Oud 13-09-2005, 16:49
merels
Avatar van merels
merels is offline
Is er iemand de de halo doet, en daarna doorgaat met pedagogie in utrecht? ik las op de site van de haagse hogeschool dat dat kon.
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
merels schreef op 13-09-2005 @ 17:49 :
Is er iemand de de halo doet, en daarna doorgaat met pedagogie in utrecht? ik las op de site van de haagse hogeschool dat dat kon.
Je kan na een hbo-opleiding toch altijd universiteit gaan doen? En in Utrecht kan er aardig wat verkort...ik dacht idd ook na de HALO. Op de site van de Universiteit Utrecht is dat vrij goed uitgelegd. (Ik doe geen HALO, maar pedagogiek (hbo) en ben van plan daarna ook naar Utrecht te gaan om onderwijskunde te doen.)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 16:59
merels
Avatar van merels
merels is offline
eeh ja dat weet ik wel, maar ik kan wel pedagogiek meteen doen alleen halo lijkt me eventueel leuker en ik dacht dat er een soort van speciaal programma zou zijn oid. Combinatie sport/pedagogiek trekt me wel, weet alleen wat ik kan verwachten, maar waarschijnlijk werkt het niet zo.

but thanks
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-09-2005 @ 17:55 :
(Ik doe geen HALO, maar pedagogiek (hbo) en ben van plan daarna ook naar Utrecht te gaan om onderwijskunde te doen.)
Offtopic: Echt waar? Cool! Wanneer ongeveer?

Pedagogische wetenschappen in Utrecht (de universitaire variant, die bedoel je toch?) heeft een verkorte opleiding, pre-master (2 jaar) voor hbo studenten die een opleiding in de goede richting hebben gedaan. Of dat met jouw opleiding ook kan, weet ik niet. Daarvoor kun je ze het beste even bellen of e-mailen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 21:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-09-2005 @ 17:55 :
Je kan na een hbo-opleiding toch altijd universiteit gaan doen?
Dat kan niet altijd en niet altijd zomaar. Soms is het helemaal niet nodig, soms moet je een toelatingsexamen doen. Ik dacht gehoord te hebben dat je in Leiden altijd een toelatingsexamen moet doen bijvoorbeeld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 21:58
merels
Avatar van merels
merels is offline
naja ik zit in 6v dus dat is het probleem niet
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 07:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-09-2005 @ 22:12 :
Dat kan niet altijd en niet altijd zomaar. Soms is het helemaal niet nodig, soms moet je een toelatingsexamen doen. Ik dacht gehoord te hebben dat je in Leiden altijd een toelatingsexamen moet doen bijvoorbeeld.
Heb jij het nu over de verkorte versie of over alle opleidingen? Want je kunt wel met iedere hbo-opleiding naar iedere universitaire-opleiding. Dat kun je zelfs al met je propedeuse.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 07:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
merels schreef op 13-09-2005 @ 22:58 :
naja ik zit in 6v dus dat is het probleem niet
In plaats van dat je dat er even bij vermeldt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 09:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-09-2005 @ 08:05 :
Heb jij het nu over de verkorte versie of over alle opleidingen? Want je kunt wel met iedere hbo-opleiding naar iedere universitaire-opleiding. Dat kun je zelfs al met je propedeuse.
Hmm, ik had het over alle HBO-opleidingen. Bij mij op de Hogeschool Rotterdam hebben ze me dat verteld. Dat het tegenwoordig niet meer altijd en niet meer zomaar kan. Ik had het hier idd wel over je propedeuse.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 09:29
merels
Avatar van merels
merels is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-09-2005 @ 08:20 :
In plaats van dat je dat er even bij vermeldt.
Daar ging het niet om schat, het ging mij om de combinatie van sport en pedagogiek, niet om door te stromen of wat dan ook via het hbo in de eerste plaats.

ohja:
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-09-2005 @ 18:33 :
Offtopic: Echt waar? Cool! Wanneer ongeveer?
Offtopic: Ik hoop volgend collegejaar.

Citaat:
merels schreef op 14-09-2005 @ 10:29 :
Daar ging het niet om schat, het ging mij om de combinatie van sport en pedagogiek, niet om door te stromen of wat dan ook via het hbo in de eerste plaats.
Dan was je in je eerste post niet duidelijk.

Als het om een combinatie van twee studies gaat, dan zou ik contact opnemen met de hogeschool en de universiteit. HALO lijkt me een vrij zware studie, ik denk dat het lastig te combineren is, maar misschien heb ik het helemaal mis.

