Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2008, 21:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nee dat impliceert het niet. Meer betekent meer dan dat. In dit geval betekent het, dat er geen meerdere zijn dan Hem. Dus er is 1 God en dat is Hijzelf. Stiekem moest ik wel beetje lachen om de miscommunicatie
Als het echt stiekem was geweest had je het niet verteld.

Welke miscommunicatie bedoel je? Die tussen god en de schrijver van de bijbel?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 16:07
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Nee,
Gij zult uw naaste lief hebben als u zelf
Is de belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 12:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Waarop baseer je je?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 13:48
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
de ganse wet en de profeten "hangen" daaraan (het is natuurlijk god liefhebben boven alles (boven alles staat niet in tekst, maar uitdrukking) - en uw naaste als uzelf) volgens matth22, dus het is tenminste een samenvatting, maar de vraag is wel "wat is het grootste gebod in de wet".
in lukas 10 staat wat verduidelijkend: "wat is in de wet geschreven; hoe leest gij?", dus iig de kern.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 14:21
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Waarop baseer je je?
Op de bijbel
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 14:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Op de bijbel
Als je toch al niet van plan was een onderbouwing te leveren, post dan gewoon niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 15:18
Verwijderd
Gij zult niet doodslaan.

Voor alle geboden kan je achteraf je spijt betuigen. Maar alleen bij deze is het gevolg onherroepelijk.

