Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2003, 10:46
flurry
flurry is offline
Er zat een jongen voor een winkel
ik zag hem zitten, keek hem aan
ik zag hem huilen, bleef maar staan
er zat een jongen voor die winkel

Hij stond op, riep vragend Help
zag mensen komen, mensen gaan
mensen dik en zelfvoldaan
hij was dun, keek zoekend, help

Maar ik liep door en ik deed niks
en wou er snel maar weer vandaan
ben vlug die winkel in gegaan
ik liep door en ik deed niks..
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2003, 11:14
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
mooi...

__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 12:07
barkrukkie
barkrukkie is offline
mooi!
vooral die derde regel, klinkt steeds heel leuk en mooi
!
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 12:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik vind het niets. Het is saai, zegt weinig, niets bijzonders aan hetgeen je geschreven hebt, te simpel en de rijm ook.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 12:27
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
mooi!
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 13:04
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik vind het niets. Het is saai, zegt weinig, niets bijzonders aan hetgeen je geschreven hebt, te simpel en de rijm ook.
Ik vind het juist goed; er zit een duidelijk gevoel in en de vorm van het gedicht ondersteunt dat mooi. Alleen regel 10/11 mist iets naar mijn idee.

Groetjes,

Johan
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:41
Nas-t Zeekoe
Avatar van Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
ik vind hem wel mooi. zeker wel
__________________
dus...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:01
flurry
flurry is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik vind het niets. Het is saai, zegt weinig, niets bijzonders aan hetgeen je geschreven hebt, te simpel en de rijm ook.
te simpel? sinds wanneer kan een gedicht te simpel zijn? Met andere woorden: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
En het zegt niet weinig. Het geeft naar mijn idee hét probleem van onze maatschappij weer, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.


regel 10 is idd niet optimaal, daar ga ik iets anders op verzinnen
__________________
GROTE KNOEI

Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 06:07
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
ik vind het ook niks, maar dat is voornamelijk omdat ik het echt veel te veel op phill collins - another day in paradise vind lijken...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:21
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Secreet schreef:
ik vind het ook niks, maar dat is voornamelijk omdat ik het echt veel te veel op phill collins - another day in paradise vind lijken...
waz daar mis mee? das One Good Song!

dit is iig qua boodschap een Heel Goed Dichtsel, zulke kunnen we nooit genoeg hebben!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
waz daar mis mee? das One Good Song!
Sowieso het is al een keer gedaan.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
flurry schreef:
te simpel? sinds wanneer kan een gedicht te simpel zijn? Met andere woorden: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
En het zegt niet weinig. Het geeft naar mijn idee hét probleem van onze maatschappij weer, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Ik zie dat laatste er absoluut niet in. Te simpel, het is niet bijzonder. Het is gewoon verwoorden van iets zonder er iets bijzonders van te maken. Het is dat het rijmt, maar anders zou ik het ook geen gedicht noemen. Simpel hoeft niet per se slecht te zijn, al vind ik het hier een negatief iets, omdat je ook te kort schiet in het bijzondere. Na het lezen denk ik niet: goh is wel leuk dat ik het gelezen heb, het doet me niets, het zegt me niets, en ik ben het vergeten zodra ik het topic uitga. Het blijft niet in mijn hoofd zitten, ik denk er niet over na meer, omdat het niet overkomt. Het is lleuk dat je een probleem wil weggeven, maar het komt hier absoluut niet over, ik vroeg me al af wat je nou wilde zeggen met het gedicht...
Nu met soort van uitleg, tja ik kan er wel inkomen, maar dat is alleen maar omdat je het uitgelegd hebt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:44
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik zie dat laatste er absoluut niet in. Te simpel, het is niet bijzonder. Het is gewoon verwoorden van iets zonder er iets bijzonders van te maken. Het is dat het rijmt, maar anders zou ik het ook geen gedicht noemen. Simpel hoeft niet per se slecht te zijn, al vind ik het hier een negatief iets, omdat je ook te kort schiet in het bijzondere. Na het lezen denk ik niet: goh is wel leuk dat ik het gelezen heb, het doet me niets, het zegt me niets, en ik ben het vergeten zodra ik het topic uitga. Het blijft niet in mijn hoofd zitten, ik denk er niet over na meer, omdat het niet overkomt. Het is lleuk dat je een probleem wil weggeven, maar het komt hier absoluut niet over, ik vroeg me al af wat je nou wilde zeggen met het gedicht...
Nu met soort van uitleg, tja ik kan er wel inkomen, maar dat is alleen maar omdat je het uitgelegd hebt...
Sorry hoor, maar <zin die blijk geeft van mijn verontwaardiging>. Er zit flink wat gevoel in dat niet met meer woorden wordt gebracht dan dat nodig was. Je kunt natuurlijk wel moeilijke zinnen gaan gebruiken, maar dat zou hier totaal niet bij passen.

