Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 02:20
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik merk de laatste dagen heel erg dat ik heel wisselvallig ben.
Ik kan van het ene moment in totaal geluk naar boos/angstig/verdrietig of gewoon enorm DOWN springen.
Gisteravond (jah, het is nu ochtend) ook al....
Ik ga niet precies posten wat het was maar een vriendin van me zei iets tegen me op Trillian en ik sloeg helemaal door.
Gewoon net dat verkeerde dingetje dat ik nodig had om over het randje te gaan ofzo.
En gelijk daarna voelde ik me zo enorm leeg.
En verdrietig om de dingen die ik had gezegd tegen haar. (die ik het moeten teruglezen uit de chatlogs want dat was me helemaal ontgaan)
En ook overdag. Dan kan ik gewoon om niks van ineens helemaal omslaan.

Hebben meer mensen hier last van? En hoe gaan jullie er mee om?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 09:31
Leintje
Leintje is offline
Hey... ja ik heb daar ook last van... het ene moment ben ik vol energie en hartstikke vrolijk en dan slaat het zo om in depressie enzo en ik voel me er ook altijd heel erg moe bij... Ik heb het nu pas een paar weken.. dus echt goed ermee omgaan kan ik nog niet... Ik probeer de laatste paar dagen in iedere geval bij me na te gaan, waarom mijn stemming ineens omslaat... kijken of ik de oorzaak kan vinden... ook al is dat zo makkelijk nog niet... Succes ermee in iedere geval! Khoop dat het snel beter gaat met je!
__________________
rather vex the world than divert it :P
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:40
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Ik herken het wel. 'k denk dat het te maken heeft met het opstapelen van emoties en gevoelens. En dan kan het zijn dat er een klein dingentje is waardoor je helemaal door het lint kunt gaan, omdat dat idd hetgene is wat je nodig hebt om over het randje te gaan (hetgene dat de emmer doet overlopen). 'k denk dus dat je je gevoelens ed, eerder moet uiten, niet alles op moet kroppen. Dan zal het minder vaak voorkomen dat het een klein dingentje is dat je door doet slaan. En ik heb nu mogen ervaren dat de meeste mensen het helemaal niet zo raar vinden als je zegt dat je iets niet leuk vind ed, terwijl mensen het vaak wel raar vinden als je om één klein dingentje (voor hen misschien, maar goed) compleet op tilt slaat, dat is iig mijn ervaring. Dit betekend niet dat ik alles maar zeg ed, want daar houd ik niet van...maar ik probeer nu wel op de momenten dat het nodig is, iemand op te zoeken waar ik even tegen aan kan praten ed. Soms is dat nog te laat, maar goed.

Bovenstaand stukje ging alleen maar over kwaad worden om iets kleins... Nu dan maar over het omslaan van gevoel ed. 'k denk dat ook dat gevoel is wat zich opstapelt en er niet uit kan (wat je er niet uit laat)...maar 't kan ook iets anders zijn, maar daarvan weet ik (nog) niet helemaal wat. Ik heb het soms ook, dat ik van heel vrolijk opeens om kan slaan naar heel verdrietig of heel boos. Maar 'k denk wel dat dat vaak toch wel een oorzaak heeft, al is het maar iets heel heel heel erg kleins, misschien wel zo klein dat het niet eens opvalt en/of dat je het dus niet eens weet. Op dit moment probeer ik het maar gewoon te aanvaarden, tis al minder dan een tijd terug. En als je het iets meer aanvaard, dan kun je er beter mee omgaan en hoef je je ook niet weer rot te voelen omdat het gebeurd. Leuk is natuurlijk anders, maar goed...blablabla...'k weet het ook niet helemaal.

Sterkte en succes iig.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 09:48
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
ik weet precies hoe je je voelt daar heb ik ook vaak zat last van. probeer je niet af te reageren op de persoon waar tegen je praat want die snapt er dan dus echt helemaal niks meer van en die voelt zich dan ook kut. praat er over hoe je je voelt, dat lucht op

groetjes...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:05
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Ook.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:08
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
*steekt vinger op*

