Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2014, 11:43
DiegoH_Concepts
Avatar van DiegoH_Concepts
DiegoH_Concepts is offline
Heey, heeft er iemand nog leuke batch files? Ik heb vandaag een simpele rekenmachine geprogrammeerd toen ik erachter kwam dat je batch makkelijk kan laten rekenen. :')

Spoiler


Ik vond laatst ook nog een BSoD (bluescreen of death) prank, hij verkloot je pc natuurlijk niet echt!

Spoiler


En daarnaast ook nog ooit een simpel script gemaakt waarin je je naam typt en dat hij dan hey %naam% zegt

Spoiler


Daarnaast ben ik ook pas begonnen aan HTML en is dit tegenwoordig mijn basis.
Spoiler


Ik hoop dat jullie het leuk vinden en er enthousiast op reageren, voor leuke tips, opmerkingen of gewoon reacties kun je natuurlijk reageren. Als je wil zeuren pm je maar! succes (ps. hij pakt die smiley in de html file als smiley van scholierenforum, maar als je de code test (gewoon zoeken op htm tester) is het gewoon een dubbele punt en een haakje)

Laatst gewijzigd op 18-03-2014 om 11:51. Reden: kleine foutjes, een spellingsfout en een missende <br> tag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2014, 18:46
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
windows Powershell is velen malen leuker, dan windows batch.

Functies zijn handig wanneer je bepaalde code stukken wil herhalen.

En gooi wat css en javascriptcode in de html.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 18:57
ThomasJu
ThomasJu is offline
HTML-code:
<body>
<font face="arial" color=red size="+3"><marquee direction="right" loop="50" width="-75%"> Voorbeeldsite voor scholierenforum!!! </marquee></font>
</body>
<br>
<br>
<body>
Waarom 2 keer een body? En die line breaks buiten je body kunnen ook weg.
En ik mis nog een sluitende html tag.

Ow, en in je font tag staat: color=red daar moeten natuurlijk nog quotes bij. Font tags zijn sowieso 'ouderwets', dat soort dingen moet je regelen in je CSS.

Kijk eens naar deze Tutorial.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 19:33
DiegoH_Concepts
Avatar van DiegoH_Concepts
DiegoH_Concepts is offline
<html>
<head>
<title> Voorbeeldsite DiegoH_concepts voor forum.scholieren.com </title>
</head>
<body>
<font face="arial" color="red" size="+3"><marquee direction="right" loop="50" width="-75%"> Voorbeeldsite voor scholierenforum!!! </marquee></font>
</body>
<br>
<br>
<body>
<font face="arial" size="-1" color="#999999"> Dit is gewoon even een voorbeeld over de dingen die ik al ken. Naast het minder serieuze en amateuristische marquee dingetje, ken ik ook lijsten, ol en ul.
<ul>
<li> ongeordende lijst </li>
<li> ongeordende lijst </li>
</ul>
<br>
<ol>
<li> geordende lijst </li>
<li> geordende lijst </li>
</ol>
<br>
Dit zijn de lijsten die ik ken, dit lijkt me voor nu een goede basis om te laten zien wat ik kan, nog even als "trololol"
een nutteloos tekstvak
<br>
<textarea ROWS="5" COLS="25" name="S1">Een nutteloos tekstvakje.</textarea>
<br>
&copy;2014 DiegoH_Concepts
</font>
</body>

Dit is de hele code los, ik weet niet waarom jij maar een stukje hebt maar oke... Waarom meerdere Body's: vind ik gewoon overzichtelijker. ben btw al naar css gaan kijken, en quotes vergeten, dat mag blijkbaar tegenwoordig want de generator deed er niet moeilijk over

Daarbij ga ik eens kijken wat powershell is en kijken voor javascript. Wat ik eerder geprobeerd heb en wat niet gelukt is, is het gebruiken van externe css, ik weet ook niet waarom dat niet werkte maar oke....

En moet ik deze code gewoon als .html opslaan?
Spoiler


Ik probeer het eerst gewoon natuurlijk, lang leve notepad++ (of PSPad, wat je fijn vind)

Laatst gewijzigd op 18-03-2014 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 19:49
ThomasJu
ThomasJu is offline
gebruik de html tags voor codes op het forum, hierdoor wordt het overzichtelijker.


Ik had net natuurlijk alleen het stukje code gekopieerd waar die 2 body tags in stonden om het aan te geven. (want je had geen code tags gebruikt, dus had je geen regel nummers)

Mijn vraag was bedoeld om je aan het denken te zetten. een html pagina mag namelijk maar 1 html, 1 head en 1 body tag hebben (natuurlijk wordt hiermee een tag paar bedoeld, dus eentje om te openen en eentje om te sluiten). Volgens de huidige standaard is het dus niet toegestaan. Dat het wel werkt is een ander verhaal, maar je moet het vanaf het begin goed leren.

