Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 15:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De protesterende moslim in Londen met het bordje: "freedom of expression go to hell" werkt op mijn lachspieren

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 04-02-2006, 15:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2006 @ 16:22 :

Wat ik nog wel het ergste vind, is dat blijkbaar ook publicatie om te laten zien wat er in een andere krant is gepubliceerd niet mag. Het is begrijpelijk dat ze kwaad worden als een krant die cartoons publiceert en de inhoud ervan tot de hare maakt. Maar het gaat hier om een publicatie om te laten zien wat nu eigenlijk de steen des aanstoots is - zelfs dat mag blijkbaar al niet volgens dat stelletje onderontwikkelde apen.
die lui weten vaak niet beter dan dat de overheid kun kranten controleert (en nee, niet de zionisten ) en dan zal dat in Europa ook wel zo zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 15:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Thick smoke rising from three-story embassy building in Damascus

04/02/2006 - 15:28:13

The setting-fire to the Danish Embassy in Damascus today follows near-daily demonstrations outside the Danish Embassy there since the furore over drawings depicting the Prophet Mohammed broke out last week.

Today’s protest started out peacefully but as anger escalated, protesters broke through police barriers and torched the building, the witnesses said.
(...)

http://www.eecho.ie/news/bstory.asp?...y4&n=171677368
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 16:16
Verwijderd
Voor mij blijven de idioten van de CIDI de grootste spreekwoordelijke tenen van Nederland hebben. Plaatjes van historische figuren en hoekige lijnen zijn al beledigend. Laat staan SPOTprenten.

Degene die hier de grootste plezier aan lijkt te beleven, is toch wel de goede oude Gatara. Je volgt het wel op de voet hé meid? Is ook even wat anders dan die vechtende, debiele joodse kolonisten die zich weer eens onsterfelijk belachelijk weten te maken. Werkelijk, een wereldse vermaak.

Als ik, of een ander moslimforummer, dit zo op de voet volgde zou ik allang voor antisemiet zijn uitgemaakt door verschillende forummers hier onder ons.

[modus-religieuzen] Enkelingen hier die beweren religieuzen zielig te vinden omdat alles wat ze zouden hebben religie is. Haha, wat een grap. Ik heb er erg om moeten lachen daar dit wereldse leven, vroeg of laat, voor een ieder zal eindigen. Daarna, als je alleen in je graf zit, heb je niets aan materialistische zaken, aan je opleding of carriere. Het enige wat je meeneemt naar het Eeuwige leven zijn je zonden en goede daden. Wat jullie vergeten is dat religieuzen iets hebben wat niemand ze af kan nemen en dat is godsvrees. Dit zal hen baten wanneer een ieder alleen staat voor de Heer der Werelden. Hier wilde ik het bij laten. [/modus-religieuzen]

Om maar ontopic te posten:
Het gaat hier allang al niet alleen om de spotprenten. Ik zag gisteravond een rapportage over de woedende demonstranten wereldwijd. En weetje, ze hebben bij mij diepe respect afgedwongen. Zij beleven hun religie serieus, intens en oprecht. Vanuit het hart. Wie hun geloof beledigt, kan beter de gelovige in kwestie beledigen daar religie gewoon op de eerste plaats komt. Prachtig om te zien en te weten dat we er gelukkig allemaal zo over denken.Van Indonesie, Marokko, Turkije tot aan Irak, Iran, Palestina, Sudan en Engeland. Die mensen roepen dat dit de spreekwoordelijke druppel is die de emmer heeft doen overlopen. Eerst werd de Heilige Koran onteerd door Amerikaanse en Engelse militairen in een Islamitisch land notebena, daarna werd (en wordt nog steeds) de Islam op veelal foutieve denkbeelden bekritiseerd en gelijkgesteld met een religie van terreur. Nu wordt de welgerespecteerde profeet Mohammed (saws) afgebeeld, wat sowieso verkeerd is, maar dan ook nog als een terrorist en juist die bestaande foutieve denkbeelden over de Islam worden er weer eens mee benadrukt. Who or what’s next?! Met de demonstraties en de boycotten wil men een signaal afgeven, namelijk het volgende: Met degenen die geen respect kunnen opbrengen voor onze religie, willen wij geen zaken doen. Mijn inziens helemaal geen verkeerde instelling.

