Oud 29-11-2011, 17:04
kroot
kroot is offline
De nieuwe!
Hier de oude.

Laatste tijd wel veel mee gelezen maar niet echt gepost.
Ik ben een redelijke sukkel vandaag, wist niet dat de apotheek al om 17.30 dicht was, dus nu zit ik al 2 dagen zonder AD.....

@Lentekriebel Ben wel geschrokken van je post. Weet niet zo goed wat te zeggen. wens je heel veel sterkte en kracht toe.

Laatst gewijzigd op 29-11-2011 om 17:09.
Advertentie
Oud 29-11-2011, 22:48
Verwijderd
Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve reacties. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet zo goed wat te zeggen. Ik heb het irl eigenlijk nog met niemand erover gehad, behalve met mijn casemanager. Ik vraag me af of het een overtrokken reactie is om dood te willen. daarnaast ben ik bang voor de reacties van mijn omgeving als ik aan zou geven dat ik dat wil. Ik ben bang dat mensen boos worden.
Oud 29-11-2011, 23:00
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Het is en blijft wel jouw besluit. Anderen mensen hebben totaal geen recht daar boos om te worden. Ik vind het moedig hoe je met alles om gaat. En denk dat mensen waarschijnlijk juist respect voor je hebben, ongeacht welke keuze je maakt (de mensen die je echt echt goed kennen).

OT: Ik ga maar eens het eerste formulier invullen. Ik vind het verschrikkelijk hoe ik overal tegen aan kijk, en wil helemaal niet zo somber zijn. Vandaag noemde de psychiater een paar keer het woord depressief en dat wil ik helemaal niet. Een masker ophouden was ook geen mogelijkheid meer.
__________________
Oud 30-11-2011, 06:17
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Tekenles was gister weer echt heel er fijn, heel erg veel gelachen en gekletst met iedereen.
En het blijft gewoon fijn, dat er mensen zijn die wel bijna helemaal weten hoe mijn situatie de laatste tijd is, maar dat ze me daar niet op afrekenen en gewoon normaal tegen me doen, en me gewoon overal bij betrekken en niet buitensluiten ofzo, dat doen niet veel mensen maar hun gelukkig wel!

Verder zo maar weer naar school, en ik heb er echt helemaal geen zin in, maar gelukkig begint mijn weekend om half 1 vanmiddag dus dan probeer ik daar maar aan te denken. En met dat technolgie zit ik aan al die economie opdrachten vast omdat ik sector economie heb, terwijl die van techniek me vaak veel beter liggen. Echt belachelijk dat dat vak zoveel waarde hecht aan welke sector je gekozen hebt terwijl niemand bij ons de sectoren kiest omdat ie er wat mee wil doen maar gewoon om de vakken die je hebt....

met de kranten gaat het de laatste 3/4 dagen trouwens slecht, er zijn bepaalde straten die in het donker gewoon doodeng zijn en dat begin ik steeds vervelender te vinden, maar ik denk dat ik morgen mn koptelefoon maar op zet, kijken of dat wat uithaalt....
Oud 30-11-2011, 07:35
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
@lentekriebel ik heb ook ff op l&g gekeken maar ik vind het ook nogal wat. ik denk dat het sowieso niet overtrokken is om de optie te overwegen. veel sterkte met je keuze.

ot: ik denk dat ik mn relatie moet gaan beeindigen. dat zou de goede keuze zijn voor me. helemaal met de recente ontwikkelingen.
maar wat houd me dan tegen?

en heb vanmiddag een afspraak om uit te gaan zoeken of ik dwanggedachten heb.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 30-11-2011, 08:24
Verwijderd
@Lentekriebel: het zal wel de christelijke achtergrond zijn, maar ik vraag me af of het toch geen optie is om hoop te houden..? Evt in combinatie met een deadline.
Oud 30-11-2011, 13:30
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Blegh, meestal zijn er wel 1 of 2 leraren die het huiswerk vergeten te mailen, maar dit keer hebben ze het allemaal gedaan en er is ook nog eens een praktijkopdracht die behoorlijk veel tijd gaat kosten....
maarja jammer dan, ik ga de leuke dingen die voor de komede dagen gepland staan(winkelen, Joyce komt, uit eten en naar de efteling) echt niet afzeggen...
Ik heb wel tegen mijn persoonlijk mentor gezegd dat ik het de komende week zo druk had en ze zei dat ik anders kunstvakken wel een weekje uit mocht stellen omdat ze weet dat ik met dat vak geen moeite heb en dat ik dat uiteindelijk toch wel goed maak.
Dat mens is echt fantastisch!

En eigenlijk moet ik mn kamer nog opruimen en weet ik veel wat allemaal, maarja jammer dan, dat kan nog wel ff wachten...
Oud 30-11-2011, 21:22
Verwijderd
Citaat:
@Lentekriebel: het zal wel de christelijke achtergrond zijn, maar ik vraag me af of het toch geen optie is om hoop te houden..? Evt in combinatie met een deadline.
Ik heb nog niet besloten om ook echt dat aan te vragen. Sommige dagen ben ik ook wanhopiger dan andere dagen. Ik wil ook een weloverwogen besluit nemen (uiteraard). Ik heb nu dus nog niet definitief opgegeven. Over twee weken staat er ook een uitgebreid gesprek gepland met alle 'partijen' over wat de strategie wordt. Misschien heeft een van de behandelingen (lichamelijke) bijwerkingen die ik in ieder geval voorlopig nog wel kan handelen. Het is dus niet iets wat ik nu direct aanvraag, maar wel een optie, als het allemaal verschrikkelijk is en blijft. Ik heb de afgelopen weken best wel wat dagen gehad dat ik het liefst meteen een eind eraan had gemaakt. Ik wil ook helemaal niet zulke keuzes hoeven maken over behandelingen waarvan de een nog erger is dan de ander. Dan is het goed te weten dat er een mogelijkheid is om er op een goede manier uit te stappen. Om dat al voor te bereiden.

