Oud 12-11-2006, 19:03
*_MizzMinieJ_*
*_MizzMinieJ_* is offline
ik zag net een topic over hoe je 2 katten aan elkaar kan laten wennen.
maar hoe kun je nou een kat een een rat laten wennen.. want ik heb nu 5 jaar een kat, en wil ook graag en rat. maar gaat dat werken??
__________________
HEEELAAA
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2006, 19:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Die zou ik niet bij elkaar in de buurt laten komen als de rat niet in zijn hok zit, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:20
*_MizzMinieJ_*
*_MizzMinieJ_* is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-11-2006 @ 20:09 :
Die zou ik niet bij elkaar in de buurt laten komen als de rat niet in zijn hok zit, geloof ik
maar als de kat op een gegeven moment weet dat hij er toch niet bij kan , laat die het dan nog steeds niet met rust, of is die rat dan al dood aan een hartaanval??
__________________
HEEELAAA
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:33
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ligt eraan hoe fel de rat is. Mijn kat was doodsbenauwd voor mijn ratten als ze zich buiten hun hok begaven. Dat omdat mijn ratten niet gediend waren van kattenpoten en snuiten en daar hun tanden maar eens in gezet hadden om dat duidelijk te maken.
Maar het blijven gezworen vijanden dus zou ze niet alleen met elkaar laten.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:35
*_MizzMinieJ_*
*_MizzMinieJ_* is offline
mijn kat is heel erg speels. als ze 1 ding ziet bewegen vliegt ze erop af..
__________________
HEEELAAA
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:36
*_MizzMinieJ_*
*_MizzMinieJ_* is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 12-11-2006 @ 20:33 :
Ligt eraan hoe fel de rat is. Mijn kat was doodsbenauwd voor mijn ratten als ze zich buiten hun hok begaven. Dat omdat mijn ratten niet gediend waren van kattenpoten en snuiten en daar hun tanden maar eens in gezet hadden om dat duidelijk te maken.
Maar het blijven gezworen vijanden dus zou ze niet alleen met elkaar laten.
was ook niet van plan ze bij elkaar te zetten, zorg dat als ratje uit kooi is dat de kat uit de buurt is..
__________________
HEEELAAA
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:52
Verwijderd
Ik vind dat je dat niet moet willen.
Het is volledig onnatuurlijk dat deze twee dieren vreedzaam samenleven en waarom zou je moedwillig zoveel stress willen veroorzaken?

Natuurlijk zijn er uitzonderingen bij en zijn er ratten die wel heel goed overweg kunnen met katten en vice versa, maar ik zou dit soort gedrag niet forceren.

Oh en nog iets; doe je (eventueel toekomstige) ratje een plezier en haal hem of haar samen met een leuk maatje van hetzelfde geslacht bij een opvang of een goede rattery.

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:56
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
*_MizzMinieJ_* schreef op 12-11-2006 @ 20:36 :
was ook niet van plan ze bij elkaar te zetten, zorg dat als ratje uit kooi is dat de kat uit de buurt is..
Waarom dan je vraag?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:57
*_MizzMinieJ_*
*_MizzMinieJ_* is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 12-11-2006 @ 20:52 :
Ik vind dat je dat niet moet willen.
Het is volledig onnatuurlijk dat deze twee dieren vreedzaam samenleven en waarom zou je moedwillig zoveel stress willen veroorzaken?

Natuurlijk zijn er uitzonderingen bij en zijn er ratten die wel heel goed overweg kunnen met katten en vice versa, maar ik zou dit soort gedrag niet forceren.

Oh en nog iets; doe je (eventueel toekomstige) ratje een plezier en haal hem of haar samen met een leuk maatje van hetzelfde geslacht bij een opvang of een goede rattery.
je heb wel gelijk
maar ik vind het van die leuke beestjes vooral als ze tam zijn dat ze lekker bij je zitten .. want me kat gaat er dan gelijk vandoor.
__________________
HEEELAAA
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
*_MizzMinieJ_* schreef op 12-11-2006 @ 20:57 :
je heb wel gelijk
maar ik vind het van die leuke beestjes vooral als ze tam zijn dat ze lekker bij je zitten .. want me kat gaat er dan gelijk vandoor.
Ik had even een editje gemaakt, maar ik zal het hier onder maar even zeggen, da's misschien makkelijker

Citaat:
Je kunt je kat wel eventueel iedere keer dat hij of zij bij de rattenkooi in de buurt komt "straffen" met bijvoorbeeld een plantenspuit, maar ik neem aan dat er niet iemand is die dat 24/7 in de gaten kan houden.