Dat dit, nu vier maanden na publicatie, pas echt wereldwijd escaleert, valt deels ook te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij nodigde zichzelf uit bij een wereldwijd, bij moslims, populaire nieuwszender, Al-Jazeera. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die zogenaamde spotprenten. Zodoende zijn ze opzoek gegaan.

Verder vind ik het erg jammer van de dreiging richting willekeurige Denen en/of andersgelovigen. Ik hoop dat verschillende imams of moefti’s de mensen zullen vermanen om zich niet geweldadig op te stellen daar dat in tegenspraak is met onze eigen religie.

Overigens steun ik de boycot, maar ik heb liever dat Arabische leiders de levering van aardolie aan landen die zich schuldig gemaakt hebben aan het plaatsen van de spotprenten, te stoppen. De levering van aardolie stoppen, zal namelijk aardig wat knietjes doen vervuilen. Totdat de overheden hun excuses maken voor het beledigen van een relgie wat miljoenen aanhangers heeft.

Zo, dit was mijn laatste post in een, mijn inziens, onnodige (is de TS vast met me eens, gezien die bloos-smiley in topictitel) tweede deeltopic over dit onderwerp. Degenen die nog SERIEUS hierover in discussie willen met mij of aan en/of opmerkingen hebben, kunnen en mogen me altijd pm’men (niet geheel risicoloos, daar je snel tegen een fatwa aan kunt lopen eh? ) Aan overige lolbroeken, grapjurken of tuig heb ik namelijk geen boodschap.
Oud 04-02-2006, 16:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol

als je het op de voet had gevolgd als ik, dan had je geweten hoe de arabische wereld ueberhaupt die beelden onder ogen hebben gekregen,.. als ze dat al gedaan hadden en niet alleen maar reageren op horen zeggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 04-02-2006 @ 17:16 :
(...)

Verder vind ik het erg jammer van de dreiging richting willekeurige Denen en/of andersgelovigen. Ik hoop dat verschillende imams of moefti’s de mensen zullen vermanen om zich niet geweldadig op te stellen daar dat in tegenspraak is met onze eigen religie.
Ja, ik hoor wel vaker dat geweld en bedreigingen allemaal in strijd zijn met de islam. Sommigen verbinden daar zelfs de gevolgtrekking aan dat iemand die dergelijke dingen doet, geen echte moslim kan zijn. Laten we for argument's sake aannemen dat mensen die geweld tegen willekeurige, onschuldige mensen plegen geen (goede) moslims zijn. Hoe kun je dan toch 'onder de indruk' zijn van dat gedrag, hoe kun je het 'prachtig' noemen? Hoe kun je er blij mee zijn dat 'we' dat soort gedrag vertonen, als je net hebt verklaard dat dat gedrag in strijd is met je religie en je dus zou kunnen betogen dat die mensen die religie juist te schande maken?

De uitgangspunten respect en vrede, die toch kennelijk binnen de islam erg belangrijk zijn als ik jou mag geloven, in één adem noemen met bewondering en respect voor mensen die dat soort achterlijk gedrag vertonen, zet de verhouding tussen die twee uitgangspunten wel erg op scherp. Tenzij je natuurlijk puur en alleen bewondering opbrengt voor het feit dat ze zich ertegen verzetten en principiëel blijven, maar in dat geval ligt het voor de hand diezelfde bewondering ook op te brengen voor allerlei andere overtuigde figuren en idealisten, waaronder Jyllands Posten.
Oud 04-02-2006, 16:46
Verwijderd
@ nare man

Och, om toch maar te reageren dan, nu ik er nog ben. Zoals ik eens eerder heb gezegd: Niemand kan voor een ander bepalen in hoeverre iemand al dan geen moslim is. Dat is een zaak tussen individuen en hun Heer.

