Oud 29-08-2006, 23:17
Verwijderd
Dus, gaat U verder!
Advertentie
Oud 30-08-2006, 00:17
Verwijderd
Ik heb The Number Of The Beast van Heinlein opgegeven. Het is gewoon een te kloterig boek en na drie weken was ik pas op 228 van de 555 bladzijden, zonder er ook maar een beetje plezier aan gehad te hebben.

Straks ga ik beginnen in Down There van Joris-Karl Huysmans, wiens achternaam grappig genoeg uitgesproken wordt als 'Swiesmáhns'. De uitgave die ik hiervan heb behoort tot Bladiebla's 'Library of the Occult' en wordt aangeduid als een satanistisch boek. Boe!

Ik denk eigenlijk dat het gewoon een boek is over decadent Frankrijk dat worstelt met fin-de-siécle-gevoelens rond het einde van de negentiende eeuw en natuurlijk het onderzoek van de hoofdpersoon naar de figuur van Gilles de Rais. Als die laatste naam je niets zegt, is hij wel even een Google/Wiki waard.

LUH-3417
Oud 30-08-2006, 13:37
Verwijderd
Ik ben nu bezig in "grunberg om de wereld".
Oud 30-08-2006, 15:14
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb net Het meisje dat hield van Tom Gordon - Stephen King uit. En ik ben nog steeds bezig in De terugkeer van de koning.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 30-08-2006, 23:13
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Joe Speedboot
Oud 31-08-2006, 13:20
Verwijderd
Carlos Ruiz Zafon - De schaduw van de wind

Ik ben ongeveer halverwege, en ik zit er wel heel erg in. voor dat boek, want dat gebeurt me niet zo vaak meer.
Oud 31-08-2006, 13:36
Verwijderd
Fatherland - Robert Harris (met zijn geweldige cover ^^
)

En Fear and Loathing in Las Vegas - Hunter S. Thompson. Ik hoor de hele tijd de stem van Johnny Depp bij alles wat ik lees.

Beide in het Engels overigens, jaren geleden dat ik daar nog zin voor heb gemaakt.
Oud 31-08-2006, 14:39
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Obasan van ehm, Joy nog-wat. Gaat over Japanners in Canada in de Tweede Wereldoorlog. Erg confronterend, ze raakten al hun bezit kwijt en werden in concentratie kampen ver van de kust gestopt, en na de oorlog moesten ze helemaal overnieuw beginnen... Bizar dat ze in Canada wel zo spastisch deden maar dat in Amerika niks tegen Japanners gedaan werd.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 31-08-2006, 21:21
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Tada, ik heb De terugkeer van de koning uit. En ik vond het geweldig. Ik ga vandaag of morgen beginnen in De schaduw van de wind, van Carlos Ruiz Zafón. Van mijn mama gekregen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 31-08-2006, 22:38
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Roosje schreef op 31-08-2006 @ 21:21 :
De schaduw van de wind, van Carlos Ruiz Zafón.
Die ligt hier ook klaar maar ik ben nog in het laatste deel van de donkere toren van Stephen King bezig.
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 31-08-2006, 23:23
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 30-08-2006 @ 00:17 :
Ik heb The Number Of The Beast van Heinlein opgegeven. Het is gewoon een te kloterig boek en na drie weken was ik pas op 228 van de 555 bladzijden, zonder er ook maar een beetje plezier aan gehad te hebben.
Datzelfde heb ik met Tolstoj's Anna Karenina. Wat een gezeur maar ik heb het nog niet helemaal opgegeven, maar het wordt steeds zwaarder om het uit te lezen... ook omdat ik nog niet op de helft ben (blz 300 van 900 ofzo)
Oud 31-08-2006, 23:35
Verwijderd
Bij Tolstoj zou ik nog door kunnen zetten. Het is immers Tolstoj en het staat seksy als je kunt zeggen dat je hem gelezen hebt. Jezelf door wereldliteratuur worstelen staat heel wat moediger dan moeite hebben met sciencefictionpulp.

LUH-3417
Oud 31-08-2006, 23:57
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 31-08-2006 @ 23:35 :
Bij Tolstoj zou ik nog door kunnen zetten. Het is immers Tolstoj en het staat seksy als je kunt zeggen dat je hem gelezen hebt. Jezelf door wereldliteratuur worstelen staat heel wat moediger dan moeite hebben met sciencefictionpulp.