en daardoor heb ik al 1000 mensen weer me lijstje uitgegooit...
Het is echt heel erg bij mij..
(niet alleen op msn maar ik irriteer me wel het snelste op inet)
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:08
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik herken het ook wel..., vaker ben ik heel vrolijk en gelukkig..., en dan opeens, door 1 klein dingetje.., of soms door helemaal niks kan ik me weer ontzettend rot voelen...
Naja... weer een nutteloze reply natuurlijk.., sorry
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:18
elledc
elledc is offline
ik ben de zoveelste in de lijst zo te zien
soms als ik down ben denk ik dat ik gek ben
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:09
sterre
Avatar van sterre
sterre is offline
ik heb er de laatste tijd verschrikkelijk veel last van.. je ziet het ook aan me puntjes op school spijtig genoeg maar het is hier thuis allemaal niet zo vlot verlopen de laatste tijd
__________________
zeester met koffie... *life's a bitch, so fuck her!*
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:22
elledc
elledc is offline
Citaat:
sterre schreef:
ik heb er de laatste tijd verschrikkelijk veel last van.. je ziet het ook aan me puntjes op school spijtig genoeg maar het is hier thuis allemaal niet zo vlot verlopen de laatste tijd
De moed niet opgeven, het komt wel goed
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:58
Verwijderd
heb ik ook heel vaak niet leuk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 21:35
Black Bird
Black Bird is offline
Dat heb ik ook en ik kan er niet goed mee omgaan. Nu voel ik me best vrolijk zelfs (voor hoelang?) maar what comes up must come down.. :/
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:55
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, ik heb het altijd, al best lang eigenlijk.
Ik voel me rot of heel vrolijk, daar zit ik haast nooit tussenin, en als ik er tussenin zit, voel ik me gewoon heel leeg, alsof ik maar half leef ofzo.
Ik heb ook nooit een dag dat ik me de hele dag vrolijk voel, wel es de hele dag rot. Maar meestal gaat t met pieken en dalen, en gewoon niks ertussenin. Best wel irritant. Dan zit ik het ene moment totaal afwezig en depri voor me uit te staren op school, en dan gebeurt er iets onbenulligs, wat toch wel leuk is, en dan word ik opeens behoorlijk vrolijk en hyper...
Opzich best wel irritant, maarja ik ben eigenlijk blij dat ik nog vrolijk kan worden..
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 13:06
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
ik ben de zoveelste in de lijst zo te zien
soms als ik down ben denk ik dat ik gek ben
ik ook!
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Moodswings.
*ikke*

Ik kan er ook niet mee omgaan, dus ik kan je verder ook niet helpen.. sorry.. *hugg*
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:53
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb hier medicatie voor die ervoor zorgen dat het bij mij vermindert. Ik heb er namelijk constant last van en het heeft bij mij meestal niet eens een oorzaak. Heel verwarrend is dat. Ik heb ook gewoon constant mn oxazepam bij me, omdat die wisselingen ook gewoon om kunnen slaan in enorme spanningen.

De oplossing voor mij is dus medicatie en tja...je kunt zo'n wisseling wel vooraf zijn, maar dan moet je t kunnen gaan herkennen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:15
olympia
olympia is offline
Dat heb ik ook vaak. Dan ben ik eindelijk een x blij en gebeurt er iets heel kleins en ben ik weer ongelukkig en haat ik mezelf.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 16:24
moonchild
Ik begrijp denk ik heel goed wat je bedoelt. Ik had dat vandaag ook, ik was helemaal niet bepaald vrolijk of down maar op een gegeven moment was ik muziek aan het luisteren en iets maakte mij dat ik me zwaar klote voelde. Ik voelde letterlijk pijn in mijn lichaam terwijl het iets psychisch is. En wat je over leegte zei, ik ken dat heel goed ik heb dat regelmatig. Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar hoe dit bij mij misschien komt is omdat ik weg ren voor mijn gevoel voor de pijn en het verdriet dat ik heb. En omdat ik daarvoor weg ren kan ik ook geen geluk en liefde meer voelen. Ik speel eigenlijk maar een spelletje overal waar ik ben. Op sommige momenten breekt er dan misschien wat werkelijk gevoel door wat die wisselstemmingen maakt. Omdat er iets kleins gebeurd wat in jou het gevoel losmaakt wat er al de hele tijd zat maar helemaal niet tegen die persoon bedoeld. Wat je eraan doet? I don't know. Ik weet alleen hoe het bij mij waarschijnlijk komt. Maar wat ik dus meestal op die momenten probeer is om het bijmezelf te houden maar dat is ook niet goed want dan prop ik mijn gevoel op en uit ik niks meer. Ik denk dat er maar 1 echte manier is om er over te komen en dat is het terugvinden van je gevoel, continu. Zodat je de hele tijd alles kan verwerken en het niet plots allemaal verkeerd naar buiten komt.

Dit geld voor mij zo ik weet niet genoeg over jou situatie om te zeggen dat dat ook zo is.

succes!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-02-2003, 22:00
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
ik heb het oowk
ik heb het TE vaak
ik weet nie wat je er aan kan doen
ik weet wel da het fucking klote is
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 22:43
whizzer
whizzer is offline
Ik heb het ook. Het ene moment zit ik lekker in mn vel en kan ik goed met iedereen opschieten zegmaar, het andere moment vind ik mezelf de grootste loser die ooit geleefd heeft en kan ik iedereen wel schieten, en geef ik iedereen die me niet aanstaat een grote bek.
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.