Waar ik diep respect voor heb, zijn de mensen die de straat op zijn gegaan om te laten weten dit niet te tolereren. Degenen die vredelievend boycotten.

Anderen die de boel verzieken en bedreigingen uiten zijn mijn inziens verkeerd bezig.
Oud 04-02-2006, 16:52
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Mijn weerzien tegen moslims wordt met de dag groter (ja, ik generaliseer een beejte). Wanneer leren ze nou eens de Koran met een korreltje zout te nemen en niet zo overgevoelig te zijn?
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 04-02-2006, 16:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als je al die posts van mij gelezen had, Firdaus, dan had je geweten dat ik sommige van de cartoons respectloos vind en het terecht vind dat er tegen geprotesteerd wordt in de vorm van vreedzame protesten.

Maar zoals je op het nieuws en in de krant leest, zie je bestorming van gebouwen, in brand steken van de ambassade, doodsbedreigingen, dreiging met ontvoering (en ook 1 daadwerkelijk kort uitgevoerd), etcetera en die keur ik simpelweg af. Verder begrijp ik goed dat kranten het herpubliceren onder het mom van: wij laten ons niet intimideren.

jee, als iedere jood alle ambassades moest gaan bestormen n.a.v. de antisemitische cartoons in de arabische wereld, dan lag de hele wereld al lang in vuur en vlam.

Dus.
Als je de volgende keer weer zo irritant op mij reageert zonder ueberhaupt te weten wat ik schrijf, dan heb je daar alleen maar jezelf mee.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 16:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 16:30 :
De protesterende moslim in Londen met het bordje: "freedom of expression go to hell" werkt op mijn lachspieren

[afbeelding]
Persoonlijk vind ik dan dat je die eis op hun borden moet iinwilligen door ze allemaal te arresteren vanwege hun mening.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-02-2006, 16:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
GroenLinks wil opheldering over gedragscode pers

(Novum/AP) - GroenLinks wil van premier Jan Peter Balkenende (CDA) weten wat hij vindt van de wens van de Europese Commissie een gedragscode op te stellen voor de omgang van de pers met religies. De oppositiepartij meldt tegen inperking van de persvrijheid te zijn. GroenLinks zegt zaterdag dat de cartoonaffaire vraagt om een 'kalme, standvastige reactie'.

Kranten in verschillende Europese landen hebben de afgelopen weken spotprenten over Mohammed afgedrukt. Zij reageren op de opschudding die in islamitische landen is ontstaan over twaalf tekeningen van de profeet, die oorspronkelijk in de Deense krant Jyllands-Posten werden afgedrukt. Op het afbeelden van de profeet, gunstig of ongunstig, rust voor moslims een taboe. Ook de Volkskrant publiceert de prenten. Vrijdag werd bekendgemaakt dat het dagblad deze week een e-mail met bedreigingen heeft ontvangen. In de e-mail van de zogenoemde Khalid-Ibn-Walid-brigade wordt gedreigd met het opblazen van het gebouw van het dagblad.

Vrijdag onderstreepte voorzitter Ursula Plassnik van de Europese ministerraad de verantwoordelijkheid van Europese leiders om acties die gelovigen krenken duidelijk af te keuren. GroenLinks stelt dat de persvrijheid op geen enkele manier mag worden ingeperkt. De partij vindt dat iedere cartoonist, iedere journalist en iedere schrijver in volle vrijheid zijn mening moet kunnen geven. GroenLinks is bezorgd over berichten dat de Turkse premier heeft aangedrongen op inperking van de persvrijheid.

De woede van moslims in de hele wereld over de als beledigend ervaren spotprenten duurt zaterdag voort. Er wordt opgeroepen tot moord, bestormingen van gebouwen en het verbranden van Europese vlaggen.
http://www.nieuws.nl/166308/GroenLin...dragscode_pers

Zie hier het persbericht van GroenLinks
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 16:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wow, ik ben het eens met Groenlinks, bel de krant.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-02-2006, 16:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-02-2006 @ 17:59 :
Wow, ik ben het eens met Groenlinks, bel de krant.


je bent helaas niet zo belangrijk voor de krant
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 17:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
lol @ ongelooflijke stapel bullshit van Firdaus.

