Oud 06-07-2016, 10:25
JJR
JJR is offline
Hoi Iedereen,

Ik heb dus een irritant dilemma. Nu mag ik van mijn school niet over naar 5 gymnasium doordat ik 3 tekorten sta ( 5,4 5,3 5,3). We hebben een regeling dat je zomerschool kan doen om zo toch wel over te kunnen gaan , maar voor een of andere reden mag ik dit niet doen, omdat de schoolleiding vindt dat ik 5 gym niet kan halen (onzin imo, omdat ik de laatste periode heb bewezen dat ik dit wel kan door goede cijfers te halen). Nu wil ik liever gewoon over, maar waarschijnlijk is dit geen optie. Nu wordt gezegd dat ik beter havo kan doen en dan 4 havo, iets wat ik niet ga doen ( wil minimaal 5 havo). Nu kan ik 4 gym over doen, maar ik ben al een keer blijven zitten in de 2de en wordt dan imo te oud om weer in de 4de te zitten en heb daar ook eigenlijk geen zin in( als ik blijf zitten wordt ik 18 in de 4de).Ook werd de vavo aangeraden,iets wat me niet reel lijkt of wel?. Ik weet echt niet wat ik moet kiezen, overdoen/ 4 (5 hopelijk) havo doen, toch proberen 5 vwo?. Kan iemand me helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2016, 10:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Heb je al precies gekeken in de overgangsnormen/-regels van je school wat je sowieso mag/kunt doen met 3 tekortpunten? Goed om dat in ieder geval te weten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 10:46
JJR
JJR is offline
Wij heben dus een nieuwe regeling dat je niet voor 2 kernvakken ( nl, engels en wiskunde) onvoldoende mag staan, wat mijn geval is. nu gaat het wel om echt 0,1 waardoor ik niet voldoende sta en ik heb dit jaar niet veel gedaan eigenlijk. de laatste periode wel en dat blijkt ook uit mijn cijfers. ik heb morgen ook nog een gesprek met mijn mentor/schoolleiding over een andere school en hopelijk kan ik ze overtuigen toch over te kunnen ( lijkt me niet). wat is hier wijsheid?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 10:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Volgens de regels mag je dus ook niet naar 5 atheneum en ook niet naar 5 havo? Dat bleek niet helemaal duidelijk uit je eerste post. Er zit nogal een verschil tussen "het mag niet volgens de regels" en "we adviseren het niet (maar het mag volgens de regels wel)".
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Te oud is vooral gevoelsmatig, daar zou ik me niet al te druk over maken. Ik denk dat het wel verstandig is het jaar over te doen, i.p.v. de slechte cijfers die je gehaald hebt mee te nemen. Men is waarschijnlijk bang dat je een hoop van de basis mist, waardoor het nog lastiger is om in de volgende jaren bij te blijven.
Waardoor ben je eerder blijven zitten? Ben je niet slim genoeg of ben je erg gemakzuchtig?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:48
JJR
JJR is offline
Het probleem is vooral dat ik te lui ben. ik heb namelijk dit jaar niet veel gedaan maar sta voor al mijn vakken 7 of hoger behalve die 3 onvoldoendes ( latijn,wis,nl). Het jaar overdoen zou ik wel heel erg vinden, ik weet namelijk hoe is het om te blijven zitten en weer alles opnieuw te doen en Weer nieuwe vrienden maken met Nog jongere mensen.Ik snap namelijk alles, vooral de inzicht toetsen allemaal goede cijfers,maar laks omgegaan met de leertoetsen. Dus weer een jaar over doen terwijl ik alles begrijp vind ik tijdverspilling en onnodig. En mijn school geeft een advies mee, waarschijnlijk onrecht ,5 havo/vwo mag wel geloof ik dus, maar zij geven een advies gebaseerd op mijn resultaten. Zij denken dus waarschijnlijk hij kan het niet, maar ik heb gewoon niet veel gedaan. Zal ik dat morgen bij mijn gesprek met mijn mentor zeggen of is dat niet handig? Misschien kan ik hopelijk toch wel over na een lang gesprek?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het probleem is vooral dat ik te lui ben. ik heb namelijk dit jaar niet veel gedaan maar sta voor al mijn vakken 7 of hoger behalve die 3 onvoldoendes ( latijn,wis,nl). Het jaar overdoen zou ik wel heel erg vinden, ik weet namelijk hoe is het om te blijven zitten en weer alles opnieuw te doen en Weer nieuwe vrienden maken met Nog jongere mensen.Ik snap namelijk alles, vooral de inzicht toetsen allemaal goede cijfers,maar laks omgegaan met de leertoetsen. Dus weer een jaar over doen terwijl ik alles begrijp vind ik tijdverspilling en onnodig. En mijn school geeft een advies mee, waarschijnlijk onrecht ,5 havo/vwo mag wel geloof ik dus, maar zij geven een advies gebaseerd op mijn resultaten. Zij denken dus waarschijnlijk hij kan het niet, maar ik heb gewoon niet veel gedaan. Zal ik dat morgen bij mijn gesprek met mijn mentor zeggen of is dat niet handig? Misschien kan ik hopelijk toch wel over na een lang gesprek?
Het is wel goed om eerlijk te zijn tegen de mensen op school, maar ook behoorlijk onhandig om (nadat je al eerder door luiheid bent blijven zitten) weer zo weinig inzet te tonen.
Je bent waarschijnlijk wel slim genoeg voor VWO, maar laat niet zien dat je gemotiveerd en verstandig genoeg bent om je er ook echt voor in te zetten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 12:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
5 havo/vwo mag wel geloof ik dus, maar zij geven een advies gebaseerd op mijn resultaten. Zij denken dus waarschijnlijk hij kan het niet, maar ik heb gewoon niet veel gedaan. Zal ik dat morgen bij mijn gesprek met mijn mentor zeggen of is dat niet handig? Misschien kan ik hopelijk toch wel over na een lang gesprek?
Daarom is het zo belangrijk van tevoren je positie precies te weten: als het "maar" een advies is, kun je dat eventueel (na goed overwegen natuurlijk!) negeren. Als het wel bindend is, zit je in een heel andere situatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat moet ik doen gymnasium of tto
Anoniempjeblêh
14 24-12-2013 22:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 14:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kwestie "Taïda"
Maurice
415 05-05-2006 21:38
Algemene schoolzaken Blijven zitten 2
Lotte
9 12-03-2005 11:06
Liefde & Relatie Mijn moeder verbiedt me..
Verwijderd
114 09-08-2002 13:24
Levensbeschouwing & Filosofie Ideale school/leersysteem
laydee
35 09-04-2002 22:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.