Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 15:35
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Hallo mensen,

Ik ben ontzettend bang om te moeten spreken in de klas. Ik kan het ook niet onderdrukken. De zenuwen gieren gewoon door m'n lijf. Herkent iemand dit misschien?

En belangrijkst: zijn er manieren om ervan af te komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2002, 15:47
Verwijderd
Soort faalangst misschien? Misschien heb je dan iets aan de topics over dat ow die op het forum staan?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 20:11
Skate
Skate is offline
heb ik ook erg last van gehad maar toen was ik iets van 14.
heeft me 2 jaar geduurt om het te krijgen. :/
__________________
^onzin^
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 20:12
Skate
Skate is offline
om het weg te halen bedoel ik natuurlijk
stopid me..
__________________
^onzin^
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 20:47
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Skate schreef:
om het weg te halen bedoel ik natuurlijk
stopid me..
Heb je iets specifieks gedaan om dat weg te krijgen? Of ging het zomaar over?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 21:37
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Hallo mensen,

Ik ben ontzettend bang om te moeten spreken in de klas. Ik kan het ook niet onderdrukken. De zenuwen gieren gewoon door m'n lijf. Herkent iemand dit misschien?

En belangrijkst: zijn er manieren om ervan af te komen?
Heb ik zelf ook gehad en was er d.m.v een therapie binnen 1 jaar vanaf.
Was een therapie dat iets met je onderbewustzijn deed.
En hij probeert d.m.v vragen erachter te komen waar de oorzaak ligt van je stilte. De meeste antwoorden die hij erop vind cq concludeerd uit jou verhaal klopt meestal ook nog.
Zeker het proberen waard.

Word genoemd N.E.I. Therapie

zeker proberen waard.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 21:52
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Heb ik zelf ook gehad en was er d.m.v een therapie binnen 1 jaar vanaf.
Was een therapie dat iets met je onderbewustzijn deed.
En hij probeert d.m.v vragen erachter te komen waar de oorzaak ligt van je stilte. De meeste antwoorden die hij erop vind cq concludeerd uit jou verhaal klopt meestal ook nog.
Zeker het proberen waard.

Word genoemd N.E.I. Therapie

zeker proberen waard.
Oh.. Dat is wel interessant dan. Kun je ook vertellen wat voor iets het is? Ga je naar een psycholoog ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 22:35
Verwijderd
je moet denken :

nu kijkt iedereen naar mij, ik ben de man
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 00:12
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
je moet denken :

nu kijkt iedereen naar mij, ik ben de man
ik zal het onthouden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 08:15
Screenager
Screenager is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Hallo mensen,

Ik ben ontzettend bang om te moeten spreken in de klas. Ik kan het ook niet onderdrukken. De zenuwen gieren gewoon door m'n lijf. Herkent iemand dit misschien?

En belangrijkst: zijn er manieren om ervan af te komen?
Mja ik heb het ook wel.. meeste mensen wel denk ik Ik denk dan altijd even aan wat ik zelf doe tijdens iemands presentatie ofzoiets.. en dat het me eigenlijk geen ruk boeit of diegene fouten maakt ofzo.. en dan hoop ik maar dat de rest van de mensen er zo over denkt als ik presenteer

/edit.. hmz ik dacht dat je et over presenteren had... ipv gewoon iets zeggen in de klas

Laatst gewijzigd op 25-11-2002 om 08:17.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 11:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
je moet denken :

nu kijkt iedereen naar mij, ik ben de man
Nou, zodra ik dat denk: iedereen kijkt naar mij, dan raak ik pas echt gestresst.

Ik weet niet echt wat je eraan kan doen, want ik heb er zelf ook last van. Nogal irritant, want bijv. met Engels (waar ik altijd standaard onvoldoende voor sta...) durf ik nooit wat te vragen zodat ik eeuwig dezelfde fouten maak.
Maar goed...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:29
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Oh.. Dat is wel interessant dan. Kun je ook vertellen wat voor iets het is? Ga je naar een psycholoog ofzo?
Is N.E.I therapie en dat is een therapeut die je d.m.v wat ik al eerder aangaf je probeerd je zelfvertrouwen te geven en je van die problemen af te helpen!!!

Als je meer informatie wil zeg je het maar???

moet je wel iets specifieker zijn in wat je wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:35
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
gewoon jezelf dwingen wat te zeggen, naja niet dat dat ook maar iets helpt.. die cursussen helpen ook niet echt, k heb xursus faalangst moeten doen, niet geholpen.. ik heb dr gelukkig alleen maar last van op school maar anders kan je gewoon eerst vrienden worden met mensen die je niet van school kent... totdat je echt alles tegen ze durft te zeggen en daarna bij hun op school komen.. naja klinkt msschien beetje ingewikkeld maar t kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 18:58
Verwijderd
Ik heb het nog steeds. Het is echt erg.. Ik kan praten met mensen, kan redelijk zelfverzekerd overkomen. (is niet, maar lijkt dan wel.) maar zodra ik dan voor die klas sta... Het is bij mij omdat ik ze niet vertrouw. Ik voel me niet vertrouwd als ik daar sta. En dat haalt mn punt dus dan omlaag. Dan word ik zo ontzettend zenuwachtig, nerveus en vooral ONZEKER..

Is echt erg..En jah, helaas..er komen weer spreekbeurten aan
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:01
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik heb het nog steeds. Het is echt erg.. Ik kan praten met mensen, kan redelijk zelfverzekerd overkomen. (is niet, maar lijkt dan wel.) maar zodra ik dan voor die klas sta... Het is bij mij omdat ik ze niet vertrouw. Ik voel me niet vertrouwd als ik daar sta. En dat haalt mn punt dus dan omlaag. Dan word ik zo ontzettend zenuwachtig, nerveus en vooral ONZEKER..