Firdaus heeft 'diep respect' voor mensen die oproepen tot het vermoorden van andersdenkenden. Firdaus heeft 'diep respect' voor mensen die ambassades in brand gaan steken, zelfs ambassades van overhden die er helemaal niks mee te maken hebben (de Noren). Firdaus heeft 'diep respect' kortom, voor mensen die niks anders kunnen dan met geweld en een grote waffel proberen hun wil aan andere op te leggen, respect voor vernielingen en vandalisme.

Je zal er maar respect voor hebben..
Oud 04-02-2006, 17:42
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 04-02-2006 @ 17:16 :



[modus-religieuzen] Enkelingen hier die beweren religieuzen zielig te vinden omdat alles wat ze zouden hebben religie is. Haha, wat een grap. Ik heb er erg om moeten lachen daar dit wereldse leven, vroeg of laat, voor een ieder zal eindigen. Daarna, als je alleen in je graf zit, heb je niets aan materialistische zaken, aan je opleding of carriere. Het enige wat je meeneemt naar het Eeuwige leven zijn je zonden en goede daden. Wat jullie vergeten is dat religieuzen iets hebben wat niemand ze af kan nemen en dat is godsvrees. Dit zal hen baten wanneer een ieder alleen staat voor de Heer der Werelden. Hier wilde ik het bij laten. [/modus-religieuzen]

Het boeit je niets, maar ondertussen neem je wel de moeite zo'n stukje te typen. Het is leuk dat jij daar in gelooft,maar in mijn ogen ben je een beetje zielig.

ontopic. trouwens, iedereen die het goedkeurt dat er zo onmenselijk triest wordt gereageerd in de arabische wereld zou zichzelf wel eens na mogen laten kijken.

En, lezen ze daar soms altijd de krant van 4maanden oud?

En, wat hebben hulpverleners in de Palestijnse gebieden ermee te maken?

En, waarom is iedere Europeaan aldaar nou ineens een target voor ze?
fijn volk daar hoor...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 04-02-2006, 17:44
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Art, as we know, is a subjective perspective of what one perceives from one’s point of view: What the cartoonist saw was the butchering of innocent people according to the Shari’ah, torture and assassinations by human bombs, car booms. Suicide missions whose victims were and continue to be innocent men, women and helpless children. Indiscriminate killing, no distinction between military and civilian, old or young, man or woman, including babies, chopped heads, burnt bodies, human flesh fragmented, screaming children, wailing women, and all this in the name of Islam and the victory for Muslims.

We ask those who desire to punish the West by boycotting its products who is truly responsible for the marred image of Islam, not only in the West but worldwide? Aren’t they those who kill and maim in cold blood, aren’t they the followers of Islam?

Who was responsible for the bombing of New York, Madrid, London, Riyadh and Cairo, … and the list can go on and on.

One wonders, who is the real culprit who imparted this image of Islam? Is it the Danish cartoon artist or the Muslim Mujahedeen?


http://www.answering-islam.org/NonMu..._criticism.htm
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Oud 04-02-2006, 17:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Niet bepaald objectief te noemen, he?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 17:48
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
En ,nog iets, wat zou het hun moeten boeien dat er getekende plaatjes in een Deense krant staan?

Persoonlijk zou ik het als moslim erger vinden om te zien dat er uit naam van mijn GOD onschuldige mensen onthoofd zouden worden.

Dat is toch veel ergere anti reclame?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 04-02-2006, 17:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Onthoofding is een mogelijke straf binnen de Sharia
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 18:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Firdaus:


Akhbar al-Khalij, January 29, 2006 (Bahrain)
“Zionist Penetration” blamed for Danish Cartoon caricaturing Muhammad



mogen we beledigd zijn?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 18:21
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 18:45 :
Niet bepaald objectief te noemen, he?
Niet alles is objectief, maar toch worden er een paar punten genoemd, waar een hele grote kern van waarheid in zit.