Ik haat het om op de man te spelen, maar vandaag maak ik een uitzondering: Jouw gedichten zeggen keer op keer hetzelfde (over bijzonder gesproken) ("kijk mij, ik ben zielig maar tegelijkertijd te moe om gefrustreerd over te komen, dus laat maar") en zijn niets vergeleken met wat flurry hier post hoor. Niet dat je daarom geen mening mag hebben, maar een beetje je plaats weten kan geen kwaad denk ik zo.

Dat het 'sowieso al een keer gedaan' is daar ontkom je bijna niet aan zoveel als er geschreven wordt, maar gezien de kwaliteit van flurry's gedichten denk ik zeker niet dat ze het nodig vindt liedjes te gaan zitten kopiëren.

Ik snap bovendien niet dat je uitleg nodig hebt om dit gedicht beter te snappen.

Sorry,

Johan (die duidelijk ook een iets te lange dag achter de rug heeft)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:08
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Ik vind verhaaltje goed. Duidelijke boodschap. t gedicht als zijnde een gedicht ... tja, maar t gaat ook vast om de boodschap.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Sorry hoor, maar <zin die blijk geeft van mijn verontwaardiging>. Er zit flink wat gevoel in dat niet met meer woorden wordt gebracht dan dat nodig was.
Ik zie het gevoel niet. Ik ben een lezer, jij ziet het misschien, ik zie het niet, en ik ben niet de enige.

Citaat:
Ik haat het om op de man te spelen,
Doe dat dan niet.


Citaat:
maar vandaag maak ik een uitzondering: Jouw gedichten zeggen keer op keer hetzelfde (over bijzonder gesproken) ("kijk mij, ik ben zielig maar tegelijkertijd te moe om gefrustreerd over te komen, dus laat maar") en zijn niets vergeleken met wat flurry hier post hoor.
Ten 1e, ik denk dat flurry zichzelf kan verdedigen.
Ten 2e, ik vind het blijk van zwakte als je op de man speelt.
Ten 3e, het doet er niet toe in dit topic hoe ik schrijf.
Ten 4e, Ik zit hier langer dan vandaag, ik heb betere en mindere tijden, jij zit hier pas, jij kan dus niet oordelen over mijn gedichten.
Ten 5e, ik hoor mij niet te hoeven verdedigen in een topic over een gedicht van een ander.
Ten 6e, jij vindt haar gedichten beter dan de mijne, jouw mening is geen feit en zal het nooit worden.

Citaat:
Niet dat je daarom geen mening mag hebben, maar een beetje je plaats weten kan geen kwaad denk ik zo.
Eerst zeg je dat ik toch wel een mening mag hebben, vervolgens niet. Je zegt dat ik mijn plaats moet kennen, want mijn gedichten zijn stukken minder dan die van flurry. Ok dat is jouw mening, sommigen denken daar anders over. Maar als zou ik gedichten schrijven als: (ik hou van jou, ik blijft je altijd trouw), dan nog heb ik het recht mijn mening te geven en dan is hij niet minder waard dan die van bv jou. Ik vind het hooguit belachelijk dat jij dat toch suggereert. Dit is een persoonlijke aanval op mij, terwijl ik gewoon mijn mening geef. Dat doe ik, omdat flurry dat wil, wilde ze dat niet, had ze dit gedicht niet gepost hier, dit is een gedichten forum waar mensen hun mening geven, kunnen ze dat niet hebben, dan posten ze het op psycholgie of onzin, daar krijg je reacties als: ow wat mooi meis ...

Citaat:
Dat het 'sowieso al een keer gedaan' is daar ontkom je bijna niet aan zoveel als er geschreven wordt, maar gezien de kwaliteit van flurry's gedichten denk ik zeker niet dat ze het nodig vindt liedjes te gaan zitten kopiëren.
Jij vindt flurry's gedichten van kwaliteit, ik vind dit gedicht (over anderen oordeel ik nu niet, want ik oordeel op 1 gedicht, nu deze) gewoon niet goed. Dat is mijn mening, nou sue me...


Citaat:
Ik snap bovendien niet dat je uitleg nodig hebt om dit gedicht beter te snappen.
Kennelijk ben ik met mijn 5 gym niet zo geniaal als jij, nou excuse me (vette rolleyes)

Citaat:
Sorry,
Vast

Citaat:
Johan (die duidelijk ook een iets te lange dag achter de rug heeft)
Is geen excuus voor jouw manier van redeneren en de manier waarop jij dingen niet kan scheiden:

Mijn mening los van hoe ik zelf schrijf...

Want mensen die gedichtenbundeld kopen zijn ook niet altijd dichters, toch bepalen zij of een dichter goed bevonden wordt of niet...

En geen sorry voor mijn reply, ik vind het hooguit belachelijk hoe jij hier gereageerd hebt, maar ik verlaag me maar niet tot jouw niveau... En ja ik voel me aanvallen oid.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:00
Verwijderd
Kunnen jullie deze discussie misschien ergens anders voortzetten?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:21
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik zie het gevoel niet. Ik ben een lezer, jij ziet het misschien, ik zie het niet, en ik ben niet de enige.
Doe dat dan niet.