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-09-2005 @ 22:12 :
Ik dacht gehoord te hebben dat je in Leiden altijd een toelatingsexamen moet doen bijvoorbeeld.
Niet dat ik weet. Maar je zult bij sommige studies soms idd wel een toelatingsexamen moeten doen...maar bij pedagogische wetenschappen is dat volgens mij (nog?) niet het geval. Ook niet in Leiden, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 15:39
merels
Avatar van merels
merels is offline
het stond op de site van de halo vandaar zz
ik heb het niet over eerst hbo om door te stromen, en met pedagogiek bedoelde ik pedagogische wetenschappen, universitair dus pff
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 15:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-09-2005 @ 10:05 :
Hmm, ik had het over alle HBO-opleidingen. Bij mij op de Hogeschool Rotterdam hebben ze me dat verteld. Dat het tegenwoordig niet meer altijd en niet meer zomaar kan. Ik had het hier idd wel over je propedeuse.
Hm dat is dan nieuw, want ik weet daar niets van. Volgens mij is dat ook helemaal niet zo erg aanwezig. Bij mijn weten kan je nog steeds met je propedeuse bijna iedere opleiding aan de universiteit doen. Specifieke opleiding zoals natuurkunde vragen wel een certificaat natuurkunde, maar goed... Dat is nog wel te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 15:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
merels schreef op 14-09-2005 @ 16:39 :
het stond op de site van de halo vandaar zz
ik heb het niet over eerst hbo om door te stromen, en met pedagogiek bedoelde ik pedagogische wetenschappen, universitair dus pff
Doe niet zo uit de hoogte. Je was gewoon niet duidelijk. Kan toch.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 19:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-09-2005 @ 16:47 :
Hm dat is dan nieuw, want ik weet daar niets van. Volgens mij is dat ook helemaal niet zo erg aanwezig. Bij mijn weten kan je nog steeds met je propedeuse bijna iedere opleiding aan de universiteit doen. Specifieke opleiding zoals natuurkunde vragen wel een certificaat natuurkunde, maar goed... Dat is nog wel te doen.
Het kan niet altijd. Dat weet ik zeker. Een vriendin van mij heeft bijvoorbeeld haar propedeuse van communicatie van de Hogeschool van Utrecht maar kan daarmee geen communicatie op de uni gaan doen maar hoe dat precies allemaal zit weet ik ook niet. Waarschijnlijk verschilt het dus per hogeschool/uni en per studierichting.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 19:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-09-2005 @ 20:10 :
Het kan niet altijd. Dat weet ik zeker. Een vriendin van mij heeft bijvoorbeeld haar propedeuse van communicatie van de Hogeschool van Utrecht maar kan daarmee geen communicatie op de uni gaan doen maar hoe dat precies allemaal zit weet ik ook niet. Waarschijnlijk verschilt het dus per hogeschool/uni en per studierichting.
Ik kan met mijn propedeuse toegepaste psychologie ook theaterwetenschappen studeren, wat totaal niets met elkaar te maken heeft. Het is zelfs niet meer verplicht om je wiskunde A1 certificaat te halen voor psychologie als je van t hbo komt (dat is mijn vorige week nog verteld op school).

Misschien dat t alleen in Leiden dan zo is?

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 19:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Overigens zie ik nu net dat het met de ene opleiding wel zo is en de andere niet... Toevallig de opleidingen die mij interessant leken dus niet...

Ik snap alleen niet waarom je dan wel psychologie kunt studeren en niet communicatie... Communicatie lijkt mij zelfs makkelijker

Je mag zelfs zelfs wel bijv. rechten en bedrijfskunde doen met alleen je propedeuse

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 21:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik snap het ook niet zo goed. Het lijkt mij dat je wel toelaatbaar ben als er niet echt voorkennis vereist is en dat je niet of beperkt (bijv. na een toelatingsexamen of aanvullende eisen) toelaatbaar bent als er wel of meer voorkennis vereist is.

Het klopt dus wel dat het niet altijd zomaar kan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-09-2005, 21:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-09-2005 @ 22:20 :
Ik snap het ook niet zo goed. Het lijkt mij dat je wel toelaatbaar ben als er niet echt voorkennis vereist is en dat je niet of beperkt (bijv. na een toelatingsexamen of aanvullende eisen) toelaatbaar bent als er wel of meer voorkennis vereist is.

Het klopt dus wel dat het niet altijd zomaar kan?
Jup Maar het geldt niet voor pedagogiek (maar TS heeft dus toch al een vwo diploma). Alleen wat voor n voorkennis heb je nodig voor communicatie? Kijk, biologie, wiskunde, natuurkunde, etc. Dat snap ik nog wel... Beetje vaag...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.