Hoewel natuurlijk je het ook niet terug kan nemen als je gewerkt hebt op de Sabbath (of zondag), zal iedereen het wel met mij eens zijn dat dit minder erg is dan iemand zijn leven ontnemen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 16:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ganse wet en de profeten "hangen" daaraan (het is natuurlijk god liefhebben boven alles (boven alles staat niet in tekst, maar uitdrukking) - en uw naaste als uzelf) volgens matth22, dus het is tenminste een samenvatting, maar de vraag is wel "wat is het grootste gebod in de wet".
in lukas 10 staat wat verduidelijkend: "wat is in de wet geschreven; hoe leest gij?", dus iig de kern.
Bedoel je dat als naastenliefde in tegenspraak is met de liefde voor god, het laatste voorrang moet krijgen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 17:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Bedoel je dat als naastenliefde in tegenspraak is met de liefde voor god, het laatste voorrang moet krijgen?
nee, dat bedoelde ik niet te zeggen, maar nu je het vraagt, er staat: "en het tweede aan dit gelijk is" in het matth gedeelte. je kunt interpreteren dat b uit a voortkomt etc, maar dit gedeelte is duidelijk, hoewel het hier niets zegt over wat er moet gebeuren als ze in tegenspraak zijn.
"heb u naaste lief als uzelf" in verschilende bewoordingen staat trouwens behalve in de gedeeltes die ik noemde juist los in de bijbel, dat was mijn fout. god liefhebben is misschien ook niet het meest thuis om verwoord te worden in de wet, wat me het niet gelijk logisch maakt dat niet als belangrijkste "gebod" te zien.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 10:30
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Jawel, dat zegt het wel. Jouw standpunt dat het mijne tegenspreekt heeft geen argumenten. Zolang dat zo is, is mijn standpunt bewezen omdat de bewijslast voor een abstracte godheid en dat beeld als zijnde goden gelijk aan elkaar is.
Als je het tegendeel wilt beweren moet je dus met argumenten komen in plaats van star je conclusie herhalen. Die argumenten moeten dan het bestaan van de christelijke god bewijzen, zodat die aannemelijker is als godheid, dan een willekeurig beeld.
God bewijzen kan niet. Dat doet niet af aan dat dat gebod niet zegt dat afgodsbeelden goden zijn. Lees hiervoor aub mn eerdere posts hierover, en quote dan niet 1 zinnetje maar in het geheel.
Citaat:
Als het echt stiekem was geweest had je het niet verteld.
Welke miscommunicatie bedoel je? Die tussen god en de schrijver van de bijbel?
Nee, die van de meerdere betekenissen van meer.
Oke het was dan niet helemaal stiekem
Citaat:
Nee,
Gij zult uw naaste lief hebben als u zelf
Is de belangrijkste
Dat is geen gebod. Dat is de samenvatting van alle geboden.
Citaat:
Gij zult niet doodslaan.
Voor alle geboden kan je achteraf je spijt betuigen. Maar alleen bij deze is het gevolg onherroepelijk.
Hoewel natuurlijk je het ook niet terug kan nemen als je gewerkt hebt op de Sabbath (of zondag), zal iedereen het wel met mij eens zijn dat dit minder erg is dan iemand zijn leven ontnemen.
Ook voor doodslaan kan je spijt betuigen. Het heeft natuurlijk wel een ernstig gevolg. Maar de daad op zich is dan niet meer of minder erg heel principieel gezien. Praktisch gezien wel. Toch zal God alles even zwaar nemen. Zelf vanuit mijn gevoel gezien vind ik doodslaan ook veel erger dan bijv jaloezie. Maar eigenlijk als ik er dan dieper over nadenk, vind ik enkel de gevolgen veel en veel erger dan de overige geboden. Behalve die van afgodsbeelden dan denk ik, omdat dan de gevolgen zijn dat je God eigenlijk ontkent. Maargoed in ieder geval de daden van als je een gebod overtreedt op zich zijn bij alle geboden even erg. Het scheelt (voor de consequenties dus) enigszins dat een mens over het algemeen minder neiging heeft tot doodslaan dan tot liegen. De geboden op zich tellen allemaal even zwaar, omdat de daden zelf allemaal even zwaar tellen. Zie hiervoor ook Jakobus 2:10 waar ik op een eerdere post (van 5 april) me ook op heb beroepen.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 10:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Oke het was dan niet helemaal stiekem
Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 10:39
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen
Ik betuig mijn spijt. Beter open dan stiekem toch (a) wel zo eerlijk
