Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2002, 20:05
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Ze is zo mooi =( Ik ben nogal onzeker over mezelf, en ook al is hij nu met mij, en ook al houdt hij van mij en niet meer van haar op die manier, ik voel me toch heel kut dat hij iets met haar heeft gehad. Omdat ze zo fucking beautiful is. En ook omdat ze zijn eerste liefde was. Hij is MIJN eerste liefde, en het is niet andersom. Dit doet heel erg pijn. Ik hou zo veel van hem, maar door mijn onzekerheid heb ik het gevoel net alsof ik de relatie afrem, net alsof we ons niet helemaal kunnen laten gaan. Ik ben normaal heel open, bij m'n andere 'vriendjes' vond ik het niet erg als ze een mooiere ex hadden dan ik, of het was hun eerste liefde, maar dit doet zo'n pijn. Wat is er mis met mij?
__________________
Forbidden fruit always tastes sweeter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2002, 21:06
Verwijderd
Nix is mis met jou, je bent gewoon zwaar verliefd en dat brengt nou eenmaal veel onzekerheden met zich mee. Ik weet precies hoe je je voelt........
Ik ging altijd heel dom lopen vragen "wie vond je knapper, wie betekende meer voor je?" etc. Maar dan kreeg ik alleen van die slijm-antwoorden. Je moet voorkomen dat je een mooier beeld van jullie relatie gaat krijgen dan dat het in werkelijkheid is.
Ik bedoel: betekende zij meer voor hem, pijnlijk, maar dat kun je dan maar beter weten dan in een droomwereld leven en er achteraf achterkomen.
Ik bedoel nu niet te zeggen DAT z'n ex meer voor hem betekende hoor
Maar ik wil voorkomen dat je hem van die vragen gaat stellen waar hij alleen maar "lieve" antwoorden op durft te geven ipv eerlijke. Snap je wat ik bedoel...? Ik hoop t wel. Want het stellen van dat soort vragen, daar kwets je jezelf alleen maar onnodig mee.

Wat kun je het beste doen...?
Pfff das zo moeilijk....meestal weet ik alleen maar wat je iig NIET moet doen
Kijk, iedereen heeft negatieve kanten. Ik weet niet hoe goed je z'n ex kent, maar misschien ben jij wel veeeel liever.
Misschien kan hij met jou wel veel beter praten. Er zijn zoveel dingen..
Misschien vindt hij JOU wel veel knapper.
Hij kiest toch voor jou, hij heeft toch niet voor niets wat met jou?
Onzekerheid is op zich niet erg, maar je moet niet vergeten dat het best gevaarlijk is om jezelf onnodig naar beneden te halen.
Ik denk dat je het beste met de dag kunt gaan leven mbt je relatie. Dat is wat ik geleerd heb. Gewoon het beste ervan maken en op je gevoel afgaan. Voelt het goed: ga ermee door, geniet ervan. Voelt het fout: niet onnodig lang ermee doorgaan, want dan hou je jezelf voor de gek en doe je jezelf pijn.
Stel jezelf geen moeilijke vragen over hoe het uit zal gaan, of wie er knapper is...
Nu is het aan, en hoe meer je ervan geniet, hoe langer het aanblijft
suc6
liefs
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:15
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
hey, ik wil je heel even bedanken, ik voel me een beetje oke met je advies. ik heb eerlijk tegen hem gezegd dat ik het erg vindt dat ik niet zijn eerste maar zijn tweede liefde ben, maar hij kan er op zich gewoon niks aan doen, en dat snap ik ook wel. zij had het met hem uitgemaakt na bijna een jaar, en ik weet dat hij er heel erg mee in de knoop heeft gezeten, en dat ik er dan nog bij kom, iemand die hem liefde en vreugde moet geven (en hopelijk doe ik dat ook wel, hij zegt van wel in ieder geval) dat ik dan weer zulke dingen omhoog haal. misschien ben ik diep van binnen wel heel erg bang dat hij nog altijd aan haar denkt als ik bepaalde dingen tegen hem zeg of doe. maar ik zal je advies opvolgen.

leven van dag tot dag.

