Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2013, 15:16
Verwijderd
Hallo,

ik zit in de knoop met de vensterinstellingen op mijn GRM.
Bij bijvoorbeeld de volgende opgave:

De stopafstand van een auto bij gewone omstandigheden is te beschrijven door de formule
S=0,005v^2 + 0,33v. Hierin is S de stopafstand in km/uur.

a. In een woonwijk is een stopafstand van 10 meter redelijk. Benader in één decimaal nauwkeurig de snelheid waarbij de stopafstand 10 meter is.

Ik weet dat ik dit nu in mijn GRM moet zetten dan krijg je: Y1= 10 en Y2= 0,005x^2 + 0,33x. Als ik dan op graph druk kan ik de grafiek voor een kwart te zien, ik weet dat het aan de window opties, vensterinstellingen ligt, maar ik weet niet hoe deze werken?

Heeft iemand misschien een trucje om achter de instellingen te komen, zodat de grafiek duidelijk zichtbaar is.

Veel dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2013, 16:18
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Bij Xmin, Xmax, Ymin en Ymax geef je aan wat de grenzen moeten zijn van het venster. In jouw voorbeeld stelt de X de snelheid v voor. Ik neem aan dat deze in km/uur is. Als je dan Xmin = 0 en Xmax = 80 neemt, zul je het gevraagde deel van de grafiek wel goed in beeld krijgen. Het gaat immers om een woonwijk en dan ligt de snelheid tussen 0 en 80 km/uur, mogen we aannemen. Als je Ymin = 0 en Ymax = 20 neemt, dan is je lijn op hoogte y = 10 ook netjes in het scherm te zien.

In het algemeen: bedenk je wat X en Y voorstellen, bedenk je vervolgens wat redelijke grenswaarden zijn en vul deze in. Als je de Xmin en Xmax hebt ingevuld, kun je ook met optie ZoomFit in het menu Zoom je rekenmachine automatisch passende Ymin en Ymax laten kiezen.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat dit niet wordt uitgelegd in je boek.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 12:08
Verwijderd
We werken met moderne wiskunde echt een flut methode, maar alsnog veel dank voor de uitleg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Onbekende standaarddeviatie
LuMiNeX
3 12-06-2011 10:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.