Is echt erg..En jah, helaas..er komen weer spreekbeurten aan
Moet daar gewoon gaan staan en dan gewoon beginnen te praten. Er is heus niemand die je er verkeerd op aankijkt.
Dat heb ik eerst ook altijd gedacht maar eens die knop omgezet door verschillende therapieen die ook geholpen hebben ging het vanzelf. Was laatst voorzitter tijdens een oefenvergadering op school, was wel geinig.

Wil je er best wel bij helpen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:12
Verwijderd
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Moet daar gewoon gaan staan en dan gewoon beginnen te praten. Er is heus niemand die je er verkeerd op aankijkt.
Dat heb ik eerst ook altijd gedacht maar eens die knop omgezet door verschillende therapieen die ook geholpen hebben ging het vanzelf. Was laatst voorzitter tijdens een oefenvergadering op school, was wel geinig.

Wil je er best wel bij helpen.
Ik begin ook wel te praten. Maar tis net alsof niet ik het ben. Ik ben dan zooo zenuwachtig..Ik maak fouten die ik thuis niet maakte.. Maar dat komt omdat ik altijd in een klas heb gezeten waar er minstens een heleboel mensen waren die me niet mochten. En dan stond ik daar, en had ik echt zo'n ik tegen zij gevoel..Ik voel me er nu al zenuwachtig voor..

das lief
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:18
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik begin ook wel te praten. Maar tis net alsof niet ik het ben. Ik ben dan zooo zenuwachtig..Ik maak fouten die ik thuis niet maakte.. Maar dat komt omdat ik altijd in een klas heb gezeten waar er minstens een heleboel mensen waren die me niet mochten. En dan stond ik daar, en had ik echt zo'n ik tegen zij gevoel..Ik voel me er nu al zenuwachtig voor..

das lief
Ja ik ken het probleem. Op de basisschool en op de Mavo had ik ook hetzelfde als wat jij nu meemaakt. Ik moest ook spreekbeurten en zo houden, ik vertelde ook wel maar was zeer zenuwachtig omdat ik nogal veel gepest werd sinds de basisschool t/m 4 Mavo.
Zit nu in de 2e op een ICT opleiding in Sittard ( MBO) en daar gaat het allemaal vanzelf sinds die therapie ( N.E.I therapie ).

Ik weet zeker dat je en al die andere met probleem er wel vanaf komen.

weet ik zeker.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ja ik ken het probleem. Op de basisschool en op de Mavo had ik ook hetzelfde als wat jij nu meemaakt. Ik moest ook spreekbeurten en zo houden, ik vertelde ook wel maar was zeer zenuwachtig omdat ik nogal veel gepest werd sinds de basisschool t/m 4 Mavo.
Zit nu in de 2e op een ICT opleiding in Sittard ( MBO) en daar gaat het allemaal vanzelf sinds die therapie ( N.E.I therapie ).

Ik weet zeker dat je en al die andere met probleem er wel vanaf komen.

weet ik zeker.
Natuurlijk, ik ga gewoon heel veel moed verzamelen en gewoon mijn verhaaltje vertellen. Ik ga mezelf even een 10 tal minuutjes onsterfelijk maken en daarna mogen ze komen met hun kritiek. Dan heb ik toch al mn cijfer

Het moet me alleen nog even lukken, want met enkel een voornemen kom je er niet..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2002, 19:24
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Natuurlijk, ik ga gewoon heel veel moed verzamelen en gewoon mijn verhaaltje vertellen. Ik ga mezelf even een 10 tal minuutjes onsterfelijk maken en daarna mogen ze komen met hun kritiek. Dan heb ik toch al mn cijfer

Het moet me alleen nog even lukken, want met enkel een voornemen kom je er niet..
Ik weet zeker dat het je lukt.

Laat anders even weten hoe het ging??
Ik ondersteun namelijk ook meer mensen met dit probleem, d.m.v praten en ze adviezen te geven.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:26
Verwijderd
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ik weet zeker dat het je lukt.

Laat anders even weten hoe het ging??
Ik ondersteun namelijk ook meer mensen met dit probleem, d.m.v praten en ze adviezen te geven.
Ik zal het laten weten. Maarremm, ik heb nog niet eens een datum opgekregen. Weet alleen dat we donderdag gaan beginnen Dussemm..jah, je snapt het al. Ik ben zenuwachtig.

maarrem, assik je ff op MSN mag toevoegen, dan hou ik je wel op de hoogte?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:27
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik zal het laten weten. Maarremm, ik heb nog niet eens een datum opgekregen. Weet alleen dat we donderdag gaan beginnen Dussemm..jah, je snapt het al. Ik ben zenuwachtig.

maarrem, assik je ff op MSN mag toevoegen, dan hou ik je wel op de hoogte?
is goed van mij mag je:

barthazen@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten (KortVerhaal) Zonder Titel.
Miyumi
6 12-02-2012 15:38
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Films, TV & Radio Welke film vonden jullie écht eng?
Muchacha
114 22-03-2006 12:24
Verhalen & Gedichten [vervolgverhaal] Ik durf geen ik te zijn
Tovenaar
3 04-01-2006 14:22
Psychologie Angst om te slapen
Verwijderd
6 17-06-2005 21:44
Verhalen & Gedichten Angst
I C U
11 23-11-2004 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.