Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2013, 10:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu iets minder dan een maand mijn rijbewijs en ga binnenkort op vakantie naar het buitenland met een groep. We gaan met een huurbusje en iemands privé auto. In het huurbusje mag ik niet rijden want het verhuurbedrijf stelt dat je minstens een jaar je rijbewijs moet hebben maar ik zou wel in de privé auto kunnen rijden. Nou zei m'n schoonmoeder dat je helemaal niet in het buitenland mag rijden als je net je rijbewijs hebt maar dat je de eerste vijf jaar oid alleen in Nederland mag rijden. Nou had ik hier nog nooit van gehoord en volgens mij is het onzin en op de site van de Rijksoverheid staat er niets over en op de ANWB website kan ik het ook niet vinden. Is er iemand die dit weet? Verschilt dit per land? En hebben jullie een bron om mijn schoonmoeder te overrulen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2013, 10:53
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je schoonmoeder praat een beetje uit haar nek

Maar er zijn landen waar bepaalde beperkingen gelden voor mensen met een 'nieuw' rijbewijs - beperkte maximumsnelheden, lager alcoholpromillage (net als in Nederland) of in zeldzame gevallen beperkte momenten van de dag dat je mag rijden. Dit geldt meestal voor het eerste of de eerste 2 jaar. Vaak moeten inwoners van dat land zelf ook iets van een sticker aanbrengen om aan te geven dat ze beginnend bestuurder zijn, maar dat hoef je als buitenlander niet te doen Ik weet niet eens zeker hoe strikt die beperkingen voor buitenlanders worden opgevolgd. Maar bij de ANWB kan je gratis kaarten en landeninformatie boor binnen Europa halen als je lid bent, daar staat dit soort informatie dan wel in

Toen ik net 3 maanden mijn rijbewijs had ben ik met mijn ouders meegegaan op vakantie, en ben ik direct met een klein aanhangertje erachter naar Polen gereden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 11:09
Verwijderd
Wat KIET zegt, zou nogal handig zijn geweest voor mij als grensbewoner met een Nederlands rijbewijs en een Belgische school.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 11:13
feniks
feniks is offline
Dat verhuurbedrijven dergelijke regels opstellen, is begrijpelijk, maar niettemin te omzeilen...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 14:04
Verwijderd
Dat is natuurlijk bizarre onzin, ik ben zelfs tijdens de rijles wel eens heel even de grens over gedoken. De grens ligt bijna letterlijk op een steenworp afstand van mijn ouderlijk huis. Zou lekker zijn, zo'n regel. Voel je zelf nou niet aan dat dit wel een erg rare regel zou zijn voor mensen die in de buurt van een grens wonen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 15:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, tuurlijk vond ik het zelf ook raar en geloof ik er zelf niet in maar m'n schoonmoeder is niet zo één-twee-drie te overrulen en ik kan nergens zwart op wit vinden dat het wel mag. Heb gisteren een aantal landen uitgezocht bij de ANWB (Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk, Italië) en die schijnen allemaal geen beperkingen te hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 15:43
Verwijderd
Het is dan ook niet echt het beleid van instanties om zwart op wit te zetten dat iets niet zo is. Ik zoek nog altijd naar de zwart op wit-bevestiging dat het niet zo is dat linkshandige forumbazen allemaal miljonair zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Het is dan ook niet echt het beleid van instanties om zwart op wit te zetten dat iets niet zo is. Ik zoek nog altijd naar de zwart op wit-bevestiging dat het niet zo is dat linkshandige forumbazen allemaal miljonair zijn.
Dat kan ik zwart op wit bevestigen

Waar je schoonmoeder misschien mee in de war is, is het autoverhuurbeleid dat veel jongeren dwarszit op vakantie.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 15:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Het is dan ook niet echt het beleid van instanties om zwart op wit te zetten dat iets niet zo is. Ik zoek nog altijd naar de zwart op wit-bevestiging dat het niet zo is dat linkshandige forumbazen allemaal miljonair zijn.
Daar heb je een punt

Citaat:
Dat kan ik zwart op wit bevestigen

Waar je schoonmoeder misschien mee in de war is, is het autoverhuurbeleid dat veel jongeren dwarszit op vakantie.
Ja, of dat m'n vriend en zijn zusje van mijn schoonouders zelf de eerste x jaar niet naar Oostenrijk mochten rijden. Dat zou ze ook nog wel eens kunnen verkopen als 'het mag niet'.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders
CJH95
227 23-10-2014 20:24
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #110
Verwijderd
495 15-10-2007 09:57
Verkeer & Vervoer Te hard rijden
***ailá***
111 21-04-2007 00:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.