bedankt *hug*
__________________
Forbidden fruit always tastes sweeter
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:26
Verwijderd
Mjah...ik zeg t uit ervaring......omdat ik zo ongelukkig was tijdens de paar relaties die ik had...
Ik was ook idd vaak bang dat hij aan haar zou denken bij bepaalde dingen enzo...
Kijk het feit dat ZIJ het heeft uitgemaakt doet ook pijn, I know....en dat hij er zo mee heeft gezeten, etc.
Op zich voelt het misschien fijner nu als hij iets negatiefs over z'n ex zegt, maar hij kan maar beter eerlijk zijn en positief over haar praten, of gewoon realistisch.
Want dat betekent dat hij met beide benen op de grond staat en ook nog respect voor iemand heeft nadat het uit is.
Dan zal hij strax ook gewoon leuk over jou praten als t uit is en niet ineens heel anders over je gaan doen.
Ik bedoel, ik heb het ook weleens anders meegemaakt...

Wat ik verder nog wil zeggen:
Het is niet zo dat jij hem alleen maar liefde en vreugde moet geven, je moet met elkaar kunnen lachen en huilen vind ik.
En hij moet JOU ook liefde en vreugde geven natuurlijk
De bedoeling is dat jullie hier beiden gelukkiger van worden.
Zodra je merkt dat je juist ongelukkiger van je relatie word, moet je er niet in verdrinken.
Dat was t weer
Ik wil niet overkomen alsof ik alles van relaties weet, want ik verpest ze juist.....maar ik weet gewoon precies wat er fout gaat....
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:29
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
hij maakt me zeer en zeker gelukkig. hij geeft me liefde, warmte, hij laat me lachen, we zijn heel open met elkaar, heel eerlijk, geven elkaar vrijheid maar ook weer dat gevoel van zekerheid in de relatie. ik moet hier gewoon nog heel even aan wenne, dat ik zijn tweede ben, dat ik mzelf niet zo mooi vindt als haar.

haha zo klink je niet hoor. door jou kan ik nu mijn avond rustig voortzetten, zonder me de hele tijd zorgen te maken.

heel heel erg bedankt. =) jou hou ik in de gaten hih

liefs, Tarona
__________________
Forbidden fruit always tastes sweeter
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
DigitalStorm schreef:
heel heel erg bedankt. =) jou hou ik in de gaten hih

liefs, Tarona
graag gedaan hoor
fijne avond
En veel plezier nog met je vriend
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:41
Piccola
Piccola is offline
Wow, dat herken ik. Elke keer als mijn vriend en ik in dezelfde ruimte zijn als zijn ex voel ik me heel onzeker en word ik 'bang'. Zij is met alles zijn eerste geweest. Zijn grote liefde. Ik ben nu, na ruim een jaar, nog steeds bang dat hij eigenlijk nog steeds meer van haar houdt, dat ie nooit zoveel van mij kan houden als van haar, dat ie nog over haar droomt. In het begin zat ik hier echt mee. Nu denk ik er gelukkig nooit meer aan, alleen nog als ze ergens bij ons in de buurt is en we haar zien enzo. Als ik hem dan naar haar zie kijken... Ik ben gewoon zo jaloers en bang. Gewoon ziekelijk eigenlijk! Maar goed, ik weet niet wat ik er tegen moet doen?! Ik heb hem dit ook nooit zo gezegd ofzo. Bang voor zijn reactie, bang voor zijn antwoord... Denk ik! Jezus, wat ben ik eigenlijk erg!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 06:28
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Waarom jaloers op z'n ex?

ZIJ is z'n ex.
JIJ bent z'n vriendin...

Wie moet er nou jaloers op wie zijn?

En ik weet zeker dat je vriend jou mooi vind!

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 02:06
Verwijderd
Dat herken ik maar al te goed.

Het enige waar ik niet jaloers op ben is dat ze mooi is, want om eerlijk te zijn vind ik z'n ex niet knap.

Voor de rest herken ik alles.

