Oud 29-03-2012, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Okee! leuk dit... Maar wat heeft de topicstarter nou uiteindelijk gedaan? Ik ben inmiddels 17 (ja ook jongen!) en heb alles gewoon zitten..

Nie geschoren of bijgeknipt, gewoon alles los! Ik heb ooit me oksel- en schaamhaar bijgeknipt en ook wel eens een keer geschoren. Maar het ziet er zo raar uit en de eerste week na de 'bewerking' irriteert het als de pest! Hebben andere dat ook?

En dan wil ik van de jongens even weten wat zij meestal doen? En waarom? En van de dames waar ze van houden?
Oksels scheren is gewoon gay. Wat korter knippen is vrij normaal als het niet standaard al kort is. Iedereen die ik ken, die sociaal vaardig is, houdt zijn schaamhaar bij. (Daarmee bedoel ik: alleen nerdjes doen het niet). Op ong. 17 jarige leeftijd werd dat gebruikelijk. En ballen scheren uiteraard.
Als ik iets knip heb ik in ieder geval nooit last, scheren kan behoorlijk kut zijn inderdaad (behalve bij de ballen).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2012, 21:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dus mensen die hun schaamhaar niet bijhouden zijn niet sociaal vaardig? Dat vind ik wel een gekke sprong. Hoewel je zou kunnen stellen dat mensen die niet 'sociaal vaardig' zijn, zich misschien gewoon wat minder van de massa aantrekken (die de laatste tijd voorschrijft dat haar alleen op je hoofd mag zitten).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Dus mensen die hun schaamhaar niet bijhouden zijn niet sociaal vaardig? Dat vind ik wel een gekke sprong. Hoewel je zou kunnen stellen dat mensen die niet 'sociaal vaardig' zijn, zich misschien gewoon wat minder van de massa aantrekken (die de laatste tijd voorschrijft dat haar alleen op je hoofd mag zitten).
Nee, dat hoeft niet. Ik meld enkel dat dat geldt voor iedereen die ik ken. Er zullen vast mensen zijn die hun schaamhaar niet bijhouden en toch sociaal vaardig zijn, alleen uit mijn verhaal is af te leiden dat deze groep waarschijnlijk niet erg groot is ten opzichte van de groep die hun schaamhaar niet bijhoud en niet sociaal vaardig is . Oftewel: het ligt voor de hand dat mensen die sociaal vaardig zijn over het algemeen wél hun schaamhaar bijhouden, en mensen die dat niet zijn dit over het algemeen niet doen. Let wel op, ik zeg "het ligt voor de hand". Misschien is het wel zo dat alle mannen die ik ken een uitzondering zijn. Het lijkt me alleen niet logisch
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 21:42
appelstaart
appelstaart is offline
Heej! okee... ik moet zeggen ben niet bepaald contact gestoord, redelijk sociaal vaardig! Absoluut geen nerd.. Maar ja inderdaad. Mijn okselhaar houdt ik bij, zodat het niet helemaal uit je T-shirt komt. (idd de iets minder sociaal vaardige/nerdjes hebben vaak uitpuilend okselhaar)