Ik ben niet erg helder in mijn hoofd dus ook niet in opschrijven wat ik bedoel of wat ik nou precies wil en vind en denk. Ik weet het zelf ook niet goed.
Oud 30-11-2011, 21:28
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@lentekriebel: ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik heb je berichtjes wel gevolgd de laatste tijd en ik vind het echt ontzettend dapper en knap hoe je in het leven staat, hoe je actief bezig bent met informatie zoeken over je ziekte en over mogelijke euthanasie. Er zijn maar weinig mensen die het zo helder kunnen opschrijven als jij, denk ik. Ik hoop natuurlijk heel erg dat het niet nodig voor je is of zal zijn, maar toch. Dus, even laten weten dat ik ook aan je denk .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 30-11-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog niet besloten om ook echt dat aan te vragen. Sommige dagen ben ik ook wanhopiger dan andere dagen. Ik wil ook een weloverwogen besluit nemen (uiteraard). Ik heb nu dus nog niet definitief opgegeven. Over twee weken staat er ook een uitgebreid gesprek gepland met alle 'partijen' over wat de strategie wordt. Misschien heeft een van de behandelingen (lichamelijke) bijwerkingen die ik in ieder geval voorlopig nog wel kan handelen. Het is dus niet iets wat ik nu direct aanvraag, maar wel een optie, als het allemaal verschrikkelijk is en blijft. Ik heb de afgelopen weken best wel wat dagen gehad dat ik het liefst meteen een eind eraan had gemaakt. Ik wil ook helemaal niet zulke keuzes hoeven maken over behandelingen waarvan de een nog erger is dan de ander. Dan is het goed te weten dat er een mogelijkheid is om er op een goede manier uit te stappen. Om dat al voor te bereiden.

Ik ben niet erg helder in mijn hoofd dus ook niet in opschrijven wat ik bedoel of wat ik nou precies wil en vind en denk. Ik weet het zelf ook niet goed.
Dat ben ik met je eens, hoor; ik denk dat het fijn is om de keuze te kunnen maken als jij denkt dat dat goed is, en te weten dat je dat achter de hand hebt. Dan kun je denk ik ook beter focussen op wat er nú wel allemaal is. Ik denk dat ik het ook als praktische optie zou willen hebben, hoor, en dan er misschien nooit gebruik van maken, maar wel weten dat het kán. Maar het is zo jammer als het nú al zo verschrikkelijk voelt, terwijl er op dít moment natuurlijk (nog) geen probleem is..
Niet dat dat helpt op het moment dat je je zo kut voelt hoor, dat weet ik uit ervaring. Maar toch.
Oud 30-11-2011, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Maar het is zo jammer als het nú al zo verschrikkelijk voelt, terwijl er op dít moment natuurlijk (nog) geen probleem is..
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het eerlijk gezegd ook stom van mezelf dat ik me nu al zo rot erom voel. Mezelf om dit gevoel veroordelen heeft natuurlijk ook geen zin, ik heb het idee dat ik niet echt controle heb hierover. Nu goed, er zijn ook dagen dat ik me beter voel, zoals vandaag, en die koester ik
Oud 30-11-2011, 22:32
Catch
Catch is offline
@Lentekriebel, het moet echt heel heftig zijn waar je nu doorheen gaat en ik kan me er niets bij voorstellen maar ik wil je toch sterkte wensen in alle beslissingen die je moet maken.
Oud 30-11-2011, 22:47
kroot
kroot is offline
grr. stomme apotheek. Bel ik vanmorgen toen ik in de trein zat of ze mijn medicijnen thuis konden bezorgen, was geen probleem. Ik zei dat ik de hele dag op school zat en dus niet thuis was, of ze ze door de brievenbus konden doen. Was ook geen probleem. Nu kom ik net thuis, ligt er een briefje in de brievenbus dat ik niet thuis was met bezorgen. Nee, duh! Dat had ik ze toch verteld! En ik heb nu echt al vette afkickverschijnselen omdat ik dus sinds ma zonder ad zit.
grrr. frustratie.
Oud 01-12-2011, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het eerlijk gezegd ook stom van mezelf dat ik me nu al zo rot erom voel. Mezelf om dit gevoel veroordelen heeft natuurlijk ook geen zin, ik heb het idee dat ik niet echt controle heb hierover. Nu goed, er zijn ook dagen dat ik me beter voel, zoals vandaag, en die koester ik
Ik snap het heel goed hoor, ik doe het zelf ook heel vaak (maar dan over minder 'erge' dingen als geldproblemen ofzo), dan maak ik me al zó naar om dat ik over een half jaar mijn huur niet kan betalen, dat ik bijna vergeet dat ik nu wél een dak boven m'n hoofd heb. En het helpt ook totaal niet om me dan stom te voelen om het feit dat ik me kut voel, want dan voel ik me alleen maar slechter natuurlijk. Dan zit je in zo'n spiraal waarin je jezelf steeds minder de moeite waard vind en dan wordt het alleen maar moeilijker om daar uit te kunnen komen.

Het enige wat mij helpt is om mezelf telkens weer terug te halen naar het hier en nu, letten op mijn ademhaling oid, en te merken dat die bange gedachten komen maar ook wel weer gáán, als ik ze tenminste niet paniekerig vastgrijp maar me in plaats daarvan me afvraag of het wel waar is wat ik denk, of ik wel nú dat probleem moet oplossen. Zo'n heerlijk cliché - tegen de toekomst kun je niet vechten, maar hier en nu kun je alles aan.
Oud 01-12-2011, 10:20
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Gisteravond heb ik mn huiswerk bijna helemaal gemaakt, paar vraagjes wiskunde overslagen omdat ik ze ''niet snapte'''maarja ach, dat waren van die extra opdrachten die iedereen moet maken terwijl we er geen proefwerk of wat dan ook over krijgen dus zo erg is het ook weer niet...
Ik had daarna gelukkig wel het gevoel dat ik eindelijk eens een keer gewonnen had ipv verloren, want ik zag er vantevoren als een berg tegenop omdat het absurd veel was voor 3 vakken, en normaal zou ik dat dan gewoon maar weer uitstellen, maar het scheelt misschien ook dat mn ouders gistermiddag en avond thuiswaren dan durf ik denk ik minder makkelijk dingen uit te stellen ofzo.

