Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2010, 16:58
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Och, nu ik toch in de mood ben om te discussieren over de titels van fora: ik begrijp dat het forum om historische redenen "Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen" heet maar zou het niet meer de lading dekken om er gewoon "Huiswerkvragen: Talen" van te maken?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2010, 17:13
Verwijderd
Ik vind dat metrisch minder mooi
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 18:34
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Het maakt volgens mij niet zo veel uit, dus we kunnen het beter laten zoals het is.
En 'talen' klinkt zo ~.

Ik kan het niet precies uitleggen, maar met ~ bedoel ik iets van neerzettend. Meer een woedeuitdrukking met hoofdletters.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 22:49
Verwijderd
Kan, maar 'Klassieke & Moderne Talen' past wel goed bij de benamingen die op scholen gebruikt worden, vind ik. En het bekt lekkerder
(En het dekt allebei de lading, ik vind alleen 'Talen' niet meer de lading dekken. Nu wordt het feit dat het dus zowel voor Grieks/Latijn als Frans/Duits/Engels etc is goed benadrukt, imo.)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 11:54
Verwijderd
Hmm interessant

Even een gedachtengang van mij
"Klassieke talen" verwijst volgens mij meestal naar Latijn/Grieks
"Modernde vreemde talen" is op scholen de term voor Duits/Frans/Spaans/Russisch/etc.

Maar volgens mij valt Engels niet onder een van beiden en Nederlands zéker niet. Ik kan me niet herinneren dat er ooit talen "Moderne Talen" genoemd worden, alleen "Modernde vreemde talen" en daarbij gaat het dus, zoals het al zegt, om vreemde talen, dus niet Nederlands.

Dat gezegd hebbende vind ik het vreemd dat het forum met deze naam óók over Nederlands (en Engels) gaat.

/my2cents
/ik kom er amper dus doe ermee wat je wil
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 13:11
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Kan, maar 'Klassieke & Moderne Talen' past wel goed bij de benamingen die op scholen gebruikt worden, vind ik. En het bekt lekkerder
(En het dekt allebei de lading, ik vind alleen 'Talen' niet meer de lading dekken. Nu wordt het feit dat het dus zowel voor Grieks/Latijn als Frans/Duits/Engels etc is goed benadrukt, imo.)
Ik geloof inderdaad niet dat "Talen" per se de lading beter dekt maar ik vond dit in ieder geval een discussie waard. Verder vind ik het argument "het klinkt beter" best redelijk (daar gaan mijn principes van efficient woordgebruik).
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 13:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hmm interessant

Even een gedachtengang van mij
"Klassieke talen" verwijst volgens mij meestal naar Latijn/Grieks
"Modernde vreemde talen" is op scholen de term voor Duits/Frans/Spaans/Russisch/etc.

Maar volgens mij valt Engels niet onder een van beiden en Nederlands zéker niet. Ik kan me niet herinneren dat er ooit talen "Moderne Talen" genoemd worden, alleen "Modernde vreemde talen" en daarbij gaat het dus, zoals het al zegt, om vreemde talen, dus niet Nederlands.

Dat gezegd hebbende vind ik het vreemd dat het forum met deze naam óók over Nederlands (en Engels) gaat.

/my2cents
/ik kom er amper dus doe ermee wat je wil
Engels valt volgens mij wel onder de benaming "Moderne vreemde talen". (Nederlands natuurlijk niet.)

"Moderne talen" is inderdaad ongebruikelijk/vreemd. Waarschijnlijk gedaan om Nederlands er ook onder te laten vallen

Wat mij betreft mag het "Klassieke & Moderne talen" blijven heten. Mijn inziens een duidelijke en complete benaming.

