Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 16:06
Woestijnpinguin
Avatar van Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Ik heb 3 echt goeie vrienden. Teminsten dat denk ik. De laatste tijd heb ik mijn twijvels!! Ik word nooit gebeld, nooit uitgenodigt en niemand komt langs. Ik moet altijd maar achter hun aan lopen anders zie ik ze bijna niet ( 1 a 2 x in 2 week ) Wat ik eigelijk nog erger vind is dat als ik ze opbel dat ze dan al bij iemand zijn! vaak is dat 1 van mijn vrienden en hebben ze liever niet dat ik kom of is mijn id (om wat te doen ofzo) niet gewild! Ik baal hiervan!! Ik d8 dat we vrienden waren maar volgens mij is die vriendschap grotendeels van mijn kant! Iets wat mij nog erger in de war maakt is dat als ik bij hun ben of we zijn ergens wat drinken dat het dan heel gezellig is! We zijn dan gewoon goeie vrienden! Maar niemand heeft tijd om mij es te bellen van: is het goed als ik even langs kom?? Ik had het laatst hierover met een vriend van mij en toen ik zei dat als ik niet belde dat ik hem dna bijna niet zou zien werd hij boos en was het er helemaal niet mee eens! Hij had het excuus dat hij het was gewent dat ik wel belde tjah... Ik weet niet wat ik nou met ze moet!! het zijn men vrienden en ik wil ze niet zomaar dumpen ofzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 16:10
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
ow dit is minder...
zoals k zow hoor zijn het nie echt goeie vrienden
k zou gewoon af en toe met ze om gaan je hoeft ze nie te dumpe maar gewoon af en toe met ze omgaan kan toch oowk
echt vrienden kom je zker wel tege...
en als je die gevonden hebt dan weet je meteen hoe stom die andere tege je deden

of anders praat met ze er over waarom je nie "gewenst"
bent...


sterkte!
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:50
Verwijderd
ik heb ook een paar hele goeie vrienden, maar die bellen mij eigelijk ook nooit, ik zie ze ook altijd op school ennuh op msn, maar verder eigelijk niet... af en toe ff smsen....
ik ga ook nooit met ze uit, want ging eerst altijd uit met me vriend en die groep, maar t is nou uit dus dat doe ik ook niet meer...
en heb nou ook weinig zin om uit te gaan...
als ik nou uit wil, zou me ma me moeten brengen ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:15
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, misschien moet je die vrienden indd maar niet als hele goede vrienden zien...
Dat jij niet elke keer gebeld wordt is opzich niet zo vreemd, ik word ook niet zo vaak gebeld door mijn vrienden, dat ligt er gewoon aan hoe vaak die mensen dat doen enzo. Maar als je dan zelf belt en je mag niet komen, dan zit er denk ik toch wat fout...
Ze helemaal dumpen is denk ik ook niet nodig, maar als ik jou was zou ik wel een beetje uitkijken naar andere vrienden, en niet teveel achter die vrienden aanlopen en ze bellen, misschien bellen ze jou dan ook es een keer
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:24
Verwijderd
Vraag of ze jou ook willen bellen, zeg dat je dat fijn vind. Ik denk dat je uit moet kijken dat ze zich niet aangevallen voelen, dan werkt het alleen maar averechts.

Ik heb ook één vriendin waar ik weinig van hoor (zij nu ook weinig van mij), maar ik weet wel dat ze er voor me is als ik haar nodig heb en omgekeerd net zo goed. Een tweede vriendin hoorde ik nooit wat van, tja, dan niet, das nu dus ook over, jammer, maar helaas. Een tijd terug liep ik nog continu achter iedereen aan, dat doe ik nu niet meer, heb ik geen zin meer in. Als mensen me willen spreken en/of zien dan komen ze vanzelf wel. En als ik mensen wil spreken en/of zien, dan bel ik wel ff of stuur ik een smsje, een mailtje of een brief, maar niet meer steeds maar weer om het contact te houden, dat vertik ik. Ben zo een aantal vrienden verloren, maar of dat dan echte vrienden waren?

Zolang jij denkt dat je bij ze terecht kunt als het nodig is en je het goed met ze kunt vinden als jullie bij elkaar zijn...dan is het denk ik iig nog vriendschap te noemen. En misschien moet je eens proberen er rustig over te praten, dat jij het leuk zou vinden als zij jou ook eens belden ed. Zonder meteen allerlei beschuldigingen erachter aan. Wie weet werkt het. Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:49
Verwijderd
Ik begrijp dat het je onzeker maakt en alles, maar ik dnek niet dat het feit of het goede vrienden zijn eruit op te maken valt.

Zoals die vriend zei, zij zijn gewend dat het initiatief van jou komt, en nemen dan minder snel de moeite jou te bellen. Misschien is dat heel lullig, maar dat zul je ze dan toch op de een of andere manier duidelijk moeten maken.

Vorige keer dat je er iets van zei werd die vriend van je boos, maar probeer het toch nog eens aan te kaarten. Laat ze weten dat jij je er gewoon onzeker door voelt, en dat het niet is bedoeld als kritiek op hen.