Maar even een vraagje? Hoe weet jij van je vrienden dat iedereen zijn ballen scheert en schaamhaar bijhoudt? Ikzelf (even snel kijken... ) houdt het gewoon wat langer, staat lekker ruig! Moet zeggen dat de dames het over het algemeen ook niet vervelend vinden... Maar me ballen scheren.. Tja? Moet zeggen dat ik daar niet zo handig in ben
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat hoeft niet. Ik meld enkel dat dat geldt voor iedereen die ik ken. Er zullen vast mensen zijn die hun schaamhaar niet bijhouden en toch sociaal vaardig zijn, alleen uit mijn verhaal is af te leiden dat deze groep waarschijnlijk niet erg groot is ten opzichte van de groep die hun schaamhaar niet bijhoud en niet sociaal vaardig is . Oftewel: het ligt voor de hand dat mensen die sociaal vaardig zijn over het algemeen wél hun schaamhaar bijhouden, en mensen die dat niet zijn dit over het algemeen niet doen. Let wel op, ik zeg "het ligt voor de hand". Misschien is het wel zo dat alle mannen die ik ken een uitzondering zijn. Het lijkt me alleen niet logisch
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 22:18
Mati
Avatar van Mati
Mati is offline
En dan is de vraag: wat heeft sociaal vaardig met schaamhaar te maken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 12:28
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nee, dat hoeft niet. Ik meld enkel dat dat geldt voor iedereen die ik ken. Er zullen vast mensen zijn die hun schaamhaar niet bijhouden en toch sociaal vaardig zijn, alleen uit mijn verhaal is af te leiden dat deze groep waarschijnlijk niet erg groot is ten opzichte van de groep die hun schaamhaar niet bijhoud en niet sociaal vaardig is . Oftewel: het ligt voor de hand dat mensen die sociaal vaardig zijn over het algemeen wél hun schaamhaar bijhouden, en mensen die dat niet zijn dit over het algemeen niet doen. Let wel op, ik zeg "het ligt voor de hand". Misschien is het wel zo dat alle mannen die ik ken een uitzondering zijn. Het lijkt me alleen niet logisch
Is er dan één of ander onderzoek gedaan naar dit fenomeen, want ik vind het ontzettend onwaarschijnlijk dat "alleen nerdjes het niet doen."

Ook moet ik even zeggen dat ik vind dat mannen juist wel haar moeten hebben. Schaamhaar, okselhaar, borsthaar, baardgroei. Dat is juist mooi op mannen. Kaal is ontzettend lelijk. Ik wil een vent, geen klein jochie. En zo'n beetje iedere man (inclusief mijn exen en huidige vriend) die ik ken is het daar wel mee eens - en nee, dat zijn niet alleen maar nerds.

Het één heeft helemaal niets met het ander te maken. Waar het wél mee te maken kan hebben is het meegaan met hypes. Mensen die daar gevoelig voor zijn, zullen ook sneller alles gaan scheren wanneer zij denken dat dat zo "hoort" of wanneer ze denken dat "alle vrouwen" dit willen (which btw is onzin).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Is er dan één of ander onderzoek gedaan naar dit fenomeen, want ik vind het ontzettend onwaarschijnlijk dat "alleen nerdjes het niet doen."
Het is best logisch. Mensen die sociaal sterk zijn vinden hun uiterlijk over het algemeen belangrijker dan mensen die sociaal minder sterk zijn, en doen er dus ook meer moeite voor om er goed uit te zien. Dat is waarom mensen die sociaal sterk zijn over het algemeen vaker aan zonnebanken doen, meer tijd besteden aan hun haar (hoofdhaar), meer fitnessen en dus ook meer aan hun lichaamsbeharing doen.

Citaat:
Ook moet ik even zeggen dat ik vind dat mannen juist wel haar moeten hebben. Schaamhaar, okselhaar, borsthaar, baardgroei. Dat is juist mooi op mannen. Kaal is ontzettend lelijk. Ik wil een vent, geen klein jochie. En zo'n beetje iedere man (inclusief mijn exen en huidige vriend) die ik ken is het daar wel mee eens - en nee, dat zijn niet alleen maar nerds.
Snap ik, het verschilt per vrouw. Ik vind weinig haar mooier dus daarom werk ik het bij.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Het is best logisch. Mensen die sociaal sterk zijn vinden hun uiterlijk over het algemeen belangrijker dan mensen die sociaal minder sterk zijn, en doen er dus ook meer moeite voor om er goed uit te zien. Dat is waarom mensen die sociaal sterk zijn over het algemeen vaker aan zonnebanken doen, meer tijd besteden aan hun haar (hoofdhaar), meer fitnessen en dus ook meer aan hun lichaamsbeharing doen.
Waar baseer je dat in godsnaam op? Heb je een bron? Onderzoek dat bovenstaande bewijst? Of zuig je dat alelmaal uit je duim? Want daar begint het aardig op te lijken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Waar baseer je dat in godsnaam op? Heb je een bron? Onderzoek dat bovenstaande bewijst? Of zuig je dat alelmaal uit je duim? Want daar begint het aardig op te lijken.
Ja, ik zuig het allemaal uit mijn duim. Ga eens om je heen kijken. Denk je zelf wel eens na over dingen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:50
Verwijderd
In mijn directe omgeving alleen al ken ik zo vijf mensen die echt wel met hun uiterlijk bezig zijn, dat belangrijk vinden en daar goed voor zorgen, maar allesbehalve sociaal sterk zijn. En de mensen die wél sociaal sterk zijn, besteden niet meer of minder aandacht aan hun uiterlijk dan de mensen die dat niet zijn.