Het enige waar ik op die site direct kritiek op kan hebben is dat lange gebed, waar geen bronvermelding bij staat.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Oud 04-02-2006, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 04-02-2006 @ 17:46 :
@ nare man

Och, om toch maar te reageren dan, nu ik er nog ben. Zoals ik eens eerder heb gezegd: Niemand kan voor een ander bepalen in hoeverre iemand al dan geen moslim is. Dat is een zaak tussen individuen en hun Heer.

Waar ik diep respect voor heb, zijn de mensen die de straat op zijn gegaan om te laten weten dit niet te tolereren. Degenen die vredelievend boycotten.

Anderen die de boel verzieken en bedreigingen uiten zijn mijn inziens verkeerd bezig.
1. Had je inderdaad gezegd. Het blijft natuurlijk altijd een dunne grens tussen andermans geloof beoordelen en er 'gewoon' een mening over hebben. Ook is het lang niet altijd mogelijk iemands handelen te scheiden in een 'gelovige' en een 'niet-gelovige' component. Ik begrijp wat je bedoelt

2. Ja, uiteraard. Dat had ik ook verwacht.
Oud 04-02-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 04-02-2006 @ 19:21 :
Niet alles is objectief, maar toch worden er een paar punten genoemd, waar een hele grote kern van waarheid in zit.
Het enige dat ik zie is weer het standaardpraatje van christenen: 'ja, wij zijn beter, want wij lopen niet met bomgordels om'. Het 'christian answer' is weinig beter dan het standaardpraatje van de verontwaardigde Lonsdaler: 'ja, maar het zijn toch altijd die moslims die gedonder veroorzaken!'
Oud 04-02-2006, 18:52
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Op een andere site kwam ik het volgende tegen:

Muslims fly commercial airliners into buildings in New York City.
No Muslim outrage.

Muslim officials block the exit where school girls are trying to escape a burning building because their faces were exposed.
No Muslim outrage.

Muslims cut off the heads of three teenaged girls on their way to school in Indonesia. A Christian school.
No Muslim outrage.

Muslims murder teachers trying to teach Muslim children in Iraq.
No Muslim outrage.

Muslims murder over 80 tourists with car bombs outside cafes and hotels in Egypt.
No Muslim outrage.

A Muslim attacks a missionary children's school in India. Kills six.
No Muslim outrage.

Muslims slaughter hundreds of children and teachers in Beslan, Russia. Muslims shoot children in the back.
No Muslim outrage.

Let's go way back. Muslims kidnap and kill athletes at the Munich Summer Olympics.
No Muslim outrage.

Muslims fire rocket-propelled grenades into schools full of children in Israel.
No Muslim outrage.

Muslims murder more than 50 commuters in attacks on London subways and busses. Over 700 are injured.
No Muslim outrage.

Muslims massacre dozens of innocents at a Passover Seder.
No Muslim outrage.

Muslims murder innocent vacationers in Bali.
No Muslim outrage.

Muslim newspapers publish anti-Semitic cartoons.
No Muslim outrage

Muslims are involved, on one side or the other, in almost every one of the 125+ shooting wars around the world.
No Muslim outrage.

Muslims beat the charred bodies of Western civilians with their shoes, then hang them from a bridge.
No Muslim outrage.

Newspapers in Denmark and Norway publish cartoons depicting Mohammed.
Muslims are outraged.

Dead children. Dead tourists. Dead teachers. Dead doctors and nurses. Death, destruction and mayhem around the world at the hands of Muslims .. no Muslim outrage ... but publish a cartoon depicting Mohammed with a bomb in his turban and all hell breaks loose.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Oud 04-02-2006, 18:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Goeie post
En ik ben dan nog wel de 'GroenLinks allochtonenknuffelaar'.
Oud 04-02-2006, 19:38
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2006 @ 19:46 :
Het enige dat ik zie is weer het standaardpraatje van christenen: 'ja, wij zijn beter, want wij lopen niet met bomgordels om'.
Inderdaad we lopen met iets veel gevaarlijkers rond:

Hebr 4:12
Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten;