LUH-3417
Juist, daarom
Oud 01-09-2006, 02:14
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ben nu bezig met De Graaf van Monte Cristo.. geleend van m'n vader, wel goed boek.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 01-09-2006, 09:43
bbyn
bbyn is offline
ben bezig met Zwarte met het witte hart..
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 01-09-2006, 13:54
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 31-08-2006 @ 23:35 :
Bij Tolstoj zou ik nog door kunnen zetten. Het is immers Tolstoj en het staat seksy als je kunt zeggen dat je hem gelezen hebt. Jezelf door wereldliteratuur worstelen staat heel wat moediger dan moeite hebben met sciencefictionpulp.

LUH-3417
indeed

Al is het ook wel prettig om togenakelijke wereldliteratuur zo nu en dan te lezen. Murakami (Haruki).

Na 'Afuta Darku' (oftewel After Dark) ga ik maar eens betginnen aan 'de vreemdeling'van Albert Camus. IK ben beniuewd.

Tolsoj wil ik ook nog steeds lezen> Vooral Oorlog en Vrede. Helaas lenen zich bij mij vooral vakanties voor dit soort dikke pillen. Dan lees ik meestal zo'n 300 tot 500 pagina's per dag.
Oud 01-09-2006, 14:26
Verwijderd
Nu even niks, ga denk ik de Hobbit (Engelse versie) maar herlezen.
Oud 01-09-2006, 16:23
santje17
Avatar van santje17
santje17 is offline
Net de Engelenmaker uit, en nu begonnen aan het leven van pi.
Ads door Google
Oud 01-09-2006, 19:13
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 30-08-2006 @ 13:37 :
Ik ben nu bezig in "grunberg om de wereld".
nice

ik was aan t lezen in Roth's complot tegen amerika maar ik kan het boek niet meer vinden.
Oud 01-09-2006, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Kamarazow schreef op 01-09-2006 @ 13:54 :
[...]

Murakami (Haruki).

[...]

Is hij toevallig ook van een boek dat een titel als 'hard-boiled wonderland at the end of the world' heeft, ofzoiets?

LUH-3417
Oud 01-09-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 01-09-2006 @ 20:05 :
Is hij toevallig ook van een boek dat een titel als 'hard-boiled wonderland at the end of the world' heeft, ofzoiets?

LUH-3417
ja, ik lees zijn beoken zowel in het Engels als het nederlands. De Nederlandse vertaling is namelijk ook gewoon naar behoren als je het vergelijkt metd e engelse vertaling.

De 'upwindbird chronicles'(engels) of Opwindvogel kronieken raadt ik mensen wel aan in het Nl te lezen. In de Engelstalige vertaling is namelijk geknipt.

After Dark was volgens een vriend van mij wat minder, maar de mysterieuze sfeer zit er gelukkig wel goed in. Het lijkt tot nu toe alleen wat oppervlakkiger. Het is dan ook minder vanuit 1 persoon geschreven.

Boeken die ik heb gelezen van Haruki murakami:

Opwindvogel kronieken
Eliphant vanished.
Kafka on the Shore
Spoetnik liefde

en 'After Dark' nu dus.
Oud 01-09-2006, 23:17
pienie
heb net jane eyre voor de zoveelste keer herlezen, en welk een sukkel me vertelde dat het niet geschreven is door een geemancipeede vrouw, toen ik een aantal jaar geleden de boeken en prullen markt was afgestruind en op een terras was gaan zitten, grmbl, blijkbaar moet hij het boek duidelijk nog een keer herlezen...

goed, ik ben nu begonnen aan de woeste hoogte, die bronte zusters ( met twee puntjes op de e ) weten van wanten...
Oud 01-09-2006, 23:36
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nick Hornby - About A Boy.

Toch het bewijs dat Hornby boeken beter zijn dan de verfilmingen. Zoveel grappiger, je leeft meer mee en het is gewoon interessanter imo.

Hiervoor las ik A Long Way Down. Een nogal maf verhaal over mensen die een band krijgen omdat ze allevier tegelijkertijd zelfmoord wilden plegen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 02-09-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 01-09-2006 @ 23:36 :

Hiervoor las ik A Long Way Down. Een nogal maf verhaal over mensen die een band krijgen omdat ze allevier tegelijkertijd zelfmoord wilden plegen.
Die heb ik ook gelezen, wel apart inderdaad. Niet altijd even interessant, maar wel erg goed geschreven.
Oud 02-09-2006, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 01-09-2006 @ 23:36 :
Nick Hornby - About A Boy.