Probeer er voor de toekomst ook een les uit te halen, kijk es of je nieuwe contacten wat meer van 2 kanten kunt laten komen zodat het niet weer zo'n one way gebeuren wordt.

Ik denk dat het wel gewoon echte vrienden van je zijn, want dat hoe het is als je met elkaar bent en dergelijke meer zegt dan wie dat heeft georganiseerd.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 12:53
Woestijnpinguin
Avatar van Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik denk dat het wel gewoon echte vrienden van je zijn, want dat hoe het is als je met elkaar bent en dergelijke meer zegt dan wie dat heeft georganiseerd.
Jah maar het is wel es leuk als je van te voren iets te horen krijgt! Niet pas als ik opbel en ik krijg te horen: ow jah wij zitten hier! En dan kan ik ook wel komen! maar ik moet mezelf altijd uitnodigen en das minder
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:
Jah maar het is wel es leuk als je van te voren iets te horen krijgt! Niet pas als ik opbel en ik krijg te horen: ow jah wij zitten hier! En dan kan ik ook wel komen! maar ik moet mezelf altijd uitnodigen en das minder
Tuurlijk is dat minder, ik bedoel ook niet te zeggen dat het een goede situatie is zo.. ik bedoel alleen te zeggen dat het niets hoeft te zeggen over hoe goed de vriendschappen zijn, alhoewel ik me kan voorstellen dat het je onzeker maakt.

Ik blijf erbij dat je hen moet confronteren, dan worden ze maar boos.. als je het vaak genoeg uitlegt, komt het hopelijk aan hoe jij het bedoeld, en wie weet verandert er wat..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:45
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:
Jah maar het is wel es leuk als je van te voren iets te horen krijgt! Niet pas als ik opbel en ik krijg te horen: ow jah wij zitten hier! En dan kan ik ook wel komen! maar ik moet mezelf altijd uitnodigen en das minder
I know the feeling.......
kweenie....kweenie hoe goed er met hen valt te praten, kijk W. zou het denk ik nog begrijpen enzow, maar van sim heb ik echt geen idee. 'k zou echt een goed moment pakken en ze het gewoon RUSTIG uitleggen enzow. kweenie
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:21
Woestijnpinguin
Avatar van Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
Iotje schreef:
I know the feeling.......
kweenie....kweenie hoe goed er met hen valt te praten, kijk W. zou het denk ik nog begrijpen enzow, maar van sim heb ik echt geen idee. 'k zou echt een goed moment pakken en ze het gewoon RUSTIG uitleggen enzow. kweenie
W en S snappen er allebij niks van
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:27
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:
W en S snappen er allebij niks van
Whaaaaaa!! Waarom zij die lui ook zow moelijk om mee te praten enzow! .

ik weet het niet...hoe was dat vroeger?
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:40
Woestijnpinguin
Avatar van Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Whaaaaaa!! Waarom zij die lui ook zow moelijk om mee te praten enzow! .

ik weet het niet...hoe was dat vroeger?
vroeger was dat niet zo die gasten zijn verandert en naar mijn id niet ech
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:38
cin-D
Avatar van cin-D
cin-D is offline
Haha dat gevoel ken ik, ik ben ook altijd de gene die belt en die altijd het initiatief neemt zeg maar om iets af te spreken enzo.
Ik had hetzelfde gevoel als jij maar het is bij ons eigenlijk zeg maar ook een gewoonte geworden, ik ben altijd als eerste uit en dan bel ik meestal gelijk, maar als ik niet bel bellen zij mij wel ben ik achter gekomen.
Probeer hen eens niet te bellen en dan afwachten of ze je missen, dan zullen ze je vast wel bellen en anders weet je gelijk wat je aan ze hebt.
__________________
It's me G-sus girl, remember?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 11:16
Woestijnpinguin
Avatar van Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
cin-D schreef:
Haha dat gevoel ken ik, ik ben ook altijd de gene die belt en die altijd het initiatief neemt zeg maar om iets af te spreken enzo.
Ik had hetzelfde gevoel als jij maar het is bij ons eigenlijk zeg maar ook een gewoonte geworden, ik ben altijd als eerste uit en dan bel ik meestal gelijk, maar als ik niet bel bellen zij mij wel ben ik achter gekomen.
Probeer hen eens niet te bellen en dan afwachten of ze je missen, dan zullen ze je vast wel bellen en anders weet je gelijk wat je aan ze hebt.
Sorry maar wat heb jij een ontzettend lief ava
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden
SimplyABoy19
1 17-08-2005 17:31
Liefde & Relatie Vriend jaloers op mijn ex-vriend
lieve
17 27-04-2005 19:22
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 22:28
Liefde & Relatie Vriendin+ vriendje
Verwijderd
23 26-06-2003 16:50
Liefde & Relatie Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal)
Xerxes
4 27-04-2003 17:48
Liefde & Relatie Wanneer iemand een vriend noemen...
Gothic
12 30-06-2002 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.