Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2004, 21:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Adventures???

Het begint allemaal als een meisje van 6 . Shanna moet naar bed want het is al 8 uur, en dat is nogal laat voor een meisje van 6 !
Haar moeder Michelle brengt haar naar bed, maar ze wil niet want ze denkt dat er enge mensen zijn in haar kamer.
Dus haar moeder duwt haar de kamer in en draait de deur op slot. Shanna heeft een hoogslaper, bureau beneden en bed erboven.
Op een gegeven moment moet ze er aan denken dat ze het huis net hebben gekocht, en al 400 jaar oud is! Maarja ze gaat toch maar slapen. Op een gegeven moment word ze wakker,ze hoort geluiden op de trap ze hoort de trap kraken. Ze roept: Mam? Pap? Er valt een grote stilte. De trap kraakt niet meer en ze hoort ook geen geluiden meer. Ze word bang, ze wil wel naar buiten om te kijken wat het dan wel is als het papa en mama niet zijn. Maarja, de deur zit op slot dus dat gaat nou even niet.

6 jaar later.....

Shanna zit inmiddels al op de middelbare school, maar ze is nog steeds niet gewend aan het "nieuwe" huis. Hij kraakt nog steeds en er zijn nog steeds rare geluiden. Maarja het is vrijdagochtend en ze moet dus naar school, ze heeft wel het eerste uur vrij dus dat is wel goed! Ze neemt uit school een meisje mee, ze heet: Celine. Het is een heel aardig meisje waarmee ze over alles kan praten. Celine is nog nooit bij Shanna thuis geweest dus laat ze haar hele huis aan Celine zien. Ze laat echt alles zien.En ze laat als laatste haar eigen kamer zien. Mooie kamer zei Celine. Ze heeft wel eens een boek gelezen over een geheime kamer, en omdat het huis al 400 jaar oud is kan er best wel 1 zitten! Vervolgens tikt ze op de muren en op een gegeven moment hoort ze iets hols. Shanna dit stuk is hol! Hier moet iets achter zitten! We moeten het open maken, zit er niet ergens een knop ofzo? Vast wel maar dan moeten we hem wel vinden he!? Wacht eens even, de vorige bewoners zeiden dat je nooit aan het schilderij mocht zitten wat nu boven ons hangt. Ik vind het een lelijk schilderij, ik heb het al eens weg proberen te halen maar het kon niet. Het zit vast ofzo. Celine, kijk goed naar het schilderij zie je er iets vreemds aan? Ja, wacht eens even, die neus! Er zit een randje omheen! Even proberen of je hem kan indrukken! Shanna doe jij het maar ik durf het niet, straks komt er een man uit en die vermoord ons ofzo. Wat ben jij een mietje zeg, ik doe het dan wel weer. Ze drukt op de neus en de muur splitst in twee. Er komt een grote stofwolk vandaan. Wow zeg, dit is al heel lang niet open geweest! Maar celine wil je dus zeggen dat ik al die tijd naast een geheime kamer heb geslapen? Jepzz, scary he?! Zullen we naar binnen gaan? Ja dat lijkt me wel he! Na al die jaren wil ik wel eens weten waar ik nou naast heb gelapen. Ze lopen verder en er zijn allemaal spinnen, en grote spinnenwebben. Echt heel vies, je loopt er constant doorheen. Er liggen skeletten van mensen en van dieren. Ehh... Celine is dit nou wel zo'n goed idee? Nou, naderhand ben ik er niet meer zo zeker van! Zullen we maar weer terug gaan?Dan gaan we een andere keer verder met onze zoektocht owkey? Ja is goed! Maar nou durf ik hier niet meer te slapen nu ik dit weet hoor! Anders blijf ik hier gewoon slapen dan zijn we met zijn 2, en het is tenslotte weekend! Ja maar dan moet ik het wel even aan mijn moeder vragen hoor! Ja dan sluit ik die geheime kamer wel af owkey? Ehhh... het mag! Dus moeten we even je moeder bellen, of zij je spullen even kan brengen. Ja doet ze vast wel! Maare, lust jij lasagna? Want dat gaan we eten. Jaaaaa, dat is lekker joh! Maar zullen we om middernacht als mijn ouders slapen naar de geheime ingang gaan? Ja, dan is het extra scary! Maar eigenlijk moeten die geheime ingang een naam geven, want als we er perongeluk over praten waar andere kinderen bij zijn dan worden ze nieuwsgierig en dan zijn we de piza! Hoezo zijn we dan de piza? Nou dan willen ze weten waar die geheime ingang is en dan gaan ze door graven tot ze weten waar hij is! Het is half 12 en ze liggen stil in bed, en dan horen ze weer van die enge geluiden. Wacht eens even, Celine dit zijn dezelfde geluiden als als altijd maar nou zijn ze nog duidelijker dan ooit! Shan, wil jij mij nou vertellen dat je dit niet eng vind? Tuurlijk is dit eng!