Dadelijk weer bij mn oma eten en daarna met de bus naar een winkelcentrum, wil nog wat dingen halen voor het budget van kerst en mn vader vroeg of ik dan meteen ook een hoop zooi voor zn telefoon mee kon nemen.
Ik vind het echt relaxed dat ik met vandaag erbij de komende 4 dagen elke dag iets leuks ga doen, dan voel ik me ook meteen echt een heel groot stuk minder somber!
Oud 01-12-2011, 15:59
Catch
Catch is offline
De allerergste studiestress lijkt nu weer voorbij voor deze week, ik ga lekker genieten van dit weekend. En ik zit nu in een enorme werkflow, hopelijk houd ik die vast, dan haal ik het misschien allemaal toch! En dan ga ik een iPad kopen als beloning. Wat mijn ouders er ook van vinden.
Oud 01-12-2011, 17:55
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve reacties. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet zo goed wat te zeggen. Ik heb het irl eigenlijk nog met niemand erover gehad, behalve met mijn casemanager. Ik vraag me af of het een overtrokken reactie is om dood te willen. daarnaast ben ik bang voor de reacties van mijn omgeving als ik aan zou geven dat ik dat wil. Ik ben bang dat mensen boos worden.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik denk wel dat mensen boos worden. Omdat ze om je geven en het moeilijk vinden dat je aan euthanasie denkt. Dus niet omdat ze je niet begrijpen, maar net zoals je boos kan zijn als iemand dood gaat.
Ik zou het er wel met mensen in je omgeving over hebben. Ik denk dat als ik een naaste van je was, ik het naarder zou vinden als je het me niet of vlak van tevoren vertelt, dan als je het er nu over zou hebben. Ook helpt het misschien om het er met mensen in je omgeving over te hebben, want zij kijken er waarschijnlijk anders tegenaan dan je casemanager en jijzelf.

Allemaal goed nieuws. Mijn rug is net recht gezet en als het goed is, heb ik straks helemaal geen pijn meer. Het voelt nu nog wat beurs dus ik kan nu niet voelen of het weg is, maar het ging na de eerste behandeling al zo goed dat ik echt blij ben dat ik naar die man ben gegaan.

En ik ben de trotse tante van een neefje, mijn halfzus is bevallen! Ik hoop dat ik binnenkort bij ze langs kan. Wat wel een beetje een probleem is, is dat mijn ouders (we hebben dezelfde vader) het nog steeds niet weten, maar ik heb bij hun een geboortekaartje gehad. Ze hebben het nog niet open gemaakt, maar ik wilde aan de telefoon niet vertellen van wie het was en ze zijn natuurlijk ook niet gek, dus ik gok dat ze het wel vermoeden. Ik vind niet dat ik degene ben die het moet vertellen, maar mijn zus is het blijkbaar niet van plan. Ik wil het ze ook wel vertellen, maar ik ben bang dat ze boos worden dat ik niet heb verteld dat ze zwanger was. Ik voel me nu wel gedwongen om het te vertellen. Niet dat ik dat anders niet zou doen, maar dan had ik zelf het moment beter kunnen kiezen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 01-12-2011, 19:00
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Vandaag ging het eens een keer goed, nouja bijna dan, 'smorgens met de kranten vind ik bepaalde straten nog steeds doodeng.... en ik weet niet goed waarom, ik ben gewoon bang in het donker denk ik maar het is iets waar ik elk jaar last van heb in de winter, alleen dit jaar begon het pas heel laat vergeleken met andere jaren dus ik had gehoopt dat het dit jaar niet weer zou gebeuren, en ik vind dat echt vreselijk. Vooral omdat ik geen flauw idee heb wat ik eraan moet doen, en ik heb al eens geprobeerd om het er met mn moeder over te hebben vorig jaar, maar als ik dan zeg waarvoor ik bang ben dan schiet ik zelf in de lach omdat het eigenlijk ook achterlijk klinkt... en misschien ook wel omdat ik het zelf een beetje iets vind voor kleine kinderen waar ik nog steeds mee rondloop, misschien toch maar proberen het er morgen met Joyce over te hebben.....

Verder was vandaag wel echt super! ik heb me geen moment klote gevoeld en heb lekker gewinkeld, ik heb een boek over anatomietekenen voor kerst gekocht, en verder twee rokjes en een soort van jurkje achtig iets.
Net nog even met mn moeder naar de action geweest, want die was vanavond open, en daar heb ik nog twee paar nieuwe beenwarmers, twee nieuwe sjaals en een brillenetui gekocht(ik kon me weer eens niet inhouden)
maar achja, ik heb de laatste tijd meer dan het 6 dubbele te besteden van wat ik eerst te besteden had door het krantengeld en foldergeld dat erbij is gekomen, dus echt kwaad kan het ook weer niet....

Vandaag wel minder aan school gedaan dan wat in mn planning stond, want ik moest nog een paragraaf voor maatschappijleer maken maar ik had het te druk in mn hoofd en het was uit een nieuw boek, en als het druk is in mn hoofd is het hopeloos om aan een nieuw boek met een totaal nieuw onderwerp te beginnen.....alleen weet ik niet zo goed wanneer dat ik het nu moet maken maar achja.
Ads door Google
Oud 01-12-2011, 21:23
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
@Heksjuh : gefeliciteerd met je neefje!