Dat negatieve arrogante gedoe staat me gewoon een beetje tegen van iemand die er zelf stukken minder van bakt.
Ten 1e, ik denk dat flurry zichzelf kan verdedigen.
Vast wel, maar dit is even mijn mening.
Ten 2e, ik vind het blijk van zwakte als je op de man speelt.
Ik was het gewoon even zat; noem het zwak, noem het eerlijk, noem het de laatste druppel.
Ten 3e, het doet er niet toe in dit topic hoe ik schrijf.
Maar in een ander topic was m'n verontwaardiging niet zo van toepassing geweest, dus ja ehh... toch maar hier.
Ten 4e, Ik zit hier langer dan vandaag, ik heb betere en mindere tijden, jij zit hier pas, jij kan dus niet oordelen over mijn gedichten.
Ik heb met de zoekfunctie een flinke tijd teruggebladerd en ik zag keer op keer dezelfde structuur voorbij komen; niet erg, maar dat voor iemand die hier over gebrek aan bijzonderheid loopt te zeiken... Van mij zul je ook niet de meest geweldige dingen tegenkomen hoor, maar ik ben in elk geval geen hele dagen bezig om mezelf te kopiëren.

Ten 5e, ik hoor mij niet te hoeven verdedigen in een topic over een gedicht van een ander
Ten 6e, jij vindt haar gedichten beter dan de mijne, jouw mening is geen feit en zal het nooit worden.

Eerst zeg je dat ik toch wel een mening mag hebben, vervolgens niet. Je zegt dat ik mijn plaats moet kennen, want mijn gedichten zijn stukken minder dan die van flurry. Ok dat is jouw mening, sommigen denken daar anders over. Maar als zou ik gedichten schrijven als: (ik hou van jou, ik blijft je altijd trouw), dan nog heb ik het recht mijn mening te geven en dan is hij niet minder waard dan die van bv jou. Ik vind het hooguit belachelijk dat jij dat toch suggereert. Dit is een persoonlijke aanval op mij, terwijl ik gewoon mijn mening geef. Dat doe ik, omdat flurry dat wil, wilde ze dat niet, had ze dit gedicht niet gepost hier, dit is een gedichten forum waar mensen hun mening geven, kunnen ze dat niet hebben, dan posten ze het op psycholgie of onzin, daar krijg je reacties als: ow wat mooi meis ...

Tuurlijk mag je je mening geven alleen dat ongepaste sacherijnige gedoe daar wilde ik je eindelijk een keer op aanspreken.

Jij vindt flurry's gedichten van kwaliteit, ik vind dit gedicht (over anderen oordeel ik nu niet, want ik oordeel op 1 gedicht, nu deze) gewoon niet goed. Dat is mijn mening, nou sue me...

Kennelijk ben ik met mijn 5 gym niet zo geniaal als jij, nou excuse me (vette rolleyes)
Je komt er nog wel.

Vast
Ja dat meende ik eigenlijk echt; ik haat overdreven negatief doen, maar vandaar ook bovenstaande verontwaardigde reply.

Is geen excuus voor jouw manier van redeneren en de manier waarop jij dingen niet kan scheiden:

Mijn mening los van hoe ik zelf schrijf...

Want mensen die gedichtenbundeld kopen zijn ook niet altijd dichters, toch bepalen zij of een dichter goed bevonden wordt of niet...

Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om je dichtstijl af te zeiken, maar toen ik zo eens terugbladerde vond ik dit toch wel een heel eigenaardige combinatie van commentaar en eigen werk.

En geen sorry voor mijn reply, ik vind het hooguit belachelijk hoe jij hier gereageerd hebt, maar ik verlaag me maar niet tot jouw niveau... En ja ik voel me aanvallen oid.
Ja laten we elkaar nog meer verwijten maken dan nodig is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:21
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Kunnen jullie deze discussie misschien ergens anders voortzetten?
Oh sorry.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2003, 20:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Oh sorry.
Je hebt van mij een prive berichtje
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:48
Just Johan
Just Johan is offline
Je bent toch lang niet zo'n sjacherijnig figuur als ik dacht, dus reden voor mij om m'n gemene woorden terug te nemen.

Gegroet,

Johan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen leesdosier over liefde iemand suggesties?
prinsesje1990
19 02-10-2005 00:21
Muziek Fototopic
Verwijderd
284 11-03-2003 20:58
Liefde & Relatie ik heb met een 12 jarig meisje
westlander84
209 31-12-2002 10:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kent iemand hier italiaans........
punk mae
21 11-08-2002 15:18
ARTistiek Hannibal schrijft ook nog weleens; Spiritueel filosofische essayistsche toneelscène
Hannibal
14 06-07-2002 17:19
Psychologie Broer weg. Nou en...?
Sikamikanico
17 27-03-2002 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.