt, want dat is ook zielig, als je zo'n beestje laat leven terwijl ze heel erg last heeft van d'r tumor.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Hamster
BelleRosé
10 05-04-2007 18:42
Lifestyle huisdier lifestyle
Tom Violence
200 22-06-2005 14:26
Flora & Fauna Haat jij dieren ook?
Verwijderd
46 13-02-2003 11:11
Flora & Fauna kat overleden... :(
snoopy
3 30-09-2002 18:22
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.