Zo. Ik heb om me heen gekeken. En nu?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:
In mijn directe omgeving alleen al ken ik zo vijf mensen die echt wel met hun uiterlijk bezig zijn, dat belangrijk vinden en daar goed voor zorgen, maar allesbehalve sociaal sterk zijn. En de mensen die wél sociaal sterk zijn, besteden niet meer of minder aandacht aan hun uiterlijk dan de mensen die dat niet zijn.

Zo. Ik heb om me heen gekeken. En nu?
Nu mag je met je gevonden feiten je eigen theorie bedenken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:52
Verwijderd
Ik vraag je om een bron van je bewering. Waarom reageer je dan zo? Het is toch een normale vraag als je iets dergelijks beweert? Als je geen bron hebt dan is dat prima, maar breng jouw ervaring dan niet als vaststaand feit.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag je om een bron van je bewering. Waarom reageer je dan zo? Het is toch een normale vraag als je iets dergelijks beweert? Als je geen bron hebt dan is dat prima, maar breng jouw ervaring dan niet als vaststaand feit.
Sorry als het erop leek dat ik het een vaststaand feit vind. Het is geen feit, ik denk dat dit zo is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Sorry als het erop leek dat ik het een vaststaand feit vind. Het is geen feit, ik denk dat dit zo is.
Ik denk dat jij de neiging hebt om mensen met een verzorgd uiterlijk als 'sociaal sterk(er)' aan te merken. Dus dat niet de mate van socialiteit bepaalt hoe goed iemand zichzelf verzorgd, maar dat de mate waarin iemand zichzelf verzorgt voor jou bepaalt in hoeverre je iemand sociaal sterk vindt. Iets als: 'die ziet er minder verzorgd uit -> dan is ie vast minder populair en alles -> dan is hij dus minder sociaal sterk' of gewoon via dat mensen liever omgaan met mooiere/beter verzorgde mensen (maar dat betekent níet dat die dan ook sociaal sterker zijn).

Verder denk ik dat dit nogal offtopic is, dus ga ik even kijken of ik dit af kan splitsen!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:11
Verwijderd
Ik heb ultralang schaamhaar en ik weet vrij zeker dat ik meer pussy krijg dan die dude.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat jij de neiging hebt om mensen met een verzorgd uiterlijk als 'sociaal sterk(er)' aan te merken. Dus dat niet de mate van socialiteit bepaalt hoe goed iemand zichzelf verzorgd, maar dat de mate waarin iemand zichzelf verzorgt voor jou bepaalt in hoeverre je iemand sociaal sterk vindt. Iets als: 'die ziet er minder verzorgd uit -> dan is ie vast minder populair en alles -> dan is hij dus minder sociaal sterk' of gewoon via dat mensen liever omgaan met mooiere/beter verzorgde mensen (maar dat betekent níet dat die dan ook sociaal sterker zijn).

