Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2015, 16:27
beethoven
beethoven is offline
Hey allemaal!

Ik heb (kom ik nu achter) een verkeerde keuze gemaakt wat betreft mijn pakket keuze. Ik heb aardrijkskunde genomen, terwijl ik daarvoor in de plaats liever een 2e taal (Duits) had willen hebben. Op dit moment heb ik Spaans en zou daar dus Duits bij willen hebben.

Hoe denken jullie hierover? Is switchen überhaupt nog mogelijk en indien ja ook wel haalbaar voor een gemiddelde scholier.

Aardrijkskunde ligt mij overigens niet echt. Talen ook niet, maar vind ik wel leuk (en dat in tegenstelling van Aardrijkskunde).

Ik heb overigens een EM pakket mocht dat er nog mee te maken hebben.

De rede dat ik wil switchen is dat ik nooit van mijn hele leven wat met Aardrijkskunde ga doen en Duits heb ik dan toch meer aan.... Ik zou in mijn tussenjaar ook nog een skileraren opleiding willen halen (die eigenlijk standaard in het Duits wordt gegeven). Maar als het echt te moeilijk is doe ik voor die opleiding wel een cursus Duits.

Alvast bedankt voor jullie adviezen/tips.

Groetjes,

Suzanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2015, 16:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoi Suzanne,

Waarschijnlijk kan je mentor of decaan op school je meer vertellen over switchen dan wij. Zij kennen namelijk exact de regels van jouw school en kunnen ook je cijfers inzien (om aan de hand daarvan te bepalen of je het aan zou kunnen nu nog zoveel in te halen). Neem dus zo snel mogelijk contact op met één van hen.

Het was waarschijnlijk verstandiger geweest om hier voor de zomervakantie mee te komen, omdat je dan in de vakantie nog wat werk had kunnen inhalen - maar aan die informatie heb je nu natuurlijk ook niet veel
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-08-2015, 17:40
beethoven
beethoven is offline
Citaat:
Hoi Suzanne,

Waarschijnlijk kan je mentor of decaan op school je meer vertellen over switchen dan wij. Zij kennen namelijk exact de regels van jouw school en kunnen ook je cijfers inzien (om aan de hand daarvan te bepalen of je het aan zou kunnen nu nog zoveel in te halen). Neem dus zo snel mogelijk contact op met één van hen.

Het was waarschijnlijk verstandiger geweest om hier voor de zomervakantie mee te komen, omdat je dan in de vakantie nog wat werk had kunnen inhalen - maar aan die informatie heb je nu natuurlijk ook niet veel

Ik begrijp dat ik dit natuurlijk ook met mijn mentor of decaan moet overleggen. Maar voordat ik daar aan beginnen wil ik eigenlijk meer een idee krijgen of het goed haalbaar is. Dan kan ik een overweging maken....


Je hebt ook gelijk dat ik hier beter voor de zomervakantie mee had kunnen komen, toen wist ik eigenlijk ook wel dat ik liever Duits had willen hebben. Maar de keuze dat ik ook écht wilde switchen was nog niet gemaakt.

Waarom heb ik ook toen al moeten kiezen, nu had ik waarschijnlijk een betere keuze gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2015, 23:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Snel naar je mentor of decaan toe gaan Deze mensen kunnen je vertellen hoeveel extra werk het je oplevert en of ze er vertrouwen in hebben dat je het kunt. Je kan op hun advies ook altijd nog besluiten om af te zien van de verandering in je vakkenpakket.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 23:32
beethoven
beethoven is offline
Ik ga ook direct (bij de start van het nieuwe schooljaar) naar mijn mentor of decaan toe. Maar ik hoop hier ondertussen ook nog wat verhalen te horen van misschien de misschien ook nog geswitcht zijn op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2015, 23:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Waarom heb ik ook toen al moeten kiezen, nu had ik waarschijnlijk een betere keuze gemaakt...
Als je pas voor deze zomervakantie hoefde te kiezen, heb je in ieder geval geen/nauwelijks achterstand lijkt me.

Citaat:
Ik ga ook direct (bij de start van het nieuwe schooljaar) naar mijn mentor of decaan toe. Maar ik hoop hier ondertussen ook nog wat verhalen te horen van misschien de misschien ook nog geswitcht zijn op dit moment.
Ja, ik ben wel eens terwijl het schooljaar al enkele weken bezig was geswitcht van een keuzevak. Zolang er plek was in de klas, je serieus was, en er evt. voldoende vertrouwen was dat je je achterstand kon inhalen, was dit geen probleem. Ik heb dit toen heel snel kunnen regelen via mijn afdelingshoofd
Met citaat reageren
Oud 02-09-2015, 15:19
beethoven
beethoven is offline
Bedankt voor je reactie Axel. Ik heb dus echter 'al' in 3VWO moeten kiezen (en zit inmiddels in 5).

Er is dus al een héél jaar verstreken en ik heb dus een achterstand van één jaar.

Vandaag met school gepraat en het is in principe mogelijk. Maar ze raadde het écht af en het zou ze niks verbazen als ik daardoor zou blijven zitten. Als ik al over zijn gegaan, zou het me ontzettend veel tijd (en moeite hebben gekost). Met andere woorden, voor mij geen optie (ik sta niet allemaal 8 en hoger ;-) ).

Daarom ervoor gekozen om maar een Duits cursus te gaan doen na mijn middelbare schoolopleiding.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 20:49
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Hallo!

Een ander.vak nu nog doen is inderdaad moeilijk! Als je je schoolcariere zo ook goed kunt afronden zou ik geen Duits gaan doen.

Qua mogelijkheden en haalbaarheid: Ik heb een vriendin die dit jaar Frans helemaal in heeft gehaald omdat ze van vakkenpaket geswitcht is. Dus ja: het kan. Maar het is heel moeilijk.

Succes met AK!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.