OT:
ik probeer al heel lang met een vriendin af te spreken, maar het lukt maar niet.
ze is zo druk met van alles en nog wat, en zo ik ook. ahhh .. ;s
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 01-12-2011, 21:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ik probeer al heel lang met een vriendin af te spreken, maar het lukt maar niet.
ze is zo druk met van alles en nog wat, en zo ik ook. ahhh .. ;s
Heel herkenbaar, toevallig is het bij mij deze week ein-de-lijk gelukt! (om af te spreken dan, de afspraak zelf moet nog komen)

OT: verder kabbelt 't hier wat voort.
Oud 01-12-2011, 21:41
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wat ben ik moe zeg. Vanmorgen normale tijd, half 7 opgestaan, miste ik op 1 minuut de trein. Dus half uurtje op het station gewacht. Dus ook half uur later op het werk. Hele ochtend weinig concentratie gehad, er was ook nog een collega jarig die dus trakteerde, toen was er weer een half uur voorbij. Vanmiddag dus maar hard aan het werk, een hele stapel archief weggewerkt, echt vreselijk rotwerk, maar het lag al zo lang op m'n bureau dat ik het echt weg wilde hebben. Toen smste een dochter van een collega dat er iemand voor de trein was gesprongen en dat zij in die trein zat (en nog allemaal details die ik liever niet had geweten). Natuurlijk op het traject waar ik ook op reis, dus ik zag de bui al hangen. Dus maar expres wat langer op het werk gebleven en toen toch maar naar het station gegaan. Uiteindelijk met de bus naar Bergen op Zoom gegaan, wat nog best goed ging allemaal en toen overgestapt op de trein. Zaten er weer allemaal mensen te zeuren en daar erger ik me dan aan. Hier kan de NS niks aan doen, ik vond dat ze al snel bussen geregeld hadden en dat het redelijk soepeltjes verliep. Ja, ik was wat later thuis, maar uiteindelijk had ik maar een half uur vertraging dus het viel echt heel erg mee.
Thuis nog even snel gekookt, ik wilde eigenlijk een frietje halen, maar ik had nog allemaal eten in de koelkast en komend weekend ben ik niet thuis, dus dat moest op. Nu ben ik bezig met m'n gedicht, het is echt verschrikkelijk, want ik heb mijn Spaanse schoonzusje getrokken en het gedicht kan dus niet in het Nederlands (is ze wel aan het leren, maar denk dat het nog wat kort dag is...) maar moet in het Engels. Het is echt moeilijk. En ik ken haar ook helemaal niet zo goed (en stiekem heb ik nu helemaal geen zin om te dichten, maar het moet, want wil het morgenavond wel afhebben).

Straks lekker slapen, nog één dagje werken en dan weekend.
Oud 01-12-2011, 21:56
Verwijderd
@Heksjuh: ik denk ook zeker dat mensen boos kunnen worden. En mensen hebben daar ook het recht toe, zeker mijn ouders bijvoorbeeld. Ik moet het ook zeker met hen erover gaan hebben. Ik vind dat wel heel moeilijk, want ze zullen dat niet zomaar accepteren. Nou gaan we het volgende week op school hebben over euthanasie in de psychiatrie, dus daar ga ik eerst eens een gesprek over beginnen met mijn ouders denk ik.
Oud 01-12-2011, 21:58
Verwijderd
Oh, te snel gepost... Natuurlijk ook gefeliciteerd Heksjuh!
Oud 01-12-2011, 22:22
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik ben kapot. ik sta op punt van lichamelijk instorten
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 01-12-2011, 22:22
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Citaat:
Heel herkenbaar, toevallig is het bij mij deze week ein-de-lijk gelukt! (om af te spreken dan, de afspraak zelf moet nog komen)

OT: verder kabbelt 't hier wat voort.
maar heel lang, dat is bij mij nu echt heel lang. vroeger waren we beste vriendinnetjes. toen een tijdje nog heel goed contact gehad, daarna gewoon zoals kennissen en nu echt weer die vriendschap aan het opbouwen. zo fijn! =) maar de laatste keer dat ik haar in real-life gezien heb is inmiddels al weer 4,5 jaar geleden ...
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Advertentie
Oud 02-12-2011, 09:33
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
fijn heb ik een afspraak bij een psychiater voor mijn ADD onderzoek. waar ik toch al een tijd op heb zitten wachten.
wordt de afspraak verzet van volgende week naar februari

ik baal hier dus echt van
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Oud 02-12-2011, 14:44
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Vanmorgen was er weer iemand voor de trein gesprongen, dus moest weer een deel met de bus. Die vervolgens in de file terecht kwam en daardoor miste ik net weer de trein in Bergen op Zoom, dus daar een half uur gewacht. Ik was uiteindelijk een uur later op het werk. Ik heb echt maar 3 uur ofzo wat gedaan, want ik wilde vanmiddag sowieso al eerder naar huis. Ik had het helemaal gehad voor deze week. En we hebben flexibele werktijden, dus ik kón ook eerder weg. Dus het was maar een kort dagje.

Net meteen boodschappen gedaan, dus ik hoef vandaag niet meer weg.
Zo m'n gedicht afmaken en vanavond lekker tvoh kijken en beetje op tijd naar bed vanavond. Morgen naar m'n ouders voor Sinterklaasweekend.
Oud 02-12-2011, 17:41
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt Lentekriebel en Sorry

Citaat:
@Heksjuh: ik denk ook zeker dat mensen boos kunnen worden. En mensen hebben daar ook het recht toe, zeker mijn ouders bijvoorbeeld. Ik moet het ook zeker met hen erover gaan hebben. Ik vind dat wel heel moeilijk, want ze zullen dat niet zomaar accepteren. Nou gaan we het volgende week op school hebben over euthanasie in de psychiatrie, dus daar ga ik eerst eens een gesprek over beginnen met mijn ouders denk ik.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe je situatie op dit moment is, maar ik denk dat je het ouders het best zullen begrijpen. Ze zullen het niet leuk vinden, omdat je dit niet wilt voor je eigen dochter. En misschien zijn ze boos en verdrietig in het begin, maar dat betekent niet dat ze het (op den duur) niet zullen begrijpen.
Het lijkt me wel echt ontzettend moeilijk om het hier met je ouders over te hebben. Of om uberhaupt hierover na te moeten denken. Ik hoop dat de artsen wel een behandeling vinden waar je geen of weinig bijwerkingen van hebt. (})