Verder denk ik dat dit nogal offtopic is, dus ga ik even kijken of ik dit af kan splitsen!
Zeker niet het geval, maar ik snap wel dat je dat denkt. De mate van socialiteit bepaal ik door te kijken naar hoe populair ze zijn bij zowel jongens als bij meiden en hun gedrag. Je kan het eigenlijk al heel makkelijk zien door hoe ze praten, wat voor grappen ze maken en hoe zeker ze overkomen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat jij de neiging hebt om mensen met een verzorgd uiterlijk als 'sociaal sterk(er)' aan te merken.
Citaat:
Zeker niet het geval, maar ik snap wel dat je dat denkt.
Citaat:
Mensen die sociaal sterk zijn vinden hun uiterlijk over het algemeen belangrijker dan mensen die sociaal minder sterk zijn, en doen er dus ook meer moeite voor om er goed uit te zien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2012, 13:52
Verwijderd
Een verzorgd uiterlijk is toch niet hetzelfde als je schaamhaar bijhouden?

Ik zie eerder een verband dat mannen die daar teveel aandacht aan besteden (er wekelijks of vaker aandacht aan besteden) metroseksueel zijn en daarmee voor heel erg veel vrouwen totaal onaantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 14:06
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, ik dacht dat het daar in het algemeen meer om ging. Maar misschien heb ik me vergist!

En ik vind inderdaad niet dat schaamhaar afscheren = uiterlijk verzorgen, maar ik kreeg wel het idee dat die link er was. Tussen alleen schaamhaar (zonder dat het een link heeft met verzorging en alles) en sociaal zijn vond ik het wel een heel erg gek verband.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:15
Verwijderd
Oh het was meer kritiek op TZ dan op jou, maar ik vind het een nogal gekke discussie. Het gaat over verzorgd zijn, je schaamhaar bijhouden, je uiterlijk, en nog wel meer door elkaar. En dan zegt een van die dingen (of allemaal samen?) wat over of je een nerdje bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 17:45
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ik denk dat jij de neiging hebt om mensen met een verzorgd uiterlijk als 'sociaal sterk(er)' aan te merken. Dus dat niet de mate van socialiteit bepaalt hoe goed iemand zichzelf verzorgd, maar dat de mate waarin iemand zichzelf verzorgt voor jou bepaalt in hoeverre je iemand sociaal sterk vindt. Iets als: 'die ziet er minder verzorgd uit -> dan is ie vast minder populair en alles -> dan is hij dus minder sociaal sterk' of gewoon via dat mensen liever omgaan met mooiere/beter verzorgde mensen (maar dat betekent níet dat die dan ook sociaal sterker zijn).
Ik DENK dat dit voor de meeste mensen op gaat. Ik DENK dat de meeste mensen verzorgde/ knappe mensen meer positieve dingen toedichten dan dat ze doen bij onverzorgde/ lelijke mensen. Daar zijn wel onderzoeken over te vinden (al dat gedoe met die bronnen hier, het is toch duidelijk dat het hier om een mening gaat en niet om een feit. Gewhine)
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 22:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ach het is maar net wat je sociaal sterk noemt, ik ben persoonlijk nogal van de luie en zal dus niet snel mijn mooie afgeborstelde pak voor de dag trekken als ik bij wijze van spreken alleen even de deur uitga.
Ik heb dat ook niet nodig aangezien ik erg mondig ben en zonder enige moeite contacten maak of ik nu wel of niet verzorgd ben.
Aan de andere kant ben ik ook weer niet altijd erg sociaal, soms heb ik daar geen zin in maar dat wil niet zeggen dat ik op zulke dagen mijzelf dan niet verzorg, het kan best zijn dat ik juist op zo'n dag de hele mikmak aanpak zoals de boel scheren (inclusief de oksels want knippen ben ik te laks voor en nee daar is niets gays aan mijn zweet meurt gewoon).

De mate waarin ik mijn best doe om "er goed uit te zien" is meer afhankelijk van hoe ik mij voel dan van hoe ik over wil komen.

Mijn vriendin is daar weer totaal anders in bij haar gaat alles over representatie en hoe anderen over je denken, en vreemd genoeg zou ik haar als de sociaal zwakkere aanmerken, ze twijfelt vaak over zichzelf, durft niet goed voor haar gevoel op te komen e.d. zaken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.