Dit geldt natuurlijk ook voor die font tags en die qoutes. Het werkt (nog) wel, maar het is fout/niet volgens de standaard.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 20:53
DiegoH_Concepts
Avatar van DiegoH_Concepts
DiegoH_Concepts is offline
Dus als ik het goed begrijp, HTML tags gebruiken, en je quotes niet vergeten. Opzich blijf ik liever wel met meerdere body's werken, omdat ik heel erg van overzicht hou....
HTML-code:
<html>
<head>
<title> Webpagina met interne css styling </title>
<style>
body {background-color:yellow;}
h1   {font-size:36pt; color:red}
h2   {font-size:12pt; color:blue;}
</style>
</head>

<body>
<h1>Deze header is rood en 36pt groot</h1>
<h2>Deze header is blauw en 12pt groot</h2>
</body>
</html>
Hier dan ff een snel script met interne css styling, wat denken jullie?


Ik heb even gekeken naar powershell, ik heb als het goed is 4.0 op w8.1... Ik ga maar weer eens hard leren. JavaScript neem ik als laatste stap omdat het redelijk complex werkt.

ik zag net wel een grappig script dat je vertelde wat 3+4 is, nou, de nieuwsgierigheid is er!

Laatst gewijzigd op 18-03-2014 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 21:09
ThomasJu
ThomasJu is offline
Nee, gebruik geen meerdere body's!! Wat is de letterlijke vertaling van een body? Het geeft de inhoud van de html pagina weer. Deze pagina pagina bestaat uit 2 delen:
head : hierin worden alle benodigde functies gedefinieerd (javascript, css...)
body: hierin staat het zichtbare deel van je pagina met de structuur.

een tweede body zorgt er dus voor dat een pagina dus opeens twee structuren heeft.

Als je overzicht wil hebben in je code moet je enters en tabs gebruiken (en comments natuurlijk)

Wel kan je je pagina opdelen in meerdere delen/divisies:
http://www.w3schools.com/tags/tag_div.asp
Gebruik dat ipv die extra body tags.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 21:13
DiegoH_Concepts
Avatar van DiegoH_Concepts
DiegoH_Concepts is offline
Kan ook natuurlijk, ik weet ook dat je een div-tag een class toe kan wijzen. Is dat gewoon om te onderscheiden, of heeft dat werkelijk een functie?

Dit is trouwens al een eerdere keer dat ik met css bezig was:
Spoiler


Spoiler


Die is nu zo goed als af , alles gewoon voor de ervaring

De bijbehorende CSS file:
Spoiler


Niet slecht voor een 13-jarige toch?

Laatst gewijzigd op 19-03-2014 om 10:30.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 13:10
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Niet slecht voor een 13-jarige toch?
Daar moet je juist veel gebruik van maken, waardoor je later een enorme voorsprong kan creeren.
Maar je moet ook met je tijd mee gaan.

Als ik jou was, zou ik mij richten op de dingen waar nu en in de toekomst veel vraag naar is.
Dus software ontwikkeling (zoals je windows batschscriptjes), dan opmaak (html/css).

Op dit moment raad ik jou dus aan om verder te gaan met het schrijven van je batch-scriptjes.
En dan niet met de eeuwenoude windows batch, maar schrijf ze dan in powershell.
(Dit kan je nu sneller op kan pakken, door windows batch kennis).

Probeer met powershell de basis onderdelen, dat iedere ontwikkeltaal heeft, te leren
(zoals variabelen, loopjes, functies enz).
Wanneer je hierna naar populaire ontwikkeltalen kijkt, zul je merken dat je ze sneller begrijpt.

Een paar voorbeelden hoe je je derde batchscript in andere talen schrijft:
Spoiler


Opmaak talen leren schrijven kan altijd nog,..
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 19-03-2014 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 13:57
Verwijderd
Inderdaad, ben zelf ook 13, bijna 14 en heb mijn eigen bedrijfje. Verdien enorm veel, ik kan je zeker helpen met vragen etc!
Citaat:
Daar moet je juist veel gebruik van maken, waardoor je later een enorme voorsprong kan creeren.
Maar je moet ook met je tijd mee gaan.

Als ik jou was, zou ik mij richten op de dingen waar nu en in de toekomst veel vraag naar is.
Dus software ontwikkeling (zoals je windows batschscriptjes), dan opmaak (html/css).