Overigens blijkt bij hantering een dodelijke vermoeidheid zich meester te maken van de tegenpartij.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Oud 04-02-2006, 20:00
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 04-02-2006 @ 17:16 :

Degene die hier de grootste plezier aan lijkt te beleven, is toch wel de goede oude Gatara.
WAT?!?!?!?! Is dat een vrouw?!
Oud 04-02-2006, 20:11
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 04-02-2006 @ 17:16 :

[modus-religieuzen] Enkelingen hier die beweren religieuzen zielig te vinden omdat alles wat ze zouden hebben religie is. Haha, wat een grap. Ik heb er erg om moeten lachen daar dit wereldse leven, vroeg of laat, voor een ieder zal eindigen. Daarna, als je alleen in je graf zit, heb je niets aan materialistische zaken, aan je opleding of carriere. Het enige wat je meeneemt naar het Eeuwige leven zijn je zonden en goede daden. Wat jullie vergeten is dat religieuzen iets hebben wat niemand ze af kan nemen en dat is godsvrees. Dit zal hen baten wanneer een ieder alleen staat voor de Heer der Werelden. Hier wilde ik het bij laten. [/modus-religieuzen]
Dat is het hem juist. Leven voor hetgene wat hierna komt is gewoon stupide.

Iemand die een kut baan heeft geef ik ook de raad zo snel mogelijk iets anders te zoeken.

MAW, als je in je graf ligt heb je niks meer aan godsvrees, dan is alleen je herinnering nog.

Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om religieuzen boven nietreligieuzen te stellen?

(hier wil ik het nooit bij laten).
Oud 04-02-2006, 20:15
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 04-02-2006 @ 17:16 :

Het gaat hier allang al niet alleen om de spotprenten.
Tuurlijk gaat het niet meer om die prenten.

Het ging al niet meer om die prenten toen die debiele imams het gingen verkopen daaro.

Die paar nazi's nu boeien ook geen drol, waneer het wel boeit is zodra een heel volk erachter staat. Op dit moment heeft het "westerse" volk geen keuze meer.
Ik denk ook dat het westerse "volk" een nazi regime zou prefereren boven het regime wat nu in iran speelt bijvoorbeeld.
De reden snap je ongetwijfeld zelf wel.

Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 20:17.
Oud 04-02-2006, 20:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-02-2006 @ 21:00 :
WAT?!?!?!?! Is dat een vrouw?!
lol

"Datte" is inderdaad een vrouw

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 20:40
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 21:38 :
lol

"Datte" is inderdaad een vrouw

Leuk kroeg gesprek dus.

Goede zaak.
Oud 04-02-2006, 20:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-02-2006 @ 21:15 :

Ik denk ook dat het westerse "volk" een nazi regime zou prefereren boven het regime wat nu in iran speelt bijvoorbeeld.
dat nu ook weer niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 20:43
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 21:40 :
dat nu ook weer niet
Persoonlijk dingetje.
Oud 04-02-2006, 21:11
Delama
Avatar van Delama
Delama is offline
Och, zoveel verschil is er volgens mij niet. De enige reden dat daar geen holocaust plaatsvindt is omdat ze geen groep joden om te blamen. Als ik daar als westerling gewoon mijn ding doe zit ik binnen de korste keren in een kamp.
Oud 04-02-2006, 21:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het leek me hier beter in passen:

Hudaifa vroeg in het tiswah topic:
Citaat:
Als op die spotprenten nu eens niet Mohammed stond Maar Mozes zou de maker dan ook gesteunt worden of zou het dan een antisemiet zijn??
Die cartoon met die explosieve tulband getuigt inderdaad niet van respect de islam toe - zeker niet als je weet dat de waardigheid van de profeet boven de moslim zelf staat (zoals een imam in Nederland dat zei).

