Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 14:09
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
omdat ik een nummer met zang wilde doen maar even niemand heb die in kan zingen een remix van een nummer dat ik eerder heb gemaakt:

http://www.xs4all.nl/~gossink/kasper/LazyGirlRemix.MP3

zegt u 't maar.. is het wat?
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2004, 14:17
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
sorry maar niet echt mijn smaak, ik vind het een beetje te wazig denk ik
__________________
doe maar wiebelen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:00
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
startrak schreef op 08-03-2004 @ 15:17:
sorry maar niet echt mijn smaak, ik vind het een beetje te wazig denk ik
ehm, ok.. dit is voor mij toch een behoorlijk gewoontjes poppy nummer juist niet zo heel vaag.



hmm.. kwil dat meer mensen t gaan luisteren
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:10
funest
Avatar van funest
funest is offline
hmm vocals staan nogal op voorgrond en de rest valt niet echt op dus
verder vind ik wat er bij zit erg flauw, die drums zijn zo fucking minimaal en te zacht imho
en dat orgel/strings of hoe ik het moet noemen is ook niet echt interessant.

verder leuk nummer om mee in slaap te vallen denk ik
wel aardige stem...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:19
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
AM schreef op 08-03-2004 @ 21:10:
hmm vocals staan nogal op voorgrond en de rest valt niet echt op dus
verder vind ik wat er bij zit erg flauw, die drums zijn zo fucking minimaal en te zacht imho
en dat orgel/strings of hoe ik het moet noemen is ook niet echt interessant.

verder leuk nummer om mee in slaap te vallen denk ik
wel aardige stem...
hmm.. ok, vind je hem zo beter dan?

http://www.xs4all.nl/~gossink/kasper/LazyGirl.MP3

dat is de originele versie..

persoonlijk vind ik nl de tweede beter.. Juist door de minimalistische drums.. en de onopvallendere begeleiding.. subtieler. Ik heb juist expres gezorgd dat de drums heel erg op de achtergrond bleven omdat ik dat toch stukken beter vond passen bij het nummer.
Orgel/strings dat is een B2-orgel, een Hammond, 2 Rhodes piano's, een synth en nog een berg andere dingen over elkaar heen. Ik geloof dat er 12 verschillende instrumenten inzitten

Mgoed, kan me ook voorstellen dat dat niet perse duidelijk overkomt.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:21
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
AM schreef op 08-03-2004 @ 21:10:
hmm vocals staan nogal op voorgrond en de rest valt niet echt op dus
verder vind ik wat er bij zit erg flauw, die drums zijn zo fucking minimaal en te zacht imho
en dat orgel/strings of hoe ik het moet noemen is ook niet echt interessant.

verder leuk nummer om mee in slaap te vallen denk ik
wel aardige stem...
eens met het bovenstaande.
alleen een wel aardige stem maar 't lijkt alsof die ook heel kut opgenomen is en de drums zijn zooo zacht
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:28
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
het klinkt meer als een idee dat nog uitgewerkt moet worden, of als een nummer waarbij alleen op de zang gefocust wordt.

ze zingt wel goed enzo maar het is niet de beste zangeres die ik ooit heb gehoord, en ik vind de productie wel goed maar nog te minimaal. de drums klinken nu meer als een metronoom, met een simple sinewave bass en een rhodes met veel reverb+delay en wat strings. breidt die bass uit ofzo, doe er een rhodes solo in, meer variatie zou 't nummer ten goede komen denk ik. bovendien zou ik een betere mic kopen of je mic beter afstellen ofzo, er is nogal wat aan te merken op hoe je die vocals opgenomen hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:34
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
konflict schreef op 08-03-2004 @ 21:28:
het klinkt meer als een idee dat nog uitgewerkt moet worden, of als een nummer waarbij alleen op de zang gefocust wordt.

ze zingt wel goed enzo maar het is niet de beste zangeres die ik ooit heb gehoord, en ik vind de productie wel goed maar nog te minimaal. de drums klinken nu meer als een metronoom, met een simple sinewave bass en een rhodes met veel reverb+delay en wat strings. breidt die bass uit ofzo, doe er een rhodes solo in, meer variatie zou 't nummer ten goede komen denk ik. bovendien zou ik een betere mic kopen of je mic beter afstellen ofzo, er is nogal wat aan te merken op hoe je die vocals opgenomen hebt.
ok dan, dit is een nuttig comment.
Hmm.. mja, het ziet er zowieso niet echt naar uit dat ik nog ooit met dit meisje ga opnemen. (als iemand goed kan zingen en graag wat triphop ofzo wil maken.. )
Hmm.. dr moet idd misschien wat meer afwisseling in, maar op zich wil ik de aandacht niet van de zang weg. Solo zou kunnen, maar die zou ik dan aan het eind zetten denk ik.. daar wilde ik zeker nog iets mee doen (eigenlijk met de synth die er helemaal op het laatst in komt). Overigens zit er dus geen enkele string in het nummer.
Wat klinkt er precies allemaal slecht aan mn mic eigenlijk?
Ik geloof dat ik vooral de omgeving waarin opgenomen wordt moet verbeteren. Het is in 1 take opgenomen, gewoon in mn kamer, niets afgedekt enzo.. Nummer geschreven en meteen opgenomen.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:46
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 08-03-2004 @ 21:34:

Wat klinkt er precies allemaal slecht aan mn mic eigenlijk?
Ik geloof dat ik vooral de omgeving waarin opgenomen wordt moet verbeteren. Het is in 1 take opgenomen, gewoon in mn kamer, niets afgedekt enzo.. Nummer geschreven en meteen opgenomen.
ik denk dat ze te dicht bij de mic heeft gezongen ofzo, af en toe hoor je iets van ruis rond de 200hz-800hz ofzo heel duidelijk (vaak aan het eind van zinnen) b.v. op 00.34m.

heb je gelet op clipping toen je het opnam? misschien kun je nog wat filters op de vocals gooien, een lowcutfilter op ongeveer 150hz en een boost op 10khz en 15khz, tenzij je dan teveel ruis krijgt.

(misschien is dit wel handig, ik gebruik 't wel af en toe als leidraad: http://www.recordingwebsite.com/articles/eqfreq.php )

voor de rest staat 't natuurlijk allemaal wat zacht, ik zou een compressor gebruiken met lichte ratio om het allemaal wat luider te laten klinken, of gewoon een standaard vocal-preset van je compressor plugin.

Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:42
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
de verhoudingen van zang en muziek zijn angepast en het einde is nu wat langer, heeft een outro gekregen.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.