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 12:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
God bewijzen kan niet.
Inderdaad. Symptomatisch van dingen die niet bestaan.
Citaat:
Dat doet niet af aan dat dat gebod niet zegt dat afgodsbeelden goden zijn. Lees hiervoor aub mn eerdere posts hierover, en quote dan niet 1 zinnetje maar in het geheel.
Waarom het geheel quoten als één zin het samenvatte, en ik het geheel reeds weerlegde?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 13:45
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Inderdaad. Symptomatisch van dingen die niet bestaan.
Nee, symptomatisch van geloven.
Citaat:
Waarom het geheel quoten als één zin het samenvatte, en ik het geheel reeds weerlegde?
Het geheel heb je niet weerlegd, enkel een zinnetje die het niet samenvatte maar onderdeel was van een geheel.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 13:49
Verwijderd
Citaat:
De geboden op zich tellen allemaal even zwaar, omdat de daden zelf allemaal even zwaar tellen.
Daar ben ik het niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 13:50
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens.
Waarom niet?
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Omdat het mijn mening is dat de daden niet even zwaar zijn. Iemand bruut afslachten is toch wel wat anders dan bevoorbeeld vloeken omdat je je teen aan de tafel stoot.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 13:57
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Omdat het mijn mening is dat de daden niet even zwaar zijn. Iemand bruut afslachten is toch wel wat anders dan bevoorbeeld vloeken omdat je je teen aan de tafel stoot.
Weet je wat je doet met vloeken?
Ik snap je wel hoor, zo dacht ik in eerste instantie ook. Totdat ik er verder over na ging denken. Dan zijn de gevolgen van afslachten praktisch erger, maar het ding an sich.. alles is even zo erg als afslachten.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat je doet met vloeken?
Ik snap je wel hoor, zo dacht ik in eerste instantie ook. Totdat ik er verder over na ging denken. Dan zijn de gevolgen van afslachten praktisch erger, maar het ding an sich.. alles is even zo erg als afslachten.
Wat denk jij wat je doet als je vloekt?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:09
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Wat denk jij wat je doet als je vloekt?
Je gebruikt Gods naam ijdel. Bovendien is dat respectloos tegenover God. Of je verzoekt God om je te verdoemen, dat is ook best heel erg als God daar naar zou luisteren.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Je gebruikt Gods naam ijdel.
Nee, want het brengt een zekere opluchting met zich mee.
Citaat:
Bovendien is dat respectloos tegenover God.
God kan best voor zichzelf opkomen.
Citaat:
Of je verzoekt God om je te verdoemen, dat is ook best heel erg als God daar naar zou luisteren.
Nee, als je "godverdomme" zegt is dat gewoon een vloek zonder specifieke betekenis. Ik ken niemand die bij het zeggen van "godverdomme" ook daadwerkelijk de bedoeling had om god te verzoeken hem/haar te verdoemen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:19
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Nee, want het brengt een zekere opluchting met zich mee.
Voor jezelf misschien op korte termijn, maar dan nog gebruik je Gods naam ijdel.
Citaat:
God kan best voor zichzelf opkomen.
Ja dus?
Citaat:
Nee, als je "godverdomme" zegt is dat gewoon een vloek zonder specifieke betekenis. Ik ken niemand die bij het zeggen van "godverdomme" ook daadwerkelijk de bedoeling had om god te verzoeken hem/haar te verdoemen.
Dat is het triestste. Daarom vroeg ik aan Dr. Zoidberg of hij wist wat je doet als je vloekt. Om dat te laten beseffen. Je vraagt het namelijk wel aan God, bedoeling of geen bedoeling. Dat boeit dan niet. Dat is zwartwit gesteld hetzelfde als dat je zegt tegen iemand die je vermoord 'oh dat was niet mijn bedoeling'.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Je gebruikt Gods naam ijdel. Bovendien is dat respectloos tegenover God. Of je verzoekt God om je te verdoemen, dat is ook best heel erg als God daar naar zou luisteren.
Dus heeft god een ego. Waarom zou het machtigste iets in het universum een ego hebben? Als een mier zou (kunnen) zeggen: "Ach, Zoidverdomme!" () Dan zou het mij echt geen barst uitmaken.