De klok slaat 12 uur, en de meiden springen uit hun bed. Ze staan op en het lijkt wel of er een wind in de kamer staat. Het voelt alsof er allemaal geesten door je heen lopen, vind je niet? Het is echt raar, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Help, ik word tegen de grond geschopt. Wat, hoe kan dat. Help me nou !Celine, pak mijn hand SNEL!!! Wow, ik werd echt geschopt en daarna meegetrokken. Ik dacht echt dat ik de dood werd ingetrokken ofzo.Maar hoe eng dit ook is we moeten weten wat er achter die muur zit. Nu drukte Celine op de knop, de muur splitste weer in 2 en de geluiden werden nog duidelijker. We lopen door, en op een muur zien we een hele rare inscriptie. Het is in ieder geval geen Nederlands. Maar we weten ook niet wat voor een taal het dan kan zijn. Maar Celine, ik heb een laptop met internet. Misschien kunnen we daar kijken wat het dan kan zijn! Even zoeken hoor, ik kijk wel bij www.vreemdetaal.nl! Shit, die doet het niet. Ehh.. Shanna we zijn nu al een half uur aan het zoeken maar we hebben nog steeds niks. Ja ik weet het, maar ik blijf er steeds bij die gedachte dat het een taal is die wij niet kennen. En dat er heel lang geleden hier mensen hebben gewoond met een vreemde taal die niemand kent! Eigenlijk best wel een groot avontuur! Dat juist wij dit allemaal beleven! Maar van wie zijn die skeletten? Ik bedoel, het zijn toch ooit mensen geweest. Ja, en wat nou dat die geesten die daarstraks door ons heen gingen nou eens die geesten van die skeletten zijn! Maar waarom wouden ze mij dan meenemen? Ik zou het echt niet weten, maar wat ik wel weet is dat wij erachter moeten komen wat er op die muur staat. Celine, vind jij ook niet dat het lijkt of die muren steeds dichterbij komen? Nou en of! Ze komen ook dichter bij. Gauw, ga die tunnel in! Wat is dit nou weer? Hier liggen een heleboel skeletten, het lijkt wel een graftombe. Moet je hier kijken, allemaal sierraden. Laten we maar gauw verder lopen. Neej, ik wil ook een mooi ketting! Neej!!! Niet doen het kan een valstrik zijn. Doorlopen, en niet zo zachtjes ook. Want voel jij ook weer die soort wind? Ja! Rennen, ik wil niet weer gepakt worden. Ik weet misschien waarom zij jou wouden pakken. Misschien zijn de mensen hier doodgegaan, en willen hier rust. En wij hebben ze verstoord uit de dood. Kuch Kuch, gatver weer zo'n spinnenweb. Wacht eens even ik kan de geesten zien, jij ook? Ow nee he, we kunnen geen kant meer op. Oke we kunnen nog 2 dingen doen. Of we zeggen sorry, of we rennen heel gauw weg. Zeg het maar. Ik ga voor de 2e, want heb je hun hoofden al gezien? Ze staan op ontploffen, volgens mij. We moeten hun zwakke plek weten te vinden, zodat wij weg kunnen! Zag je dat? Er viel een druppel water op hun en ze gingen een stap achteruit. Owkey ga tuffen naar hun, NU! Ja owkey. Boven ons zit een gat dat leid naar mijn kamer. Als jij ze nou even afleid door te gaan tuffen, klim ik naar boven. En dan heis ik je wel op oke? Ja ja, doe nou maar! Oke pak mijn hand, gauw. RENNEN!!! Owkey druk nu op de knop! Ze komen ons achterna. Oke ik heb al veel avonturen meegemaakt maar dit slaat echt alles! Owja we moeten nog een naam verzinnen voor de geheime kamer, toch? Ja wat dacht je van geestig? Owkeyz dat is niet leuk even iets anders verzinnen graag. Wat dacht je van Inscriptie. Ja dat kan wel!
Het is nu al half 3, het lijkt me beter dat we nu gaan slapen vind je niet? Ja ik ben ook doodop! Slaapse, tot morgen! Ehhh Celine wat doe je? Wat bedoel je? Kijk dan! Je zweeft! Wat, ow neej blijf van me af ! Wat ik doe niks! Maar wie houd dan zijn handen om me heen? Neej he toch niet weer zo'n geest?
Shanna tuffen!!! AAAAAAAAHHHHH...... laat me los! Auw, he he eindelijk is dat geest ding weg! Maar ik kan je wel 1 ding vertellen, dit kan zo niet langer!
Hey ik weet iets! We gaan praten met de geesten! Glaasje draaien ofzo, misschien kunnen we ze vragen om weg te gaan. Dus we gaan niet boos doen , want als we dat wel doen gaan zij ook boos tegen ons doen. En dan zijn de rapen al helemaal gaar! Weet jij hoe dat moet dan? Nee, maar dat kan je van internet afhalen volgens mij. Maar ze zeggen wel altijd dat je moet oppassen want het kunnen goede geesten zijn en het kunnen kwade geesten zijn. Als het goede geesten zijn is er niet zo veel aan de hand. Maar als het kwade geesten zijn, dan kunnen ze je helemaal bang maken. En ze kunnen echt alles doen. Soms zie je ze en soms niet. Nou, na dit allemaal gebeurt is denk ik dat het kwade geesten zijn! Dat zou best kunnen, maar ze kunnen alleen nu even boos zijn. Omdat wij ze hebben verstoord. Dus we weten het niet. Ik ga wel even kijken op het internet. www.heksen.pagina.nl dat gaat allemaal over dat heksen gedoe. Ja, gevonden. Communicatie met de geesten. Tussen haakjes glaasje draaien. Zo moet het lukken. een glas.......... enz enz
Nou, we hebben het allemaal! Je moet heel normaal doen, dus niet lachen Shanna! Op dit soort momenten kan ik echt wel mijn lach inhouden hoor!
