Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2008, 22:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Sinds enkele weken heb ik een jonge kater in huis (nu 8,5 week), en deze komt samen te leven met mijn 10 jarige spaanse asielhond. Nu wil het zo zijn dat mijn hond op alles jaagt wat ook maar iets beweegt, en dit zorgt er voor dat het nogal moeilijk is om mijn hond en zijn nieuwe huisgenoot aan elkaar te laten wennen.

Ik heb de kat nu meerdere malen in een reismandje, op een hoger niveau, in dezelfde kamer als de hond gezet. De kat blaast dan, en de hond probeert met zijn poot het reismandje om te gooien. Vervolgens heb ik opnieuw een poging gedaan door de kat rond te laten lopen in de woonkamer, en de hond aangelijnd er naast te zetten en te belonen wanneer een negatieve reacties uit bleef. Toch maken we 2,5 week later nog steeds geen vorderingen.

Iemand van jullie tips?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2008, 13:25
Starc
Starc is offline
Het klinkt heel raar, maar wrijf met een handdoek over de kat zodat deze handdoek naar de kat gaat ruiken. Leg deze gedurende een paar nachten bij de hond zodat hij aan de geur kan wennen en weet dat de geur thuis hoort.

Dit is gelukt bij twee katten, en ik weet niet of het bij een hond lukt. Maar je kunt het in ieder geval proberen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Okey, bedankt voor de tip. Ik zal m'n nieuwe aanwinst vandaag eens flink knuffelen MET handdoek.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 22:26
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
De handdoek is een goede tip, wat ook kan is de kat in een aparte kamer zetten voor een week, en dan de hond in die kamer laten (als de kat er uit is dus). Dan kan hij ook wennen aan kattengeur.
Maar houdt er vooral rekening mee dat het wel eens heel goed zou kunnen dat het nooit goed gaat komen, omdat je hond gewoon geen katten om zich heen moet.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 05:43
Verwijderd
Wat AlopiA zegt. Maar waarom heb je een kat in huis gehaald als je een 'oude' hond hebt, wiens verleden je niet echt kent en van wie je ook nog eens weet dat hij 'jaagt op alles wat maar beweegt'?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 09:04
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Wat AlopiA zegt. Maar waarom heb je een kat in huis gehaald als je een 'oude' hond hebt, wiens verleden je niet echt kent en van wie je ook nog eens weet dat hij 'jaagt op alles wat maar beweegt'?
Je kat is ook nog erg (te) jong, ze moeten eigenlijk tot 13 weken bij de moeder blijven om te worden 'opgevoed'. Nu moet jij dat gaan doen, kost wel veel tijd en je moet zorgen dat de hond niet jaloers wordt.
Het scheelt wel dat jonge katten nog niet veel angst kennen en ik denk ook niet dat er problemen van de kat uit zullen komen.
Mocht het echt erg blijven, heb je voor katten een soort geurding dat je in het stopcontact kunt stoppen en dan komt er een geur vrij, misschien bestaat er ook zoiets voor honden waar ze rustig van worden?

Iig niets overhaasten.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 10:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Wat AlopiA zegt. Maar waarom heb je een kat in huis gehaald als je een 'oude' hond hebt, wiens verleden je niet echt kent en van wie je ook nog eens weet dat hij 'jaagt op alles wat maar beweegt'?
Omdat het jagen op alles wat maar beweegt, niets zegt over wat een dier er in huis mee doet. De honden van mijn moeder nemen elk konijn, eend, kat of vergelijkbaars te grazen als ze buiten zijn. En al menig maal met succes. Maar nu ze weer een jonge kitten in huis heeft lopen, is er niets aan de hand en slaapt de kitten zelfs bij de honden in het mandje, en loopt met ze mee naar buiten.

Inmiddels ben ik zover dat mijn hond blijft liggen als ik de kat los laat lopen in de woonkamer, maar na een minuut of 20 is ze het zat, stapt ze op de kitten af en probeert alsnog te bijten. Maar er zijn al vorderingen, dus ik heb nog steeds goede hoop Ze laat de kat ook gewoon bij haar voerbak komen en eruit eten, dat is voor ieder anders levend projectiel gevaarlijk terrein.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Je kat is ook nog erg (te) jong, ze moeten eigenlijk tot 13 weken bij de moeder blijven om te worden 'opgevoed'.
Onzin. Juist als je een kat aan een hond wilt laten wennen geldt; Hoe jonger hoe beter. Bij een kitten van 6 weken zijn ze vaak zelfs erg nieuwsgierig naar de hond in plaats van echt bang. Bij 14 weken duurt het wennen mij al te lang. Een kitten wordt ook veel socialer met mensen als hij vroeger bij de moeder weggaat. De wettelijke norm van 12 weken is dan ook bullshit.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 10:30
tass manian
tass manian is offline
hallo ik had ook effe een vraagje:

ik heb een kat die nu 10 maanden oud is nou krijg ik dus een border collie pup erbij hoe kan ik die 2 het best aan elkaar laten wennen ??
en dat ze elkaar dus gaan accapteren

gr
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 10:32
tass manian
tass manian is offline
[QUOTE=tass manian;27880382]hallo ik had ook effe een vraagje:

ik heb een kat die nu 10 maanden oud is nou krijg ik dus een border collie pup erbij hoe kan ik die 2 het best aan elkaar laten wennen ??
en dat ze elkaar dus gaan accapteren

gr
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #138
Verwijderd
499 25-11-2008 16:41
Flora & Fauna Hond & katten laten samenleven
Sagana
15 02-04-2007 18:19
Seksualiteit Vaginaal orgasme
Bikinie-meisje
80 10-11-2006 19:36
Verhalen & Gedichten POLL WEDSTRIJD XII - Pied de Poule
CSN
223 02-05-2006 10:56
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.