Bovendien kan je die woorden terugnemen. Een leven niet. En als ik mocht kiezen tussen iemand vermoorden of een vloek uitspreken dan is die keuze snel gemaakt.

Of wil jij zeggen dat als je die keuze zou moeten maken dat het niet uitmaakt wat je kiest? Ik voorspel namelijk dat ieder mens met gezond verstand de vloek zou kiezen. En dat betekent dat wij mensen wel degelijk onderscheid maken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:26
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Dus heeft god een ego. Waarom zou het machtigste iets in het universum een ego hebben? Als een mier zou (kunnen) zeggen: "Ach, Zoidverdomme!" () Dan zou het mij echt geen barst uitmaken.
Omdat jij toch iemand niet kan verdoemen. Ego=ik, ?
Citaat:
Bovendien kan je die woorden terugnemen. Een leven niet. En als ik mocht kiezen tussen iemand vermoorden of een vloek uitspreken dan is die keuze snel gemaakt.
Die woorden kan je ook niet terugnemen. Je kan wel spijt betuigen, dat kan bij moorden ook. Wat je bedoelt is dat je de gevolgen van woorden terug kan nemen (mits het op tijd is) en van moorden niet. En dat probeer ik heel de tijd duidelijk te maken, dus hoera voor deze opmerking. De gevolgen zijn bij een moord erger omdat die niet teruggenomen kunnen worden. De daden op zich zijn dan nog wel even erg.
Citaat:
Of wil jij zeggen dat als je die keuze zou moeten maken dat het niet uitmaakt wat je kiest? Ik voorspel namelijk dat ieder mens met gezond verstand de vloek zou kiezen. En dat betekent dat wij mensen wel degelijk onderscheid maken.
Zijn wij in staat, en/of mogen wij oordelen over hoe erg een zonde is? (vanuit het geloof gezien dan ook weer he)
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Voor jezelf misschien op korte termijn, maar dan nog gebruik je Gods naam ijdel.
Nee, iets ijdel doen betekent dat het nutteloos is. Als het oplucht, is het niet nutteloos.
Citaat:
Ja dus?
Dus wat maakt het uit of mensen vloeken?
Citaat:
Dat is het triestste. Daarom vroeg ik aan Dr. Zoidberg of hij wist wat je doet als je vloekt. Om dat te laten beseffen. Je vraagt het namelijk wel aan God, bedoeling of geen bedoeling. Dat boeit dan niet. Dat is zwartwit gesteld hetzelfde als dat je zegt tegen iemand die je vermoord 'oh dat was niet mijn bedoeling'.
Ja, ik kan ook wel zeggen dat iemand die "boom" zegt in feite bedoelt dat hij al zijn geld aan mij wil geven, maar als ik het zou pakken is de reactie waarschijnlijk alsnog verontwaardigd. Dus vul niet in hoe mensen dingen bedoelen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:29
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Die woorden kan je ook niet terugnemen. Je kan wel spijt betuigen, dat kan bij moorden ook. Wat je bedoelt is dat je de gevolgen van woorden terug kan nemen (mits het op tijd is) en van moorden niet. En dat probeer ik heel de tijd duidelijk te maken, dus hoera voor deze opmerking. De gevolgen zijn bij een moord erger omdat die niet teruggenomen kunnen worden. De daden op zich zijn dan nog wel even erg.
Hoe kan je iemand/iets beledigen dat perfect en overal is? Want als je overal en alles bent is de vloek ook altijd waar.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:32
Verwijderd
En als ik Jezus zeg, is dat ook een vloek, als ik mijn teen stoot? Ik vraag niemand te verdoemen daarmee.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:33
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
En als ik Jezus zeg, is dat ook een vloek, als ik mijn teen stoot? Ik vraag niemand te verdoemen daarmee.
Sterker nog: Is het een vloek als "jezus" (merk op: geen hoofdletter) een nieuw woord is wat betekend: "Dat doet pijn" of "dat is vervelend"?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Sterker nog: Is het een vloek als "jezus" (merk op: geen hoofdletter) een nieuw woord is wat betekend: "Dat doet pijn" of "dat is vervelend"?
Offtopic: Piet typ je toch ook met een hoofdletter? Waarom Jezus niet? Het is ook maar een naam. Een naam wat veel voorkwam in die tijd bovendien.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:39
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Nee, iets ijdel doen betekent dat het nutteloos is. Als het oplucht, is het niet nutteloos.
Voor jezelf misschien niet op korte termijn. Daarna wel en voor God ook.
Citaat:
Dus wat maakt het uit of mensen vloeken?
Dat je Gods naam dus ijdel gebruikt.
Citaat:
Ja, ik kan ook wel zeggen dat iemand die "boom" zegt in feite bedoelt dat hij al zijn geld aan mij wil geven, maar als ik het zou pakken is de reactie waarschijnlijk alsnog verontwaardigd. Dus vul niet in hoe mensen dingen bedoelen.
Dus?
Citaat:
Hoe kan je iemand/iets beledigen dat perfect en overal is? Want als je overal en alles bent is de vloek ook altijd waar.
? God zelf zal je niet beledigen.
Citaat:
Sterker nog: Is het een vloek als "jezus" (merk op: geen hoofdletter) een nieuw woord is wat betekend: "Dat doet pijn" of "dat is vervelend"?
& @ Dr zoidberg
Dan gebruik je alsnog Gods naam ijdel
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:40
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Offtopic: Piet typ je toch ook met een hoofdletter? Waarom Jezus niet? Het is ook maar een naam. Een naam wat veel voorkwam in die tijd bovendien.
Als je jezus gebruikt als een beschrijving van pijn is het geen naam.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:41
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
& @ Dr zoidberg
Dan gebruik je alsnog Gods naam ijdel
Ik geloof niet in geologisch onveranderende dynamiek (god). <--- en dit?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Als je jezus gebruikt als een beschrijving van pijn is het geen naam.
Owh ja, dat is waar. Maar van oorsprong is het een naam. Traditie!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:44
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Owh ja, dat is waar. Maar van oorsprong is het een naam. Traditie!
augustus is zowel een beschrijving als een naam.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Voor jezelf misschien niet op korte termijn. Daarna wel en voor God ook.
Iets kan niet wel en niet nutteloos zijn.
Citaat:
Dat je Gods naam dus ijdel gebruikt.
Nee dus!
Citaat:
Dus?
Jij bepaalt voor anderen wat zij bedoelen als ze "godverdomme" zeggen. Dat is dus even onzinnig als dat ik voor iemand anders zou bepalen wat hij met "boom" bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:48
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
"boom"
BLASPHEMY!
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Dan gebruik je alsnog Gods naam ijdel
True. Ach ik snap het ook wel een beetje dat god zich eraan zou storen als zijn lievelingswezen zijn naam steeds gebruikt als iemand z'n teen stoot.

Owh trouwens, god is niet eens zijn naam, dus godverdomme mag wel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:50
Verwijderd
Citaat:
augustus is zowel een beschrijving als een naam.
Maar in sommige landen spellen ze de maanden met hoofdletter.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:57
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Maar in sommige landen spellen ze de maanden met hoofdletter.
Augustus heeft ook een betekenis: 'Eerste' als ik het goed heb (mijn Latijn is roestig).
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 14:57
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Iets kan niet wel en niet nutteloos zijn.

Jij bepaalt voor anderen wat zij bedoelen als ze "godverdomme" zeggen. Dat is dus even onzinnig als dat ik voor iemand anders zou bepalen wat hij met "boom" bedoelt.
Iets kan nutteloos zijn, en nuttig lijken is het eigenlijk meer dan.