Ik heb net thuis verteld dat ik een neefje heb gekregen. Ik vond het echt moeilijk om te vertellen, ik zit er ook bijna van te huilen (en niet van blijdschap)
Ik vroeg om mijn vader het kindje wil zien. Nee, want hij heeft geen kaartje gehad. Wat een stomme reden. Aan de andere kant vind ik het wel stom dat mijn zusje hem wel wil zien, want zij heeft ook geen contact meer met mijn halfzus en ze wil dus echt alleen voor het kindje, omdat ze kinderen leuk vindt. Dat vind ik dan weer hypocriet, ik vind dat ze dan eerst het contact met onze zus moet herstellen. Ik had eigenlijk wel gehoopt dat door de geboorte van hun zoontje het contact zou herstellen, maar ik denk niet dat dat erin zit. Ach ja, iedereen mag zijn eigen keuzes maken en er wordt mij ook niet verweten dat ik wel contact heb (in ieder geval niet in mijn gezicht, ik denk dat mijn vader het niet zo waardeert dat ik wel een kaartje heb gekregen), ik vind het alleen wel jammer dat het allemaal zo gelopen is.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 02-12-2011, 18:48
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
We hebben een nieuw konijntje op mijn vereniging, ik vind het heel erg leuk. <3 De ouwe was dood en nu hebben we er weer twee.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 02-12-2011, 22:07
Verwijderd
Bluh
Oud 03-12-2011, 09:33
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
gister en vandaag waren/worden weer kak.
gister kwam Joyce dus dat was wel heel fijn, maar ik had gewoon echt totaal geen concentratie voor mn schoolwerk.
en zoals ik me nu voel geloof ik ook niet dat dat vandaag wel gaat komen, terwijl het echt moet!
uitstellen naar volgende week zou wel kunnen, maar dat heeft geen zin, want ik moet woensdag naar de psych en donderdag naar therapie dus dan voel ik me daarna ook zo kut als wat vaak, net als vorige keer, dus dan kan ik vrijdag niets of bijna niets doen, en zaterdag heb ik toelating bij SintLucas en vieren mn ouders hun verjaardag.
En eerlijk gezegd zie ik daar nog wel het meest tegenop, dan heb ik zo'n super spannende dag bij SintLucas en dan kom ik thuis en zit het hele huis vol familie waarvan ik de meeste gewoon niet mag. Ik heb gister wel met Joyce afgesproken dat ik haar dan meteen ff mail om te zeggen hoe het was geweest, en ik ga het er nog met mn moeder over hebben of ik dan toch niet naar boven mag op hun verjaardag, normaal mag dat niet maar ik trek dat anders echt niet als ik dan de hele dag gestresst ben om die toelating en dan het hele huis vol volk.
Ik ga het er ook ff met mijn persoonlijk mentor over hebben denk ik, hoe ik dat die week aan moet gaan pakken, want zij heeft eigenlijk altijd wel begrip voor zulke dingen en misschien valt er wat te regelen dat ik die week dan maar minder maak ofzo. Ik baal ervan dat ik me nu zo voel, want als ik me wat beter had gevoeld dan had ik deze week wat vooruit gewerkt zodat het volgende week sowieso minder was, maar dat zit er dus niet in......

En vanmorgen bij het ophaalpunt van kranten werd ik weer ff goed met mijn depressie geconfronteerd, de rest had het continu over een meisje uit mijn dorp dat blijkbaar voor de trein was gesprongen, en of ik die dan niet kende enzo, en dan denk ik echt van 'hou ff je mond over dat onderwerp' maarja dat had ik maar niet gezegd want niemand daar weet hoe mijn situatie de laatste tijd is. Maar echt leuk was het niet, en dus liep ik tijdens het kranten lopen ook weer over zelfmoord na te denken, en over wel meer dingen, en toen besefte ik dat ik me eigenlijk nog net zo voel als eerst, alleen dat het nu af en toe weggestopt wordt door de medicijnen. En toen dacht ik van 'voor wie of wat zou ik dan nog hier willen blijven?' maar veel verder dan Joyce en mijn hondje kwam ik niet.....


Verder gaan we vanavond uit eten met de familie, en daar heb ik geen zin in, de enigste met wie ik goed op kan schieten zijn mijn nichtje van 10 en een tante, maar mijn nichtje gaat op zo'n momenten alleen maar met mijn broertje om omdat die veel minder in leeftijd schelen....
Oud 03-12-2011, 12:20
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wat fijn om weer eens wakker te zijn
Heb al best veel gedaan vanmorgen, gewassen, afgewassen, opgeruimd, gedicht afgemaakt. Nu zo m'n tas inpakken en naar het station. Ik hoop dat m'n reis nu eens zonder oponthoud gaat zijn. Ik moet al omreizen (in tijd scheelt het niet zoveel, maar ik moet nu wel overstappen en anders niet) omdat er op het traject waar ik normaal op reis naar m'n ouders toe werkzaamheden zijn.

Gedicht is echt goed gelukt, alles op rijm in het Engels, ik ben best trots op mezelf
Oud 03-12-2011, 13:46
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik ben kapot
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 03-12-2011, 20:37
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Op en neer en op en neer...
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 03-12-2011, 21:02
art4live
Avatar van art4live
art4live is offline
ben een emotioneel wrak kep er gewoon de kracht niet meer voor om door te gaan ben ook ziek weet niet of het daarvan komt maar denk gewoon dat ik 0 weerstand heb en ik nu van alles oploop :/
__________________
Een relatie is net een liedje. Elk liedje heeft een eind en elk liedje heeft een begin... Ik denk dat ik maar eens een hit ga maken
Oud 04-12-2011, 07:16
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ja juist,
gisteravond liep dus even helemaal uit de hand,
dat meisje uit mijn dorp bleek ik dus wel te kennen want de mensen van de kranten hadden een andere voornaam gezegd dan mijn nichtje en neefje(die zitten nu op een school waar zij ook heeft gezeten)
en dat meisje ging daarna dus naar mijn school waar ik ruim een jaar heel hecht met haar was,
zij werd ook ontzettend zwaar gepest enzo en nu heeft ze er dus een eind aan gemaakt....
En dat terwijl de rest van de familie niet wist dat ik haar zo goed kende enzo, dus ik heb me daar de hele tijd in moeten houden en dan begint de rest ook nog doodleuk grappen over zelfmoord op tafel te gooien....
Ja bedankt he!
ik voelde me al een paar dagen somber en slecht en verdrietig enzo en nu dus dit,
ik stortte gisteravond dus helemaal in toen ik thuis was, heb fftjes met mn moeder gepraat en toen Joyce gemaild, met een smsje of ze even op de mail wilde kijken, en toen belde ze me op, en heb ik nog even goed gepraat met haar en toen was ik gelukkig weer wat rustiger, daarna had ze me ook nog een sms gestuurd.
En ik had melatonine gepakt maar dat hielp niks, dus uiteindelijk maar 5 of 6 uurtjes geslapen...

