Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2007, 15:06
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Ik ben van plan om een tekentablet te kopen.

Een Wacom Graphire4 Classic (a6-je dus).

Maar nou hoor ik heel veel mensen zeggen dat A6 te klein is en je beter een A5 kan kopen. Is dit waar? Want ik heb nog nooit met een tablet gewerkt en vind een A5 eigenlijk wel aan de dure kant voor een uitprobeersel.

Wie kan me even tekst en uitleg verschaffen?
__________________
<insert your own russian text here>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 15:38
Verwijderd
Ik heb een A5 en dat vind ik perfect. A4 is te groot cq duur voor mijn amateuristisch gekrabbel, maar A6 is te klein. Hoewel je je in principe schijnt aan te passen aan het werkvlak dat je hebt, is A6 (zeker als je een beetje een groot beeldscherm hebt) gewoon kut werken. Details kun je dan in elk geval zowat vergeten, of je moet de hele tijd aan het zoomen gaan.

Beter haal je een A5 en ben je daar nog jaren gelukkig mee, dan dat je een A6 haalt en 'm na drie keer uitproberen toch echt te klein vindt, hm?

Maar goed, vouw anders even een A4'tje twee keer door midden, dan zie je hoe groot je tablet ongeveer wordt. Dan kun je misschien beter inschatten of je daar tevreden mee bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 08:25
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
ik heb zelf een A6 Volito van Wacom. Die is wel perfect om uit te proberen want die is ook niet zo duur als die Graphire serie. Voor mij werkt ie prima en als je het gewoon een keer uit wil proberen is deze misschien een betere optie Bij de Mediamarkt hebben ze ze.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 09:02
Verwijderd
A6 lijkt mij nogal klein, maar ik heb zelf een A4 of A3 en ben misschien enigszins bevooroordeeld.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 20:15
linil
linil is offline
njaah ik heb zelf een A6je en begrijp niet zo goed waarom anderen nu zeggen dat het te klein is. Het is gewoon perfect om het uit te proberen. zo dacht ik dus en nu hoef ik ook geen grotere (haha jaaa ok mischien in toekomst) ik kan er heel veel mee doen en met details enzo heb ik ook geen problemen.

ik heb ook de Graphire4 Classic. werkt prima.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 21:44
Verwijderd
Ik heb thuis een Wacom Graphire A5, maar op mijn stage een A6, en eerlijk gezegd vind ik de A6 nu prettiger. Met andere woorden: toen ik na een dagje tekenen op A6 weer op mijn A5 thuis ging klooien, vond ik het plots heel vreemd aanvoelen.

Bovendien, minder handbewegingen en meer uit je pols werken is veel beter.

Trouwens, het kan ook aan de pen liggen dat ik mijn eigen A5 minder prettig vond. Die op het werk was namelijk dikker. Maar goed, uit ervaring zeg ik: het formaat maakt niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 12:09
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 19-05-2007 @ 22:44 :
Ik heb thuis een Wacom Graphire A5, maar op mijn stage een A6, en eerlijk gezegd vind ik de A6 nu prettiger. Met andere woorden: toen ik na een dagje tekenen op A6 weer op mijn A5 thuis ging klooien, vond ik het plots heel vreemd aanvoelen.

Bovendien, minder handbewegingen en meer uit je pols werken is veel beter.

Trouwens, het kan ook aan de pen liggen dat ik mijn eigen A5 minder prettig vond. Die op het werk was namelijk dikker. Maar goed, uit ervaring zeg ik: het formaat maakt niet zoveel uit.
Dat zeggen mannen wel vaker
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-05-2007 @ 13:09 :
Dat zeggen mannen wel vaker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Tekentablet
Cherry Springs
34 26-12-2007 15:03
ARTistiek Tekentablet
wizkid
5 27-03-2007 00:20
ARTistiek Wie, met een tekentablet, wil mij helpen?
Emoboy
4 12-12-2004 12:45
Software & Hardware [tekentablet]tekentablet
!Fa!Ke
5 26-09-2002 12:10
ARTistiek [photoshop-graffiti]Ice-wok
Queen Klazina Wok
16 10-08-2002 17:19
ARTistiek Enkele tekeningen...
Inemine
69 04-05-2002 13:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.