Dat zij het uit heeft gemaakt. Dat hij er zo mee heeft gezeten (zelfs tijdens mij nog). Dat ie altijd zo positief over haar doet. (daar heb ik zelv voor gezorgd haha).
Dat ie anderhalf jaar met dr heef gehad. Ben ook altijd bang dat ie haar terugverlangd. Ben ook bang dat ie veel en vaak aan dr denkt, of als wij bijvoorbeeld seks hebben dat ie dan aan dr denkt. En ik wil bijvoorbeeld geen Ilse de Lange meer horen omdat die muziek uit " haar tijdperk" komt en hij daarbij aan haar moet terugdenken.
Hij is mijn eerste liefde en ik ben zijn derde (zijn tweede relatie is niet zo heel diepgaand geweest, daar niet van). Ik ben bang dat de eerste liefde veel specialer is dan de daaropvolgenden.. Dus ik ben ook altijd bang dat ik het veel specialer vind enzow..

Maja die angsten heb ik al voor een groot deel achter me gelaten omdat ik weet dat er bijvoorbeeld ook bepaalde muziek is waardoor ie echt aan mij denkt. En hij is NU bij mij en niet bij haar. Ik weet ook zeker dat ie NOOIT meer iets met dr zal krijgen, om bepaalde dingen die zij heeft gedaan enzow.
Verder wassie in het begin heel negatief over der, maar ik wilde dat ie met een lach terug kon kijken, ik wilde dat ie gelukkig was. Dat is me gelukt, hij heeft alles geaccepteerd, het enige nadeel is dat ie mij soms ietsje TE positief over haar is, dan word ik jaloers, maja das mijn eigen schuld.
Hij is realistisch, en zegt me ook altijd dat er totaal niet valt te vergelijken, omdat ik en z'n ex verschillende mensen zijn, en daar heeft ie echt gelijk in.
Ben blij dat ie realistisch over dr praat, dan weet ik, zoals Alicia al zei, zeker dat ie dat ook over mij doet, en dat vind ik een opluchting, nu al

Naja ik kan verder alleen zeggen dat ik je volkomen begrijp en dat je vooral door moet vragen om bevestiging ook al vindt je vriend dat misschien niet zo prettig, maar dat is echt heel goed voor je. En dan na een tijdje valt het puzzeltje wel in elkaar en merk je hoe het echt allemaal is, en dan gaat je angst sneller voorbij (voor een groot deel) dan je denkt
Het is zegmaatr niet zo eng als je denkt dat het is. En bedenk dit: Je vriend is niet bij je omdat je gigantisch lelijk bent; Hij vindt jou knap en lief en leuk en wil graag bij je zijn, DAAROM heeft ie een relatie met jou. Het gaat hier niet om jouw mening, maar om de zijne. Laat onzekerheid idd maar neit alles kapot maken

Ow en nog één dingetje:

Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik wil niet overkomen alsof ik alles van relaties weet, want ik verpest ze juist.....
Nee! Jij bent hebt niets, maar dan ook niet gedaan wat een relatie zou verpesten met een normale jongen! Het lag niet aan jou, vergeet dat alsjeblieft niet!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:50
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
okee ik heb met deze situatie geen ervaring maar luister goed:

zijn ex is niet voor niets zijn EX! hun relatie liep niet en nu heeft hij jou! Hij gaat nu 100% voor jou en NIET voor zijn ex!

*peptalk*

ik snap dat je hier heel onzeker over kan zijn (zou psies iets voor mij zijn om hetzelfte te doen ) maar probeer er et beste van te amken en zeg ander gewoon tegen je vriend dat je zo onzeker wordt van zijn mooie ex. Dan snapt je vriend misschien ook waarom je wat terughoudender bent...? en akn hij er een beetje rekening mee houden?!

Iig goodluck-xx-annet
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 10:55
Verwijderd
Nja, sinds een week ist uit met mijn vriend, we hebben 20 maanden wat gehad, maar ik kan je wel vertellen hoe ik me tijdens onxe relatie voelde naar zijn ex toe..