Verder had de familie alles behalve begrip voor mij, mn broertje en nicht begonnen met grappen over anti-depressiva en weet ik veel wat.
en nu heb ik met mn moeder afgesproken dat als het met oudjaar weer zo gaat, dat we dan samen naar huis gaan, dan kan die kutfamilie lekker stikken!
Ads door Google
Oud 04-12-2011, 10:26
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
@ Winnie. Ik weet dat het misschien heel cru klinkt, maar als mensen iets niet weten, kunnen ze er geen rekening mee houden. Als ik iets niet vertel aan iemand, weet ik (of meer, weet ik inmiddels) dat ik ook niet kan en mag verwachten dat diegene het wel weet. Weet je familie wel over je medicatie/depressie enz? En het is niet dat ik het goed wil praten, maar ik moest het toch even kwijt. Verder sterkte he

OT: Bah, bah, bah. Dat volstaat even
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 04-12-2011, 14:04
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Verdomme, ik ben mijn USB stick kwijt geraakt. Ergens tussen mijn ouders, het station daar, het station in Amsterdam, trainen en mijn kamer. Mijn moeder heeft mijn kamer al overhoop gegooid, ik ben mijn tassen, maar ik ben hem echt kwijt.
En nee, ik heb het niet op mijn computer staan en ik weet dat dat niet zo slim is.
Ik ben geen belangrijke bestanden kwijt, maar wel alles wat ik afgelopen week voor mijn studie heb gegaan. Dus minstens een week werk wat ik weer helemaal opnieuw mag gaan doen.
En ik vind een heel kinderachtige reactie van mezelf, maar ik zit hier echt heel hard om te huilen. Ik heb afgelopen week ontzettend veel gedaan en dat was dus allemaal voor niks. Ik had alle hoorcolleges zelfs al uitgetypt voordat het vak begon, zodat dat me minder tijd zou kosten.

Ik vind dit echt zo oneerlijk. Waarom kan het niet gewoon een keertje goed gaan. Ik hoef me in ieder geval niet meer af te vragen wat ik mijn tussenuren ga doen deze week.

Ik voel me nu echt even ontzettend ellendig. Met trainen ook weer last gehad van mijn rug en ik voel het nu nog steeds. Ik hoop dat het gewoon komt omdat ik die spieren normaal niet gebruik of nu anders gebruik en dat die dat niet zo leuk vinden. Het is wel echt dragelijk zo en veel minder, maar ik had gehoopt dat het nu helemaal weg zou zijn. En misschien komt het alleen omdat ik ongesteld moet worden, dat het daarom nog een beetje zeurt.

Ik weet ook wel dat geen zin heeft om hier keihard om te gaan zitten janken, maar ik denk dat dit net even de druppel was.
Nu dan maar hard aan de slag om mijn werk weer in te halen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 04-12-2011, 15:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Heksjuh: NS-klantenservice al gebeld of ze hem misschien gevonden hebben? Al bij trainen gevraagd of iemand hem daar gevonden heeft? Geef je niet te snel gewonnen (of in dit geval verloren) want misschien heeft iemand hem wel gevonden. Zo ben ik ook een keer m'n fietssleutel kwijt geraakt die uiteindelijk gevonden was op het werk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-12-2011, 17:02
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Daantje: dankje voor de tips! Ik heb niet gedacht aan de klantenservice bellen. Mijn moeder is wel naar het station gefietst en heeft daar gezocht en gevraagd bij de Kiosk, heel lief
Maar ik heb 'm gevonden Echt heel stom, ik heb een tandenborstel in mijn tas, maar het buisje waar die in zit gaat vaak open. Mijn USB stick zat dus in mijn tandenborstel buisje.
Ik moest wel lachen om je woordgrapje

Ik vind mijn reactie nu wel overdreven (al voor ik 'm teruggevonden had) Maarja, er moest wel meer uit de afgelopen dagen maar dat heb ik een beetje weggestopt en ik was ook een beetje gefrustreerd door de training, dus het zal wel een reactie op alles zijn geweest.
Nu maar even alles op de computer zetten.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 04-12-2011, 17:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, wat fijn! Als je er weer om kan lachen, dan gaat het wel weer goed met je Kan het me heel goed voorstellen hoor, je reactie. Had ik toen ook met m'n fietssleutel. Ik kan sowieso heel erg in paniek raken als ik m'n sleutels even niet kan vinden oid. Ben ook een keer m'n usb-stick kwijt geraakt en toen heb ik ook om zeven uur 's avonds naar m'n stage gebeld in de hoop dat er nog iemand was die ff kon kijken of ie daar nog lag omdat ik niet kon wachten tot de dag erna