Citaat:
Kan, maar 'Klassieke & Moderne Talen' past wel goed bij de benamingen die op scholen gebruikt worden, vind ik. En het bekt lekkerder
(En het dekt allebei de lading, ik vind alleen 'Talen' niet meer de lading dekken. Nu wordt het feit dat het dus zowel voor Grieks/Latijn als Frans/Duits/Engels etc is goed benadrukt, imo.)
Mee eens.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 15:10
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Aanvulling:
Bij ons op school vallen de vakken Engels, Frans en Duits (bijv. Spaans&Russisch heb ik niet), onder MVT.
MVT staat voor Moderne Vreemde Talen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 16:20
Verwijderd
Ja, maar omdat Nederlands idd buiten de boot valt bij 'moderne vreemde talen', vind ik 'moderne talen' zelf beter. Maar als mensen andere ideeën hebben die beter aansluiten bij de benamingen op school (of die gewoon mooier klinker, aansluiting is natuurlijk niet noodzakelijk als het gewoon een goede benaming is), dan hoor ik het natuurlijk graag!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 20:44
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Huiswerkvragen: klassieke, moderne vreemde, en moderne inheemse talen & dialecten.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 21:08
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Huiswerkvragen over dialecten?
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 21:21
Verwijderd
Fries en zo :x
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 12:09
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fries en zo :x
Fries is een taal, geen dialect.
Ontopic: heeft iemand al eens aan de mogelijikheid Klassieke en Overige Talen gedacht?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 15:37
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ja, maar omdat Nederlands idd buiten de boot valt bij 'moderne vreemde talen', vind ik 'moderne talen' zelf beter. Maar als mensen andere ideeën hebben die beter aansluiten bij de benamingen op school (of die gewoon mooier klinker, aansluiting is natuurlijk niet noodzakelijk als het gewoon een goede benaming is), dan hoor ik het natuurlijk graag!
Inderdaad is moderne talen dan beter.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 15:39
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Fries is een taal, geen dialect.
Ontopic: heeft iemand al eens aan de mogelijikheid Klassieke en Overige Talen gedacht?
Ik vind 'Klassieke & Moderne Talen' prima.

Ik vind alleen 'Klassieke en Overige Talen' helemaal niet mooi.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 15:46
Verwijderd
Wat is er mis met gewoon "Talen" ?
Dat dekt de lading toch wel volledig ? (niet dat het mij zoveel uitmaakt, maar soit)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 16:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wat is er mis met gewoon "Talen" ?
Dat dekt de lading toch wel volledig ? (niet dat het mij zoveel uitmaakt, maar soit)
Het bekt niet zo lekker! En het staat er anders zo kaal. Ik vind 'Klassieke en Moderne talen' mooier klinken. Dan héb je het nog ergens over, talen alleen is zo magertjes!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 18:28
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Inderdaad, die zesjescultuur toch. Wat denken jullie van:

Huiswerkvragen: klassieke vreemde, klassieke inheemse, moderne vreemde, en moderne inheemse talen, dialecten, fluitsignalen, en andere communicatiemiddelen.

Wedden dat HKVKIMVMITDFAC een succesdeelforum wordt?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2010, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, die zesjescultuur toch. Wat denken jullie van:

Huiswerkvragen: klassieke vreemde, klassieke inheemse, moderne vreemde, en moderne inheemse talen, dialecten, fluitsignalen, en andere communicatiemiddelen.

Wedden dat HKVKIMVMITDFAC een succesdeelforum wordt?

Ik ben bang dat dat 'm niet gaat worden
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 16:38
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik ben ook bang.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 16:53
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Inderdaad, die zesjescultuur toch. Wat denken jullie van:

Huiswerkvragen: klassieke vreemde, klassieke inheemse, moderne vreemde, en moderne inheemse talen, dialecten, fluitsignalen, en andere communicatiemiddelen.

Wedden dat HKVKIMVMITDFAC een succesdeelforum wordt?
Doe dan "Russisch en overige talen" of zo. Het ROT-forum...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 20:41
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:

Ik ben bang dat dat 'm niet gaat worden
He jammer.

Maar we kunnen het toch proberen? )
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Social media
Eve_Official
3 16-12-2014 16:54
Algemene schoolzaken spellingcontrole
Winstanley
5 04-09-2011 12:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] Mondeling nederlands.
BC13
1 13-03-2011 18:31
De Kantine Wat saai zeg #698
Martińo
500 23-09-2009 22:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.