Ik zou daarom dus gewoon zorgen dat je kat gewoon niet bij de rattenkooi kan komen, want zelfs alleen al de geur van een kat kan er voor zorgen dat je rat helemaal gestressed raakt.
Als je echt geïnteresseerd bent in ratten en er graag meer over wilt weten, dan raad ik je aan eens op dit forum rond te gaan kijken www.tammeratten.nl

Ennehm, lang niet alle ratten houden van knuffelen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 20:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Dat lijkt me niet zo slim. Zie bovenstaande reacties.

En even tussendoor: je moet nooit 1 rat nemen, maar 2 of meer. Het zijn groepsdieren.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:38
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
bij mij moesten de katten niks hebben van de ratten, omdat die een paar keer de staart van de kat door de tralies hadden gepakt.
dat is dan wel in de kooi, want buiten de kooi heb ik nooit aagedurfd en zal ik ook nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:36
Wrevel
Wrevel is offline
Hehe mijn kat is zelfs bang voor ratten, muizen, vogels en libelles, maar niet voor pitbulls.

Om maar even een indicatie te geven.
__________________
Krust
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Wrevel schreef op 13-11-2006 @ 23:36 :
Hehe mijn kat is zelfs bang voor ratten, muizen, vogels en libelles, maar niet voor pitbulls.

Om maar even een indicatie te geven.
Zeker ooit gepakt door een pitbull? Of juist nog nooit

Fel worden ze als ze nare situaties hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 11:10
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
Citaat:
*_MizzMinieJ_* schreef op 12-11-2006 @ 20:03 :
ik zag net een topic over hoe je 2 katten aan elkaar kan laten wennen.
maar hoe kun je nou een kat een een rat laten wennen.. want ik heb nu 5 jaar een kat, en wil ook graag en rat. maar gaat dat werken??
Omdat een kat van nature en instinct een rat dood wil maken en/of eten zou ik geen pogingen proberen.
Het kan wel dat ze met elkaar kunnen leren omgaan, maar dan moet je de kat echt van kitten af aan bij de rat laten. En dan nog is het niet altijd mogelijk.
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 14:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Als je geluk hebt is de kat absoluut niet geinteresseerd, als je pecht hebt is het "jeuj! eten!" en bijt 'ie z'n nek door. Als je het erop wil wagen; bedenk dan dat een blik whiskas goedkoper is
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:06
radija
Avatar van radija
radija is offline
ik heb mijn kat laten wennen om mijn rat elke keer te lkaten zien en op zijn lichaam te zetten want als ze zien dat jij die rat vast hebt doen ze niet zo snel iets
en ik heb zoiezo een kat die het niet zoveel boeit dus dat was handig
__________________
melissa
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:09
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
radija schreef op 07-12-2006 @ 11:06 :
ik heb mijn kat laten wennen om mijn rat elke keer te lkaten zien en op zijn lichaam te zetten want als ze zien dat jij die rat vast hebt doen ze niet zo snel iets
daar zou ik maar niet van uit gaan hoor.
ik heb 3 compleet verschillende katten meegemaakt die alle3 zonder pardon m'n ratten op wilden eten. en dan maakte het ze echt niet uit of dat ik ze vast had of dat ze op mn schouder zaten of gewoon rustig rondliepen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2006, 13:16
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
dit lijkt me ook nog wel raar..:

__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 12:03
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
*_MizzMinieJ_* schreef op 12-11-2006 @ 20:57 :
je heb wel gelijk
maar ik vind het van die leuke beestjes vooral als ze tam zijn dat ze lekker bij je zitten .. want me kat gaat er dan gelijk vandoor.
Mijn ratten komen echt niet lekker bij me zitten hoor, als ze uit de kooi zijn rennen ze de hele tijd door mn kamer op en proberen ze overal op te klimmen. Vaak blijven ze wel bij mij in de buurt, maar stil zitten doen ze echt niet!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:09
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik had na een paar maanden echt een ratje in de rattenhemel hoor....en ik lette echt zooo goed op of het hok wel dicht was en de kamerdeur dicht was...

Een kat blijft een roofdier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.