Owkey hou mijn hand vast, en zeg mij na. Beste geesten, wij willen jullie niks doen. Wij willen alleen weten wat er zich allemaal achter die muur heeft afgespeeld. Wij, Shanna en Celine hopen dat jullie daar een beetje begrip voor hebben. Dus wij willen jullie nu vragen om de vraag te beantwoorden. Dat kunt u zeggen als u uw gezicht eens laat zien. Maar het kan ook met aanwijzingen doot iets te laten bewegen dan weten wij zeker dat jullie er allemaal zijn. Alstublieft, wij willen jullie alleen helpen. Moet je kijken! Daar staat een geest! Ik vind dit toch wel een beetje eng hoor. Nou gewoon doen of je het niet eng vind. Hallow meneer de geest.... Hebben jullie onze vraag gehoord? Jazeker dat hebben wij gehoord. Maar voordat ik hem beantwoord, wil ik eerst weten of jullie deze plek hebben doorverteld. Neej natuurlijk niet, dat leek ons niet zo verstandig. Maar ben u bereid om ons iets te vertellen over Inscriptie? Inscriptie? Ow, ik bedoel de geheime kamer. Ik moet even aan mijn maatjes vragen of ik daar wat over los mag laten. Jongens, kom er maar bij! Ik wil even namens die meiden vragen of wij wat gaan vertellen over ons verleden daar. Ja, lijkt me wel oke, als ze het maar niet doorvertellen.
En zo wel blijven we je je hele leven lastig vallen! Snappen jullie wat ik bedoel? Nou daar gaat ie. Maar wij willen graag eerst eens iets weten over die inscriptie op de muur, mag dat? Owkey daar staat : Loop niet verder hier rust een vloek. Maar is dat echt waar dan? Rust er echt een vloek? Neej dat niet.
Het is om de mensen weg te houden. Als ze dat tenminste kunnen lezen! Maar wij hebben net ook overlegt, en wij vinden dat als jullie hier weg zijn wij jullie omtoveren. Zodat jullie helemaal niks meer van dit alles weten. Dus jullie weten wel iets. Maar jullie denken dan dat jullie dit gedroomd hebben.
Maar als jullie het dan toch niet meer weten, willen jullie dit dat eigenlijk nog wel weten? Ja, natuurlijk. Ik wil hier wel eens een verklaring voor hoor!
Ik vind het namelijk wel allemaal bizar. Oke, heel veel mensen zeiden dat hier vroeger een schat lag verborgen. Dus wij zijn opzoek gegaan, maar we wisten de weg niet meer terug. Want het werd een soort doolhof. En tot op de dag van vandaag hebben we de schat nog niet gevonden. Ow, wat een triest verhaal zeg. Ja en wij reizen soms naar boven, naar de zolder. Waar je moeder slaapt, maar we gaan dus via jou kamer. En daarom hoorde je ook altijd dat gekraak op te trap. Dus nou heb je er een verklaring voor! Maar omdat je het straks niet meer weet, zullen we extra zachtjes op de trap lopen oke?
Ja, oke dan zal ik niet meer wakker liggen. En ik wist maar steeds niet wat het was! Maarja toch bedankt, hoe mag ik jullie trouwens noemen? Dat maakt niet meer uit, je weet het straks toch niet meer. Nou, ik vind dat het nu wel eens tijd word dat jullie gaan. Vinden jullie niet? Ja, maar ik wil wel iets vragen. Kun je 1 van die krachten die jullie hebben niet aan 1 van ons overdragen? Nee, dat gaat niet sorry. En als we dat doen, zal het leven ook niet meer zo avontuurlijk zijn! Ja, dat is waar. Maja we moeten nu echt afscheid nemen, en ik zweer we komen een keer terug. Doeeggg, tot later! Zag je ze weggaan Celine? Ja, maar ik ga ze wel missen hoor. Nou ja zeg, je kent ze net. En ze zijn niet echt weg, ze zijn er nogsteeds maar we kunnen ze alleen niet zien. Maja nu is de nacht al bijna voorbij. En ik ben doodop, dus ik slaap nog een half uurtje. Weltrusten dan maar he, hahahah. Uur later....
Ow.. Shanna ik moet gaan. Ik heb wedstrijden van paardrijden, snap je. Oke pak gauw je spullen, en wegwezen maar. Maandag ochtend moesten ze weer naar school, en het werd een gewone dag. En ze wisten niks meer van de geesten en alles af.




Einde
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Wie moet er door naar de finale? Deel 2.
Ieke
24 23-03-2004 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.