Maar die doodsbedreigingen, anderssoortige bedreigingen, vlaggen verbranden, produkten boycotten en ambassades in brand steken getuigen evengoed niet van respect. Bovendien zijn deze agressieve uitingen alleen maar nadelig voor moslims zelf (zoals ik ook al tig keer heb aangehaald), want "kijk maar hoe gewelddadig de islam is" kom je nu weer vaker tegen (en iedere keer weer komt er weer eens een voorbeeld vanuit de Arabische wereld of notabene uit eigen land die dat irritante vooroordeel bevestigt in plaats van verwerpt). Daarnaast is het zo dat het westen grote vraagtekens zet bij waarom moslims zich wel beledigd mogen voelen door een cartoon dat notabene getekend is in een ander land en een Iraanse Jood het maar over zich moet laten heen moet komen als de holocaust weer eens ontkent wordt. Dat is niet beledigend? Was de vernietiging van de Buddhabeelden in Afghanistan niet beledigend? Is dan alleen de islam en zijn alleen moslims heilig? Dat zijn vragen die nu spelen en daar verzet men zich tegen.
Wat er nu speelt is gewoon pure intimidatie. En als je toegeeft aan intimidatie (zoals sommige persbureau's dat doen) en uit angst alles wat met moslims te maken heeft maar op zij gaat leggen,.. want oei oei dadelijk heb je de poppen aan het dansen en kunnen we weer ambassades gaan beveiligen enzo, dat dan het einde zoek is.
Veel mensen in het westen zijn domweg niet bereid hun vrijheden op te geven uit angst.

En dat geldt trouwens voor een ieder groep die zich beledigd voelt en hier agressief op gaat reageren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 21:26
Delama
Avatar van Delama
Delama is offline
Ik heb zelf altijd het idee dat het de meeste er meer om te doen is dat er weer een relletje is. Zeker als ik naar dat stel malloten in Londen kijk. In Palestina, als de mensen die cartoon hebben gezien waarop Mohammed als een pedofiel staat afgebeeld, kan ik het me ergens nog een klein beetje voorstellen. Maar die lui in Londen wisten allemaal dat dat niet bij de Deense cartoons hoorden. Naar mijn idee kraaiden die alleen maar mee omdat de rest van t kippenhok dat ook deed.
Oud 04-02-2006, 21:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Arabische landen willen imago opvijzelen

CAIRO - Verscheidene Arabische landen hebben zaterdag in Caïro besloten een mediacampagne te beginnen om "het slechte imago van de islam" in het Westen op te vijzelen. De ministers van Informatie van de Arabische landen, die zich bij de Arabische Liga in Caïro hadden verzameld, zeiden zo'n 18,7 miljoen euro beschikbaar te stellen voor dit doel.

Ook zeiden de bewindslieden zich tot de Verenigde Naties te zullen wenden in de zaak rond de spotprenten van de profeet Mohammed. De VN moeten "een verbod uitvaardigen op het beledigen van religieuze overtuigingen", aldus de ministers.
http://www.nu.nl/news/668217/23/Arab...pvijzelen.html

---

Goed idee dat ze trachten het slechte imago op te vijzelen, maar ik vraag me af hoe ze dat willen doen. Door te vragen om een verbod tegen het beledigen van religieuze overtuigingen denk ik dat ze bot halen om eerlijk te zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 21:32
Delama
Avatar van Delama
Delama is offline
Een eerste goeie stap zou zijn al die rampdebielen die niks beters te doen hebben dan vlaggen in de fik steken en dingen kapot maken, een bezem in de hand te drukken...Ik bedoel, zoiets is toch volkomen ongeloofwaardig naar wat er zich nu afspeelt? Ik voel me niet bedreigt door de islam, maar ik kan ze ook allerminst serieus nemen.
Oud 04-02-2006, 21:44
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Zal niet lukken als we nog steeds beelden krijgen van debielen die een vlag in de fik steken.

Ik ben trouwens benieuwd wat die idioot van een redacteur bezielde toen hij deze prenten eens ging promoten.