OT: ben weer duizelig en baal er ontzettend van. Ben de hele week al te pas en te onpas ineens heel erg duizelig en het is gewoon onhandig. Ik vind het niet erg genoeg om thuis te blijven en niets te doen maar het hindert me wel in alles wat ik wil doen. Ben gisteren wezen skieën met een vriendin en dat ging ook gewoon goed gelukkig, toen had ik er ook wel minder last van dan nu en van de week. Skieën was wel echt super leuk. Had het al een jaar niet gedaan dus was in het begin nog een beetje wiebelig en onzeker maar het ging steeds beter. Die vriendin mag ook lesgeven dus ze heeft me nog een aantal tips gegeven en toen ging het wel steeds beter. Aan het eind zag je echt wel verbetering en het was super gezellig samen. Zij heeft een darmaandoening en daarvoor sport ze nu ook bij de fysio en sowieso herkent ze heel veel dingen waar ik tegen aanloop met m'n astma dus dat is wel superfijn om iemand te hebben die dat begrijpt. En een goede vriendin in de buurt is ook wel heel fijn M'n vriend is een weekendje naar een vriend van hem in Arnhem en nu bij z'n ouders maar eigenlijk vind ik een dagje alleen thuis ook wel fijn Beetje huishouden gedaan en lekker uitgeslapen, daar was ik erg aan toe. Morgen voor sinterklaas gourmetten bij m'n schoonouders, wel leuk om toch nog iets te doen Als ik halverwege de week nog steeds zo duizelig ben ga ik toch even een afspraak bij de huisarts maken voor vrijdag.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-12-2011, 18:30
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Best knap, ergens.. Ik had al geen verwachtingen voor vandaag, en het werd gewoon nog erger. Wat een rotdag!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 04-12-2011, 18:31
Verwijderd
Zojuist (onbedoeld) een aanvaring gehad met 1 van mijn huisgenoten en ik begin me er alsmaar ongemakkelijker bij te voelen om bij ze te wonen. Ik ben echt heel, heel blij als de komende twee weken erop zitten en ik weer gewoon thuis ben. Kennelijk beeld ik me van alles in want mijn huisgenoot begreep totaal niet waar ik me druk om maakte, maar ik heb continu het gevoel dat ze zich aan me ergert en dat ik op mijn tenen moet lopen. Eigenlijk bedoelen we het allebei geloof ik goed, maar we begrijpen elkaar gewoon niet en het voelt zo ontzettend akward.
Wou maar dat ik niets gezegd had. Stomme actie. Probeerde gewoon aardig te zijn en me te verontschuldigen, maar het schoot totaal het verkeerde keelgat in.
Oud 04-12-2011, 18:49
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Zojuist (onbedoeld) een aanvaring gehad met 1 van mijn huisgenoten en ik begin me er alsmaar ongemakkelijker bij te voelen om bij ze te wonen. Ik ben echt heel, heel blij als de komende twee weken erop zitten en ik weer gewoon thuis ben. Kennelijk beeld ik me van alles in want mijn huisgenoot begreep totaal niet waar ik me druk om maakte, maar ik heb continu het gevoel dat ze zich aan me ergert en dat ik op mijn tenen moet lopen. Eigenlijk bedoelen we het allebei geloof ik goed, maar we begrijpen elkaar gewoon niet en het voelt zo ontzettend akward.
Wou maar dat ik niets gezegd had. Stomme actie. Probeerde gewoon aardig te zijn en me te verontschuldigen, maar het schoot totaal het verkeerde keelgat in.
Dit klinkt een beetje als een vriendinnetje van mij. Dat eerste dan, dat tweede over verkeerde keelgaten niet, maar ik kan je vertellen dat het bij mij nog lang m'n keel niet uit hangt. Ook al dacht ze dat ik een hekel aan haar had en bleef ze daar vrij lang in hangen.
Ik weet niet hoe jouw omgeving reageert op deze onzekerheid, en ik kan ook alleen voor mezelf spreken, maar ik vind haar (en verder sowieso bijna niemand) helemaal niet stom of vervelend.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Oud 04-12-2011, 19:25
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Takkie,
mn familie weet niet echt alles, niet van mn zelfmoordgedachtes en dat soort dingen, maar wel dat ik minder naar school ga omdat ik zo ernstig gepest werd en dat ik medicijnen gebruik en dat soort dingen.
In mijn familie ligt er een taboe op psychische problemen, ik en mijn broertje doen altijd alles verkeerd, volgens de rest van de familie dan, omdat mijn 2 nichtjes en mijn neefje alles zogenaamd beter doen.
Die 3 hebben geen autisme, doen geen vmbo maar vwo, gedragen zich altijd zoals hun ouders dat willen en kleden zich niet met het soort kleren dat ik draag, en van hun 3 zit niemand op speciaal onderwijs en gaan allemaal gewoon naar school zoals ieder ander. Daarbij komt dat mijn tante nogal homeopatisch is, en dus sowieso al tegen ritalin en anti depressiva en dat soort dingen is.
En mijn oom( de vader van mijn nichtjes en neefjes) heeft vorig jaar een hersenbloeding gehad, blijkbaar wordt er wel verwacht dat wij daar allemal rekening mee gaan houden maar psychische problemen zijn nog steeds taboe.
Mijn nicht is maar 3 weken ouder maar ik wordt er door die oom en tante en mijn oma altijd mee vergeleken, vroger leken we qua gedrag en karakter ook wel heel erg op elkaar, maar toen zijn we allebei zegmaar een andere kant op gegaan en blijkbaar vinden ze mij keus niet goed en die van haar wel.
Mijn oma is in die familie ook nog eens heilig, zoals gister, toen werd er gediscusseerd waar we dit jaar oud en nieuw gingen vieren en omdat mijn oma het bij een andere oom en tante wilde doen(niet die van mijn nichtjes en neefje) werd dat maar meteen goedgekeurd, toen zei ik van 'ja kunnen we het niet bij ons doen, dat is al heel erg lang niet meer geweest' maar toen kreeg ik van mijn oom meteen een reactie van 'ja maar oma wil dat dus dan gebeurt dat!' met zon belachelijk minderwaardige blik erbij. Terwijl ik juist zoiets had van als het dan te druk voor me wordt kan ik me tenminste terugtrekken op mijn eigen kamer, en mn moeder begreep dat wel maar die zei er ook niet van(logisch want dan krijgt zij weer de volle lading over haar heen)
De enigste waar ik een beetje mee op kan schieten zijn mijn oom en tante(die zonder kinderen) en mijn jongste nichtje af en toe ook nog wel, behalve als haar ouders erbij zijn dan.......
mijn moeder heeft wel eens geprobeerd met ze te praten, maar niemand wil er wat van weten, en zelf Joyce heeft eens tegen mn oma gezegd dat ik het vervelend vond dat ze mij met mn nicht vergelijkt, maar niets lijkt te helpen want ze blijven gewoon maar denken wat ze denken dat de waarheid is.
Kutfamilie!


