Oud 09-09-2010, 10:29
Verwijderd
Waarom is deze functie er überhaupt.
Als je toch niet op oude discussies mag reageren voegt hij niets toe.

Citaat:
Op dit topic is al 2562 dagen niet meer gereageerd. De kans is groot dat een nieuwe reactie plaatsen geen nut heeft. Als je desondanks van mening bent dat jouw reactie iets toevoegt aan de discussie kun je dat alsnog doen.
Advertentie
Oud 09-09-2010, 10:40
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Het mag best, als het nuttig kan zijn, maar topics vanzeven jaar geleden zijn dat vaak een stuk minder. Vaak zijn oude topics zo verouderd, dat het bijna niks bijdraagt aan de up. Er zit een slotje op je geupte topic, omdat je anders een heleboel oude topics gaat krijgen. Een nieuw topic openen zorgt vaak voor verse reacties.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 09-09-2010, 11:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als iemand een half jaar terug een probleem heeft gepost en nu een update wil geven van hoe het uiteindelijk verlopen is, dan is het best interessant als diegene het topic upt. Maar als iemand anders datzelfde topic probeert te uppen met een nieuwe oplossing voor het probleem, dan is het tamelijk nutteloos. Er zijn dus wel wat voorbeelden waarbij het uppen van een oud topic oké kan zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-09-2010, 12:04
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Via google willen mensen nog wel eens op topics kijken die duzend jaar oud zijn, en die weten dat dan niet. Dan is het niet de bedoeling te reageren. Het lijkt me dat de waarschuwing dan zijn doel prima dient.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 09-09-2010, 18:06
Verwijderd
Een functie waardoor lezen mogelijk is maar reageren niet is dan effectiever.
Oud 09-09-2010, 19:43
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Nee, want dan zou ik bijvoorbeeld topics op bijvoorbeeld Dansen op Papier die wél leuk zijn om te uppen, niet meer kunnen uppen. Bijvoorbeeld het kettingreactietopic dat regelmatig wegzakt.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 10-09-2010, 10:57
Verwijderd
Nee dat is niet waar.
Dan kun je gewoon een limiet instellen wat het max aantal dagen is waarop je nog kan reageren. En indien nodig met het laatste gedicht een nieuw topic openen.
Oud 10-09-2010, 11:20
Verwijderd
Het punt waarom we de huidige waarschuwing nu hebben ingevoerd is omdat in het verleden er behoorlijk regelmatig erg oude (tot 8 jaar oude) topics werden geüpped. Met het invoeren van die waarschuwing is dat aanzienlijk verminderd. Het is dus niet per definitie zo dat je niet meer mag reageren wanneer je die waarschuwing ziet, het is een herinnering dat het gewoon een behoorlijk oud topic is, en dat je dus misschien beter een nieuw topic kunt openen.
Het instellen van een limiet waarna niet meer gereageerd mag worden is niet zo heel handig. Zoals Balance al zei komt het ook wel eens voor dat een TS na een bepaalde tijd nog even een update wil geven. Dat soort dingen zou dan weer niet kunnen en dat zou jammer zijn.
Kortom, wanneer je die waarschuwing ziet even kijken naar de datum van aanmaak en laatste reactie en dan even goed nadenken of je niet beter een nieuw topic kunt aanmaken, al dan niet met een verwijzing naar het oude topic.
Oud 10-09-2010, 11:44
Verwijderd
Deze mag wat mij betreft weg.
Oud 10-09-2010, 12:44
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Dit topic kan handig zijn voor andere mensen om te lezen. Ik gooi er wel een slotje op.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ik kom jullie waarschuwen voor een hele strenge straf!
jafar5
21 28-08-2012 14:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer waarschuwing nieuwe aanslagen VS
PV
7 17-02-2002 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.