"Gelukkig breng ik de Deense soldaten in Irak niet mee in gevaar."
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 04-02-2006, 21:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
wanneer promote die redacteur de cartoons? (waar doel je op?)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 21:52
Supreme Dutch
Was net zo'n geitenvriend op Nederland 3 die tussen 500 zinnen bullshit iets zinnigs te melden had. Er was door onze geitenvrienden een prachtige poster gefabriceerd met "Put this in your Diarry Anne Frank". De geitenvrienden hebben dus door dat het beledigen van een Joodsch "oorlogsslachtoffer" gevoeliger ligt in onze samenleving dan het beledigen van onze God. Wat in mijn ogen nog klopt ook.. Typisch, dat het beledigen van een dode Jodin gevoeliger ligt dan het beledigen van de Almachtige.. Zou dit soms het resultaat zijn van de Joodsche Media? O nee.. die bestaat natuurlijk niet..
Oud 04-02-2006, 21:53
Supreme Dutch
Citaat:
Delama schreef op 04-02-2006 @ 22:32 :
Een eerste goeie stap zou zijn al die rampdebielen die niks beters te doen hebben dan vlaggen in de fik steken en dingen kapot maken, een bezem in de hand te drukken....
Dat is in Parijs ook niet gebeurt.. Ik vind het trouwens een wonder dat onze Parijse geitenliefhebbers nog niks van zich hebben laten horen.. Geitenliefhebbers aller landen, verenigd U!
Oud 04-02-2006, 21:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-02-2006 @ 22:53 :
Dat is in Parijs ook niet gebeurt.. Ik vind het trouwens een wonder dat onze Parijse geitenliefhebbers nog niks van zich hebben laten horen.. Geitenliefhebbers aller landen, verenigd U!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 21:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-02-2006 @ 22:52 :
Was net zo'n geitenvriend op Nederland 3 die tussen 500 zinnen bullshit iets zinnigs te melden had. Er was door onze geitenvrienden een prachtige poster gefabriceerd met "Put this in your Diarry Anne Frank". De geitenvrienden hebben dus door dat het beledigen van een Joodsch "oorlogsslachtoffer" gevoeliger ligt in onze samenleving dan het beledigen van onze God. Wat in mijn ogen nog klopt ook.. Typisch, dat het beledigen van een dode Jodin gevoeliger ligt dan het beledigen van de Almachtige.. Zou dit soms het resultaat zijn van de Joodsche Media? O nee.. die bestaat natuurlijk niet..
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 21:58
Supreme Dutch
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 22:56 :
Oud 04-02-2006, 22:14
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2006 @ 22:48 :
wanneer promote die redacteur de cartoons? (waar doel je op?)
In de post van Firdaus

Citaat:
Dat dit, nu vier maanden na publicatie, pas echt wereldwijd escaleert, valt deels ook te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij nodigde zichzelf uit bij een wereldwijd, bij moslims, populaire nieuwszender, Al-Jazeera. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die zogenaamde spotprenten. Zodoende zijn ze opzoek gegaan.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 04-02-2006, 22:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 04-02-2006 @ 23:14 :
In de post van Firdaus
zonder bron en wanneer dat zou hebben plaatsgevonden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-02-2006, 22:34
Supreme Dutch
NIEUWS VAN DE ARABISCH EUROPESE LIGA

After the lectures that Arabs and Muslims received from Europeans on Freedom of Speech and on Tolerance. And after that many European newspapers republished the Danish cartoons on the Prophet Mohammed. AEL decided to enter the cartoon business and to use our right to artistic expression.

Just like the newspapers in Europe claim that they only want to defend the freedom of speech and do not desire to stigmatise Muslims,we also do stress that our cartoons are not meant as an offence to anybody and ought not to be taken as a statement against any group, community or historical fact.

If it is the time to break Taboos and cross all the red lines, we certainly do not want to stay behind.






Ze hebben wel humor
Oud 04-02-2006, 22:36
Verwijderd
Vréselijk
Oud 04-02-2006, 22:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-02-2006 @ 23:34 :
NIEUWS VAN DE ARABISCH EUROPESE LIGA
(..)
If it is the time to break Taboos and cross all the red lines, we certainly do not want to stay behind.
ze konden niet met iets komen wat meer bij het onderwerp paste, he? Dit soort cartoons komen al vaak genoeg voor.

Ach.. AEL.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.