Toch het bewijs dat Hornby boeken beter zijn dan de verfilmingen. Zoveel grappiger, je leeft meer mee en het is gewoon interessanter imo.
Ik stond er gister nog mee in m'n handen, jammer dat ik hem niet toch gekocht heb...

Ik ben De vriendschap van Connie Palmen aan het lezen...maar ik vraag me ernstig af of ik dat boek niet ooit, in een heel ver verleden, al eens gelezen heb... Ik heb nog een hele zooi biebboeken liggen, dus opzich is het niet zo'n probleem als dat het geval is.
Advertentie
Oud 02-09-2006, 22:22
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
M'n legendarische ex - Mike Gayle. Het is best grappig maar wel een béétje langdradig.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 03-09-2006, 11:24
Verwijderd
Ik heb gisteren De oudste van Christopher Paolini (weet niet zeker of zjin achternaam zo word geschreven) uit gelezen, deel twee uit de Eragon-serie. Wel leuk, heel verslavend vooral. Hier en daar is het een beetje langdradig, dat is jammer.

Ik ben nu begonnen in Witte Oleander van Janet Fitch. Borig jaar ook al eens gelezen, en ik vind het echt een super boek. Haar schrijfstijl staat me heel erg aan.
Oud 03-09-2006, 13:02
Verwijderd
Fear and loathing in Las Vegas voor de 2de keer
Oud 04-09-2006, 11:07
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
net begonnen in the ground beneath her feet - Salman Rushdie
heerlijk hoe hij alles zo omslachtig beschrijft. metaforen <3
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Oud 05-09-2006, 16:39
allbecauseofyou
allbecauseofyou is offline
Even een snel vraagje tussendoor, beetje offtopic, maar ik hoop dat 't mag Weet iemand twee boeken die qua thema/onderwerp op elkaar lijken en dus goed, in een essay, te vergelijken zijn? Eentje moet in ieder geval onvertaald (Nederlands) zijn. Alvast bedankt

Ontopic: ik lees nu The Music of Chance van Paul Auster.
Oud 05-09-2006, 17:01
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
De zussen van mijn dochters - Barbara Voors
Aparte titel, apart boek, maar zeker een aanrader!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 05-09-2006, 21:38
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Hella S. Haasse - Heren van de thee. Hoewel de stijl vrij... afstandelijk is, ben ik zeker van plan het uit te lezen Het boeit.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 05-09-2006, 23:08
Verwijderd
Ik heb nét het Bernini Mysterie uit, nu moet ik weer iets nieuws zoeken.
Oud 05-09-2006, 23:21
Verwijderd
begonnen in de odyssee, want die moet ik voor woensdag lezen. Maar nu kan ik dus Anna Karenina niet lezen (begon net interessant te worden )
Oud 06-09-2006, 20:32
manahatta
manahatta is offline
De Thuiskomst
door Anna Enquist
Oud 06-09-2006, 22:05
Verwijderd
Sophie van der Stap - Meisje met negen pruiken.

En de eerste tranen zijn al over mijn wangen gerold.
Ads door Google
Oud 06-09-2006, 23:17
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik ben nog steeds Catch-22 aan het lezen(van Joseph Heller), het wil maar niet opschieten.
Oud 07-09-2006, 01:13
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Doyle Brunson's Super System II

Erg intressant, net begonnen maar al weer wat nieuwe poker dingen geleerd
Oud 07-09-2006, 08:24
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
manahatta schreef op 06-09-2006 @ 20:32 :
De Thuiskomst
door Anna Enquist
Ah, die is wel leuk ja

Ik ben nu De as van mijn moeder van Frank McCourt aan het lezen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 07-09-2006, 11:32
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik lees "Knielen op een bed violen" van Jan Siebelink. Eindelijk. Ik vind het fantastisch . Als ik het uit heb, moet ik er een boekverslag over schrijven .
Oud 07-09-2006, 11:43
farai
Avatar van farai
farai is offline
ik heb net op bol.com de wiccaserie ontdekt. Ik heb verder nix met wicca maar het lijken mij erg goede boeken. Ze zijn er ook heel lovend over op de site. Iemand hier die boeken gelezen?
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 07-09-2006, 16:40
bbyn
bbyn is offline
k heb van de week "Zwarte met het witte hart" uitgelezen.. vond goed boek

en tussen door ff "Devil wears Prada" gelezen, totaaaal iets anders, maar errug leuk geschreven..

en nu ben ik Memoirs of a geisha aan het lezen...

en ben van plan hierna een boek van Nagieb Mahfouz te lezen (egyptenaar die nobelprijs voor literatuur heeft gekregen, voor diegene die m niet kennen)

en knielen op een bed violen moet ook nog.. waar haal k tijd vandaan zucht
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 07-09-2006, 16:59
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ik was begonnen in een boek van K. Schippers, 'waar was je nou'. Ik vind het eigenlijk nooit zo prettig als dingen vaag worden verteld in de vorm van gedachten van de hoofdpersoon. Nog even zien wat ervan komt.