O, haha takkie dit was echt niet allemaal tegen jou bedoeld ik had het allemaal al getypt voordat ik er erg in had, als ik eenmaal begin met mezelf boos maken over die familie kan ik ook niet meer stoppen


OT: ff Joyce gemaild over hoe het nu ging, en mn persoonlijk mentor gemaild of ze morgen tijd heeft om te praten want ik zie zo zwaar op tegen komende week....
Oud 04-12-2011, 22:33
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gezellig weekend achter de rug. Gister naar m'n ouders gegaan, eerst lekker gegeten en toen pakjesavond. Wel grappig dat schoonzusje mij had getrokken met lootjes en ik haar dus. Vandaag weer lekker uitgeslapen en vanmiddag de verjaardag van m'n moeder gevierd, die is komende week jarig, maar nu was iedereen thuis. Vanavond lekker gegourmet en daarna weer voor 2,5 uur de trein in. Het was echt enorm druk, iedereen met tassen en koffers, maar ik had een zitplaats en kon m'n spullen goed kwijt, dus had best een relaxte reis eigenlijk.

En ik heb een mailtje van hem
Wel apart, want heb hem voor het laatst een maand geleden gemaild en vervolgens niks meer gehoord, dus was vrij onverwacht. Hij vraagt hoe het gaat en verder nog wat dingen over hem. Wel één zin die ik echt niet begrijp, volgens mij gaat dat ook niet over mij, maar dat vraag ik dan nog wel. Ga sowieso wel terugmailen.
Oud 05-12-2011, 08:51
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ben naar bed gestuurd omdat ik elke x wegzak tijdens therapie omdat ik niet slaap.
vanmiddag afspraak met de psychiater, hopelijk geen extra lid voor de seroquel club, want daar zit ik echt niet op te wachten.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 05-12-2011, 15:44
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Mijn persoonlijk mentor is echt een topmens!
Ik zei dat ik het komende week nogal druk had, ik moet naar de psych en naar viki's view, en daarna kan ik dan meestal niet veel meer aan school doen omdat ik me dan te slecht voel, en zaterdag toelating bij SintLucas, ze zei dat ze die drie dingen veel belangrijker vond dan school en dat ik deze week maar moest kijken wat ik aan school kon doen, zij zou het morgen in de vergadering tegen de rest van de leraren wel zeggen dat ze wat minder moeten opgeven voor komende week, ze zei ook dat er toch vaak genoeg leraren zijn die het huiswerk vergeten te mailen dus dat die dan al helemaal niet moeten zeuren als ik een week wat minder maak.

We hebben het ook nog ff gehad over dat meisje dat ik goed kende en zelfmoord heeft gepleegd, ik kan dat sinds ik het hoorde echt nog steeds niet uit mijn hoofd krijgen,
en toen zei mijn persoonlijk mentor dat het op school ook heel erg heeft geleefd donderdag en vrijdag(want het was dus woensdagavond al gebeurd en ik dacht donderdag) en dat school er echt heel erg van geschrokken is.
En ik mag het misschien niet op die manier zeggen, maar ik hoop dat alle locaties van mijn school hun lesje nu eens leren, want ook toen dat meisje zo ernstig gepest werd werd er door school niets aan gedaan en nu zien ze eens wat ervan komt, en misschien dat leerlingen dat ook eens inzien, want blijkbaar zijn er altijd heftige dingen nodig om eens door te krijgen waar ze mee bezig zijn.
Ik ga minder naar school, een jongen die ik goed ken heeft een halfjaar gespijbeld vanwege gepest, een andere jongen is helemaal weggepest, en dat meisje heeft zelfmoord gepleegd. (en dat alleen al in 2 jaar tijd op een school met maar 300 leerlingen, ik ben benieuwd hoe het er op die andere locaties aan toegaat)Ik hoop dat het nu eindelijk genoeg is voor school om door te krijgen dat het zo niet langer kan!
Oud 05-12-2011, 18:14
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Winnie: dat zijn wel veel extreme pestgevallen in korte tijd! Toch denk ik dat er niet zoveel zal veranderen op school door de zelfmoord. Er zal echt wel even bij stil gestaan worden, maar ik denk niet dat een pester de volgende keer dat hij iemand pest aan de eventuele gevolgen van zijn gedrag denkt. Kinderen hebben vaak niet door dat ze pesten.
En de school kan ook niet zoveel doen. Er zijn scholen met een pestbeleid en van sommige hoor je ook positieve verhalen. Mijn school had ook een pestbeleid maar ik heb er niet veel van gemerkt. Ik denk er misschien te negatief over hoor, ik hoop voor jou dat jouw school er nu eens wat aan gaat doen. Wat zou je zelf willen dat ze zouden doen?

Ken je trouwens de film Ben X? Gaat over een autistische jongen die elke dag gepest wordt en er op een gegeven moment niet meer tegen kan. Erg goede film! Ik heb hem laatst besteld en heb er geen spijt van. Het is volgens mij op een waargebeurd verhaal gebaseerd.

OT: eerste dagje zit er weer op. Vanavond weer lekker pubquizzen
Oud 05-12-2011, 19:26
Verwijderd
Pfff, ik loop heel hard tegen de algemene oneerlijkheid van het leven aan. Dit weekend zijn er twee mesnen uit mijn geboortedorp overleden, mensen die nog lang niet klaar waren met leven. Eentje daarvan was een meisje van elf ELF met leukemie. Ze was al sinds haar tweede ziek maar zo ontzettend dapper. Sommige dingen zijn zo oneerlijk en kunnen zo moeilij kzijn. Ik heb het echt even gehad, ik wil tegen mijn vriendje aanliggen en mezelf in slaap huilen en dan slapen tot het weer mooier is. Vandaag was echt heel zware dag, bah.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.