Oud 14-02-2014, 14:29
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Middag,

Ik ga overmorgen met de bus. Hiervoor moet ik iets meer dan 1 euro betalen. Op mijn OV kaart zit nog een kleine 2 euro. Maar die gebruik ik overmorgen voor de laatste keer. Kan ik dan gewoon reizen, op die 2 euro? Of moet ik hem eerst verhogen? Want ik weet dat ik hem hierna niet meer gebruik, en vind het zonde om dat geld weg te gooien.

Als het echt zou moeten, is er dan een minimaal bedrag? Of kan 50 cent ook bij wijze van spreken?

Ik heb een normale OV-Chipkaart. Geen studenten OV. Ik voer(de) 'm altijd bij de NS op.

Hopelijk weet iemand dit!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2014, 14:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Er is geen minimumtegoed (althans je saldo moet 0,00 euro of meer zijn) vereist voor inchecken in bus, tram en metro. Alleen voor de trein wel.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 14:36
Miel73
Miel73 is offline
Dat ligt eraan hoe ver je moet reizen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 14:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat ligt eraan hoe ver je moet reizen.
Je kunt gewoon negatief staan op je OV-chipkaart na een (langere) busreis hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 14:49
Miel73
Miel73 is offline
Ja sorry wist ik niet. Ik ga bijna nooit met het openbaar vervoer..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 18:02
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Wat gebeurd er dan, als je op een negatief tegoed komt te staan?

Weet jij toevallig ook of er een minimum tegoed is, wat je kan toevoegen?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 18:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
O.a. bij sommige AH's staan van die apparaten om je OVkaart op te waarderen ( heb het vandaag nog gedaan) maar weet niet wat het minimum is. Denk 1 of 5 euro. Maar als je na de laatste keer dat je hem gebruikt in de min staat wat dan nog? Gewoon weggooien!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 20:08
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Kunnen ze dat niet achterhalen? Voor mezelf maakt het weinig uit, maar het is een Ov die op mijn naam staat. Het is geen anonieme.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 20:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je mag gewoon negatief staan als je wil, geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 20:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je kunt hem dan alleen niet meer gebruiken tot er weer tegoed op staat.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 13:44
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Dus als ik het goed begrijp, kan ik bij wijze van spreken, ook met een tegoed van 0,05 cent reizen, op een rit van 3,00 euro?

Dus dan lijkt het me ook logisch, dat als ik op -0,35 cent sta, en verhoog met 5 euro, dat m'n tegoed 4,65 zou zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 13:54
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ja dat klopt, wat je in de min staat wordt er bij het opladen van af gehaald.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 19:20
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Mooi! Kan ik dan ook gewoon normaal uitchecken?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 19:31
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Je kunt altijd uitchecken. Of je tegoed min of plus is maakt niet uit. Alleen inchecken lukt niet als je tegoed in de min staat.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 20:31
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Citaat:
Je kunt altijd uitchecken. Of je tegoed min of plus is maakt niet uit. Alleen inchecken lukt niet als je tegoed in de min staat.
Hehe. Okay
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2014, 09:04
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Bedankt voor alle hulp en uitleg!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 07:31
Kongolo
Avatar van Kongolo
Kongolo is offline
Bij de bus, tram en metro moet je minimaal 4 euro op de kaart hebben staan. Als je namelijk incheckt gaat er 4 euro af, en als het maar 1 euro kost komt de 3 euro er weer bij het uitchecken bij. Bij de trein moet je minimaal 20 euro erop hebben staan voor dezelfde reden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 08:57
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Bij de bus, tram en metro moet je minimaal 4 euro op de kaart hebben staan.
Dat is dus onjuist, zoals hierboven al was uitgelegd. Om dezelfde reden zijn de grenzen bij treinreizen met NS niet 20 en 10 euro, maar 16 en 6 euro.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2014, 09:46
Kongolo
Avatar van Kongolo
Kongolo is offline
Citaat:
Dat is dus onjuist, zoals hierboven al was uitgelegd. Om dezelfde reden zijn de grenzen bij treinreizen met NS niet 20 en 10 euro, maar 16 en 6 euro.
Vreemd. Als ik 3,83 euro erop heb staan en ik wil inchecken staat er 'Je hebt te weinig tegoed', en als ik op de site van de RET (Rotterdamse, metro, tram en bus) kijk staat er minimaal 4 euro en bij de trein 20 euro. Als je rit met de metro 1 euro kost, komt er bij het uitchecken weer 3 euro op je kaart te staan.

En als je vergeet uit te checken, had ik eens gehad, dan heb je dus 4 euro verlies. Maar dat kun je op OV-chipkaart.nl weer terug vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2014, 11:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vreemd. Als ik 3,83 euro erop heb staan en ik wil inchecken staat er 'Je hebt te weinig tegoed', en als ik op de site van de RET (Rotterdamse, metro, tram en bus) kijk staat er minimaal 4 euro
Nog nooit meegemaakt bij de RET en andere metro-/tram-/busvervoerders. Op de website van de RET staat overigens letterlijk:

Citaat:
Bij saldo van minder dan € 0,- kunt u niet reizen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2014, 09:23
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Als je ov kaart verlopen is en je saldo is negatief krijg je wel een brief thuis met het verzoek het resterende saldo over te maken. Mee oppassen dus stel het is jaren laten en je adres is gewijzigd. Je hebt zo een incassobureau aan je broek hangen.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-03-2014, 09:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De mensen die ik ken die zo'n brief gehad hebben, hebben er daarna nooit meer wat over gehoord.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2014, 12:28
feniks
feniks is offline
Citaat:
Als je ov kaart verlopen is en je saldo is negatief krijg je wel een brief thuis met het verzoek het resterende saldo over te maken. Mee oppassen dus stel het is jaren laten en je adres is gewijzigd. Je hebt zo een incassobureau aan je broek hangen.
Dat lijkt me sterk: volgens mij gaat een bedrijf voor 8 euro echt geen incassobureau achter je aan sturen. De kosten zijn dan vele malen hoger als de opbrengsten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2014, 13:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Niet als jij jij voor de kosten van het incassobureau opdraait!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 06:11
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Dat lijkt me sterk: volgens mij gaat een bedrijf voor 8 euro echt geen incassobureau achter je aan sturen. De kosten zijn dan vele malen hoger als de opbrengsten.
Ik heb anders echt een afrekening gehad .

En er zullen mensen voor mindere bedragen incassobureaus op hun dak krijgen. Immers de kosten daarvan zijn toch voor de schuldenaar.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2014, 09:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Incassobureaus mogen voor dit soort kleine bedragen tegenwoordig nog maar maximaal 40 euro incassokosten in rekening brengen aan de consument. Overige kosten zijn voor de schuldeiser.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer OV-Chipkaart en Studenten OV vragentopic
Verwijderd
156 03-07-2015 16:10
Verkeer & Vervoer Strippenkaart of OV-kaart?
TheeEi
153 18-02-2010 14:43
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete OV-chipkaart
Verwijderd
11 02-03-2008 10:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gratis openbaar vervoer voor bepaalde groepen
Faerie
58 15-11-2005 08:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.