Op dit moment raad ik jou dus aan om verder te gaan met het schrijven van je batch-scriptjes.
En dan niet met de eeuwenoude windows batch, maar schrijf ze dan in powershell.
(Dit kan je nu sneller op kan pakken, door windows batch kennis).

Na een tijdje gewerkt te hebben met basis onderdelen (zoals variabelen, loopjes, functies enz), dat iedere ontwikkeltaal heeft, kan je kijken populaire ontwikkeltalen.
Je zult merken dat jij ze hierdoor sneller zult begrijpen.

Een paar voorbeelden hoe je je derde batchscript in andere talen schrijft:
Spoiler


Opmaak talen leren schrijven kan altijd nog,..
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 14:21
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
...ik kan je zeker helpen met vragen etc!
Dat kunnen wij met z'n allen in deze topic,..
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Dat kunnen wij met z'n allen in deze topic,..
Ik bedoelde het meer betreft mijn bericht; gaan ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 06:24
DiegoH_Concepts
Avatar van DiegoH_Concepts
DiegoH_Concepts is offline
ondernemen en geld verdienen klinkt niet slecht, maar hoe begin ik zoiets?
Games programmeren lijkt me nog een beetje lastig, maar dat komt ook nog wel
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 10:24
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
diegoh, maak voor die vraag aub een niewe topic aan.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 10:57
DiegoH_Concepts
Avatar van DiegoH_Concepts
DiegoH_Concepts is offline
Zal ik doen, maar wat raad je me aan qua het leren.
Waaraan kan ik het beste beginnen. Ik ga een paar powershell tuts zoeken, en ook wat java tuts...
Moet ik ook meteen aan C(#)(+(+)) beginnen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 12:39
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik raad je aan om eerst een aantal powershell scriptjes te schrijven.
Ondertussen is het verstandig om gratis online video cursus te volgen,
bijvoorbeeld de afleveringingen van coding 101 van twit.tv).
Daar leer hoe je met de basisobjecten van alle ontwikkeltalen werken en leer je ontwikkelen in C#.
Heb je C# al een beetje onder de knie, dan kan je C++/Java/PHP/Dotnet en Javascript sneller oppakken.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 09:03
DiegoH_Concepts
Avatar van DiegoH_Concepts
DiegoH_Concepts is offline
okeey nogmaals thnx
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 16:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
<html>
<head>
<title> Voorbeeldsite DiegoH_concepts voor forum.scholieren.com </title>
</head>
<body>
<font face="arial" color="red" size="+3"><marquee direction="right" loop="50" width="-75%"> Voorbeeldsite voor scholierenforum!!! </marquee></font>
</body>
<br>
<br>
<body>
<font face="arial" size="-1" color="#999999"> Dit is gewoon even een voorbeeld over de dingen die ik al ken. Naast het minder serieuze en amateuristische marquee dingetje, ken ik ook lijsten, ol en ul.
<ul>
<li> ongeordende lijst </li>
<li> ongeordende lijst </li>
</ul>
<br>
<ol>
<li> geordende lijst </li>
<li> geordende lijst </li>
</ol>
<br>
Dit zijn de lijsten die ik ken, dit lijkt me voor nu een goede basis om te laten zien wat ik kan, nog even als "trololol"
een nutteloos tekstvak
<br>
<textarea ROWS="5" COLS="25" name="S1">Een nutteloos tekstvakje.</textarea>
<br>
&copy;2014 DiegoH_Concepts
</font>
</body>

Dit is de hele code los, ik weet niet waarom jij maar een stukje hebt maar oke... Waarom meerdere Body's: vind ik gewoon overzichtelijker. ben btw al naar css gaan kijken, en quotes vergeten, dat mag blijkbaar tegenwoordig want de generator deed er niet moeilijk over

Daarbij ga ik eens kijken wat powershell is en kijken voor javascript. Wat ik eerder geprobeerd heb en wat niet gelukt is, is het gebruiken van externe css, ik weet ook niet waarom dat niet werkte maar oke....

En moet ik deze code gewoon als .html opslaan?
Spoiler


Ik probeer het eerst gewoon natuurlijk, lang leve notepad++ (of PSPad, wat je fijn vind)
meerdere body's mag niet. font-face wordt niet meer ondersteund in HTML5, idem voor marquee.. als ik jou was zou ik nog even wat tijd besteden aan HTML/HTML5 tutorials.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Jonge programmeur gezocht
Jonkootje
5 28-11-2017 16:07
Software & Hardware Coderen.
NietVoorJouw
7 20-06-2016 15:23
Werk, Geld & Recht Jonge programmeur gezocht
Jonkootje
1 23-11-2015 06:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.