Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 20:22
Verwijderd
hoi!
ik wil graag verder met grieks, maar dat wordt op onze school maar 1 jaar gegeven, alleen omdat 't verplicht is. ik heb ze al gevraagd, maar ze willen verder dus ook geen grieks gaan geven.

maar ik wil er wel graag mee verder

- nu kan ik naar een andere school gaan, maar dat wil ik niet.

- ik kan een of andere loi curcus gaan volgen ofsow, maar ik heb er nog geen een gezien waar ze oud-grieks geven, inplaats van nieuw-grieks.

- ik zag ergens op internet een aanbieding, dan kon je de boeken van dezelfde methode als die ik nu heb (pallas) kopen. de antwoorden insturen. en zij kijken 't na enzo. maarja, nakijken kan ik zelf ook wel en mijn eigen studie plannen denk ik ook wel..

- ik kan gewoon een boek kopen, handleiding, en verder gaan. maar dus zonder enige begeleiding..

wat zouden jullie doen?
of zouden jullie zeggen, ik stop er toch maar mee...

Marianne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2002, 20:48
^AmArU^
^AmArU^ is offline
zonder begeleiding verder gaan
zelfstudie is zeer positief en zeer goed mogelijk denk ik zo!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 07:55
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Denk je dat je het vol kunt houden met zelfstudie? Dat lijkt me namelijk ontzettend moeilijk. Ik zou het niet kunnen. Misschien kun je je huidige docent klassieke talen vragen of hij/zij je nog een uur in de week kan helpen of zo, dan heb je wat meer structuur erin en kun je toch Grieks leren.
Ik zou anders ook niet weten hoe je het moet oplossen, watn ik zou ook niet naar een andere school gaan.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 08:50
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Kijk, jij zit op een school die alleen maar Grieks geeft om de leerlingen later een *gymnasium* diploma te kunnen uitreiken. Het *vak* stelt daar niks voor.

Cursussen zijn er niet, en zelfstudie zie ik niet zo zitten. Waarom vraag je niet aan klasgenoten of er nog meer zijn die met Grieks willen doorgaan? Misschien kun je zo meer bereiken.

Nog één ding. Als je maar een jaar Grieks krijgt en het is uitgesloten ermee door te gaan, zal er waarschijnlijk meer aandacht aan de cultuur dan aan de taal worden besteed. Dat is geen goede basis voor het vak Grieks als *examenvak*. Misschien heb je er ook wel een verkeerd beeld van het vak door gekregen. Hoeveel uur Grieks heb je trouwens in dat ene jaar? Een of twee?

Ik zou je adviseren te stoppen, maar ik vind het wel beneden alle peil wat jouw school doet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Onbekende schreef:
Denk je dat je het vol kunt houden met zelfstudie? Dat lijkt me namelijk ontzettend moeilijk. Ik zou het niet kunnen.
dat zit ik mezelf ook af te vragen...

Citaat:
Misschien kun je je huidige docent klassieke talen vragen of hij/zij je nog een uur in de week kan helpen of zo, dan heb je wat meer structuur erin en kun je toch Grieks leren.

ik heb haar dus al gezegd dat ik wel verder wilde gaan volgend jaar, maar zij zelf wou dat niet.. en ze is de enige die dat vak kan geven hier op school.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 10:03
Verwijderd
Citaat:
DE bezoeker schreef:

Cursussen zijn er niet, en zelfstudie zie ik niet zo zitten. Waarom vraag je niet aan klasgenoten of er nog meer zijn die met Grieks willen doorgaan? Misschien kun je zo meer bereiken.
die hebben weinig zin in meer les.. hun boeit 't niet echt. en ze lopen helemaal niet gelijk met mij.
ik ben tot nu toe namelijk al wel zelfstandig verdergegaan. de rest van de klas is bij les 5, ik bij les 10/11. en hun vertalen ook niet alles. Ze doen er niet veel aan, 95% van mijn klasgenoten kan niet eens een beetje behoorlijk voorlezen... ze weten niet hoe ze de letters uit moeten spreken..

Citaat:
Nog één ding. Als je maar een jaar Grieks krijgt en het is uitgesloten ermee door te gaan, zal er waarschijnlijk meer aandacht aan de cultuur dan aan de taal worden besteed.
ja klopt.. ik moet zeggen dat 't wel wat minder zou mogen.
Citaat:
Dat is geen goede basis voor het vak Grieks als *examenvak*. Misschien heb je er ook wel een verkeerd beeld van het vak door gekregen. Hoeveel uur Grieks heb je trouwens in dat ene jaar? Een of twee?
1 uurtje... heel weinig dus. we doen ook bijna niks in de les. ik denk dat ik wel weet wat grieks inhoud


Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 13:47
Verwijderd
Aangezien jij al bij les 10/11 bent, en de rest nog maar bij 5, gaat het je nog behoorlijk goed. Maar zonder enkele begeleiding... Ik weet het niet. Je steekt er volgens mij wel minder van op dan dat je les zou volgen. Maar misschien moet je het toch maar proberen. Ik denk dat je best een kans hebt... Maar dan heb je het officieel natuurlijk nooit geleerd

Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 13:55
Verwijderd
[QUOTE]perseus schreef:
Aangezien jij al bij les 10/11 bent, en de rest nog maar bij 5, gaat het je nog behoorlijk goed.

't begin is wel erg makkelijk...

Maar misschien moet je het toch maar proberen. Ik denk dat je best een kans hebt...

mja, proberen kan natuurlijk geen kwaad he..

Maar dan heb je het officieel natuurlijk nooit geleerd
misschien zou ik wel gewoon examen kunnen doen op mijn school. ik weet niet goed hoe dat gaat, maar 't lijkt me dat hun daar verder niet veel extra werk aan hebben.


Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 20:54
Seneca
Seneca is offline
Hartstikke geweldig dat je zo gemotiveerd bent! Mocht je ooit hulp nodig hebben... (senecarules@hotmail.com)
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 11:16
Verwijderd
thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Probleem memorycard Sony Ericsson k550i
Kingofthemall
1 06-12-2007 08:13
Software & Hardware [WINXP] CAB Files installatie probleem
Q
7 28-07-2004 11:17
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Games Probleem GTA VC
PGWR
17 01-03-2004 20:08
Psychologie wat is mijn probleem... - emigratie -
miep
4 14-01-2002 02:14
Software & Hardware Playstation2 probleem
Tidus Almasy
9 03-11-2001 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.