En verder lees ik tegenwoordig weer continu Harry Potter. Ik wil niet groot worden .
Oud 07-09-2006, 17:03
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 07-09-2006 @ 11:43 :
ik heb net op bol.com de wiccaserie ontdekt. Ik heb verder nix met wicca maar het lijken mij erg goede boeken. Ze zijn er ook heel lovend over op de site. Iemand hier die boeken gelezen?
Bedoel je die serie van Cate Tiernan?
Ik heb zelf deel 1 t/m 9 (van Bol.com). Ik vind het hele leuke boeken, maar ik ben wel geinteresseerd in wicca. De boeken gaan niet heel erg daarover. Er komt wel hekserij in voor, alle gebeurtenissen hebben daarmee te maken. Maar er is ook aandacht voor de wat meer normalere dingen, zoals vriendschappen en verliefdheid. Je moet wel houden van verhalen waarin hekserij/magie in voorkomt. De meeste gebeurtenissen met magie in het boek zijn wel ongeloofwaardig.
Ik vind het leuke boeken en heb ze altijd zo uit. Maja, je moet er wel van houden natuurlijk, maar dat is met alles.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 07-09-2006, 19:54
Verwijderd
Vannacht kreeg ik ruzie met mijn computer, wat resulteerde in een checkdisk /f die tot ongeveer half drie duurde. Down There van Huysmans is dus uit.

Vanmiddag ging de ruzie verder vanwege het formatteren van dezelfde schijf en zodoende ben ik al een flink eind op weg in Solaris van Stanislaw Lem. Het is nu al een geweldig boek en ik vind het haast jammer dat ik de verfilming (die ik nu al kut vind) ervan gezien heb. Ach, ik beschouw het maar als een trailer voor het boek.

Bottomline: Jezus, wat is 320 GB veel als je erop moet wachten.

LUH-3417
Oud 08-09-2006, 08:48
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 07-09-2006 @ 17:03 :
Bedoel je die serie van Cate Tiernan?
Ik heb zelf deel 1 t/m 9 (van Bol.com). Ik vind het hele leuke boeken, maar ik ben wel geinteresseerd in wicca. De boeken gaan niet heel erg daarover. Er komt wel hekserij in voor, alle gebeurtenissen hebben daarmee te maken. Maar er is ook aandacht voor de wat meer normalere dingen, zoals vriendschappen en verliefdheid. Je moet wel houden van verhalen waarin hekserij/magie in voorkomt. De meeste gebeurtenissen met magie in het boek zijn wel ongeloofwaardig.
Ik vind het leuke boeken en heb ze altijd zo uit. Maja, je moet er wel van houden natuurlijk, maar dat is met alles.
ja die bedoel ik ja. Ik en namen, dat gaat niet samen. Mja ik ben wel geintresseerd in wicca. (doe er zelf ni aan hoor ) Kvind wel goed da je zegt dat de gebeurtenissen ongeloofwaardig overkomen. Bedankt voor je reactie iig.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 08-09-2006, 13:43
bananafishbones
Avatar van bananafishbones
bananafishbones is offline
Arnon Grunberg - Amuse Gueule
__________________
May you rock in peace.
Oud 08-09-2006, 21:58
Verwijderd
Bret Easton Ellis - Minder dan niks

"Ik weet niet zeker of Daniel in het water zit te staren of dat hij gewoon out is gegaan, maar uiteindelijk zegt hij dan: 'Hallo, Clay'."

grappig boek.
Oud 09-09-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 31-08-2006 @ 13:36 :
Fatherland - Robert Harris (met zijn geweldige cover ^^
[afbeelding] )
(L)
Oud 09-09-2006, 21:36
niña
Avatar van niña
niña is offline
Memories of ice - Steven Erikson ligt op mij te wachten. Zijn boeken worden steeds dikker, maar dat is nooit erg ^_^
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.