Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2003, 19:54
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
hmm, ik vroeg mij dus iets af...

ik ben al een tijd verslaafd aan iets (doet er nu ff niet toe waaraan)... anyway, ik krijg er hulp voor en de laatste tijd gaat het beter, het is in ieder geval minder...
nu is het dus wel zo, dat ik al een hele tijd iets zoek als compensatie, iets dat ervoor zorgt dat ik dat zaaaaaaaaalige gevoel terug krijg. maar het probleem is dat ik dat niet vind... soms kan'k verhinderen da'k iets doms doe, maar dan stel ik het eigenlijk uit en uiteindelijk doe'k et dan toch... ik vind gewoon niets (en geloof me, ik heb al véél geprobeerd) die me dat zelfde zalige gevoel heeft, en juist daarom doe ik het toch steeds opnieuw...

heeft iemand een idee, hoe ik er voor kan zorgen dat ik toch datzelfde zalige gevoel krijg of moet ik proberen te leven zonder dat zalige gevoel??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 20:03
Verwijderd
Heeft het misschien met eten te maken, want zo niet, eet maar is een paar dagen haast niks en eet dan maar is je lievelings eten, wedden dat je dan echt dat zalige gevoel krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:13
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Heeft het misschien met eten te maken, want zo niet, eet maar is een paar dagen haast niks en eet dan maar is je lievelings eten, wedden dat je dan echt dat zalige gevoel krijgt.

de reden waarom ik er eigenlijk niet bij zet over wat het precies gaat, is omdat er reed zoveel topics over da specifieke onderwerp worden geopend...

daarom wou ik niet specifieren, zodat het ruim blijft en misschien ook nuttig kan zijn voor andere mensen die hetzelfde "probleem" hebben, maar aan iets anders verslaafd zijn...

bovendien zijn het bij mij eigenlijk verschillende verslavingen, dus ja, alles kan nuttig zijn....
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
framboosje schreef:
de reden waarom ik er eigenlijk niet bij zet over wat het precies gaat, is omdat er reed zoveel topics over da specifieke onderwerp worden geopend...

daarom wou ik niet specifieren, zodat het ruim blijft en misschien ook nuttig kan zijn voor andere mensen die hetzelfde "probleem" hebben, maar aan iets anders verslaafd zijn...

bovendien zijn het bij mij eigenlijk verschillende verslavingen, dus ja, alles kan nuttig zijn....
hmzz, ik ken het probleem... en een oplossing weet ik ook niet...
volgens mij bestaat er geen vervanging voor dat...
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 01:59
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Als dit gaat over waar ik denk dat het over gaat dan kan ik je een ding aanraden.
Extreme sports.....
Tenminste, als dit gaat waarover ik denk dat het gaat....
Ik wil eerst wel eens weten waar het nu over gaat want anders zit ik dadelijk dus weer onzin uit te kramen....
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 12:44
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Als dit gaat over waar ik denk dat het over gaat dan kan ik je een ding aanraden.
Extreme sports.....
Tenminste, als dit gaat waarover ik denk dat het gaat....
Ik wil eerst wel eens weten waar het nu over gaat want anders zit ik dadelijk dus weer onzin uit te kramen....

*zucht* bij mij gaat het over snijden... maar ik zou het ook enorm tof vinden moest iedereen die kan tips geven voor iederen andere soort verslaving (eten, niet eten, drugs,...) deze hier ook te plaatsen... het gaat gewoon over het psychologische aspect errond om een compensatie te zoeken/vinden
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:35
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Ik ken het wel, symptoomverschuivingen heten die dingen...

Het is belangrijk dat je het destructieve omzet in het constructieve.
Iets zoeken waar je een 'kick' van krijgt. Bijv bunjee jumpen
*even extreem*
Een vechtsport misschien?

Ook zou ik als ik jou was onderzoeken waarom je snijd.
Is het zelfhaat?is het willen voelen?Is het om even weg te zijn?
Als je dat weet, kan je daar wat tegen over zetten.
Bijv; willen voelen--> sporten 'vechtsport' iets waarin je je lichaam leert ervaren en voelen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Sterkte iig.
Ik ken de strijd tegen het snijden maar al te goed.
Het is een overlevingstechniek, die maar tijdelijk helpt..
Zoek iets voor op de langere termijn, het is het waard!

Liefs,
Dashja


__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:17
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat het leven zelf je dat zalige gevoel kan geven, dat klinkt misschien echt heel erg stom.. Maar ik denk dat dat zalige gevoel door de geestelijke toestand die je opwekt bereikt wordt of iets dergelijks, en dat je dat dus ook zonder de actie bereiken kunt.

Nou ja, ik weet het ook niet zo goed.. Ik denk echter dat wanneer jij gewoon echt lekker in je vel zit, je dat zalige gevoel niet meer op die manier nodig hebt en dergelijke.. en het daarom ook makkelijker zal zijn om dan van je verslaving af te komen.. oorzaken liggen vaak veel dieper.. het probleem is ms de verslaving helemaal niet, maar waarom je eraan bent begonnen.. dat moet je aanpakken, en dan is het denk ik ook makkelijker de verslaving aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:37
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Het probleem zit hem bij mij ook vooral in de enorme rush van Adrenaline die ik er van krijg. Die korte boost van energie waardoor je het gevoel hebt de hele wereld aan te kunnen. Dus dat is letterlijk een verslaving. Daarom ook mijn oplossing: Extreme Sports
Als ik niet mag snijden moet ik toch ergens mijn adrenaline vandaan halen.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Snel vraagje: compenseren met/voor?
Dasherman
6 10-10-2012 19:59
Algemene schoolzaken Compensatie punten
dildi
10 22-01-2009 21:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Belgisch wegenvignet om de schaamte voor het koningshuis te compenseren
de abt van sion
0 02-02-2007 23:13
Seksualiteit Compensatie theorie?
Steffan
81 23-10-2006 12:21
Eindexamens 2006 Compensatie
Poesket
14 19-04-2006 15:32
Algemene schoolzaken Compensatie van uren?
timajax
15 10-03-2006 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.