Ik bepaal niet de bedoeling, maar wat ik zei is dat ze wel vragen om verdoeming. Of ze dat nou wel of niet bedoelen maakt niet uit, de daad op zich is er. En dat is met moorden ook,en boeit het dan wat de bedoeling was? Ik neem aan dat je nee daarop zegt. Dus vandaar
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 15:05
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Iets kan nutteloos zijn, en nuttig lijken is het eigenlijk meer dan
*open deur intrapt* zoals bidden?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Augustus heeft ook een betekenis: 'Eerste' als ik het goed heb (mijn Latijn is roestig).
Het woord augustus betekent in het Latijn "verheven". Volgens wikipedia. Ik heb helaas nooit Latijn gehad. Tabula rasa.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 15:07
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het woord augustus betekent in het Latijn "verheven". Volgens wikipedia. Ik heb helaas nooit Latijn gehad. Tabula rasa.
Dan zal princeps wel het woord zijn wat ik bedoelde. Nouja, mijn punt staat
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Dan zal princeps wel het woord zijn wat ik bedoelde. Nouja, mijn punt staat
Klopt. (Weer opgezocht.) Op deze manier leer ik ook aardig wat Latijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Iets kan nutteloos zijn, en nuttig lijken is het eigenlijk meer dan.
Als het opluchting biedt heeft het nut voor de gemoedstoestand. Dat is verder niet te ontkennen.
Citaat:
Ik bepaal niet de bedoeling, maar wat ik zei is dat ze wel vragen om verdoeming. Of ze dat nou wel of niet bedoelen maakt niet uit, de daad op zich is er. En dat is met moorden ook,en boeit het dan wat de bedoeling was? Ik neem aan dat je nee daarop zegt. Dus vandaar
Want de letterlijke intepretatie van "godverdomme" is de enig mogelijke?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Als het opluchting biedt heeft het nut voor de gemoedstoestand. Dat is verder niet te ontkennen.Want de letterlijke intepretatie van "godverdomme" is de enig mogelijke?
Precies. Je zou net zo goed de spreekwoordelijke tafel waar je je teen aan hebt gestoten kunnen vervloeken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 16:28
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Als je toch al niet van plan was een onderbouwing te leveren, post dan gewoon niet.
Zoek dat maar op in de bijbel maar waar is waar
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 18:44
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
*open deur intrapt* zoals bidden?
Tja je zal mijn antwoord wel verwachten. Maar bidden is nuttig en kan nutteloos lijken voor nietgelovigen.
Citaat:
Als het opluchting biedt heeft het nut voor de gemoedstoestand. Dat is verder niet te ontkennen.
Ja oke in die zin wel, maar soms heb je meer en/of ergere nadelen dan voordelen om het zo dan maar te zeggen.
Citaat:
Want de letterlijke intepretatie van "godverdomme" is de enig mogelijke?
Ja? Wat anders?
Citaat:
Precies. Je zou net zo goed de spreekwoordelijke tafel waar je je teen aan hebt gestoten kunnen vervloeken.
Nee want je zegt op t eind -me. Dat is niet de tafel. Ik neem aan dat je jezelf niet gelijk stelt aan een tafel.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Ja oke in die zin wel, maar soms heb je meer en/of ergere nadelen dan voordelen om het zo dan maar te zeggen.
Ja, voor een atheďst is het natuurlijk niet waarschijnlijker dat er een god bestaat die vloeken bestraft dan dat er een god bestaat die vloeken beloont.
Citaat:
Ja? Wat anders?
Nou, een synoniem van grutjes, verdikke, jandorie, etc.
Citaat:
Nee want je zegt op t eind -me. Dat is niet de tafel. Ik neem aan dat je jezelf niet gelijk stelt aan een tafel.
Dus als je het over een pleonasme hebt heb je het ook altijd over jezelf?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 00:05
Verwijderd
Offtopic:

Ik vind het ook zo'n onzin als mensen zeuren als je zegt potdikkie. "Ja maar dat is een verbastering van!" krijg je dan te horen. Nou dan is mijn naam ook een vloek, want de 'j' zit dicht bij 'g', de 'a' is een klinker, en dat is de o ook. Ach, en de 'n' kan best voor 'd' staan.

Citaat:
Dus als je het over een pleonasme hebt heb je het ook altijd over jezelf?
Geen toevoeging nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Lees!]Verhaaltje
Zut Alors!
9 14-03-2005 15:56
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Mijn muze
Verwijderd
0 14-11-2004 17:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het communisme topic
Joostje
441 22-05-2004 09:20
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
KIET
0 10-03-2004 23:02
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.