Oud 11-01-2009, 18:58
Mexywaxy
Mexywaxy is offline
Volgende week begint mijn tweede toetsweek van VWO5.

Voor Duits moet ik een presentatie van 4 minuten houden. Heb twee jaar geen Duits gehad omdat ik van HAVO kom dus het gaat nogal moeilijk. Parijs heb ik gekozen als onderwerp, omdat ik daar vaak ben geweest en het m'n favoriete stad is

Ik heb al een stukje voorbereid en ik zou het geweldig vinden als jullie mij kunnen helpen om grammaticale- en spellingsfouten eruit kunnen halen!

Citaat:
Parijs
Parijs ist ein von meinem favoriete Städte. Ich bin neun mal nach Parijs gewesen in vier Urlaubs, und einmal mit Schule. In Mai gehe ich wieder mit meinem Eltern und meine Schwester.

Weil ich so oft dazu gewesen sind und viel gesehen haben will ich etwas über die Sehenswürdigkeiten von Parijs erzählen.

Am ersten ein von die burühmten Sehenswürdigkeiten ist die Eiffelturm. Ein hoches Gebäude gebaut im zwei Jahre zeit, von 1887 bis 1889. [--FOTO eiffeltoren--]Die Parijsenahren vonden eder eiffelturm schreckliche hässlich am beginn, aber Heute finden sie es sehr schön. Der Eiffelturm hort jetzt bei Parijs. Im 2007 haben mehr als 800000(?) menschen die Eiffelturm besucht.
Eine ticket koste nicht viel, nur zwölf Euro.

Die anzeigen wenn du am top bist, ist sehr schön. Aber sie mussen kein Höhe Ängste haben! [--FOTO Eiffeltoren vanuit de top--]. Hier haben ich ein photo von die top, es ist sehr hoch.

Wenn du von hoches Ansichten halt dan haben ich nog eine Tipp für dich. Der Tour Montparnasse ist ein 210 meter hoche Wolkenkratzer. Da hast du auch ein schönes ansicht von Parijs wen du am top bist. [-- FOTO tour montparnasse--]

Nicht fer von Parijs ist das Freizeitpark Disneyland Parijs. Ich kan dich empfehlen nach Disneyland zu gehen wenn Du am Urlaub nach Parijs gehst.

.. hier moet nog voor 1,5 minuut komen.
Alvast wat dingen die ik denk ik zeker fout heb:
Parijs hoe schrijf je dat in Duitsland, en hoe spreek je het uit?
Hoe spreek je "1000" uit in het Duits?

Ik ben beniewd en ik hoop echt op jullie hulp! Als ik de presentatie gehouden heb post ik hem zoals gewoonlijk weer op scholieren!

Groetjes,

Max

Laatst gewijzigd op 11-01-2009 om 19:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2009, 19:52
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
Parijs is in het Duits Paris en 1000 spreek je uit als tausend

Paris
Paris ist ein von meinen favorieten Städten. Ich bin neun mal nach Parijs gefahren in vier Urlaubs, und einmal mit Schule. In Mai fahre ich wieder dazu mit meinem Eltern und meine Schwester.

Weil ich so oft dazu gewesen bin und viel gesehen habe will ich etwas über die Sehenswürdigkeiten von Parijs erzählen.

Am ersten ein der burühmten Sehenswürdigkeites ist den Eiffelturm. Ein hoches Gebäude gebaut im zwei Jahre zeit, von 1887 bis 1889. [--FOTO eiffeltoren--]Am beginn waren die Einwohner des Paris der Meinung dass den Eiffelturm schrecklich hässlich war ,aber Heute finden sie es sehr schön. Der Eiffelturm gehört jetzt bei Parijs. Im 2007 haben mehr als 800000(?) menschen die Eiffelturm besucht.
Eine ticket kostet nicht viel, nur zwölf Euro.

Das Ansicht wenn du am top bist, ist sehr schön. Aber man musst keine Höhe Ängste haben! [--FOTO Eiffeltoren vanuit de top--]. Hier haben ich ein photo von der Top, es ist sehr hoch.

Wenn du von hoches Ansichten halt dan habe ich nog eine Tipp für dich. Der Tour Montparnasse ist ein 210 meter hoche Wolkenkratzer. Da hast du auch ein schönes Ansicht von Parijs wenn
du am top bist. [-- FOTO tour montparnasse--]

Zo zou ik het qua grammatica en vocabulare aanpassen...maar er zitten misschien nog wel fouten in die ik over het hoofd heb gezijn
Ik hoop dat je er toch wat aan hebt...succes verder

Nicht far von Parijs ist das Freizeitpark Disneyland Parijs. Ich kan dich empfehlen Disneyland zu besuchen wenn du im Urlaub nach Parijs fahrst.

Laatst gewijzigd op 11-01-2009 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 13:40
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Dit loopt nog steeds over van de fouten, maar ik ga het hier niet voor je verbeteren want de overgrote meerderheid kun je gewoon zelf met een woordenboek opzoeken.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 15:40
Mexywaxy
Mexywaxy is offline
Sabientje super bedankt voor de verbeteringen! PFoe wat veel ! Ik schrik ervan.

Ik zal zo alles nalopen met het woordenboek op aanraden van "broeder".
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 16:06
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Als ik jou was zou ik even je grammatica doornemen en het stuk herschrijven want die versie van sabientje zit nog steeds vol basale taalfouten die je volgens mij in 5 vwo toch niet meer zou mogen maken. Je gebruikt ook een aantal woorden die niet bestaan maar waarvan je waarschijnlijk dacht dat het met een letter veranderen wel Duits zou zijn.
Als je er even fatsoenlijk aandacht aan besteed hebt wil ik best de fouten er voor je uithalen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 16:47
Verwijderd
Iig spreek je jaartallen voluit uit. Dus ook de 'honderd'.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 17:53
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
er zitten idd nog veel fouten in,maar die heb ik niet verbeterd omdat je dan het risico hebt dat ik ze fout verbeter en bovendien heb ik geen tijd om uitgebreid alles voor je na te lopen,dat moet je eigg ook zelf doen...ik zou vooral de naamvallen nog even goed nakijken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits presentatie verbeteren ?
Elinexcabral
1 30-10-2016 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits presentatie
LuMiNeX
1 18-02-2011 21:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vrijwilligers om mijn duits presentatie te controleren?:)
lolaaaaa
0 17-05-2010 23:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits presentatie.
iemand..
4 17-05-2010 22:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nakijken presentatie Duits
papierclip
1 09-02-2010 18:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen presentatie duits
ladyS
0 05-12-2004 20:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.