DR was dus een meisje, en daar heeft ie in totaal 10 maanden mee gehad, maar verdeeld over 4 verschillende keren.. zij had hem ook ontmaagd, maar dat heeft me niet echt gestoord aangezien ik ook al met 2 jongens was geweest voor hem. Maar ja, ik heb dingen die hij heeft geschreven van toen gelezen.. Hij liep als een hondje achter haar aan.. Ik kan me bepaalde zinnen nog goed herinneren, dat ie zo naar haar verlangde, dat ie alles voor dr zou doen enz. Nou weet ik op zich dat zij hem toen echt gigantisch gebruikt heeft en ontzettende kutstreken heeft geflikt, hem heel erg gekwetst heeft. Dit was een van de dingen die me dwars zaten, hoe kon hij in godsnaam zoveel van haar hebben gehouden! Een tweede ding was dat ik het idee had dat ie niet eerlijk tegen me was.. hij zei dat ie nooit echt van dr gehouden heeft, van mij wel.. maar als hij toen dacht dat hij echt van dr hield dan deed ie dat ook naar mijn mening..

Nja, gwoon het feit hoe hij achter haar aan gewandeld had. Toen ik wat met hem kreeg stond dr zelfs nog een foto van hen samen op zn bureau etc. Overal sporen van haar. Met de tijd heb ik die aardig kunnen uitwissen, sommige dingen heb ik vervangen sommige dingen heeft ie gewoon weggehaald..

Maar kheb het er heel moeilijk mee gehad. Ik ben daarin altijd eerlijk geweest naar hem toe, we hebben er heel veel over gepraat. Hij was net zoals bij Dark Voice eerst heel negatief over dr altijd (over dr uiterlijk, over haar gewoon) maar het is mij niet gelukt hem positief te kunnen krijgen.. Misschien wou hij dat voor zichzelf niet, was het op deze manier makkelijker. Aan de andere kant heeft zij wel echt hele kutte dingen geflikt, maar zoals ik altijd zei.. het kan niet dat het nooit leuk was, dan had je niet met dr gehad.. en dat moest ie toch beamen..

Mja.. ik heb haar uiteindelijk kunnen accepteren maar mede doordat zij boos op hem was en sinds oktober niet meer tegen hem heeft gepraat. En ook doordat mensen in de omgeving (zijn oudtante, zijn vader, zijn band) allemaal zeiden dak een leuker meisje was dan zn ex.. Dat geeft toch wel kracht

Nou ja, ik wou je alleen even mijn verhaal vertellen, echt advies heb ik niet, maar je bent dus iig niet raar. De tijd zal het je ook wel leren accepteren, en blijf er eerlijk over. Je geeft hem daarnaast echt wel genoeg warmte en liefde!

sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 18:03
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
bij mij is het precies andersom;

zijn nieuwe vriendin is dus ongelooflijk jaloers op mij en ondanks dat we nadat het uit was gegaan nog een jaar heel goed met elkaar om zijn gegaan, wil hij me nou niet meer zien omdat zijn vriendin dat niet leuk vind Ik heb hem nu al een maand ofzo niet meer gesproken en hij was mijn beste vriend ook gewoon toen eht uitwas dus. en ik vind dit erg jammer. Helaas wordt er aan die kant nooit gedacht. Ik snap best dat zijn vriendin het niet leuk vindt als ie met mij iets ging doen, maar ik ken hem wel al bijna 4 jaar en we waren gewoon vrienden. En ik ben heus niet zo'n trut dat ik hem ga verleiden ofzo, en hij mij ook niet. Helaas is het nog wel gewoon zo dat we nog allebei wat voelen voor elkaar en ook al doen we er niks mee, het is practisch onmogelijk dat aan die vriendin (of aan iemand anders) uit te leggen.
__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 23:36
Isischild©
Isischild© is offline
Jeeetje, ik begon al te denken dat ik een beetje paranoide was ofzo. Maar dit is dus normaal bij meisjes!

Ik kan er dus ook niet tegen dat hij ontmaagd (en seks heeft gehad) met iemand anders voor mij. Ik had zo graag zijn eerste willen zijn. Want dat was hij dus wel bij mij. Ik kan het gewoon niet uitstaan dat hij met haar op plekken is geweest waar ik ook met hem geweest ben (en vast wel nog ga komen).

Ze woont dan wel in Zuid-Frankrijk, die ex, maar toch... Blugh! Ik haat exen!!
__________________
Time flies, after you hit the snooze-button...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.